Dynamic light assist ja lisäkaukovalot, MQB

Aloittaja E-mies, 03.07.16 - klo:10:13

« edellinen - seuraava »

E-mies

Onko kokemuksia miten onnistuisi DLA:lla varustetun Golf 7:ään lisäkaukovalojen asennus? Haave olisi tietysti se, että lisäpitkät sammuisi sitten kun dla näkee vastaantulijan tai edellä ajavan ja alkaa varjostamaan omia valoja. Vahva veikkaus on että todennäköisesti ne ei tule pelaamaan yhdessä dla:n kanssa, mutta jos ne saisi toimimaan perinteisesti viiksestä, valokatkaisijan ollessa ajovaloasennossa, ei automaatilla.

Tällaisen auton hankita on vielä harkinnassa, joten en ole päässyt katsomaan bcm:n asetuksia vcds:llä. Olisiko siellä additional high beam -rasti, jolla saisi mahdollisesti virran jollekin bcm pinneistä perinteisen halogeenikaukovalon ohjaukseen - Siihen tapaan kuin octavia 2 FL mallissa halogeenien ohjaus on xenonien rinnalla? Ohjaisi sillä sitten lisävaloja.


paimentolainen

Onkos tähän tullut kenelläkään updatea?

Oma Touareg vaihtui juuri toiseen, jossa on dynamic light assistant. Asensin jo lisäpitkätkin keulalle, ennenkuin huomasin valikosta tommosen fiitsörin...

Onko mitään mahkuja saada toimimaan? Tuon saa kyllä disabloitua ajotietokoneesta, mutta saaneeko silti herätevirtaa mistään fiksusti?
VW Touareg V8 TDI
Porsche Cayenne

jarmaho

Itsellä on LED-ajovalot ja DLA. Olen yrittänyt löytää metkuja joilla systeemiin saisi lisävalot kiinni, mutta ilman parempaa onnistumista tähän päivään saakka. Tänään tuli länsinaapurin sivustolta vastaan linkin mukainen CAN boxi (sopii Tiguan 5N ja Passat B8):

https://www.diodhuset.se/en/auxiliary-light-cabling-digital-lightning-8025-volvo-audi-bmw-volkswagen

Pitäisi vielä selvitellä Suomen ja Ruotsin mallien varusteiden vastaavuudet (LED Matrix / LED High). Ellei joku osaa suoraan kääntää sulkeissa olevia varusteita "suomeksi"?

Vaan hintava paketti tuo on, n. 500e, lähetyskulujen kanssa.. Ei taida ihan tässä kuussa lähteä tilausta. :'(
Laatua se on huonokin laatu!
Edelliset käyttöjärjestyksessä:Passat GTE, Sharan, 2 x Touran, 2 x Passat, Golf, 2 x Passat.

paimentolainen

Itse otin tuonne yhteyttä:

http://www.canm8.com/can-bus-interfaces/lighting-control-interfaces.html

Sieltä tuli pari viikkoa sitten vastaus:

"We are aware of this problem and we are releasing a new product soon. We will be building up a data library for all cars that have active, adaptive or matrix headlamp systems so that our product switches off the output to the additional lights whenever the vehicle adaptive system operates.

News of the new product will be on our website in around 2 months."

Noilla noi boksit maksaa muutaman kympin, toiminnoista riippuen. En kyl Ruåtsiin lähettäisi noin montaa satasta...
VW Touareg V8 TDI
Porsche Cayenne

M_M

Kun puhutaan MQB-autoista, niin olikos jotain syytä miksei tämä ConD:n ansiokas selvitystyö kelpaisi edelleen ratkaisuksi...?

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=32882.msg586131#msg586131
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

jarmaho

Oli jäänyt ConD:n ja PaKe:n urakoinnit huomaamatta.  :(

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=32882.msg586131#msg586131 ketjun pikaluvulla pari huomiota jotka vaikuttavat itselle (jos en taas lukenut liian nopeasti / huolimattomasti). ConD:n auto varustettu FLA:lla ja ledeillä, PaKe:n taasen DLA:lla ja Xenoneilla. Itsellä DLA ja ledit eli joutuisin huonoilla pohjatiedoilla, etsi ja kokeile menetelmällä, sopeuttamaan ConD:n ja PaKe:n tekemän työn. Kun vielä VCDS/OBDeleven eivät ole tuttuja eikä omistuksessa, niin on ehkä parempi että tyydyn näihin vain kädentaitoja vaativiin töihin.

Laatua se on huonokin laatu!
Edelliset käyttöjärjestyksessä:Passat GTE, Sharan, 2 x Touran, 2 x Passat, Golf, 2 x Passat.

M_M

En tiedä missä päin asut, mutta jos läheltä löytyisi joku VCDS:n omistaja niin varmaan pientä korvausta vastaan olisi apua saatavilla.

Toki jos tuntuu mielekkäämmältä puukottaa ohjausboksi CAN-väylään, niin miksei sitten niin. Kalliimpaa se kuitenkin on ja voin kokemuksesta vakuuttaa, ettei uusien johtojen liittäminen osaksi CAN-väylää ole millään muotoa helppoa ja hauskaa kädentaitojen hyödyntämistä. Jos homman tekee huolimattomasti ja väyläjohdotus alkaa jossain vaiheessa pätkiä, niin ongelmia on sitten tiedossa ihan koko auton mitalta.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Suberb 2012

Tuolasella on ainakin III-Scoutissa toiminut moitteetta, niin lisäpitkät kuin automatiikkakin. Ei tarvii puhkoa johtoja. Ei vaadi koodauksia. Plug n play :D

http://www.valostore.fi/tuote/kytkentarele_lisavaloille_xbb/

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: Suberb 2012 - 16.08.18 - klo:10:43
Tuolasella on ainakin III-Scoutissa toiminut moitteetta, niin lisäpitkät kuin automatiikkakin. Ei tarvii puhkoa johtoja. Ei vaadi koodauksia. Plug n play :D

http://www.valostore.fi/tuote/kytkentarele_lisavaloille_xbb/

Ei ole Octavia nähnykkään DLA:ta, joten eipä mikään ihme jos toimii hyvin...

paku74

Lainaus käyttäjältä: Suberb 2012 - 16.08.18 - klo:10:43
Tuolasella on ainakin III-Scoutissa toiminut moitteetta, niin lisäpitkät kuin automatiikkakin. Ei tarvii puhkoa johtoja. Ei vaadi koodauksia. Plug n play :D

http://www.valostore.fi/tuote/kytkentarele_lisavaloille_xbb/

Onko xenonit vai ledit skodan alkuperäiset pitkät, veikkaan xenoneita? Joku ainakin väitti että ledivaloissa ei olisi oikein paikkaa mihin tuon hall anturin voisi laittaa.

ConD

Lainaus käyttäjältä: jarmaho - 16.08.18 - klo:09:32
Itsellä DLA ja ledit eli joutuisin huonoilla pohjatiedoilla, etsi ja kokeile menetelmällä, sopeuttamaan ConD:n ja PaKe:n tekemän työn. Kun vielä VCDS/OBDeleven eivät ole tuttuja eikä omistuksessa, niin on ehkä parempi että tyydyn näihin vain kädentaitoja vaativiin töihin.
Periaatteeltaan tuo herätteen haku ohjainlaitteelta ei eroa, on autossa sitten FLA tai DLA vai Ledit tai Xenonit.

Eniten työtä teettää se vaihe kun etsitään vapaa ohjauspinni liittimistä BCM:ltä. Koodausten jälkeen homma on sitten PnP asentelua...

Esim. minulla on koodaus tällä hetkellä sellainen että FLA käytössä auto käyttää vain auton omia pitkiä (räpsyttelee liikenteen mukaan päälle/pois). Sitten kun tökkään viikseä uusiksi eteenpäin, eli manuaalipitkille niin lisäpitkätkin syttyy. Tuolla tavoin voi siis käyttää lisureita halutessaan tai sittent ajella automatiikan turvin esim liikenteen ollessa vilkkaampaa.

Lainaus käyttäjältä: paku74 - 20.08.18 - klo:22:26
Onko xenonit vai ledit skodan alkuperäiset pitkät, veikkaan xenoneita? Joku ainakin väitti että ledivaloissa ei olisi oikein paikkaa mihin tuon hall anturin voisi laittaa.
Ledit itsessään ei ole ongelma välttämättä, vaan se että uusissa alkaa umpioissa itsessään olla väyläohjaukset. Tuo tarkoittaa että umpiolle ei mene enää sitä simppeliä "pitkä valo päälle" -tietoa, jota tuolla hall-anturilla voisi haistella. Atecassakin tuo muutos tapahtui syksyllä 2016, eli kaverille tuli "perinteisillä" ohjauksilla ja LED-valoilla ollut Ateca, minulle sitten väyläohjatuilla valoilla. Arvaappa rapsuttelinko asian kanssa ohimoani kun pitkiä laittelin...
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Suberb 2012

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 16.08.18 - klo:12:25
Ei ole Octavia nähnykkään DLA:ta, joten eipä mikään ihme jos toimii hyvin...

En tiä mitkä LA:t mulla tuossa on..., mutta jokasuuntaan keikkuu ja muuttaa näyttämää. Pitkät syttyy/sammuu itsestään.

Tiguanissa mulla oli ne ”varjostavat” xenonit, niistäkö tässä kyse?
Sen systeemin kanssa onkin varmaan vähän vaikeempi saada pitkien automatiikkaa toimimaan, kun ovat aina päälä...

Onko xenon/led valojen ohjauksessa jokin merkittvä ero?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy