Kirjoittaja Aihe: 1.5 TSI  (Luettu 91334 kertaa)

Poissa teholopa

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 144
  • Skoda Octavia 1.5 TSI DSG ACT style LB'18
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #420 : 11.06.19 - klo:16:00 »
Juu toki. Pointtina nyt oli ettei se moottori siitä mihkään hajoa, ja jos siihen uutena sellasta lykätty, niin ei ainakaan oma moka. Kun nämä moottorit tuli markkinoille, niin öljynvalmistajilla kestää aikaa ennenkuin saavat ne luokitukset haettua. Siksi näihin luultavasti laitettu LL-III öljyä. En tarkoittanut etteikö kannattaisi ostaa sitä 508:a koska sitä saa nyt jo melkein kaikilta.

Käyttöohjekirjassa lukee, että koneessa voi käyttää joko 0W-20 tai 5W30 oljyjä. 508.00/509.00 tai 504.00/507.00.

Ensimmäinen on oletus toinen vaihtoehto. Merkkari laittoi huollossa tuota vaihtoehtoa koneeseen.


Poissa tsi1490

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 209
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #421 : 11.06.19 - klo:16:27 »
Skoda Octavian 2017 ohjekirjan mukaan: "VW 504 00 -öljyn käyttö VW 508 00 -öljyn sijaan saattaa aiheuttaa vähäistä pakokaasupäästöjen huononemista".

En ymmärrä, miksi merkkihuolto ei käytä juuri sitä öljyä, mitä moottoriin kuuluu laittaa.

Poissa minnis

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 43
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #422 : 11.06.19 - klo:16:46 »
Skoda Octavian 2017 ohjekirjan mukaan: "VW 504 00 -öljyn käyttö VW 508 00 -öljyn sijaan saattaa aiheuttaa vähäistä pakokaasupäästöjen huononemista".

En ymmärrä, miksi merkkihuolto ei käytä juuri sitä öljyä, mitä moottoriin kuuluu laittaa.

En osaa sanoa. Itse tosiaan tajusin kysyä vasta sen jälkeen kun laskusta näkyi että vanhempaa öljyä laitettu koneeseen. Noh, ajelen näillä nyt varmaan joku 15000-20000km ja käyn sitten vaihtamassa etuajassa longlife iv sisään.

Poissa teholopa

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 144
  • Skoda Octavia 1.5 TSI DSG ACT style LB'18
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #423 : 11.06.19 - klo:17:40 »
Skoda Octavian 2017 ohjekirjan mukaan: "VW 504 00 -öljyn käyttö VW 508 00 -öljyn sijaan saattaa aiheuttaa vähäistä pakokaasupäästöjen huononemista".

En ymmärrä, miksi merkkihuolto ei käytä juuri sitä öljyä, mitä moottoriin kuuluu laittaa.

En ymmärtänyt minäkään ja kysyin monesti että miksi olette laittaneet vaihtoehtoista joka ei ole oletus? Kuulumma molemmat käy kun ne on mainittu ohjekirjassa ja niinhän se kyllä on paitsi että merkkarin pitäisi käyttää kyllä sitä mikä on se ykkössuositus eikä vaihtoehto.

No samalla erää tuli riitaa muistakin "auton ominaisuuksista" joten seuraava huolto on muualla kuin tuon ketjun liikkeessä.

Sinäänsä tuo ölppä kelpaa mulle kun se on spekseissä. Se vähäinen päästöjen lisäys nyt volkkareissa voi tarkoittaa ihan mitä vaan  ;D

Poissa Ocu_Style

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 62
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #424 : tänään kello 20:52 »
Nyt on taas kahdella edellisellä tankillisella tullut laskettua kulutus tankkauksesta, niin ensimmäisellä kerralla kulutus oli 5,79 l/100 km ja nyt jälkimmäisellä 5,65 l/100 km. Ajo noin 60 % maantie/moottoritie ja 40 % taajamaa. Ajotietokoneen näyttämät kulutukset samoilta kerroilta samassa järjestyksessä 5,8 l/100 km ja 5,7 l/100 km, eli todella hyvin kohdallaan.
Skoda Octavia Combi 1.5 TSI DSG -18
Ex: Opel Astra ST 1.4 T -16
Ex: VW Golf Variant 1.2 TSI -13
Ex: VW Golf Variant 1.4 TSI -08
Ex: VW Golf Variant 1.4 -01

 






Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy