E-mode valittuna. Rullaustoiminto yms. Välillä rullaillee ihan hyvät vauhdit alamäessä, välillä kuitenkin päättää ajoneuvo kytkeä moottorijarrutusta päälle. Miksi? Vakkari ei käytössä.Vakkarilla taas junttaa jarruja päälle, jos menee yli nopeusasetuksen eli ei kovin E-koloogista.Sama tekee Normal moodissa.Onko kukaan huomannu eroa vaihteiden vaihtokohdissa DSG:llä Normaali vs Eco?
Jyrinä/tärinä ilmenee myös lämpimällä moottorilla. Voisiko moottorin tuennan kumet olla niin kovettuneet pakkasessa että se siirtää tärinän koriin joka resonoi. Kaupunkinopeuksissa jyrinä kuulostaa samalta kuin ajaisi mukulakivikadulla.
1.5TSI EVO ja 150hv versio kylmänä kevyellä kaasulla ilmenevä nykiminen, johtuu moottorin lämmöistä ja siihen on tulossa tehtaalta päivitys
Tällainen tieto löytyi Golffi osiosta. Hyvä jos ongelmaan reagoidaan. Tuleekohan samantien kaikkiin konsernin merkkeihin?
Mielenkiinnolla odotan mitä öljyn lämpötila on kesähelteellä vastaavassa tilanteessa. Entä Saksan autobahnalla nilkka suorana? Siinähän vasta täydet kilowatit otetaan koneesta irti.
Nykiikö se Webastolla lämmittäessä?
Nyt en osaa sanoa varmaksi, kun webastoa käytin talvella yhteensä ehkä noin viisi kertaa. Auto aina tolpassa kotona ja töissä. Ihan mutuilua mutta sellainen mielikuva minulla olisi että ei nykinyt ainakaan niin paljoa että se olisi alkanut tunteita herättämään. Joka tapauksessa webasto lämmittää moottorin nopeammin käyntilämpötilaan, niin se ”puolilämpimänä” ajaminen jää paljon lyhyemmäksi. Pitää palata tähän loppuvuodesta uudestaan
Äkkiä tekisi mieli kysyä, että miksi sinulla on Webasto, jos et käytä sitä?