Kirjoittaja Aihe: 1.5 TSI  (Luettu 85004 kertaa)

Poissa jt

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 611
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #390 : 17.05.19 - klo:23:43 »
Ihmetyttää kyllä , että tuollaisia lepuutusversioita aletaan tekemään.
1.5 koneestaa saa takuuvarmasti hyvän moottorin ilman tuota nykytysversiota.
Tuon leputustoiminnonhan saattaisi saada poistettua tai kynnystä sille muutettu flashäämällä etc sopiva paketti, tuskinpa riittää pelkkä VCDS koodaus? 
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

Poissa mfroberg

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 400
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #391 : 18.05.19 - klo:00:06 »
Ihmetyttää kyllä , että tuollaisia lepuutusversioita aletaan tekemään.
1.5 koneestaa saa takuuvarmasti hyvän moottorin ilman tuota nykytysversiota.
Esim. VG 1.4 kone on ja oli todella hyvä moottori ja tietenkin ilman lepuutusta.
Aika suosittu versio oli tää 1.4 kone.

Ei vaan taida ikinä mennä jakeluun että tuo lepuutus ei ole ongelma V(A)G eikä ilmeisesti muunkaan merkkisissä vehkeissä. MUTTA se ja vähän muukin on ongelma 1.5 TSI 150hv moottorissa, ainakin osassa niistä. Ei kaikissa vaikka sinulla olisi ollut peräti 1 kpl sijaisautona hetken käytössäsi missä homma ei toiminut kuten pitäisi.

Ymmärrän toki että jos omissa käsissä on omalla rahalla ostettu Musta Pekka niin ei paljoa lohduta se että jollain muulla ei ole mitään valittamista.
VW Golf Variant 1.5 TSI DSG Highline 2018
Seat Leon ST 1.0 TSI Style 2017
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Poissa ksuuk

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 101
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #392 : 18.05.19 - klo:08:39 »
Esim. VG 1.4 kone on ja oli todella hyvä moottori ja tietenkin ilman lepuutusta.

Myös 1,4 on lepuutuksella, mutta oireeton.

Poissa Jönglööraaja

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 293
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #393 : 18.05.19 - klo:08:46 »
Ei vaan taida ikinä mennä jakeluun että tuo lepuutus ei ole ongelma V(A)G eikä ilmeisesti muunkaan merkkisissä vehkeissä. MUTTA se ja vähän muukin on ongelma 1.5 TSI 150hv moottorissa, ainakin osassa niistä. Ei kaikissa vaikka sinulla olisi ollut peräti 1 kpl sijaisautona hetken käytössäsi missä homma ei toiminut kuten pitäisi.

Ymmärrän toki että jos omissa käsissä on omalla rahalla ostettu Musta Pekka niin ei paljoa lohduta se että jollain muulla ei ole mitään valittamista.

Niipäs oli ensimmäinen "leparimoottorilla" oleva auto jota ajoin ja samalla viimeinen.
Tuli vaan mieleen ei ikinä tälläista vehettä.

Poissa VAUX

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 11
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #394 : 18.05.19 - klo:09:47 »
Myös 1,4 on lepuutuksella, mutta oireeton.

Paitsi minun CHPA joka on ilman. Alussahan myytiin koneita leputuksella ja ilman sitä.
Golf VII 1.4 Highline 103 Kw. -13

Poissa Jönglööraaja

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 293
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #395 : 18.05.19 - klo:10:01 »
Paitsi minun CHPA joka on ilman. Alussahan myytiin koneita leputuksella ja ilman sitä.

Niin myytiin ja valintasi oli täysin oikea.

Poissa minnis

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 39
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #396 : 18.05.19 - klo:16:23 »
Minäkin olen erityisen kiinnostunut minniksen ajomatkan profiilista, matkojen pituudet ja muita vaikuttavia seikkoja? Onko kulutus todellista vai tietokoneen näyttämä? Eli rangeksi auto kertoo tankille noin 520km? Rengastus ilmeisesti 16"? Onko motarilla matkavauhti tasan mittarin mukaan 120 vai todellista 120 vai kuinka paljon? Millä moodilla ajelet, ECO käytössä? Rullailetko ollenkaan, pulse&glideä kokeillut? Kyllähän monesti sanotaan, että uutena auto kuluttaa eniten ja kulutus hieman laskee ajan myötä.

Rangeksi mittari näyttää 520km-540km välillä täydellä tankilla, varmaan riippuu siitä miten on ajanut edellisen tankin tyhjäksi, en tiedä. Vanteet ovat 16" ja motarilla vauhti kyllä vähän yli todellisen 120. Ajoprofiilin valintaa minulla ei ole, eli joku normal mode sielä päällä. Rullailut jää monesti kyllä vähemmälle liikenteen takia, valitettavan usein joutuu nostamaan ja laskemaan ajonopeutta. Ajan lisäksi oikeastaan aina motaripätkän adaptiivinen vakkari päällä, vakkarin ajoprofiili on sport asennossa. Tuntuu meinaan muilla asennoilla reagoivan niin hitaasti että välillä jää turhan pitkiä välejä edessäajavaan kun edessäajava kiihdyttää ja taakseni syntyy jonoa. Start&Stop pidän monesti pois päältä moottoritiepätkän jälkeen hetken aikaa, haluan antaa turbon jäähdytellä. En tiedä onko tämä ihan turhaa toimintaa vai ei.

Nyt kun asiaa rupesin tutkimaan niin ajoin yhden matkan töihin niin taloudellisesti kun osasin. Sain 6.5l/100km tulokseksi. Periaatteessa se on kai ihan ok, sillä autoa ostaessa keskimääräiseksi kulutukseksi luvattiin 6.4l/100km. Nyt viimeisimmän tankkauksen jälkeen eli viikon aikana keskikulutukseni on ollut 6.9l/100km.


Jotkut täälä ovat epäileet että tärisevät ja nykivät yksilöt saattaisivat kuluttaa enemmän, minulla ei oma moottori tärise tai nyi vaikka kulutus onkin kovempaa kun mitä odotin. Oikeastaan tämä kulutus ainoa ongelma mitä minulla on 3k kilometrien aikana ollut, mutta loppupeleissä syy siihen taitaa löytyä ratin ja penkin välistä. Talvea toki odotellessa, monilla ilmeisesti ongelmat ilmenee vasta silloin.


Poissa Routa

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 165
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #397 : 18.05.19 - klo:21:02 »
Nyt kun tänne pohjoiseenkin tuli lämpimät kelit niin tuo omakin toimii niinkuin auton kuuluu. Ei nyi tai jyrise. Vähän turhan kallis kesäauto vaan.

 






Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy