Kirjoittaja Aihe: 1.5 TSI  (Luettu 111552 kertaa)

Poissa teholopa

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 144
  • Skoda Octavia 1.5 TSI DSG ACT style LB'18
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #420 : 11.06.19 - klo:16:00 »
Juu toki. Pointtina nyt oli ettei se moottori siitä mihkään hajoa, ja jos siihen uutena sellasta lykätty, niin ei ainakaan oma moka. Kun nämä moottorit tuli markkinoille, niin öljynvalmistajilla kestää aikaa ennenkuin saavat ne luokitukset haettua. Siksi näihin luultavasti laitettu LL-III öljyä. En tarkoittanut etteikö kannattaisi ostaa sitä 508:a koska sitä saa nyt jo melkein kaikilta.

Käyttöohjekirjassa lukee, että koneessa voi käyttää joko 0W-20 tai 5W30 oljyjä. 508.00/509.00 tai 504.00/507.00.

Ensimmäinen on oletus toinen vaihtoehto. Merkkari laittoi huollossa tuota vaihtoehtoa koneeseen.


Poissa tsi1490

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 209
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #421 : 11.06.19 - klo:16:27 »
Skoda Octavian 2017 ohjekirjan mukaan: "VW 504 00 -öljyn käyttö VW 508 00 -öljyn sijaan saattaa aiheuttaa vähäistä pakokaasupäästöjen huononemista".

En ymmärrä, miksi merkkihuolto ei käytä juuri sitä öljyä, mitä moottoriin kuuluu laittaa.

Poissa minnis

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 47
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #422 : 11.06.19 - klo:16:46 »
Skoda Octavian 2017 ohjekirjan mukaan: "VW 504 00 -öljyn käyttö VW 508 00 -öljyn sijaan saattaa aiheuttaa vähäistä pakokaasupäästöjen huononemista".

En ymmärrä, miksi merkkihuolto ei käytä juuri sitä öljyä, mitä moottoriin kuuluu laittaa.

En osaa sanoa. Itse tosiaan tajusin kysyä vasta sen jälkeen kun laskusta näkyi että vanhempaa öljyä laitettu koneeseen. Noh, ajelen näillä nyt varmaan joku 15000-20000km ja käyn sitten vaihtamassa etuajassa longlife iv sisään.

Poissa teholopa

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 144
  • Skoda Octavia 1.5 TSI DSG ACT style LB'18
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #423 : 11.06.19 - klo:17:40 »
Skoda Octavian 2017 ohjekirjan mukaan: "VW 504 00 -öljyn käyttö VW 508 00 -öljyn sijaan saattaa aiheuttaa vähäistä pakokaasupäästöjen huononemista".

En ymmärrä, miksi merkkihuolto ei käytä juuri sitä öljyä, mitä moottoriin kuuluu laittaa.

En ymmärtänyt minäkään ja kysyin monesti että miksi olette laittaneet vaihtoehtoista joka ei ole oletus? Kuulumma molemmat käy kun ne on mainittu ohjekirjassa ja niinhän se kyllä on paitsi että merkkarin pitäisi käyttää kyllä sitä mikä on se ykkössuositus eikä vaihtoehto.

No samalla erää tuli riitaa muistakin "auton ominaisuuksista" joten seuraava huolto on muualla kuin tuon ketjun liikkeessä.

Sinäänsä tuo ölppä kelpaa mulle kun se on spekseissä. Se vähäinen päästöjen lisäys nyt volkkareissa voi tarkoittaa ihan mitä vaan  ;D

Poissa Ocu_Style

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 68
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #424 : 16.06.19 - klo:20:52 »
Nyt on taas kahdella edellisellä tankillisella tullut laskettua kulutus tankkauksesta, niin ensimmäisellä kerralla kulutus oli 5,79 l/100 km ja nyt jälkimmäisellä 5,65 l/100 km. Ajo noin 60 % maantie/moottoritie ja 40 % taajamaa. Ajotietokoneen näyttämät kulutukset samoilta kerroilta samassa järjestyksessä 5,8 l/100 km ja 5,7 l/100 km, eli todella hyvin kohdallaan.
Skoda Octavia Combi 1.5 TSI DSG -18
Ex: Opel Astra ST 1.4 T -16
Ex: VW Golf Variant 1.2 TSI -13
Ex: VW Golf Variant 1.4 TSI -08
Ex: VW Golf Variant 1.4 -01

Poissa a4b8

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 547
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #425 : 22.06.19 - klo:22:35 »
Käytin autoa päivityksessä ja nykiminen loppui siihen! Lepuutus ei ole ollutkaan koskaan ongelma, kytkeytymisen on huomannut vain mittariston logosta ja tekstistä.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19

Poissa TDiih

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 933
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #426 : 22.06.19 - klo:22:41 »
Käytin autoa päivityksessä ja nykiminen loppui siihen! Lepuutus ei ole ollutkaan koskaan ongelma, kytkeytymisen on huomannut vain mittariston logosta ja tekstistä.

Missä se vika sitten oli?  :)
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

Poissa a4b8

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 547
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #427 : 22.06.19 - klo:22:55 »
Jäi kysymättä ja taitavat aika nihkeästi kertoa oma-aloitteisesti? Pääasia että on ok.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19

Poissa Letangi

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 69
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #428 : 23.06.19 - klo:10:17 »
Mikähän päivitys kyseessä koska itse käytin Skodaa huollossa ja ilmoittivat ettei ole uusia päivityksiä. Viimeksi päivitetty joskus viime vuonna.

Poissa a4b8

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 547
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #429 : 23.06.19 - klo:11:07 »
Olikohan tullut huhti-toukokuussa?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19

Poissa Letangi

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 69
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #430 : 23.06.19 - klo:14:49 »
Ok. Ilmeisesti yrittävät saada näihin uudempiin moottoreihin päivityksiä ja alkupään koneet jäävät sitten oman onnensa nojaan. >:( >:(

Poissa dosetti

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.850
  • Jetta BKD
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #431 : 23.06.19 - klo:15:46 »
Ok. Ilmeisesti yrittävät saada näihin uudempiin moottoreihin päivityksiä ja alkupään koneet jäävät sitten oman onnensa nojaan. >:( >:(

Itse olen lukenut, että päivitykset menisivät automalleittain.
2006 VW Jetta 2,0tdi BKD Sportline

Poissa T. Neuvoton

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 44
  • Tavallinen Teuvo vaan...ajelen taas Oculla.
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #432 : 23.06.19 - klo:16:30 »
Itse olen lukenut, että päivitykset menisivät automalleittain.

Turun Rintajoupilta saatu tieto viime viikolta, että kaikki muut Skodat (Kodiaq. Superb, Karoq) joissa tuo 1.5 TSI lepuutuksella ovat jo saaneet päivityksen. Puuttuu ainoastaan 1.5 TSI Octavioista. Ei osannut huoltoneuvoja selittää miksi näin. Itselläni MY18 Octavia 1.5TSI nykinyt alusta lähtien. Päivitettiin huhti-toukokuussa -18, ja jo hetken luulin että nykiminen katosi, mutta ilmaantui jälleen pahempana syyskuussa -18. Vielä ei ole "Teuvolla" hermot menneet mut varmaan kohta jos ei homma ala tulemaan kuntoon.
ex-skodat: Skoda 105 L, Skoda 130 Rapid, Skoda 135 L , Ocu I 1.6 Classic HB, Ocu I 1.6 Amb HB, Ocu I 2.0 Amb Combi, Ocu II 1.9 Tdi Amb HB, Ocu II 1.9 Tdi Eleg. combi, Ocu II 1.4 TSI Eleg. combi, Roomster 1.2 TSI 105 Amb.
Skoda Yeti 1.2 TSI Adventure (Platin Grey),
Ajossa: Ocu III (FL) Combi 1.5 TSI Style (Quartz Grey)

Poissa Letangi

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 69
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #433 : 23.06.19 - klo:16:39 »
Onko sulla ollut 2 sylinterin käytössä ollessa selvää tärinää havaittavissa?

Poissa T. Neuvoton

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 44
  • Tavallinen Teuvo vaan...ajelen taas Oculla.
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #434 : 23.06.19 - klo:16:51 »
Onko sulla ollut 2 sylinterin käytössä ollessa selvää tärinää havaittavissa?

Mulla ei ole tuota vikaa...vain ja ainoastaan tuo nykiminen kun lähdetty liikkeelle ja ajetaan kaupunkinopeudella 40-50 km/h. Mulla toi sylinterienlepuutus toimii huomaamattomasti tai huomaahan sen siis maxidotista :)
ex-skodat: Skoda 105 L, Skoda 130 Rapid, Skoda 135 L , Ocu I 1.6 Classic HB, Ocu I 1.6 Amb HB, Ocu I 2.0 Amb Combi, Ocu II 1.9 Tdi Amb HB, Ocu II 1.9 Tdi Eleg. combi, Ocu II 1.4 TSI Eleg. combi, Roomster 1.2 TSI 105 Amb.
Skoda Yeti 1.2 TSI Adventure (Platin Grey),
Ajossa: Ocu III (FL) Combi 1.5 TSI Style (Quartz Grey)

Poissa marcci

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 36
  • skoda octavia combi 1.5 tsi dsg style -18
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #435 : 24.06.19 - klo:07:30 »
Turun Rintajoupilta saatu tieto viime viikolta, että kaikki muut Skodat (Kodiaq. Superb, Karoq) joissa tuo 1.5 TSI lepuutuksella ovat jo saaneet päivityksen. Puuttuu ainoastaan 1.5 TSI Octavioista. Ei osannut huoltoneuvoja selittää miksi näin. Itselläni MY18 Octavia 1.5TSI nykinyt alusta lähtien. Päivitettiin huhti-toukokuussa -18, ja jo hetken luulin että nykiminen katosi, mutta ilmaantui jälleen pahempana syyskuussa -18. Vielä ei ole "Teuvolla" hermot menneet mut varmaan kohta jos ei homma ala tulemaan kuntoon.
Täällä sama ongelma 4/2018 ostetussa 1.5. tsi dsg ocussa. Tämän kevään 30 000 km huollossa sanoivat, että syksyllä vasta päivitystä tulossa tuohon nykimiseen. Edelleen nykii satunnaisesti ennen kuin moottori on lämmennyt, joskus myös muulloinkin.

Poissa Routa

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 186
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #436 : 25.06.19 - klo:07:28 »
Surkeaa on. Asiakkaita ajatetaan viallisilla autoilla.

Humppaako muilla tyhjäkäynti tai en tiedä onko humppaa oikea sana, mutta käy niin kuin vähän vaivaloisesti, kun auton lyö auringon paisteesta käyntiin ja ilmastointi joutuu vähän kovemmin töihin?

Poissa raiski

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 30
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #437 : 25.06.19 - klo:21:33 »
Onko sulla ollut 2 sylinterin käytössä ollessa selvää tärinää havaittavissa?

Meidän 1.5 TSI 96kW DSG Golffi selkeästi tärryyttää kun ajaa maantietä 2 sylinteri moodissa. Just pahimmillaan siinä 80 - 90km/h nopeudessa. Muuten moottori ja 2/4 -sylinteritilojen välillä vaihtuminen toimii huomaamattomasti.

Muilla tätä?

Poissa mfroberg

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 455
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #438 : 25.06.19 - klo:22:55 »
Meidän 1.5 TSI 96kW DSG Golffi selkeästi tärryyttää kun ajaa maantietä 2 sylinteri moodissa. Just pahimmillaan siinä 80 - 90km/h nopeudessa. Muuten moottori ja 2/4 -sylinteritilojen välillä vaihtuminen toimii huomaamattomasti.

Muilla tätä?

Noup, meidän 96kW odottaa edelleen ensimmäistä nykäisyään, ajettu nyt jotain 44 tkm. Lepuutuksen huomaa vain keskinäytöstä jossa lukee 2-syl käyttö tai jotain sinnepäin.
VW Golf Variant 2.0 TDI DSG Highline 2019
VW Golf Variant 1.5 TSI DSG Highline 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Poissa TSI1.5EVO

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #439 : 25.06.19 - klo:22:57 »
Täällä VW Touran ko. koneella. Mittarissa nyt n. 13tkm. Uusi auto tuli alkutalvesta ja Webaston kanssa yleensä alkulämmöt otettu kylmillä keleillä, ei ongelmia. Nyt keväällä huomasi että ensimmäiset kylmäkäynnistykset ilman esilämmitystä aiheuttivat nykimistä ajon alussa. Samaa tekee nyt kesällä etenkin aamulla lähtiessä. Koneen lämmetessä ja sylinterin lepuutustoiminnon päällä ollessa ei huomaa mitään ravistelua tai muuta poikkeavaa.
Auto tuntuu olevan ainakin omaan makuun paremmin "totteleva"  DSG vaihteiston S-asennossa (sport). Normi D-asennossa mielestäni kaasun viive turhan pitkä.
Start &stop systeemi syvältä, sammuttaa auton turhan herkästi ryömittäessä, lieneekö ominaisuus vai vaatiiko tuokin päivitystä. Toki voi napista kytkeä pois mutta pitäisi saada pysyvästi ohitettua... ::)

Vaimolla 4v vanhempi Sportsvan 1.4TSI 125hv. Tuossa ei liene sylinterin lepuutustoimintoa (ainakaan pienessä infonäytössä ei tuosta näy mitään mainintaa). Auton tyhjäkäynti kuitenkin hyvin täristävä verrattuna 1.5TSI koneeseen

Poissa mfroberg

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 455
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #440 : 25.06.19 - klo:23:17 »
Täällä VW Touran ko. koneella. Mittarissa nyt n. 13tkm. Uusi auto tuli alkutalvesta ja Webaston kanssa yleensä alkulämmöt otettu kylmillä keleillä, ei ongelmia. Nyt keväällä huomasi että ensimmäiset kylmäkäynnistykset ilman esilämmitystä aiheuttivat nykimistä ajon alussa. Samaa tekee nyt kesällä etenkin aamulla lähtiessä. Koneen lämmetessä ja sylinterin lepuutustoiminnon päällä ollessa ei huomaa mitään ravistelua tai muuta poikkeavaa.

Jos nykii kylmänä, olisiko eri versio koneesta eli 110kW?
VW Golf Variant 2.0 TDI DSG Highline 2019
VW Golf Variant 1.5 TSI DSG Highline 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Poissa Rakkaudestalajiin

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #441 : 26.06.19 - klo:10:19 »
Ite ajelin juhannuksen octavialla 110kw 1,5tsi dsg. Tankki oli tyhjä hakiessa niin Tankkasin täyteen 98 ja en huomannut mitään nykimisiä. Onko ne ketkä huomannut nykimistä niin testannut 98 vaikutusta nykimiseen?

Poissa Routa

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 186
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #442 : 26.06.19 - klo:10:38 »
Ite ajelin juhannuksen octavialla 110kw 1,5tsi dsg. Tankki oli tyhjä hakiessa niin Tankkasin täyteen 98 ja en huomannut mitään nykimisiä. Onko ne ketkä huomannut nykimistä niin testannut 98 vaikutusta nykimiseen?
Ei ole tullut testattua. Mielestäni ehjän ja toimivan perheauton kuuluu toimia nykimättä myös 95E:llä.

Poissa FU2

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 68
  • Pöh
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #443 : 26.06.19 - klo:10:51 »
Meidän 1.5 TSI 96kW DSG Golffi selkeästi tärryyttää kun ajaa maantietä 2 sylinteri moodissa. Just pahimmillaan siinä 80 - 90km/h nopeudessa. Muuten moottori ja 2/4 -sylinteritilojen välillä vaihtuminen toimii huomaamattomasti.

Muilla tätä?

Mun 1.5 TSI 96 kW DSG -kuplan veto aaltoilee tai vedossa tuntuu jonkinlainen nykytys 80-90 nopeuksissa. Ei liity sylinterien lepuututukseen (lepuutusta ei huomaa muuten kuin mittariston ilmoituksesta) ja tuntuu vain ajoittain. Ilmeisesti vaatii tietynlaiset olosuhteet (tien kaltevuus, tuulen suunta ja nopeus jne.), jotta ilmiö tulee esiin. Uutena en vielä huomanut mitään, vaan vasta noin 15 tkm jälkeen alkoi nykytys. Myös kylmällä koneella parin ekan kilsan aikana nykii satunnaisesti. Ajoin talvirengaskauden 98-bensalla, ja nykytti siis sillä myös.

Parin viikon päästä on eka huolto, jossa yrittävät saada ilmiötä esiin. Palataan asiaan.
Ajossa: VW Golf Highline 1.5 TSI 96 kW DSG MY5/18 
Edellinen: Seat Leon FR 2.0 TDI  MY5/13 

Poissa Rakkaudestalajiin

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #444 : 26.06.19 - klo:12:08 »
Ei ole tullut testattua. Mielestäni ehjän ja toimivan perheauton kuuluu toimia nykimättä myös 95E:llä.
Mut kannattaisko kokeilla 1 tankillinen. Ois sit sekin mahdollisuus testattu ja ite ainaki ajaisin 98 jos siitä jotain hyötyä on. Siihen asti tietysti ku ongelma saadaan korjattua.

Poissa mfroberg

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 455
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #445 : 26.06.19 - klo:12:33 »
Mut kannattaisko kokeilla 1 tankillinen. Ois sit sekin mahdollisuus testattu ja ite ainaki ajaisin 98 jos siitä jotain hyötyä on. Siihen asti tietysti ku ongelma saadaan korjattua.

Hyödytöntä, jos on toimiva kone niin 95E sopii mainiosti ja jos on nykijä, nykii myös 98E:llä.
VW Golf Variant 2.0 TDI DSG Highline 2019
VW Golf Variant 1.5 TSI DSG Highline 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Poissa raiski

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 30
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #446 : 26.06.19 - klo:19:28 »
Noup, meidän 96kW odottaa edelleen ensimmäistä nykäisyään, ajettu nyt jotain 44 tkm. Lepuutuksen huomaa vain keskinäytöstä jossa lukee 2-syl käyttö tai jotain sinnepäin.

Kysäisin asiasta Oulun Pörhöltä ja vastauksena oli, että tähän autoon on tulossa moottorin ohjainlaitteen päivitys. Uuden softan aikataulu on tosin tällä hetkellä avoin. Liekkö edes tiedossa mitä se korjaa tai muuttaa.

Poissa Bax

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 195
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #447 : 01.07.19 - klo:16:45 »
Auto tuntuu olevan ainakin omaan makuun paremmin "totteleva"  DSG vaihteiston S-asennossa (sport). Normi D-asennossa mielestäni kaasun viive turhan pitkä.

Tuo pitää paikkaansa ja tässä 110kW:ssa D-asento on selvästi haluttu tehdä bensaa säästäväksi ja ajo on todella rauhallista, koska kaasu ei vastaa odotetusti.
Vasta S-asennolla mennään "normaalisti" ja kaasun vaste on välitön ja muutenkin tehot tulevat esiin.
VW Golf Sportsvan 1.5 TSI 110kW DSG Highline -19
ex. Q3 1.4 TSFI 110 kW 2WD Business Sport manual -MY16
ex. A3 1.4 TSFI Business manual -13

Poissa MutkaMikke

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #448 : 08.07.19 - klo:21:21 »
Käytin autoa päivityksessä ja nykiminen loppui siihen! Lepuutus ei ole ollutkaan koskaan ongelma, kytkeytymisen on huomannut vain mittariston logosta ja tekstistä.
Missä käytit ja mikä malli/moottori ja vaihteisto kyseessä?
Vw Golf Variant Highline 110kw TSI
Vw Golf GTI 16V
Vw Polo Blue GT
Ex - VwTouran 1.6 TDI

Poissa Patse69

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #449 : 08.07.19 - klo:21:36 »
Tänään kysyin kanssa uutta päivitystä Pietarsaaren Pörhöltä, on kuulemma tulossa, mutta aikataulusta ei tietoa...
VW Golf Highline 1,5 TSI  96 kw DSG

 






Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy