Kirjoittaja Aihe: DSG7: öljynvaihto pakollista vai suositeltavaa?  (Luettu 21863 kertaa)

Poissa Nipper

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 66
    • Profiili
Itselle ensimmäinen VW-huolto edessä kohtapuoliin. Autoni on Passat 1.6 TDI DSG.

Tarviiko DSG7 öljynvaihtoja? Merkkiliike sanoo että ei tarvi ikinä vaihtaa. Pienemmät huoltamot tarjoaa vaihtoa oletuksena.

Autollani on ajettu noin 30tkm edellisen DSG-öljynvaihdon jälkeen (VW kampanjaan on vaihto tehty aikanaan).

Poissa RSOCUstin

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.902
  • Octavia Combi vRS 11/2008 CR + DSG6
    • Profiili
Vs: DSG7: öljynvaihto pakollista vai suositeltavaa?
« Vastaus #1 : 28.06.16 - klo:12:10 »
Niinpä, mielenkiintoinen kysymys. Paljonko autolla ajettu, orkkis osat sisällä latikossa?

Omilla kamppisöljyillä ajoin noin 80tkm ja nyt 2v jälkeen ne vaihdettiin ja putsattin mekatroniikka kun alko antaan koodia.
Antureissa oli metallipölyä öljyn seassa ja olivat mielenkiintoisen näköisiä. Epäilen että koodit johtui tuosta.
Nyt toimii ok, kaksoismassa aiheutta vielä sekoilua, menee vaihtoon parin viikon päästä.

Enemmän asiaa tuossa allekirjoituksessa olevassa ogu topikissa.

Vastaus kysymykseen: Vaihtaisin jos alkaisi olemaan onglemia tai sitten 60tkm tai parin vuoden välein.
Kuten DSG6:ssa, 60tkm välein
« Viimeksi muokattu: 28.06.16 - klo:12:20 kirjoittanut RSOCUstin »

Poissa qsla

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 612
    • Profiili
Vs: DSG7: öljynvaihto pakollista vai suositeltavaa?
« Vastaus #2 : 28.06.16 - klo:12:37 »
Itse ainakin vaihtaisin mielenrauhantakia. En tiedä tuosta kuivasta dsg7 mutta vastaavasta märkäkytkinversiosta joka tiguanissa oli niin huoltomies väitti sen jo olevan kunnon kuraa kun 60tkm vaihdettiin.
Passat GTE
Polo 1.2 TSI 81KW DSG Highline

Ex:
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

Poissa BobSmith

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 783
  • Bob has left this platform
    • Profiili
Vs: DSG7: öljynvaihto pakollista vai suositeltavaa?
« Vastaus #3 : 28.06.16 - klo:12:58 »
Aloittajan tapauksessa on kaiketi juurikin se "kuiva" pikku-DSG (DQ200).

Poissa qsla

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 612
    • Profiili
Vs: DSG7: öljynvaihto pakollista vai suositeltavaa?
« Vastaus #4 : 28.06.16 - klo:13:17 »
Aloittajan tapauksessa on kaiketi juurikin se "kuiva" pikku-DSG (DQ200).

Tiedä sitten kun kytkimet ei uiskentele samassa öljyssä ,että kuinkapaljon herkemmin kerää likaa. Eikös näissä kaikissa dsg laatikoissa ole jonkinsorttinen suodatinkin?

Tuntuu aika hullulta nykyään kun sanotaan ,ettei tarvitsisi vaihtaa vaihdelaatikon öljyjä. Oli sitten manuaali tai automaatti. Vai ajatellaanko asiaa niin ,että 200tkm ja auto on muutenkin valmis paalattavaksi ja suotta niitä vaihdella?
Passat GTE
Polo 1.2 TSI 81KW DSG Highline

Ex:
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

Poissa M_M

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.579
    • Profiili
Vs: DSG7: öljynvaihto pakollista vai suositeltavaa?
« Vastaus #5 : 28.06.16 - klo:13:20 »
Tuntuu aika hullulta nykyään kun sanotaan ,ettei tarvitsisi vaihtaa vaihdelaatikon öljyjä. Oli sitten manuaali tai automaatti.

"Nykyään", milloinkohan sitten on ollut sellainen aika että valmistajat olisivat yleisesti ohjeistaneet vaihteistolle jonkun öljynvaihtovälin? Etenkään manuaalivaihteiselle?
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Audi A3 SB 1.8TFSI Quattro S-tronic -13
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic -14

Poissa qsla

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 612
    • Profiili
Vs: DSG7: öljynvaihto pakollista vai suositeltavaa?
« Vastaus #6 : 28.06.16 - klo:13:27 »
"Nykyään", milloinkohan sitten on ollut sellainen aika että valmistajat olisivat yleisesti ohjeistaneet vaihteistolle jonkun öljynvaihtovälin? Etenkään manuaalivaihteiselle?

Kyllä ainakin firman vanhan tojotan ohjekirjassa mainittiin ,että vaihdelaatikon öljyt olisi syytä vaihtaa 50tkm välein. Ok onhan öljyt kehittyneet ja tojotalla vielä varmaan harrastettiin sitä että rahaa käytettiin siihen suunnitteluun mitenkä auto saataisiin kestämään mahdollisimman pitkään. Nykyäänhän drendi on se ,että rahaa käytetään enemmän siihen että se varmasti hajoaa tietyn jälkeen  :(
Passat GTE
Polo 1.2 TSI 81KW DSG Highline

Ex:
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

Poissa kt

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.331
  • Ocu2/ G+/Fabia/Touran1,4DSG
    • Profiili
Vs: DSG7: öljynvaihto pakollista vai suositeltavaa?
« Vastaus #7 : 28.06.16 - klo:15:32 »
Itselle ensimmäinen VW-huolto edessä kohtapuoliin. Autoni on Passat 1.6 TDI DSG.

Tarviiko DSG7 öljynvaihtoja? Merkkiliike sanoo että ei tarvi ikinä vaihtaa. Pienemmät huoltamot tarjoaa vaihtoa oletuksena.

Autollani on ajettu noin 30tkm edellisen DSG-öljynvaihdon jälkeen (VW kampanjaan on vaihto tehty aikanaan).

Ilmeisesti edellinen öljynvaihtosi oli se takuukampanja, jossa alkuperäinen öljy vaihdettiin takuuna parempaan mineraaliöljyyn. Kannattaa uskoa merkkiliikettä tässä kohdassa eikä alkaa omin päin vaihtelemaan mitään!
DSG6:lle ja 4-veto DSG7:lle on eri säännöt öljyn vaihdosta. Noille kai vaihdetaan joka 60 tkm. Tälle DSG7:lle ei ole määritelty mitään öljynvaihtoja ainakaan tällä hetkellä.
Foorumilla jo vuodesta 2009

Poissa -karppa-

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.788
    • Profiili
Vs: DSG7: öljynvaihto pakollista vai suositeltavaa?
« Vastaus #8 : 28.06.16 - klo:16:15 »
Ilmeisesti edellinen öljynvaihtosi oli se takuukampanja, jossa alkuperäinen öljy vaihdettiin takuuna parempaan mineraaliöljyyn. Kannattaa uskoa merkkiliikettä tässä kohdassa eikä alkaa omin päin vaihtelemaan mitään!
DSG6:lle ja 4-veto DSG7:lle on eri säännöt öljyn vaihdosta. Noille kai vaihdetaan joka 60 tkm. Tälle DSG7:lle ei ole määritelty mitään öljynvaihtoja ainakaan tällä hetkellä.

Joo kyllä kannattaa uskoa. Sitten pari vuotta myöhemmin, kun laatikoita ruvennut laukeamaan rupeaa tulemaan noita öljynvaihtokamppanjoita. Ensin on elinikäiset, sitten 200tkm, sen jälkeen 120tkm, sitten loppujen lopuksi 60tkm  ;).

Minä vaihdatin jopa manuaalilootaan öljyt ja parissa korjaamossa ihmeteltiin etteikö kyseessä olekkaan dsg:llä varustettu auto ja miksi vaihdatan öljyjä...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Poissa vwmies

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.689
  • B7 1.6TDi Var. 2013
    • Profiili
Vs: DSG7: öljynvaihto pakollista vai suositeltavaa?
« Vastaus #9 : 28.06.16 - klo:16:38 »
"Nykyään", milloinkohan sitten on ollut sellainen aika että valmistajat olisivat yleisesti ohjeistaneet vaihteistolle jonkun öljynvaihtovälin? Etenkään manuaalivaihteiselle?

1. Autossani (Volvo 142) oli öv padalle 10tkm ja askille 40tkm.  Askin kyljessä poisto- ja täyttöproput. Sorry museoikäinen. ::)
Yritetään pärjätä.

Poissa RSOCUstin

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.902
  • Octavia Combi vRS 11/2008 CR + DSG6
    • Profiili
Vs: DSG7: öljynvaihto pakollista vai suositeltavaa?
« Vastaus #10 : 28.06.16 - klo:17:22 »
Ilmeisesti edellinen öljynvaihtosi oli se takuukampanja, jossa alkuperäinen öljy vaihdettiin takuuna parempaan mineraaliöljyyn. Kannattaa uskoa merkkiliikettä tässä kohdassa eikä alkaa omin päin vaihtelemaan mitään!
DSG6:lle ja 4-veto DSG7:lle on eri säännöt öljyn vaihdosta. Noille kai vaihdetaan joka 60 tkm. Tälle DSG7:lle ei ole määritelty mitään öljynvaihtoja ainakaan tällä hetkellä.

Mulla merkkari teki tuon oman DSG7 öljyn vaihdon ja mekatroniikan putsauksen. Ja "paremmat" mineraalit laitettiin edelleen tilalle. Kamppis öljyillä ajettu se 80tkm.

Mitä manuaaleihin tulee, niin ole niihin vaihdattanut ölpät myös. Kyllä se 125tkm ajettu manuaalilaatikko vain tuntuu paremmalta vaihtaa vaihdetta kun on uudemmat öljyt.

Ei kai sillä väliä ole, jos haluaa parisataa maksaa siitä että ölpät vaihdetaan laatikkoon. Mielenrauhasta.

OT: kaverilta laukes 200tkm ajetusta 1.9tdi 4x4 -09 Golf:sta manuaalilaatikko alkuperäsillä laatikkoöljyillä. Motarilla kamat kylestä ulos. Oli tullut äkkipysähdys.
Just olin pari vkoa aikasemmin sanonut että vaihtaa ne isossa huollossa kun menee peräöljytkin. No eipä kerinnyt huoltoon se auto. WV totes kuten yleensäki, näitä nyt sattuu. Kuullemma harvinaista. Uskoo kuka tahtoo.

Poissa Nipper

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 66
    • Profiili
Vs: DSG7: öljynvaihto pakollista vai suositeltavaa?
« Vastaus #11 : 08.07.16 - klo:20:58 »
Juu kuivakytkin DSG7 on mulla kyseessä.

Mielenrauhan takia vaihto on helppo perustella. Lähinnä näissä asia kiinnostaa periaatteellisellatasollakin, kun kyllähän sen kaikki ymmärtää ettei vaihteistojen öljyt voi olla ikuiset. Sielä on kuitenkin hammasrattaita jatkuvassa kontaktissa toistensa kanssa. Kulumista tapahtuu aivan varmasti.

Lähinnä ehkä siis kysymys, että mikä olisi hyvä vaihtoväli. Ehkä se 60tkm pidemmän päälle eli joka toisessa huollossa? :)

Tietääkö kukaan muuten mikä oli syynä tuohon DSG7-öljyjen vaihtokampanjaan? Miksi tehdas vaihdatti öljyt, jos kerran ovat ikuiset? Olkoonkin että öljyn laatu ilmeisesti vaihtui parempaan... :p

Poissa tsiih

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.484
  • Golf V Variant -09 1,4 Tsi 90kw
    • Profiili
Vs: DSG7: öljynvaihto pakollista vai suositeltavaa?
« Vastaus #12 : 17.07.16 - klo:16:04 »
Mun mielestä syy oli joku pakkaskäyttäytyminen, voi olla että muistan väärin, itellekin se tehtiin kun kilsoja oli väh. 100 000. 60 tkm on naurettavan lyhyt pelkälle manuaaliöljylle, 100 tkm vois olla ihan ok :-)
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Poissa PenaPuistoK

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 348
  • Peugeot 106 XN Kid edition
    • Profiili
Vs: DSG7: öljynvaihto pakollista vai suositeltavaa?
« Vastaus #13 : 17.07.16 - klo:18:53 »
Mun mielestä syy oli joku pakkaskäyttäytyminen, voi olla että muistan väärin, itellekin se tehtiin kun kilsoja oli väh. 100 000. 60 tkm on naurettavan lyhyt pelkälle manuaaliöljylle, 100 tkm vois olla ihan ok :-)
Vai oliko siinä joku sähkönjohtavuus kysymyksessä, itse muistelen sellaista...

Poissa Andyks

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Vs: DSG7: öljynvaihto pakollista vai suositeltavaa?
« Vastaus #14 : 18.07.16 - klo:08:50 »
Tuli itsekin hommattua tuollainen Caddy 1.6TDI DSG7:lla. Mittarissa nyt 390tkm ja laatikko on vaihdettu uuteen 250tkm kohdalla. Nyt siis n. 140tkm rullattu uudella laatikolla ilman öljynvaihtoa yms.

Olen ymmärtänyt että näissä on itse vaihteiston öljyt ja mekatroniikan öljyt erikseen? Vaihteistossa jotain "normaalia" 75W-90 tms. öljyä? Tämä tosin on synteettistä? Mitäköhän litkua sitten ovat laatikkoon tuossa kampanjassa vaihtaneet?
Ja taas mekatroniikalle on vajaa litra omaa öljyään joka kuulemma on "tavallista hydrauliikkaöljyä". Mitäs se tämmöinen öljy sitten luokituksiltaan mahtaa olla?

Mulla merkkari teki tuon oman DSG7 öljyn vaihdon ja mekatroniikan putsauksen. Ja "paremmat" mineraalit laitettiin edelleen tilalle. Kamppis öljyillä ajettu se 80tkm.

Mitenköhän ovat merkkiliikkeessä tuon mekatroniikan putsauksen tehneet? Ymmärtääkseni kun tuota mekatroniikan öljynvaihtoa ei voi edes autossa paikallaan tehdä. Jostain luin että laatikossa olisi mekatroniikalle päällipuolella vain ylivuotoproppu, jonka kautta täyttäminen ei onnistu (takaiskuventtiili propun alla). Ja itse täyttö pitäisi tehdä pohjapropun kautta kun vaihdelaatikko on ylösalaisin autosta irroitettuna... ::) Tosin joku näppärähän askartelisi tuohon pohjapropun tilalle takaiskuventtiilillisen pohjapropun ja täyttäisi laatikon alhaalta ylöspäin paineella...  ::)

No mutta omaan DSG7-laatikkoon toivosin hieman pidempää elinikää ja ajattelin öljyt vaihdella, mutta tosiaan mistään en ole löytänyt aukotonta tietoa mikä sinne olisi oikea öljy ja kuinka vaihto tulisi oikeaoppisesti suorittaa...  ::)

Poissa RSOCUstin

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.902
  • Octavia Combi vRS 11/2008 CR + DSG6
    • Profiili
Vs: DSG7: öljynvaihto pakollista vai suositeltavaa?
« Vastaus #15 : 18.07.16 - klo:08:58 »
Tuli itsekin hommattua tuollainen Caddy 1.6TDI DSG7:lla. Mittarissa nyt 390tkm ja laatikko on vaihdettu uuteen 250tkm kohdalla. Nyt siis n. 140tkm rullattu uudella laatikolla ilman öljynvaihtoa yms.

Olen ymmärtänyt että näissä on itse vaihteiston öljyt ja mekatroniikan öljyt erikseen? Vaihteistossa jotain "normaalia" 75W-90 tms. öljyä? Tämä tosin on synteettistä? Mitäköhän litkua sitten ovat laatikkoon tuossa kampanjassa vaihtaneet?
Ja taas mekatroniikalle on vajaa litra omaa öljyään joka kuulemma on "tavallista hydrauliikkaöljyä". Mitäs se tämmöinen öljy sitten luokituksiltaan mahtaa olla?

Mitenköhän ovat merkkiliikkeessä tuon mekatroniikan putsauksen tehneet? Ymmärtääkseni kun tuota mekatroniikan öljynvaihtoa ei voi edes autossa paikallaan tehdä. Jostain luin että laatikossa olisi mekatroniikalle päällipuolella vain ylivuotoproppu, jonka kautta täyttäminen ei onnistu (takaiskuventtiili propun alla). Ja itse täyttö pitäisi tehdä pohjapropun kautta kun vaihdelaatikko on ylösalaisin autosta irroitettuna... ::) Tosin joku näppärähän askartelisi tuohon pohjapropun tilalle takaiskuventtiilillisen pohjapropun ja täyttäisi laatikon alhaalta ylöspäin paineella...  ::)

No mutta omaan DSG7-laatikkoon toivosin hieman pidempää elinikää ja ajattelin öljyt vaihdella, mutta tosiaan mistään en ole löytänyt aukotonta tietoa mikä sinne olisi oikea öljy ja kuinka vaihto tulisi oikeaoppisesti suorittaa...  ::)

Tässä pari kuvaa.
Eli kyljestä mekatroniikka pois ja siilit puhtaaksi nuo kaksi tattia kummassakin sivussa.
Kyllä se näytti heiltä onnistuvan :)
https://goo.gl/photos/w4KKXcFrmZDsP4p4A

Poissa tet

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.259
    • Profiili
Vs: DSG7: öljynvaihto pakollista vai suositeltavaa?
« Vastaus #16 : 18.07.16 - klo:12:07 »
Tietääkö kukaan muuten mikä oli syynä tuohon DSG7-öljyjen vaihtokampanjaan? Miksi tehdas vaihdatti öljyt, jos kerran ovat ikuiset? Olkoonkin että öljyn laatu ilmeisesti vaihtui parempaan... :p

Virallinen selitys kuului, että kuumassa ilmastossa öljy saattoi aiheuttaa jonkin öljyyn kosketuksissa olevan mekatroniikan osan (ilmeisesti kyse antureista jotka mekatroniikan kyljestä törröttää?) syöpymisen. Siitä taas seurasi oikosulku ja mekatroniikan sulakkeen palaminen. Kampanja on kuitenkin maailmanlaajuinen käsittääkseni, sen takia meilläkin öljyt vaihdettiin vaikka ilmasto ei erityisen kuuma olekaan. ;D

Tässä pari kuvaa.
Eli kyljestä mekatroniikka pois ja siilit puhtaaksi nuo kaksi tattia kummassakin sivussa.
Kyllä se näytti heiltä onnistuvan :)

Eli kyse ei siis ollutkaan mekatroniikan puhdistuksesta, jos kerran se otettiin pois tieltä hommaa häiritsemästä? ;)
Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6, Jungle Green
ex-vag: Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011, Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 Comfortline MY 2010

Poissa Andyks

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Vs: DSG7: öljynvaihto pakollista vai suositeltavaa?
« Vastaus #17 : 18.07.16 - klo:12:30 »
Eli voiko tuon mekatroniikkayksikön siis irroittaa autosta ilman sen tyhjennystä? Eli tuohon itse mekatroniikkayksikköön voisi vaihtaa öljyt mekatroniikkayksikkö irtonaisena?

Mitä nuo puhdistetut "tatit" on? Ja miksi sitä putsailtiin tuolta?

Poissa RSOCUstin

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.902
  • Octavia Combi vRS 11/2008 CR + DSG6
    • Profiili
Vs: DSG7: öljynvaihto pakollista vai suositeltavaa?
« Vastaus #18 : 18.07.16 - klo:14:05 »
Eli voiko tuon mekatroniikkayksikön siis irroittaa autosta ilman sen tyhjennystä? Eli tuohon itse mekatroniikkayksikköön voisi vaihtaa öljyt mekatroniikkayksikkö irtonaisena?

Mitä nuo puhdistetut "tatit" on? Ja miksi sitä putsailtiin tuolta?

Tatit on mangneettisia antureita jotka ohjaa laatikkoa ja mekatroniikkaa.
Noihin ölpän vaihtoihin en osaa sanoa, kyllä pitäisi kaikki merkkarilla onnistua.

Kyllä suosittelen tuota. Vielä tosiaan kaksoismassa tekee häiriötä mutta poistunee sekin vika pe-ma.

Poissa RSOCUstin

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.902
  • Octavia Combi vRS 11/2008 CR + DSG6
    • Profiili
Vs: DSG7: öljynvaihto pakollista vai suositeltavaa?
« Vastaus #19 : 18.07.16 - klo:14:08 »
Virallinen selitys kuului, että kuumassa ilmastossa öljy saattoi aiheuttaa jonkin öljyyn kosketuksissa olevan mekatroniikan osan (ilmeisesti kyse antureista jotka mekatroniikan kyljestä törröttää?) syöpymisen. Siitä taas seurasi oikosulku ja mekatroniikan sulakkeen palaminen. Kampanja on kuitenkin maailmanlaajuinen käsittääkseni, sen takia meilläkin öljyt vaihdettiin vaikka ilmasto ei erityisen kuuma olekaan. ;D

Eli kyse ei siis ollutkaan mekatroniikan puhdistuksesta, jos kerran se otettiin pois tieltä hommaa häiritsemästä? ;)

Pitänee serkkua jututtaa vkoloppuna kun näen.
Meka irti, putsaus ja ölpät vaihtoon oli työmääräys :)

Poissa kt

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.331
  • Ocu2/ G+/Fabia/Touran1,4DSG
    • Profiili
Foorumilla jo vuodesta 2009

Poissa tet

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.259
    • Profiili
Vs: DSG7: öljynvaihto pakollista vai suositeltavaa?
« Vastaus #21 : 19.07.16 - klo:11:58 »
Eli voiko tuon mekatroniikkayksikön siis irroittaa autosta ilman sen tyhjennystä? Eli tuohon itse mekatroniikkayksikköön voisi vaihtaa öljyt mekatroniikkayksikkö irtonaisena?

Kai siihen osaava tekijä voi öljyt jotenkin vaihtaa. Mitään virallista ohjeistusta vaihdon suorittamiseen tuskin on olemassa. Varaosa-mekatroniikassa on tietääkseni öljyt sisällä jo tehtaalta, eikä niitä merkkarillakaan vaihdella. Näin siis 7-vaihteisessa "kuivassa" (DQ200).
Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6, Jungle Green
ex-vag: Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011, Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 Comfortline MY 2010

Poissa JouniJL

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 63
    • Profiili
Vs: DSG7: öljynvaihto pakollista vai suositeltavaa?
« Vastaus #22 : 05.09.18 - klo:15:07 »
Katsoin huoltohintoja Metroauton netti sivulta ja olin pudota tuolilta.

DGS öljynvaihtoa tarjosi vm.-10 superb 1,8TSI DSG:lle (kuivakytkin malli)

Ensimmäinen hinta tarjoushinta ja jälkimmäinen norm. hinta

   DSG-vaihteistoöljyn ja suodattimen vaihto    2 382,63 € 2 783,55 €
   Vaihteistoöljyn vaihto    
   1 x DSG PROPUN TIIVISTE    
   6 x DSG VAIHTEISTOÖLJY 1 L    
   1 x TIIVISTE,DSG SUOD.KOTELO    
   1 x ÖLJYNSUODATIN DSG VAIHTEISTO    
   1 x ÖLJYPUTKI    
   1 x ÖLJYTULPPA VAIHTEISTO M24X1,5    

Mitä se on maksanut teille, jotka olette sen teettäneet sen ilmaisen kamppiksen jälkeen?

Poissa M_M

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.579
    • Profiili
Vs: DSG7: öljynvaihto pakollista vai suositeltavaa?
« Vastaus #23 : 05.09.18 - klo:15:18 »
Taitaa olla joku bugi, ei hinta voi olla tuollainen eikä toisaalta tuo osaluettelokaan ole kuivakytkinmalliin koska siellä ei ole kuutta litraa DSG-öljyä.

Ja kun ei öljynvaihto edes kuulu kuivakytkinmallin huolto-ohjelmaan...
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Audi A3 SB 1.8TFSI Quattro S-tronic -13
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic -14

Poissa o.b.

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.338
    • Profiili
Vs: DSG7: öljynvaihto pakollista vai suositeltavaa?
« Vastaus #24 : 05.09.18 - klo:17:30 »
Ehkä tuohon hintaan kuuluu mekatroniikan vaihto ;D

Poissa KopiK

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 65
    • Profiili
Vs: DSG7: öljynvaihto pakollista vai suositeltavaa?
« Vastaus #25 : 11.01.19 - klo:16:24 »
Vaihdatin DSG-öljyt vm14 1.8TSI:hin, vaikka niitä ei kuulemma tarvitse ikinä vaihtaa, ajettu 67000km.
Monesta muusta merkistä olen kuullut, että ikuiset öljyt eivät ole ikuisia...
Pienet vaihtonykäisyt (esim 2->3), jotka eivät edes ärsyttäneet, mutta silloin tällöin huomasi, katosivat täysin.
Nyt ei tunnu minkäänlaista nykäisyä millään vaihteella. En muista, mutta olikohan se noin hyvä uutenakaan...
Ehkä päivittivät adaptaatiotkin tms. mutta joka tapauksessa parani.
Maksoi 200e merkkiliikkeessä, pikkuraha autoilun kokonaiskustannuksissa.
Octavia Combi 1.8 TSI DSG -14
ex-Octavia Combi 1.8 TSI DSG -12

 






Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy