Peugeot

Aloittaja Guido, 03.12.09 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

Emil Eagle

En näe kojelautakuvassa lämmityslaitteen säätönappuloita. Hanskataanko se tuosta kosketusnäytöstä?
Kiitokset mukavasta foorumista.

vkjoki

Lainaus käyttäjältä: tet - 24.05.13 - klo:07:51
Hieno on, ulkoapäin. Sisältä taas - hyi hitto!

Hieno on, sisältä. Ulkoa taas - hyi hitto! Noin taas arvioi joku toinen. Sellaista se on noiden muotoiluasioiden kanssa.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Taky

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 23.05.13 - klo:20:34
Kuten kai aiemminkin olen kirjoittanut, tyttärelläni on minun hänelle ostamani 308 1.6 HDi vm 2008. Ei isompia ongelmia 60 tkm matkalla.

Vm.2004 307 2.0 HDi:llä mentiin 70km - 200tkm väli 2006-2008 vuosina.

Sillä välillä meni uusiksi etujarrulevyt+palat ja lämppäripuhaltimesta oli 2 nopeus kadoksissa mennessään vaihdossa normaaleiden huoltojen lisäksi.

Varsin luotettava peli siis oli kysessä, alkuaan kun oli vielä aloittanut elämänsä vuokra-autona = käyttäjiä siis n kpl:tta.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Keni1

Lainaus käyttäjältä: skriko - 23.05.13 - klo:23:53
Minkä värinen oli tuo uusi RCZ?

Ihan hyvän värinen oli...

Keni1

Lainaus käyttäjältä: skriko - 23.05.13 - klo:23:53
Minkä värinen oli tuo uusi RCZ?

Kokonaan Valkoinen oli RCZ, kaksi eri valkoista tarjolla en tiedä kumpi niistä oli tuossa. oli siellä myös Musta Dieseli Hopeisella katolla, sitä en testannut koska Diesel-moottori ei nappaa lainkaan.

Sinänsä värillä RCZ:n yhteydessä tuskin on väliä koska sitä ei saa kuin hyvänvärisenä. Että jos itse ostaisin urheiluauton niin päähuomio kyllä kiinnittyisi vain suorituskykyyn koska väri ei vaikuta ajettavuuteen. Tässä kohtaa Valkoinen olisi hyvä väri koska sen voi saada hieman halvemmalla sillä auto ollut ainakin pari päivää ratakäytössä ;)

skriko

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 26.05.13 - klo:14:15
Kokonaan Valkoinen oli RCZ, kaksi eri valkoista tarjolla en tiedä kumpi niistä oli tuossa. oli siellä myös Musta Dieseli Hopeisella katolla, sitä en testannut koska Diesel-moottori ei nappaa lainkaan.

Sinänsä värillä RCZ:n yhteydessä tuskin on väliä koska sitä ei saa kuin hyvänvärisenä. Että jos itse ostaisin urheiluauton niin päähuomio kyllä kiinnittyisi vain suorituskykyyn koska väri ei vaikuta ajettavuuteen. Tässä kohtaa Valkoinen olisi hyvä väri koska sen voi saada hieman halvemmalla sillä auto ollut ainakin pari päivää ratakäytössä ;)

Minua taas kiinnostaa ajo-ominaisuuksien, suorituskyvyn ja ulkonäön lisäksi myös auton väri. Esteettistä silmääni kyseisessä autossa miellyttää vain helmiäisvalkoinen. Punaista en ole nähnyt facelift versiona, vanhan korin punainen ei iske.
Jos pitäis urheiluautossa päättää ruma ja tykki tai kaunis ja mopo, niin jälkimmäinen tulisi talliin.

mol

Kävin viikko sitten sovittamassa poikaa (9v) RCZ:n takapenkille, kas kun tekisi kovasti mieli vähän erikoisempaa autoa vaihteeksi. Tämä nykyinenkin kun on ihan perustaksin näköinen. Noh, RCZ en ainakaan voi ostaa vaikka pirusti mieli tekikin. Pyysin istumaan aivan suorassa takapenkillä ja noin 5 senttiä jäi tilaa pään ja takaikkunan väliin. Ensi talvena talvivaatteet päällä ottaisi pää kattoon ja seuraavana joutuisi jo istumaan vinossa eli minnekään pidemmälle ei voisi lähteä. Vaikka ajankin 90 prosenttia ajoistani yksin niin silloin kun jonnekin pitempään reissuun lähdetään niin kyllä koko perheen pitää mahtua kyytiin.

Henkku

Lainaus käyttäjältä: Emil Eagle - 24.05.13 - klo:09:07
En näe kojelautakuvassa lämmityslaitteen säätönappuloita. Hanskataanko se tuosta kosketusnäytöstä?

Kyllä:


pokkus

Lainaus käyttäjältä: Henkku - 26.05.13 - klo:18:01
Kyllä:

Valitettavasti todella epäkäytännöllinen toteutus. Toivottavasti tähän suuntaan ei aleta menemään muidenkin merkkien parissa. Tästä siis itsellä kokemusta Edgen kanssa ja pyöritettävät mekaaniset säätimet vie voiton 10-0.

Keni1

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 26.05.13 - klo:20:09
Valitettavasti todella epäkäytännöllinen toteutus. Toivottavasti tähän suuntaan ei aleta menemään muidenkin merkkien parissa. Tästä siis itsellä kokemusta Edgen kanssa ja pyöritettävät mekaaniset säätimet vie voiton 10-0.

Laskee valmistuskustannuksia ja selkeyttää kojelautaa. Mielestäni erittäin moderni ja järkevä ratkaisu. Omassa 208:ssa vastaavalla näytöllä hoituu ainakin radio ja cd-soitin sekä puhelin ja kello, miksei myös lämppärin säädöt hoitusi noin. 208:ssa aivan vastaavat 'nappulat' toteutettu perinteiseen tyyliin.


pokkus

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 26.05.13 - klo:21:06
Laskee valmistuskustannuksia ja selkeyttää kojelautaa. Mielestäni erittäin moderni ja järkevä ratkaisu.

Enhän minä mitään esteettisyydestä sanonutkaan, mutta käytännöllisyys kusee kosketusnäytössä. Pyöritettävää namiskaa kun pystyy säätämään, vaikka silmät kiinni ja säätäminen on nopeaa. Kosketusnäytön käyttämistä varten kun katse pitää siirtää tiestä näyttöön ja ja vielä sormella osua samaan "säätöpainikkeeseen" useamman kerran säädön tehdäkseen. Puolitoista vuotta tuollaista on jo käytetty ja todettu, että Mussen mekaaniset säätönupit hakkaa Edgen kosketusnäytön käytännöllisyydestä mennen tullen.

Keni1

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 26.05.13 - klo:23:57
..., mutta käytännöllisyys kusee kosketusnäytössä. Pyöritettävää namiskaa kun pystyy säätämään, vaikka silmät kiinni ja säätäminen on nopeaa. Kosketusnäytön käyttämistä varten kun katse pitää siirtää tiestä näyttöön ja ja vielä sormella osua samaan "säätöpainikkeeseen" useamman kerran säädön tehdäkseen. Puolitoista vuotta tuollaista on jo käytetty ja todettu, että Mussen mekaaniset säätönupit hakkaa Edgen kosketusnäytön käytännöllisyydestä mennen tullen.

Juu ymmärretty kyllä, mutta tämä ei ole Ford vaan Peugeot. Uusissa pököissä kun ei ole pyöriteltäviä namiskoita vaan 308:ssa paineltavat on namiskat on siirretty keskikonsolista kosketusnäyttöön, kosketusnäytössä katsetta ei tarvitse siirtää niin paljon alas joten on myös turvallisuustekijä. Toki Ford on aina parempi se on selvä :)

mol

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 27.05.13 - klo:10:48
kosketusnäytössä katsetta ei tarvitse siirtää niin paljon alas joten on myös turvallisuustekijä.

Pyöritettävässä nappulassa ei tarvitse katsetta siirtää lainkaan. Kas kun se nappi löytyy käsikopelolla ja omistajatasolla ei varmasti tarvitse enää edes kopeloida kun on oppinut missä se on ja tietää mihin suuntaan pitää vääntää.

Keni1

Lainaus käyttäjältä: mol - 27.05.13 - klo:11:13
Pyöritettävässä nappulassa ei tarvitse katsetta siirtää lainkaan. Kas kun se nappi löytyy käsikopelolla ja omistajatasolla ei varmasti tarvitse enää edes kopeloida kun on oppinut missä se on ja tietää mihin suuntaan pitää vääntää.

Tosiaan uusissa pököissä ei ole niitä rullia joten aika paha pyöritellä!!! Eli siis 208 mallissa on 'perinteinen' ratkaisu nappuloilla ja 308:ssa samat nappulat löytyvät vain kosketusnäytöltä. Sellaista luksusta kuin pyöritettävät lämppärin säätimet ei peruspököistä (enää) taida löytyä, mm. RCZ:sta ne löytyy mutta se onkin kalliimpi. Joten tässä tapauksessa kosketusnäyttö on mielestäni parempi tai ainakin ihan hyvä. Jos lämppäriä joutuu säätämään jatkuvasti ajon aikana niin sitten Peugeot on ehkä huono valinta. Itse olen pärjännyt noilla 208:n namiskoilla ja varmasti pärjään myös jatkossa.

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 27.05.13 - klo:13:34
Sellaista luksusta kuin pyöritettävät lämppärin säätimet ei peruspököistä (enää) taida löytyä, mm. RCZ:sta ne löytyy mutta se onkin kalliimpi.

Onpas Ranskan pojilla kalliita nuo pyöriteltävät säätimet!  ;D
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

monster

Sama lämppärin säätö/napittomuus ongelma on muuten ihan B8 Audissakin. Todella ärsyttävä kaivella MMI:n syövereistä yksinkertaista lämppärin säätöä aamuruuhkassa kun ikkunat huurussa talvipakkasella  >:(
ex:t: F31, B9, B8 TDIq, A3 8V 2.0TDIq, B7 DTM, B7 3.0TDIq, A6 4F, A3 8p, B6 1.8Tq+1.9TDIq, Audi Coupe Quattro 2.8, Skoda Yeti 4X4, Ocu II 4X4 TDI, VW Golf II+IV+V GTI // Subaru Forester XT, Dacia Duster 1.5dci 4wd, Alfa 159 Q4 2.4JTDm, Clio Sport RS III, Peugeot 205 GTI

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 27.05.13 - klo:10:48
Juu ymmärretty kyllä, mutta tämä ei ole Ford vaan Peugeot. Uusissa pököissä kun ei ole pyöriteltäviä namiskoita vaan 308:ssa paineltavat on namiskat on siirretty keskikonsolista kosketusnäyttöön, kosketusnäytössä katsetta ei tarvitse siirtää niin paljon alas joten on myös turvallisuustekijä. Toki Ford on aina parempi se on selvä :)

Ota silmä käteen ja lue viestini uudelleen. Juurihan tuossa totesin, että Fordin (oma Edge) kosketusnäyttösäätö on ihan yhtä epäkäytännöllöllinen kuin varmasti kaikkien muidenkin valmistajien. Tämä siis todettu kun oma toinen Ford (Mustang) on paljon käytännöllisempi pyöritettävin säätimin. Säädin voi olla painettava, pyöritettävä, vedettävä, liikuteltava, ihan sama, mutta se mekaaninen säädin on vain paljon tunnokkaampi kun sen voi käsikopelolla sieltä keskipaneelista etsiä, vaikka silmät kiinni. Tätä ei voi tehdä kosketusnäytön kanssa. Kosketusnäyttö näyttää hienolta, mutta sen käytettävyys tuollaisissa tilanteissa on todella surkea.

Keni1

Itsellä käytössä oikeastaan vain namiska joka määrää mistä suuttimesta puhaltaa, että jos hikeä pukkaa niin tohottaa kohti, muuten poispäin...lämmöt ja muut laitan kohdilleen ennen liikkeelle lähtöä eikä niitä juuri tarvi ajon aikana räpeltää (lue: hifistellä). Kosketusnäyttö toimi myös talvipakkasella ainakin lämmitetyssä autossa joten se siitä.

Holkki

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 26.05.13 - klo:20:09
Valitettavasti todella epäkäytännöllinen toteutus. Toivottavasti tähän suuntaan ei aleta menemään muidenkin merkkien parissa. Tästä siis itsellä kokemusta Edgen kanssa ja pyöritettävät mekaaniset säätimet vie voiton 10-0.
Laitetaanpas tämä tänne Pösö-palstalle, kun täällä oli radion napeista vast'ikään puhetta:
Ford to Add Back Dashboard Buttons After Complaints

nemos

Mielenkiintoinen lausunto Peugeotin asiakaslehdessä 208 GTI:stä: "Peugeot on palauttanut parin harha-askeleen jälkeen 205 GTI:n hengen tähän päivään modernissa muodossa." Rohkenen arvioida, että kolmas harha-askel on otettu ja muistelen edellisilläkin kierroksilla hehkutetun, että 205 GTI on saanut arvoisensa seuraajan.

Uusista hot hatcheista Fiesta ST on paljon kiinnostavampi, urheilullisempi ja vieläpä halvempi. Esim. AMS:n testissä se oli pisteissä ykkönen ja tekstin mukaan hengeltään vielä selvempi voittaja. 208 GTI sijoittui joukon viimeiseksi. Se ei ole ominaisuuksiltaan urheilullinen, vaan sen paras ominaisuus on mukavuus. Se on ulkoisesti tylsä ja vain vaivoin erottuu malliston perusmalleista. AMS:n sanoin sen sisustus on pakettiautomainen.

Ihmeellisesti Peugeot tyri historiansa menestyksekkäimmän mallin 205:n jatkon. Sen seuraajaksi tuli pieni ja vaatimaton 106. Vuosia myöhemmin tuli 206, joka oli tyylikäs, mutta ominaisuuksiltaan keskinkertainen - selvästi samaan aikaa esiteltyä Clioa heikompi ja jäi myynniltään kakkoseksi kilpailijaansa verrattuna. Markkinoita Euroopanlaajuisesti valloittivat tuolloin Polo ja Yaris. 207 jatkoi alamäkeä jyrkkenevästi enkä näe 208:aakaan kovin kiinnostavana autona. Isommassa luokassa 405 ja vielä 406 olivat kiinnostavia autoja. 407 oli pohjanoteeraus, josta 508 on hieman parantanut.
Volvo XC60 T8 Inscription

Uppe

Lainaus käyttäjältä: nemos - 18.06.13 - klo:21:12
Vuosia myöhemmin tuli 206, joka oli tyylikäs, mutta ominaisuuksiltaan keskinkertainen - selvästi samaan aikaa esiteltyä Clioa heikompi ja jäi myynniltään kakkoseksi kilpailijaansa verrattuna. Markkinoita Euroopanlaajuisesti valloittivat tuolloin Polo ja Yaris.

Duoda duoda,eihän 206 mikään pettymys ollut vaan oli mm. 2001-2003 Euroopan eniten myyty automalli.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Uppe - 18.06.13 - klo:22:12
Duoda duoda,eihän 206 mikään pettymys ollut vaan oli mm. 2001-2003 Euroopan eniten myyty automalli.

Nyt taisi olla puhe 206 GTI:stä joka ei ollut luokassaan myyntiykkönen, moottorikin oli hiukan alitehoinen kilpailijoihin verrattuna joten kokonaisuus oli hiukan vaisu esitys.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

nemos

Lainaus käyttäjältä: Uppe - 18.06.13 - klo:22:12
Duoda duoda,eihän 206 mikään pettymys ollut vaan oli mm. 2001-2003 Euroopan eniten myyty automalli.

Koko mallistoa tosiaan tarkoitin. Muistikuvani taisi olla virheellinen 206:n menestyksen osalta.
Volvo XC60 T8 Inscription

Waltsu83

Eipä tuo 206 peugeot muistaakseni ainakaan loistanut tuv-raporteissa.... isä ukko on ollut koko elämän pösö mies ja nyt ajelee volvolla. Ensin etsittiin joka ikinen vika Volvosta uutena. Nyt kun volvossa on yli 300 000 km ja auto toimii kuin "uusi" niin ukko sano, et 505 peugeotin jälkeen KAIKKI mallit on ollut paskoja laadultaan. Hyviä ajaa mutta ei kestä mitään.
Audi A6 4G 2.0 TDI multi -11
Tulossa Seat Leon Cupra 280 DSG
Ex. Audi A1 185 hp S-line S-tronic -12
MAN TGL -99
MAN TGA -08
Fiat Ducato Multijet 130 -12

Keni1

Lainaus käyttäjältä: nemos - 18.06.13 - klo:21:12
Mielenkiintoinen lausunto Peugeotin asiakaslehdessä 208 GTI:stä: "Peugeot on palauttanut parin harha-askeleen jälkeen 205 GTI:n hengen tähän päivään modernissa muodossa." Rohkenen arvioida, että kolmas harha-askel on otettu ja muistelen edellisilläkin kierroksilla hehkutetun, että 205 GTI on saanut arvoisensa seuraajan.

Uusista hot hatcheista Fiesta ST on paljon kiinnostavampi, urheilullisempi ja vieläpä halvempi. Esim. AMS:n testissä se oli pisteissä ykkönen ja tekstin mukaan hengeltään vielä selvempi voittaja. 208 GTI sijoittui joukon viimeiseksi. Se ei ole ominaisuuksiltaan urheilullinen, vaan sen paras ominaisuus on mukavuus. Se on ulkoisesti tylsä ja vain vaivoin erottuu malliston perusmalleista. AMS:n sanoin sen sisustus on pakettiautomainen.

Ihmeellisesti Peugeot tyri historiansa menestyksekkäimmän mallin 205:n jatkon. Sen seuraajaksi tuli pieni ja vaatimaton 106. Vuosia myöhemmin tuli 206, joka oli tyylikäs, mutta ominaisuuksiltaan keskinkertainen - selvästi samaan aikaa esiteltyä Clioa heikompi ja jäi myynniltään kakkoseksi kilpailijaansa verrattuna. Markkinoita Euroopanlaajuisesti valloittivat tuolloin Polo ja Yaris. 207 jatkoi alamäkeä jyrkkenevästi enkä näe 208:aakaan kovin kiinnostavana autona. Isommassa luokassa 405 ja vielä 406 olivat kiinnostavia autoja. 407 oli pohjanoteeraus, josta 508 on hieman parantanut.

Suosittelen että käyt koeajamassa 208 GTI:n voipi mieli kummasti muuttua, itsellä oli Polo GTI pari vuotta, 208 GTI oli huomattavasti vaikuttavampi kokemus, siinä tehot tuntuu toisin kun DSG -vaihteisella Pololla jonka tehot ei juuri säväytä koska on niin onnettomat väännöt ja se DSG, molemmat toki hyviä mutta 208 sporttisempi. Oma 208 THP 156 ei tuntunut juuri miltään GTI koeajon jälkeen vaikka sekään mikään hidas ole. Rohkeasti vaan kokeilemaan :)

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: nemos - 18.06.13 - klo:21:12
Mielenkiintoinen lausunto Peugeotin asiakaslehdessä 208 GTI:stä: "Peugeot on palauttanut parin harha-askeleen jälkeen 205 GTI:n hengen tähän päivään modernissa muodossa." Rohkenen arvioida, että kolmas harha-askel on otettu ja muistelen edellisilläkin kierroksilla hehkutetun, että 205 GTI on saanut arvoisensa seuraajan.

Uusista hot hatcheista Fiesta ST on paljon kiinnostavampi, urheilullisempi ja vieläpä halvempi. Esim. AMS:n testissä se oli pisteissä ykkönen ja tekstin mukaan hengeltään vielä selvempi voittaja. 208 GTI sijoittui joukon viimeiseksi. Se ei ole ominaisuuksiltaan urheilullinen, vaan sen paras ominaisuus on mukavuus. Se on ulkoisesti tylsä ja vain vaivoin erottuu malliston perusmalleista. AMS:n sanoin sen sisustus on pakettiautomainen.

Ihmeellisesti Peugeot tyri historiansa menestyksekkäimmän mallin 205:n jatkon. Sen seuraajaksi tuli pieni ja vaatimaton 106. Vuosia myöhemmin tuli 206, joka oli tyylikäs, mutta ominaisuuksiltaan keskinkertainen - selvästi samaan aikaa esiteltyä Clioa heikompi ja jäi myynniltään kakkoseksi kilpailijaansa verrattuna. Markkinoita Euroopanlaajuisesti valloittivat tuolloin Polo ja Yaris. 207 jatkoi alamäkeä jyrkkenevästi enkä näe 208:aakaan kovin kiinnostavana autona. Isommassa luokassa 405 ja vielä 406 olivat kiinnostavia autoja. 407 oli pohjanoteeraus, josta 508 on hieman parantanut.

Samaa mieltä. Entinen kasarin menestyksen henki on poissa, enkä usko että sitä saavuttavat enää vuosikymmeniin. 205 GTI oli aikansa ikoni ja himoittu peli. Nyt ei nykypösöt innosta lainkaan. Lisäksi 208 on pilattu karsealla pikku ratti-mittaristo-sijoittelulla joka karsii kummasti ostajia. Eka korimallin Clio oli myös jotakin uutta ja innostavaa Rellulta, mutta sen jälkeen Clion kilpikin on himmentynyt -eivät jaksa jatkaa samaa kunnianhimoista tietä tasaisesti eteenpäin sukupolvesta toiseen. Toki sama on vaivannut monia japsimerkkejä, myös Tojoa ei sen puoleen...

V-O

#566
Kyllä kiitos. Laitetaan tuollainen:



Keni1

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 19.06.13 - klo:07:59
Lisäksi 208 on pilattu karsealla pikku ratti-mittaristo-sijoittelulla joka karsii kummasti ostajia.

Oletko ehkes istunut ratin takana vai perustuuko ajokokemuksesi 208 pökötistä pelkkiin kuviin? Enää ei tosiaan tarvi tyytyä vain kuvien kuolaamiseen vaan voi käydä ihan itse tarkistamassa tilanteen. Pitää muistaa että toimittajat jotka arvostelujaan uusista autoista kirjoittavat ajavat sillä autolla vain yhden kerran ja mikä tahansa itselle uusi auto on hetken erilainen kokemus kuin se jolla päivittäin ajaa, itsellä ei 208 mittariston suhteen ole ollut mitään ongelmaa, siinä on nopeuden näyttö analogisen mittarin lisäksi vielä erikseen digitaalisena joten näet aina tarkasti mitä vauhtia ajat...analogiset mittarit ovat jäänteitä ajan kultaamalta 80-luvulta  ja sitä edeltävältä ajalta ja nykyään ne laitetaan vain ulkonäöllisistä syistä, ei niitä oikeasti ajon aikana tarvitse katsoa ainakaan 208:ssa, siinä jopa kellokin on digitaalinen.

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 19.06.13 - klo:10:44
Oletko ehkes istunut ratin takana vai perustuuko ajokokemuksesi 208 pökötistä pelkkiin kuviin? Enää ei tosiaan tarvi tyytyä vain kuvien kuolaamiseen vaan voi käydä ihan itse tarkistamassa tilanteen. Pitää muistaa että toimittajat jotka arvostelujaan uusista autoista kirjoittavat ajavat sillä autolla vain yhden kerran ja mikä tahansa itselle uusi auto on hetken erilainen kokemus kuin se jolla päivittäin ajaa, itsellä ei 208 mittariston suhteen ole ollut mitään ongelmaa, siinä on nopeuden näyttö analogisen mittarin lisäksi vielä erikseen digitaalisena joten näet aina tarkasti mitä vauhtia ajat...analogiset mittarit ovat jäänteitä ajan kultaamalta 80-luvulta  ja sitä edeltävältä ajalta ja nykyään ne laitetaan vain ulkonäöllisistä syistä, ei niitä oikeasti ajon aikana tarvitse katsoa ainakaan 208:ssa, siinä jopa kellokin on digitaalinen.

Niin eihän niitä tarvitse katsoa muissakaan autoissa, mutta 208:ssa et edes pysty katsomaan vaikka haluaisit... ;D
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Keni1

Posti toi juuri uunituoreen AutoBildin, siinä on kaikki GTI sportit testattu, Polo GTI oli ykkönen (sallikaa mun nauraa), Peugeot 208 oli toiseksi paras ja kun tiedämme kaiken surullisen kuuluisasta kaksoisahdetusta TSI koneesta ja DSG:stä niin jokainen voi mielessään miettiä mikä auto oli oikeasti paras eli turhat jauhannat oli siinä. Piste.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy