Oktaavi tilattu...

Aloittaja MarkoV, 03.11.10 - klo:19:32

« edellinen - seuraava »

MarkoV

Tänään tuli sovittua autonvaihto Octaviaan. Johtotähti vaihtuu vähän erityyliseen autoon, tuli kerrankin tehtyä vaihtopäätös enemmän tuohon excelin laskelmiin perustuen kuin tunteisiin perustuen ;-)

Eli tilaus tehtiin tälläisestä paketista:
Skoda Octavia  Elegance  1.2 TSI DSG Autom.  
Sisustus Ivory-vaalea  
Väri Candy White  
Lisävarusteet:
Bluetooth-matkapuhelinvalmius
Irrotettava vetokoukku
Nahkainen monitoimiohjauspyörä, nelipuolainen (radion ja puhelimen säätimet) kolmipuolaista ei saanut
Puujäljitelmä koristelu kojelaudassa ja ovipaneleissa
Sähköisesti säädettävä kuljettajan istuin muistilla
Sisäänpäin taitettavat ulkopeilit muistisäädöllä ja automaattisesti tummentuva vasen ulkopeili , tämä oli pakko ottaa että saa sähköpenkin.

Toimitusaika on sitten jotakin kolmen ja kuuden kuudauden välillä. Tarjouspyyntövaiheessa tuli lupauksia 2-3 kuukaudesta, mutta ne lienee melko lailla liian optimistisia.

Marko

tarzi

Onnittelut rohkeasta valinnasta merusmiehelle :)

Uskoisin ettet tule katumaan valintaasi :)

Varusteet kohdillaan, ite olisin viel ruksinut valoautomatiikan+ch/lh valot. Taitaa maksaa 70 egee.
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"

- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

Markku J

Onnittelut minultakin rohkealle valinnalle Mersun jälkeen. Mikäs tuossa, hieno ja laadukas auto Ocu on.

Myös värivalintasi saa minulta täydet pisteet. Valkoinen auto beigeillä penkeillä on varsin suosittu esim. Kiinassa premium -autojen segmentissä. Minulle se kolahtaa hyvin, ja itsekin voisin just tuon väriyhdistelmän hankkia.

Vaginaman

Onnittellut täältäkin. Rohkee valinta mut yhdeltä tutulta kuulin että lahdessa joku on tilannut uuden Superbin ja vaihdossa antanut vuosimallin 2009 S mersun kaikilla kilkkeillä. Olisiko ollut vielä se pidennetty malli. Taitaa olla nämä Skodat todella nautinnollisia ajaa ja muutenkin priimalaatua kun oikein S mersutkin vaihdetaan Superbiin. Onnea uudelle tulevalle autolle. Auto oli kait ensin Veljekset Laakkosella mutta on tuttavan mukaan nyt kuulemma Autotalo Laakkosen hallissa. Johtuskos siitä että mennee siellä paremmin kaupaksi kun myyvät Audiakin.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: tarzi - 03.11.10 - klo:19:37

Varusteet kohdillaan, ite olisin viel ruksinut valoautomatiikan+ch/lh valot. Taitaa maksaa 70 egee.
Ehdottomasti,jos ei ole vielä vakiona!

Onnittelut Markolle hyvästä valinnasta!

njs

Lainaus käyttäjältä: MarkoV - 03.11.10 - klo:19:32
Nahkainen monitoimiohjauspyörä, nelipuolainen (radion ja puhelimen säätimet) kolmipuolaista ei saanut

Mikäs tuossa on muka syynä ettei saa kolmipuolaista? Hinnastossa tuota ei ainakaan ole rajoitettu. Sen verran parempi tuo 3-puolainen on, että kyselisin tuota kyllä uudestaan.
Octavia III FL 1.5 TSI DSG - ex:  Octavia III 1.4 TSI DSG - Octavia II FL 1.8 TSI DSG - Octavia II 2.0 TDI DSG

Karvis

Lainaus käyttäjältä: njs - 03.11.10 - klo:20:37
Mikäs tuossa on muka syynä ettei saa kolmipuolaista? Hinnastossa tuota ei ainakaan ole rajoitettu. Sen verran parempi tuo 3-puolainen on, että kyselisin tuota kyllä uudestaan.

Kyllä se hinnaston mukaan pitäisi siihen saada, mutta olikos että 3-puolainen ruori tuli vasta hiljattain tarjolle? Jos myyjä ei siis ole aivan ajantasalla...

Lainaus käyttäjältä: tarzi - 03.11.10 - klo:19:37
ite olisin viel ruksinut valoautomatiikan+ch/lh valot. Taitaa maksaa 70 egee.

Ehdottomasti, itse ottaisin myös TPM-rengaspainevalvonnan(60â,¬).
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 03.11.10 - klo:20:45
Kyllä se hinnaston mukaan pitäisi siihen saada, mutta olikos että 3-puolainen ruori tuli vasta hiljattain tarjolle? Jos myyjä ei siis ole aivan ajantasalla...
Ovatko myyjät olleet joskus ajantasalla? ;D

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 03.11.10 - klo:20:49
Ovatko myyjät olleet joskus ajantasalla? ;D

Silloin kun on aika maksaa lasku ::)

Ei vaan, mulla oli hyvä ajantasalla oleva myyjä kun Yetikaupat väännettiin. Lähes kaikkiin kysymyksiin tuli vastaus kakistelematta ja jos jostain ei ollut varma niin asia selvisi hyvin nopeasti, tunsi selvästi tuotteensa :)

MarkoV

Kiitos vinkeistä, onkos tuo valojuttu se hinnaston: Saattovalot ja huomiovaloautomatiikka 88e ?
Eli mikä tuossa on ideana?

Myyjä soitti perään, että kolmipuolainen on niin uusi juttu ettei saa tähän autoon? Itse en kyllä oikein edes osaa sanoa kumman oikeasti haluaisin... Mersussa on nelipuolainen ja on ihan OK. Kuvia olen yrittänyt katsoa molemmista mutta en keksi miksi se pitäisi olla kolmipuolainen mutta sellaisena ensin kylläkin tilasin.

Marko

Karvis

Lainaus käyttäjältä: MarkoV - 03.11.10 - klo:22:10
Kiitos vinkeistä, onkos tuo valojuttu se hinnaston: Saattovalot ja huomiovaloautomatiikka 88e ?
Eli mikä tuossa on ideana?

Juuri se. Saat siis saattovalot, jäävät palamaan kun poistut autolta ja syttyvät kun avaat lukituksen(voi kytkeä pois Maxi-DOTista). Lisäksi saat päivävalot toimimaan valoisuusanturin ohjaamana automaattisesti. Suosittelen.

Maximus

Onnittelut täältäkin ilmeisen mielekkäästä valinnasta. Aikalailla makujuttu minusta tuo ratti. Kolmipuolainen on vissiin urheilullinen, en tiedä onko vain ulkonäkö vai vaikuttaako toiminnallisuuteenkin jotenkin. Itse kun en ole mikään urheilullinen ajaja, en ole koskaan ralliakaan ajanut. Joten en siis tuohon osaa muuta sanoa kuin "ulkonäkö".

Itse valitsin tietentahtoen nelipuolaisen, koska edellisessä autossani siihen totuin. Suoraan ajaessa minulla on tapana pitää käsiä tai ainakin toista rennosti ohjauspyörän kehällä ja silloin nuo puolat ovat niin sopivasti kohdallaan tuossa nelipuolaisessa! Ja kun ulkonäköäkään en osannut pitää erityisen huonona, niin valinta oli selvä. Ja autohan on 1.8 TSI DSG, joten kai siihen joku olis ilman muuta tehnyt toisen valinnan ja täydentänyt ratilla urheilullista ilmettä... Niin, sportline-kynnyslistat mulla kyllä on.   ;D
"Age quod agis - tee mitä teet"

tarzi

Nelipuolaiselle ääni täältäkin.
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"

- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

VAG!

aa

MarkoV

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 03.11.10 - klo:23:37

Kannattaa ehkä harkita mustia kangasmattoja tämän kanssa. On elämä hiukan helpompaa ;) Ja sopii visuaalisestikin ihan hyvin.

No tuleehan tuohon kumimatot, eiköhän ne riitä.

Marko

njs

Myyjä soitti perään, että kolmipuolainen on niin uusi juttu ettei saa tähän autoon? Itse en kyllä oikein edes osaa sanoa kumman oikeasti haluaisin... Mersussa on nelipuolainen ja on ihan OK. Kuvia olen yrittänyt katsoa molemmista mutta en keksi miksi se pitäisi olla kolmipuolainen mutta sellaisena ensin kylläkin tilasin.

Todella uus juttu, tuli varmaan faceliftin yhteydessä(?) :) Omani tilasin viime keväänä, eikä silloin ollut mikään uusi juttu edes. No kuitenkin, makuasia toki. Jos löydät jostain facelift RS:n niin siitä saat ainakin tuntumaa muotoilusta (materiaali taitaa olla eri), siinä tuo suurin ero. Eli kolmipuolaisessa on tuollaiset muhrukat kello kymmenen ja kahden kohdalla, saa paremman otteen (katso vaikka tuota allekirjoituksen auton sisäkuvaa)

Takatutkaa sulla ei ollut, Octavia ei oo niitä parhaimpia takanäkyvyyden osalta. Eli sen lisäisin.

Sitten olit ottanut BT:n. Jos haluat tuota käyttää radiosta käsin niin vaatii vähintään Boleron. Perus Swing-soitin ei osaa näyttää mitään puhelintietoja.
Octavia III FL 1.5 TSI DSG - ex:  Octavia III 1.4 TSI DSG - Octavia II FL 1.8 TSI DSG - Octavia II 2.0 TDI DSG

muusi

Ilolla liityn tähän uusien ocujen tilaajien joukkoon, sillä äsken tuli itsekin tilattua tuo uusi DSG Scout (TDI). Audin A4/B8 saa nyt luvan jäädä pois. Nelivetoa ja DSG:tä olin odottanut jo noin vuoden verran.
Väri on sama kuin esitteissäkin l. capuccino beige: (link)
Scouttiin ei oikein ollut sopivaa väriä tarjolla joten toi on kompromissi.
Lisäkilkkeitäkin tuli hankittua muutama:
- Boleron soitin sound systemillä ja USB:llä
- Bluetooth sekä ratti missä sen ja radion namiskat
- Pysäköintitutka taakse
- LED huomiovalot
- Vetokoukku

Odotellessani tuota DSG:tä ja nelivetoa, tuli koeajettua useita muita vaihtoehtoja, mm. VW Tiguan DSG (oli toiseksi paras vaihtoehto), Mitsun Outlander, Hondan CRV, Volvon V70, Seat exeo, ja jopa Suzukin SX4, Mazda 6, ja sitikan C5 (mikä ei kuulu joukkoon ? ;)
Lopulta hinta ja kyky edetä huonossa maastossa ratkaisi valinnan Skodillacin puolelle.
Jarrut ovat vauhdin turma [8)]

patch

Lainaus käyttäjältä: tarzi - 03.11.10 - klo:23:33
Nelipuolaiselle ääni täältäkin.

Kuten myös ääni täältä nelipuolaiselle, radionapit otin omaani ja ne ovat kyllä ehdottoman hyvät kun haluaa pitää katseen tiessä soittimen sijaan. Tuo nelipuolainen vain niin paljon paremmin sopii omaan ajoasentoon.
Läpyskävaihteita hetken harkitsin mutta kun tuota manuaalipuolta tulee niin todella harvoin käytettyä DSG:n sen verran hyvin pelatessa kaasupoljinta vasten niin täysi turhake tuo olisi minulle ollut, ehkä niillä olisi ollut kavereille leuhkimis-factoria muttei juuri muuta.

Ranssi

Melko tarkalleen MarkoV: n tilaamilla spekseillä ollut Ocu otti komean vertailuvoiton uusimmassa TM:ssa. Edes polttoaineenkulutuksen huomattava painottaminen testiarvostelussa ei uhannut voittoa.

Oculus

...
Myyjä soitti perään, että kolmipuolainen on niin uusi juttu ettei saa tähän autoon?
Tuo on kyllä täysin käsittämätöntä puhetta. Mulla on tässä edessäni 1.7.2009 päivätty hinnasto, jossa tuo kolmipuolainen ohjauspyörä on jo mukana. Samoin konfiguraattorissa sen pystyy valitsemaan mukaan.

Lainaus käyttäjältä: njs - 04.11.10 - klo:08:29
Takatutkaa sulla ei ollut, Octavia ei oo niitä parhaimpia takanäkyvyyden osalta. Eli sen lisäisin.
Tälle myös ääni! Erinomainen varuste kertakaikkiaan.

karkkipäivä

Lainaus käyttäjältä: Oculus - 04.11.10 - klo:11:15
Tuo on kyllä täysin käsittämätöntä puhetta. Mulla on tässä edessäni 1.7.2009 päivätty hinnasto, jossa tuo kolmipuolainen ohjauspyörä on jo mukana.

Kyllähän kolmipuolaisen ratin saa jos haluaa mukaan myös vaihteenvalitsimet ohjauspyörään. PLQ-koodin rattia (jossa ei ole vaihteenvalitsimia) ei saa kuin ainoastaan manuaalivaihteiseen autoon. Siitä näyttäisi olevan selvä merkintä hinnastossa.

Oculus

^ O.K.  Tässä on vissiin menneet vähän puurot ja vellit sekaisin. Itse oletin ilman muuta, että puhe oli Tiptronic-läpyttimillä varustetusta ratista. Uutta hinnastoa en ollut tarkemmin silmäillyt, kun ei vaihto ole vielä ajankohtainen  ;D nimimerkillä ensi viikolla yks vee

MarkoV

Juu, eli rattia ei saa kuin tiptronic-läpyttimillä ja en näe niille mitään tarvetta...
Nykyisessä pirssissä on parkkitutkat molempiin suuntiin ja hyväthän ne on. Mutta jostakin tässä on karsittava kun jatus oli hankkia uusi auto melko minimibudjetilla...

Marko

Loungeliner

Lainaus käyttäjältä: MarkoV - 04.11.10 - klo:22:06
Juu, eli rattia ei saa kuin tiptronic-läpyttimillä ja en näe niille mitään tarvetta...
Tuo on kyllä tosiaankin harmillinen juttu ainakin omasta mielestäni. Tammikuussa 2009 tuon kolmipuolaisen nahkaruorin onneksi sai "Dynamic Pack" -nimisessä paketissa myös manuaalivaihteiseen autoon. Ja nimenomaan ilman minkään valtakunnan radio- tai puhelinnappuloita. Jotenkin hassua, että kolmipuolaisuus on nykyään kytketty DSG-laatikkoon ja lisäksi vaihdelärpyttimiin. Mutta, kuten olen jo jossain toisessa ketjussa aiemminkin todennut: aivan sama, vaikka olisi 6-puolainen nahkaratti... Sekin parempi, kuin vakiomallin liukas ämpärimuovinen "ohjauspyörä" >:(

ram1

En käytä läpysköjä koskaan oikeastaan manu-moodissa tai manulla muutenkaan kun reagointi vaihtoihin sikahidas.Ainoa mihin läpysköitä käytän on alaspäin vaihdot joskus tiukempaan moottorijarrutukseen.Ja välillä nakkaan kiihdytyksen jälkeen seiskan tupaan heti kun laatikko aina hetken empii.Turha varuste sinänsä. 3 tai 4- puolaratti taas makuasia.Itse tykkään 3- puolaisesta ulkonäöllisesti.Parkkitutka on todella tärkeä tässä pirssissä.Ei sieltä näe oikeasti mitään.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Loungeliner - 04.11.10 - klo:22:16
Jotenkin hassua, että kolmipuolaisuus on nykyään kytketty DSG-laatikkoon ja lisäksi vaihdelärpyttimiin.

Saa sen ilman läpyköitäkin manuaaliin ;)

Lainaus käyttäjältä: MarkoV - 04.11.10 - klo:22:06
Mutta jostakin tässä on karsittava kun jatus oli hankkia uusi auto melko minimibudjetilla...

Ota kuitenkin se "saattovalot ja huomiovaloautomatiikka", ei ole kallis mutta kuitenkin ihan mukava paketti kun saat automatiikan päivävaloille.

Loungeliner

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 04.11.10 - klo:22:21
Saa sen ilman läpyköitäkin manuaaliin ;)
Niin, tuossa Dynamic Packissa kaiketi edelleen. Mutta ilmeisesti yksittäisenä varusteena tavallista 3-puolaista nahkaruoria ei saa nykyisinkään?

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 04.11.10 - klo:22:21Ota kuitenkin se "saattovalot ja huomiovaloautomatiikka", ei ole kallis mutta kuitenkin ihan mukava paketti kun saat automatiikan päivävaloille.
Koko päivävalotoiminto ilman sitä ohjaavaa automatiikkaa on mielestäni jotenkin "vajaa" toiminnallisuuden suhteen. Näin ainakin xenonvalojen yhteydessä. Halogeenivalojen yhteydessä vastaavasti päivävalot polttimoiden säästämiseksi niinikään turhahko keksintö. Varsinkin perus-Octaviassa himmeillä hehkulampuilla toteutettuna. Kirkkailla ledeillä olisikin pätevä keksintö näkyvyyden kannalta.

Maximus

Lainaus käyttäjältä: Loungeliner - 04.11.10 - klo:22:16
aivan sama, vaikka olisi 6-puolainen nahkaratti... Sekin parempi, kuin vakiomallin liukas ämpärimuovinen "ohjauspyörä" >:(

Tässä on myös yksi juttu, josta olen aika vahvasti erimieltä. En tiedä mistä vuosimallista jne. puhutaan, koska en tunne Ocujen historiaa tältä osin. Mutta sitä mieltä olen, ettei omassa jo 2010-mallivuotta edustavassa kärryssäni ohjauspyörä ole "ämpärimuovia" tai mitenkään liukas. Jos on, niin sitten kuski käyttää jotain rasvoja!! Olen erittäin tyytyväinen ohjauspyöräni tuntumaan ja "pitoon". Sen sijaan olen aivan viime viikkoina aivan uteliaisuutta käynyt näyttelyissä katsomassa A4:sia, Volkkareita jne. vuosimallia 2006-2008. Joillakin on ajettu vaikkapa vain 50 tkm, mutta onpa ollut se kuulu ja hieno nahkaratti jo niin liukas, että on ihan suoraan sanottuna kammoksuttanut. Ei tulisi mieleenikään vaihtaa sellaiseen. Välillä hiukan ihmetyttää nää muovivertailut, jollei sitten kyseiset muistikuvat koske joitain aikaisempia vuosimalleja... enpä tiedä.   ???

Kapa

Ainakin käytettynä ostaessa inhoittaa tuo kiiltäväksi kulunut bakteereita pullollaan oleva nahkaratti!

Maximus

Joo, olen tosiaan aika vähän istuskellut käytetyissä Octaviossa, kun en sitä ole missään vaiheessa ajatellut käytettynä ostaa. Mutta kun nyt muistiani pinnistelen, niin onhan minulla sellainen hieman hatara mielikuva olemassa, että hieman vanhempien Ocu II:sten ohjauspyörä on muovisena sekä hitusen ohuempi että kiiltäväpintaisempi... Omani ainakin on melkoisen "kuoppainen" pinnaltaan ja jos ei siinä ote pidä niin ihmettelen. Käykääs nyt sukkelaan te, jotka "ämpärimuovista" puhutte, niin tsekkaamassa uuden Ocun perusratti. Toivon ainakin jonkun yllättyvän positiivisesti. Tai sitten vaan maku- ja näkemyserot on tässäkin asiassa tosi rankkoja. Peace!   :D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy