Peugeot

Aloittaja Guido, 03.12.09 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

Erkka

Mitä ilmisemmin näytteilleasettajan kuljetusvaurio autoa tuotaessa messuille, eikä toista autoa tähän hätään ole ehditty toimittaa tilalle. Ikävät naarmut kyllä.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

RoccoScientist

Eivät nuo minusta kuljetusvauriolta näyttäneet, vaan väärin tehdyn myllytyksen tulokselta. Maalipinta siis heijasti valoa tuolla tavalla, muuten mitään naarmuja ei näkynyt.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

vagwhore

Sukunäköä...



Merkit poistamalla anonyymiksi.

RoccoScientist

hapelton 1:

Eihän se RCZ tosiaan TT S- tai RS-mallien kanssa kilpaile. TT-malliston halvimmille tapauksille RCZ on kuitenkin vaihtoehto, selvimmin tuolle 1,8 TFSI:lle. Suoritusarvot ovat melko lailla samat johtuen RCZ:n suuremmasta painosta, mutta hintaero on kulimallien välillä n. 6500 e RCZ:n hyväksi ja lisäksi lisävarusteet on Peugeotilla hinnoiteltu houkuttelevammin. 200-heppainen TT vetää suorituskyvyssä enemmän kaulaa RCZ:aan, mutta hintaakin on sitten selvästi enemmän.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 06.09.10 - klo:14:34
Kritisoin juuri tuota markkinointia. Audi TT on muutakin kuin 118 KW etuveto. Muutenkin vähän erikoista lehdistöltä verrata tuohon äskeiseen moottoriin, kun siinä 40 hevosvoimaa vähemmän ja kiihtyy silti paremmin kuin RCZ. (Jos 0-100 km/h arvo merkitsee edes jotain).

No se johtuu juuri siitä, että RCZ on n. sata kiloa painavampi kuin 118 kW:n TT. Mutta markkinointi on tosiaan vähän vaikeaa tuon RCZ:n tapauksessa. Jos suorituskyvyn puolesta ei kilpailla kuin tehottomimman TT:n kanssa, niin silloin sitä on vaikea mieltää todelliseksi kilpailijaksi. RCZ ikään kuin päättyy siihen, mistä TT alkaa.

LainaaTop Gearissa oli hyvin kuvailtu autoa: TT replica. Ihan ok, mutta ei niin hyvä kuin alkuperäinen. Vertauskohde pitäisi olla VW Scirocco.

Sciroccon kohdalla joudutaan sitten sen pulman eteen, että se ei ole suoranaisesti saman luokan auto. TT ja RCZ ovat 2+2-paikkaisia autoja, kun taas Scirocco on 4-paikkainen. Lisäksi Sciroccon vakioalusta on selvästi pehmeämpi kuin TT:n tai RCZ:n vakioalustat. Vaikka RCZ:ssa onkin kolmikon selvästi suurin tavaratila (n. 380 l vs. n. 300 l), on se käytännöllisyydessä lähempänä TT:tä kuin Sciroccoa. Sama pätee ajotuntumaan, sillä Sciroccon vakioalusta on näistä kolmesta selvästi pehmein. Uskoisin kyllä koko kolmikon vetoavan jossain määrin samaan asiakaskuntaan, mikä on tietysti ihan hyvä juttu. Jokainen tarjoaa jotain, mitä muilla ei ole ja hinnoissakin on hajontaa.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Jonas_

Autoexpressin testissä RCZ oli asetettu Sciroccoa ja TT:tä vastaan. VAGit olivat tuolla 2.0T(F)SI koneella ja Pösössä tuo THP200. Ranskis oli julistettu voittajaksi  ???
http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/grouptests/249760/peugeot_rcz_vs_rivals.html

"The smaller-capacity RCZ wasn’t far behind. The Audi was only half-a-second faster in the sprint from 0-60mph, with a time of 6.6 seconds, and the two models were closely matched during our in-gear tests."

"Peugeot has achieved exactly what it set out to. Any concerns that the RCZ wouldn’t have the driver appeal to match its looks were quickly dispelled on the twisting roads of northern Spain. But the TT and Scirocco are no pushovers â€" so picking a winner was incredibly difficult.

First to fall was the VW. It’s a superb car and fantastic value for money, plus it’s easily the most practical model. But as a stylish hatch rather than a pure coupé, it just doesn’t feel as special as its rivals. That means the Peugeot still has a chance to claim the scalp bosses are so desperate for â€" that of the Audi TT.

The German two-door is one of the most desirable cars money can buy. It is great to look at, sit in and drive, while the quality, image and refinement on offer make it one of our favourite models.

Yet the RCZ THP 200 is the sportier choice. Thanks to its chassis tweaks, the flagship delivers better body control and sharper responses than the TT. And it has the kind of handling we expect from a sports car.

The newcomer is also cheaper and better equipped than the Audi â€" so, by the narrowest of margins, the Peugeot takes a deserved win."


Urheilullisemmaksikin kehuttiin. Noh, uskoo ken haluaa. 2012 PSA:lle pitäisi olla tulossa uusi BMW-yhteistyö moottori 2.0 THP noin 250hp tehoilla. Sillä sitten voikin kilpailla jo hieman paremmin TT:tä vastaa. Lisäksi diesel hybridi neliveto tulee ensi vuoden aikana.


 

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Jonas_ - 08.09.10 - klo:16:24
Urheilullisemmaksikin kehuttiin. Noh, uskoo ken haluaa.

Se ero on oikeasti aika pieni, menee enemmän mieltymyksien puolelle ainakin tuolla TT:n vakioalustalla. Tai näin siis omasta mielestäni alustan ja ajettavuuden suhteen, kun vertailukohtina ovat 156 THP RCZ ja 2,0 TFSI S-tronic quattro. Tuossa 200-heppaisessa on vielä tehty alustaan pieniä muutoksia, ratti on pienempi kuin kahdessa muussa mallissa ja vaihdekeppikin taitaa olla hieman lyhyempi. Pieniä juttuja, jotka voivat vaikuttaa tuohon fiilikseen juuri sen ratkaisevan määrän.

Mutta ristiin nuo menevät eri arvosteluissa. CAR-lehti muistaakseni piti Sciroccoa parhaimpana ajodynamiikaltaan TT:n ollessa hieman tylsä (=liian hyvä?) ja RCZ jäi sitten kummastakin jonkin verran jälkeen. Kyseessä oli tosin dieselmallien kilpailu, kun RCZ:sta ei muuta versiosta saatu tuolloin testiin.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Anshjelm

Vaihtelu virkistää. Osuin katselemaan Automaalla 3008:ia. Istuma-asento ja -korkeus ja tilat, on oikein mukavat. Muu kuin karvalakkivarustus vaikuttaa hyvinkin laadukkaalta ja ymmärrettävältä. Ja sitten tuo massiivinen keskikonsoli on omaan silmään ja fiilikseen mainio. Ja mikä positiivisinta, ei tuo hintalappukaan niin pahaksi jää diesel-automaatilla. Pitänee vaivautua jossain välissä kokeilemaan.

plu

Minusta tulee sitten vuodenvaihteen tienoilla 5008 -autoilija, kun Golffi menee vaihtoon. 7 -paikkainen THP 156 Sport -varustelulla menee tilaukseen, lisäkilkkeinä kääntyvät ksenonit ja etututka.

Eipä ollakaan kolmeen vuoteen mahduttu koko perhe yhteen autoon, vaikka noita tarpeita tulee harvoin on se silti ihan mukava ominaisuus...käytössä siis joka ikinen penkki seitsemästä.

VAG -leirissä jatketaan toistaiseksi kakkosauton kanssa, voi tosin olla että Poloisesta luovutaan joksikin aikaa kunnes emäntä palailee töihin.

5008 oli oikeastaan helppo valinta, kun Touran on auttamattoman vanhanaikainen penkkisysteeminsä puolesta (lisäksi se ainakin tuntuu pienemmältä), Fordiin en koske kepilläkään, Toyotaa en edes suostu vilkaisemaan ja muuta ranskikset on minun makuuni liian...sitä mitä ne nyt on! Esim. uuden Scenicin kojelauta, hyi hitto!

Laatu nähdään sitten käytössä, mutta eipä Mehiko-Golfin laatuun pääseminen hirveätä haastetta ainakaan aseta...
Jesus saves...but Teemu Selanne takes rebound and he scooooooooooores!!!

tn62634

Peugeot on hyvä hankinta käytetyn ostajalle, koska hinnat tippuvat prosentuaalisesti melkoisesti uudesta, samoin polttimokauppiaille se on hyvä.

Mutta on se Pösö noista ranskalaisista selvästi saksalaisin. Sitikka taitaa olla asemoitu PSA:ssa hieman korkeammalle, mutta siinä on ne omat kotkotuksensa, josta kaikki eivät pidä.

Jamo

Yhdyn edelliseen: nyky-Pösöt ovat varsinkin käytettyinä "se järkiratkaisu", edullisia hankkia ja varsin miellyttäviä käytössä. Vaikkakin luotettavuuspuolta/vikaherkkyyttä useasti moititaan, niin suuri osa vioista on liikkumista varsin vähän rajoittavia. Ylläpitokustannukset eivät päätä pakota, vaikka niitä pikkuvikoja sitten välillä ilmenisikin, niin yhdellä VAG-tyyppivika-kytkin-vp-remontilla - tämä nousee aina mieleen - korjailee Peugeotia sitten jo useamman vuoden.
D4RD / F800ST / 4Motion / Special / GTI / P221

RaOlli

Pääsin viimeviikolla testaamaan työkaverin 3008 pököttiä, koneena oli 1.6 diesel automaatilla. Auto oli sport varustelulla, en tiedä mitä tarkoittaa, mutta hyvät penkit siinä ainakin oli. Ajaminen oli helppoa ja hiljaista, melua vertaan omaan Scouttiin.

Automaatti on kuulemma tavan 6 vaihteinen manuaaliloota, mutta robotin ohjaama. Viivettä ja nykimistä oli vaihtamisissa melkoisesti, mutta ainakin pienellä kuormalla kulki mukavan ripeän tuntuisesti. Kulutus on kuulemma 6l/100km paikkeilla (ajettu nyt noin 4000km). Erikoinen oli kojelaudasta nousevan pleksistä tehty heijastava näyttö jossa näkyi nopeus. Lisäksi kun lähestyi edellä olevaa autoa, niin se laski sekunteja auton kohtaamiseen, tämän ideaa en oikein sisäistänyt.. Ei ollut adaptiivista vakionopeudensäädintä.

Kaikinpuolin fiksun tuntuinen auto. Mielenkiinnolla odottelen keväällä saapuvaa nelivetoa, jossa takapyöriä pyörittää sähkö.
Skoda Superb Sportline iV -23, Volkswagen golf -17

tn62634

Pökötissä on huonoa se, että koneiden jakopää on hihnalla (samoin tietysti VAG pl. Skodan 1.2) ja pääsääntöisesti dieseleissä on se DPF-pyydys, mutta kai sen tyhjäksi saa kun tukkeutuu. Myös hihnapyörä tehokkaammissa HDI-koneissa yleensä tulee vaihdettavaksi ennemmin tai myöhemmin.


VWonderman

No onnea nyt tulevasta autosta, varusteet on ainakin kohdallaan. ::)

Lainaus käyttäjältä: plu - 12.10.10 - klo:06:48Fordiin en koske kepilläkään,
Oisit nyt käyny edes tyypittämässä vaikka S-Maxia, ei se nyt niiin huono auto ole. Toki hieman kalliimpi...
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

Jamo

Katkonpa hieman tätäkin - täydentäen samalla aiempaa "lausuntoani":

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 12.10.10 - klo:15:06
Pökötissä on huonoa se, että koneiden jakopää on hihnalla (samoin tietysti VAG pl. Skodan 1.2) ja pääsääntöisesti dieseleissä on se DPF-pyydys, mutta kai sen tyhjäksi saa kun tukkeutuu.

PSA:n DW-sarjan moottoreiden kohdalla vaihtoväli hihnalle oli muistaakseni 120 tkm ja kulut karkeasti 450 â,¬ kaikkineen. Hiukkassuodatin ei mennyt tukkoon 265 tkm saati 485 tkm ajetussa, joten tuota ei PSA:n kohdalla tarvitse välttämättä niin murehtia. Mahtaako olla tasan vastaava purkki kuin VAG:lla? Kovin tiheään tähän aiheeseen ei törmää edes verkossa, joten syvästi epäilen toimivammaksi ratkaisuksi (vai vaikuttaako CR-tekniikka lähtökohtaisesti jo niin paljon enemmän hiukkaspäästöihin vrt. esim. VAG-PD-moottorit, ettei "purkki täyty"?).

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 12.10.10 - klo:15:06Myös hihnapyörä tehokkaammissa HDI-koneissa yleensä tulee vaihdettavaksi ennemmin tai myöhemmin.

DW10:n pyörä oli muistaakseni 170+ â,¬, joten kulut eivät hirvitä - hajoamisen huomaa varmasti.
D4RD / F800ST / 4Motion / Special / GTI / P221

Jonas_

407 ja 607 korvautuvat 508:lla:









http://www.youtube.com/watch?v=D1utdZ1_t3o&feature=player_embedded#!

http://www.youtube.com/watch?v=2d5-d5C7g_I&feature=player_embedded#!

Kiinnostava moottori on 2.2HDi 204hp tehoilla ja päästöt vain 150g/km

VAG!

#76
aa

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Jamo - 12.10.10 - klo:21:35
PSA:n DW-sarjan moottoreiden kohdalla vaihtoväli hihnalle oli muistaakseni 120 tkm ja kulut karkeasti 450 â,¬ kaikkineen. Hiukkassuodatin ei mennyt tukkoon 265 tkm saati 485 tkm ajetussa, joten tuota ei PSA:n kohdalla tarvitse välttämättä niin murehtia. Mahtaako olla tasan vastaava purkki kuin VAG:lla? Kovin tiheään tähän aiheeseen ei törmää edes verkossa, joten syvästi epäilen toimivammaksi ratkaisuksi (vai vaikuttaako CR-tekniikka lähtökohtaisesti jo niin paljon enemmän hiukkaspäästöihin vrt. esim. VAG-PD-moottorit, ettei "purkki täyty"?).

No se hihnanvaihto on sikäli turha murhe, kun se jakopää voitaisiin tehdä ketjullakin (olen ketjukäyttöisen jakopään kannattaja), jolla ajaisi varmaan sen 485 tkm. Noista hiukkaspöntöistä en muuten tosiaan tiedä kuin vaimon veli puhui välillä Sitikoita tulleen Veholle suodattimen vaihtoon kun matka oli katkennut. Joskus harkitsin vakavasti Peugeotinkin ostoa ja halusin ammattimiehen mielipidettä PSA-tekniikasta Citroen-osaajalta.

Mutta samaa mieltä olen, että Peugeot on ihan hyvä peli arvostukseensa nähden. Eihän ne edes ruostu ja dieselmoottoreilla tosiaan ajaa maailman tappiin kunhan vähän huolta pitää. Onhan Pösö perinteinen dieselvalmistaja. Ja hinnat ovat esim. jollakin 407:lla melko alhaisia käytettynä vaikka Skodaan verrattuna.

eGetin

Tuo 508 muistuttaa ihan Maseratia :)

Jamo

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 12.10.10 - klo:22:14
Uusimmassa TM:ssä oli 3008 1.6 HDi testissä ja siinä hihnan vaihtoväli oli muistaakseni 160 tkm.

Vallan mainiota - minun tietoni ovatkin jo hieman "elähtäneitä". Tuo 508 onkin ihan asiallisen näköinen peli, pitänee tunkea koeajolle, kun se keväällä tulee mahdolliseksi. Ja kieltämättä 204/150g kuulostaa hyvältä myös hinnoittelun puolesta.
D4RD / F800ST / 4Motion / Special / GTI / P221

VAG!

#80
aa

Jamo

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 12.10.10 - klo:22:16
No se hihnanvaihto on sikäli turha murhe, kun se jakopää voitaisiin tehdä ketjullakin (olen ketjukäyttöisen jakopään kannattaja), jolla ajaisi varmaan sen 485 tkm.

Nyt sitten menee OT:ksi: Tästä tuleekin aina mieleeni erään vanhemman herrasmiehen lausahdus d-MB:nsä ketjusta, kun kiroilin kloppina jonkun kuljettimeni hihnanvaihdon hankaluutta: "Saatanpa tuon puolessa miljoonassa tarkistuttaa..!". Silloin pidin miestä "hieman höpönä", mutta eipä se totuus tuosta kaiketi kauas heitä. VR6-Golfissa tuo ketjuratkaisu oli muuten aivan pyllystä kestävyyden puolesta, jos oikein muistan - pakko löytää se vastalause jostain...  ;) (tämän viestin saa poistaa, jos siltä tuntuu)
D4RD / F800ST / 4Motion / Special / GTI / P221

tn62634

Off topic: Joo. On se hihnanvaihto kumminkin sellainen vähän ikävä homma, jos on pari nokka-akselia ja kone poikittain. Sitä tilaa kun harvemmin on yhtään ylimääräistä.

eGetin

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 12.10.10 - klo:22:23
Maserati tai ei, niin äkkiseltään farkku näyttää todella hienolta! Ranskalaiset osaa kyllä autoja muotoilla.

Se olikin ihan positiivisessa mielessä ilmaistu :)

plu

LainaaNo se hihnanvaihto on sikäli turha murhe, kun se jakopää voitaisiin tehdä ketjullakin (olen ketjukäyttöisen jakopään kannattaja), jolla ajaisi varmaan sen 485 tkm.
Hei, ihan OIKEESTI...

Ajelen nyt siis kaksoisahdetulla Golfilla, ja käyttäjien raportit noiden jakopääketjujen "huoltovälistä" (huollon merkiksi syttyy moottorin vikavalo ja tehot häviää tai moottori laukeaa) on kyllä olleet lähempänä 48,5 tuhatta kuin 485 tuhatta kilsaa  ;D

Minulle tuleva Pösö kuten Golfikin on liisari, joten sinänsä mahdollinen huolto- tai korjaustarve ei minua kauheasti huoleta. Oma vaivansa niistä silti aiheutuu, mutta pitäisin tuota valitsemaani THP 156 konetta kuitenkin aika luotettavana ratkaisuna. Tuohan on BMW / PSA yhteistyön tuloksena kehitelty mylly, jota löytyy eriasteisina tehoversioina hyvin laajan mallikirjon nokalta. Kovin negatiivisia kokemuksia en niistä ole korviini saanut, kehuja kylläkin!

Fordin S-Max olisi varmaan voinut ollakin vaihtoehto, mutta firman autopolitiikassa on hintaraja... :-[
Jesus saves...but Teemu Selanne takes rebound and he scooooooooooores!!!

tet

Lainaus käyttäjältä: plu - 13.10.10 - klo:22:09
Ajelen nyt siis kaksoisahdetulla Golfilla, ja käyttäjien raportit noiden jakopääketjujen "huoltovälistä" (huollon merkiksi syttyy moottorin vikavalo ja tehot häviää tai moottori laukeaa) on kyllä olleet lähempänä 48,5 tuhatta kuin 485 tuhatta kilsaa  ;D

Joo mutta eihän sitä ketjua tarvis niistä sulatetuista Wartburgeista tehdä niinkuin VW tekee. ;D Noita levinneitä TSI-koneita on kuulemma ollut yhdessä täkäläisessä liikkeessä lattialla niin paljon että täytyy väistellä. Ja myös paljon niitä autoja joiden ratissa on lappu "ei saa käynnistää". Jänskättää vaan että onko omassa koneessa tota huonoa satsia oleva ketju, täytyy ensihuollossa kysyä että tarkistattehan nyt varmaan sen jakoketjun venymän... ;)
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

RoccoScientist

Ihmeiden aika ei ole ohi. Kun heinäkuussa kävin koeajamassa RCZ:n dieselversiota, sain kuulla, että 200 hv:n versio olisi mahdollisesti tulossa koeajoautoksi vuoden loppupuolella. Ilmoitin olevani kiinnostunut kyseisen version koeajosta ja myyjä muistaakseni lupaili palata asiaan kun tuo versio tulee ajankohtaiseksi. Koska kyse oli autokauppiaasta, en asettanut tälle lupaukselle paljoa painoa, mutta tänään sain häneltä sähköpostitse tiedon, että kyseistä mallia ei näillä näkymin olekaan tulossa koeajoautoksi. Uutinen tietysti on pieni pettymys, mutta oma-aloitteinen yhteydenotto näin vajaan neljän kuukauden hiljaiselon jälkeen ilman muuta positiivinen yllätys.

Julkiset kiitokset siis Herttoniemen Automaan Tiina Ala-Könnille. Jos tulee tarvetta Peugeotille tai Fordille, tiedän kenen puoleen kääntyä (toki kaikki tarjoukset pitää silti kilpailuttaa ;) ).
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 10.11.10 - klo:14:15
Julkiset kiitokset siis Herttoniemen Automaan

Joka Automaan toimipisteistä näin 11v omakohtaisella Peugeot-kokemuksella on ehdottomasti se paras! :) Huolto toimii kuin se kuuluisa junan vessa ja jos sen aikana jotain ilmenee, ottavat välittömästi yhteyttä jotta kuis tehdään. Teknisestä tuesta löytyy aina varma vastaus jokaiseen Peugeot-kysymykseen ja myyntipuolellakin asiakas on Asiakas, eikä tarjotusta vaihdokistakaan vi...a vaan siitä annetaan yleensä edes about realistinen ostotarjous 8)

Ja jos listan vastakkaista päätä Automaan toimipisteistä etsit, niin suuntaa Konalaan. Paikkaan jossa kyllä loistaa Automaan logo katolla, mutta Peugeut-tietämys, huollon laatu ja erityisesti asiakaspalvelu on ... no sanotaan nyt vain nätisti että kuin toisesta galaksista Hertsikkaan nähden >:( Vieläköhän heidän päätteeltään löytyisi se muinoin huollon mokailuistaan hyvityksenä lupaamansa sisäpesu. Voisi hyvinkin käydä sen nyt lunastamassa kun biili on nyt laitettu myyntiin niin auto tuoksuisi "uudelta" ;D

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

Tommi13

Peugeot.de -sivulle oli ilmestynyt 508 sw'n lähtöhinnaksi 24 100 â,¬ ja sedanin hinnaksi 23 050 â,¬. Muita hintoja ei löytynyt vielä. Paljonkohan vastaavat lähtöhinnat ovat Suomessa?
Skoda Superb Combi 1.8 TSI DSG (vm. 2011)

Tommi13

Lainaus käyttäjältä: Tommi13 - 11.11.10 - klo:10:10
Peugeot.de -sivulle oli ilmestynyt 508 sw'n lähtöhinnaksi 24 100 â,¬ ja sedanin hinnaksi 23 050 â,¬. Muita hintoja ei löytynyt vielä. Paljonkohan vastaavat lähtöhinnat ovat Suomessa?

Nyt on sitten www.peugeot.de 'ssa hinnat valmiina ja konfiguraattori avoinna uudelle 508'lle.

http://www.peugeot.de/peugeot_modelle/modelle/508sw/konfigurator/
Skoda Superb Combi 1.8 TSI DSG (vm. 2011)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy