Peugeot

Aloittaja Guido, 03.12.09 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Tourano - 29.03.10 - klo:21:53
Fiat käytti joskus Ritmon ja Regatan aikaan mainoslausetta "Petojen sukua". Siitä se sitten lähti  ;)

Niinpä, mainostoimisto halusi viestittää Fiatin sukulaissuhdetta Lanciaan, Alfa Romeoon ja varmasti jopa Maseratiin ja Ferrariin.

Autoilijat vain käänsivät sen heti "Susi jo syntyessään!" muotoon. Eikä varmaankaan aivan syyttäkään. Mahtoi olla AD:t ja copyt tyytyväisiä.

Tourano

Peugeotin takalasissa ollut tarra Voittajan arvo säilyy herätti myös hieman ristiriitaisia tunteita, jälleenmyyntiarvo kun oli hieman heikko.
2014 Toyota LandCruiser 150 & Passat Variant TDI... ja jokunen muu.


Urlaub

Nyt sitten odotellaan Keskon luopumista VV-Autosta ja Auto-Spanista. Tuskin tälläkään palstalla moni jäisi Keskoa kaipaamaan.

Leroy

Lainaus käyttäjältä: Kupla73 - 19.03.10 - klo:21:30
Olen kyllä vähän eri mieltä, varsinkin sen jälkeen kun näin tämän;
Kyllä pistää miettimään jos osoittautuu todeksi, että moisen saa muutaman kuukauden päästä Gti Golffin hinnalla...

Ihan hienon näköinen se on joo, mutta ei silti kyllä mietityttäisi yhtään jos pitäisi GTI Golffin ja tämän pösön väliltä valita...
Outback

VAG!

#35
aa

skula

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 11.04.10 - klo:23:16
Jos joku olisi minulle sanonut 10 vuotta sitten, että sinä muuten ostat 10 vuoden kuluttua uuden Skodan minkä ovh on karvan alle 60 000 euroa, niin olisin saattanut kommentoida jotain julkaisukelvotonta ;D


Niin, mietipä nyt oikein tarkkaan, siis maksat 60ke Skodasta. Mieti oikein tarkkaan.

Siis, jos mä pidän itseäni , tai okei, pidin itseäni tyhmänä kun maksoin Passatista lähes 50ke. Niin minäkälaisena pidän ihmistä joka maksaa vielä kympin enemmän Skodasta  ::)

Anteeksi OT..

VAG!

#37
aa

Leroy

Lainaus käyttäjältä: Kupla73 - 20.03.10 - klo:14:52
Peugeot nimittää tuota "double bubble" katoksi ja takalasiksi.

Minä kutsuisin tuota "double trouble" -katoksi. Näyttää siltä tuo "persvako", että talvella mahtaa olla mukava lusikoida lunta ja jäätä pois siitä..
Outback

skula

Härregyyd.



Tämän myynti on jo aloitettu täälläkin.. Huh.

Keksimies

Ranskalaisen auton hankinta omaksi on liki pitäen sama asia kuin tehdä hankintahinnan suuruinen alaskirjaus henkilökohtaiseen taseeseen. Kun RCZ:n kuvia ja speksejä katselee niin tuo ensin mainittu asia jää valitettavasti liki ainoaksi syyksi olla tilaamatta autoa. Rahalle tuossa saa paljon vastinetta ja hienon kulkineen.

RoccoScientist

Jos joku on ajatellut mennä koeajamaan RCZ:aa, niin ei kannata vielä suunnata liikkeeseen. Ensimmäiset esittelyautot tulevat kuulemma vasta parin viikon päästä Suomeen.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

RoccoScientist

Ensimmäiset RCZ:t ovat nyt myymälöissä näytillä ja auto on nyt koeistuttu. Ulkokuori ei loppujen lopuksi ainakaan minun silmääni hirveästi miellytä. Sisällä asiat ovat onneksi paremmin. Kojelauta on vuorattu (keino?)nahalla, mittaristo on ihan tyylikäs, kromia on sopivasti, etupenkit näyttävät asiaankuuluvilta ja ihan kunnollinen kellokin löytyy kivana yksityiskohtana. Valitettavasti mittaristo ja keskikonsolin hallintalaitteet on napattu 3008:a enemmän tai vähemmän suoraan ja ne tuntuvat halvoilta. Samoin hienon näköiset ilmanvaihdon suuttimet onnistuvat olemaan samanaikaisesti kankeita käyttää ja huteran tuntuisia. Ratti tuntui yllättävän hyvältä kädessä, mutta näyttää hieman pelkistetyltä. Etupenkit tuntuivat varsin kelvollisilta lyhyellä istumisella ja sopivan ajoasennonkin löytää. Takapenkit eivät kyllä sovellu edes tilapäiseen aikuisten kuljetukseen ja takapenkille kulku oli sen verran vaivalloista, että en kyllä istuttaisi siellä lapsiakaan. Vastaavanlaisia kidutustuoleja löytyy mm. Porsche 911:n kaltaisista perheautoista ja jopa TT:n penkit näyttävät kutsuvammilta. Lopuksi mainittakoon, että Keskikonsolin kyynärnojan säädössä oli huimat kolme asentoa.

Kaiken kaikkiaan kuitenkin vaikuttaa oikein hyvältä yritykseltä Peugeotilta. Pieniä puutteita löytää helposti autosta kuin autosta ja jos kaksipaikkainen peli riittää, niin kyllä tuollaisen varmasti voisi tyytyväisenä omistaa. Vielä kun pääsisi koeajamaan...
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Taky

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 04.06.10 - klo:11:11
Jos joku on ajatellut mennä koeajamaan RCZ:aa, niin ei kannata vielä suunnata liikkeeseen. Ensimmäiset esittelyautot tulevat kuulemma vasta parin viikon päästä Suomeen.

Reilu viikko sitten ajelin jo Pösön perässä Lahden motarilla ihmetellen että mikäs tuo on - myöhempi selvittely paljasti sen juuri RCZ:ksi. Tumman sininen väriltään oli, joten kyllä niitä maassa on.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

mol

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 04.06.10 - klo:11:11
Jos joku on ajatellut mennä koeajamaan RCZ:aa, niin ei kannata vielä suunnata liikkeeseen. Ensimmäiset esittelyautot tulevat kuulemma vasta parin viikon päästä Suomeen.

Toissapäivänä kävin Treella kyselemässä aiheesta. Autoja on myyty näkemättä niin paljon ja Suomen kiintiö on sen verran pieni että koeajoauto tulee aikaisintaan lokakuussa. Maahantuojalla kuulemma on muutama esittelyauto joista on mahdollista saada auto liikkeeseen näytille jossain vaiheessa mutta mitään varmaa tietoa ei myyjällä ollut.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Taky - 20.06.10 - klo:07:00
Reilu viikko sitten ajelin jo Pösön perässä Lahden motarilla ihmetellen että mikäs tuo on - myöhempi selvittely paljasti sen juuri RCZ:ksi. Tumman sininen väriltään oli, joten kyllä niitä maassa on.

Kyseinen auto on todennäköisesti se, jonka bongaamalla perjantaina olisi voinut voittaa koeajon. Lehdistökin on koeajanut sinistä RCZ:aa, joten kyseessä on todennäköisesti yksi ja sama peli ja varmaan ensimmäinen maahan saapunut auto.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Markku J

Perjantaina tuli ainakin Järvenpäähän koeajoauto. Kuulemma maakiintiö Suomeen on pieni ja lokakuulla saisi auton, jos nyt tilaa.

_156_

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 19.06.10 - klo:23:53
Ensimmäiset RCZ:t ovat nyt myymälöissä näytillä ja auto on nyt koeistuttu. Ulkokuori ei loppujen lopuksi ainakaan minun silmääni hirveästi miellytä. Sisällä asiat ovat onneksi paremmin. Kojelauta on vuorattu (keino?)nahalla, mittaristo on ihan tyylikäs, kromia on sopivasti, etupenkit näyttävät asiaankuuluvilta ja ihan kunnollinen kellokin löytyy kivana yksityiskohtana. Valitettavasti mittaristo ja keskikonsolin hallintalaitteet on napattu 3008:a enemmän tai vähemmän suoraan ja ne tuntuvat halvoilta. Samoin hienon näköiset ilmanvaihdon suuttimet onnistuvat olemaan samanaikaisesti kankeita käyttää ja huteran tuntuisia. Ratti tuntui yllättävän hyvältä kädessä, mutta näyttää hieman pelkistetyltä. Etupenkit tuntuivat varsin kelvollisilta lyhyellä istumisella ja sopivan ajoasennonkin löytää. Takapenkit eivät kyllä sovellu edes tilapäiseen aikuisten kuljetukseen ja takapenkille kulku oli sen verran vaivalloista, että en kyllä istuttaisi siellä lapsiakaan. Vastaavanlaisia kidutustuoleja löytyy mm. Porsche 911:n kaltaisista perheautoista ja jopa TT:n penkit näyttävät kutsuvammilta. Lopuksi mainittakoon, että Keskikonsolin kyynärnojan säädössä oli huimat kolme asentoa.

Kaiken kaikkiaan kuitenkin vaikuttaa oikein hyvältä yritykseltä Peugeotilta. Pieniä puutteita löytää helposti autosta kuin autosta ja jos kaksipaikkainen peli riittää, niin kyllä tuollaisen varmasti voisi tyytyväisenä omistaa. Vielä kun pääsisi koeajamaan...

RCZ lyö kyllä mielenkiintoisen haasteen coupe/pikkusportti luokkaan. Piirrustuspöydällä on ollut TT:n kuva liiankin tiiviisti, mutta muuten muodoissa on hyödynnetty nyky-Pösön parhaita puolia. Leijonan kita sopii keulalle paremmin ja sopusuhtaisemmin kuin perhemalleihin. Kuvien perusteella näyttää hyvälle.

Omassa seuraavassa autossa tuskin on takaovia, jolloin RCZ voi hyvinkin olla vaihtoehto. Takapenkki voisi olla aavistuksen tilavampi, mutta toisaalta tässä luokassa täytyykin mennä ulkomuotojen ehdoilla. Täytyy käydä kokeilemassa kouluikäisen mahtumista tuonne.

Kojelauta taitaa olla ehtaa nahkaa nahkapenkkien yhteydessä. Pari kysymystä niille, jotka ovat käyneet penkillä. Onko ratin yhteydessä radion tai vakkarinsäätöjä? Entä katon verhous, kai se on musta? Riittääkö penkissä reisituki?

Vuoden päästä voi olla asiaa pösökauppaan. Kommenttina tuohon kyynärnojaan, että nykyinen nojani ei säädy mihinkään, eikä ole kyllä ollut tarvettakaan.

Keksimies

Lainaus käyttäjältä: _156_ - 20.06.10 - klo:13:03
Entä katon verhous, kai se on musta?

Mielletäänkö musta sisäkatto sporttisiin autoihin kuuluvaksi? Vaikka se onkin varsin tyylikäs verrattuna vaaleaan sisäkattoon niin tuollaisessa valmiiksi tyköistuvassa mitoituksessa se tekee tunnelmasta vielä tiiviimmän. Tai näin ainakin itse olen asian kokenut mitä tuollaisissa autoissa muutaman kerran istunut.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: _156_ - 20.06.10 - klo:13:03
Kojelauta taitaa olla ehtaa nahkaa nahkapenkkien yhteydessä. Pari kysymystä niille, jotka ovat käyneet penkillä. Onko ratin yhteydessä radion tai vakkarinsäätöjä? Entä katon verhous, kai se on musta? Riittääkö penkissä reisituki?

Reisitukea en noteerannut hyvässä enkä pahassa, mutta toisaalta en jaksanut hirveästi ajoasennon kanssa leikkiä. Voi olla, että pitkällä ihmisellä loppuu kesken. Radion säädöt olivat mielestäni konsernituotteiden tapaan ylimääräisessä viiksessä oikealla ja vakkarin säädöt omassa viiksessään vasemmalla. Ratissa ei ollut mitään nappeja. Katon verhousta en muista edes vilkaiseeni.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

_156_

Lainaus käyttäjältä: Keksimies - 20.06.10 - klo:14:04
Mielletäänkö musta sisäkatto sporttisiin autoihin kuuluvaksi? Vaikka se onkin varsin tyylikäs verrattuna vaaleaan sisäkattoon niin tuollaisessa valmiiksi tyköistuvassa mitoituksessa se tekee tunnelmasta vielä tiiviimmän. Tai näin ainakin itse olen asian kokenut mitä tuollaisissa autoissa muutaman kerran istunut.

Sporttisuudesta en tiedä, mutta omalla kohdalla tottumus ohjaa valintaa. On kuin oma olohuone olisi maalattu tummaksi ja naapurin samanlaisessa olohuonessa käydessä valkoinen kalseus iskee. Tummaan verhoiluun en osaa oikein valkoista kattoa enää kelpuuttaa.

Tikka

Lauantaina näin ensimmäisen kerran livenä RCZ:n. Myöhemmin samana päivänä pääsin eri yksilöön istahtamaankin kuskin penkille ja minä tykkäsin siitä ohjaamosta, se oli mukavan jämäkän näköinen ja keskikonsoli oli mukavan korkea. Takapenkkiä en viitsinyt koettaa.

eGetin

Scirocco, TT ja RCZ ovat vähän sellaisia autoja, ettei niiden välillä varmasti ihan niin paljoa suoriteta vertailua, kuin esim. valitessa Golfia tai Focusta.

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Kupla73 - 08.05.10 - klo:12:12
RCZ:n Suomi-hinnat on näemmä julkaisu;

RCZ THP 156      
24760 ,   155   7229,95 ,   31989,95 ,   

RCZ THP 156 Aut      
26260 ,   168   8363,95 ,   34623,95 ,   

RCZ THP 200      
27490 ,   159   8258,78 ,   35748,78 ,   

RCZ HDI 163 FAP      
27750 ,   139   7240,55 ,   34990,55 ,   


Hintoja on näköjään hiissattu hiukan ylöspäin
http://www.peugeot.fi/myynti_ja_palvelut/hinnastot#RCZ

Hieman kalliilta vaikuttaa esim. Sciroccoon verrattuna, mutta nopeasti katsotttuna vakiovarustelu on melko kattava. Bi-xenonit maksavat n. 1000 e.

Tämä RCZ on kyllä ensimmäinen pögötti pitkästä aikaa, joka saa suupielet kääntymään ylöspäin. Viimeisin kokemus merkistä on 207, jonka kävin koeajamassa joitakin vuosia sitten.. ja petyin.

VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

RoccoScientist

Nyt on diesel-RCZ koeajettu. Ohjaamon ilme on tosiaan siisti (ja sisäkatto musta) ja tekonahkapäällysteinen kojelauta on kiva yksityiskohta. Ergonomiassa on kuitenkin pari puutetta kuten turhaan kikkaileva käsijarrun kahva ja turhan jyrkästi kuljettajasta pois päin nojaava keskikonsoli. Hallintalaitteissa on muovinen fiilis - joissain enemmän ja toisissa vähemmän - ja eritoten jo kymmenen vuotta vanhoista citikoista tutut vakkarin viikset yms. latistavat hieman tunnelmaa. Istuimet ovat kuitenkin mukavat ja toimiva ajoasento löytyi ainakin minulle varsin helposti.

Ajossa RCZ on hieman kaksijakoinen. Alusta on jämäkkä olematta liian kova, mutta jotkin epätasaisuudet saavat alustan tärskähtelemään. Dieselkone suurine vääntöineen tarjoaa ajamisen helppoutta, mutta kierrätettäessä käyntiääni on suorastaan ruman työkonemainen. Pyrkivään ajotyyliin ei siis tuolla koneella autoa voi suositella, mutta huolettomaan maantiematkailuun dieselikin sopii. Suorituskyky on tuolla koneella ihan riittävä. Ohjaus on keskialueella hiukan tahmean tuntuinen, mutta pienet ja nopeat ohjausliikkeet saavat auton reagoimaan melkeinpä mikroautomaiseksi. Mutkaisella tiellä tämä peli on kuin kotonaan.

Melutaso kabiinissa oli ihan siedettävällä tasolla, mutta hälyääniä löytyi jo alle 3000 km ajetusta koeajoyksilöstäkin. Maantiellä ja motarilla kuului myös jonkin verran suhinoita. Double bubble-katto tarjoaa sinällään hyvät näkymät taakse, mutta lasin muotoilu on johtanut siihen, että näkymässä on samanlaisia vääristymiä kuin vanhojen ikkunoiden läpi katsottaessa. Kaikesta saa kyllä hyvin selvää, mutta lasin laadussa on ilmeisesti joudutta hieman säästämään. Eteen on myös hyvät näkymät ja taustapeilitkin ovat paitsi riittävän kookkaat, myös sijoitettu niin ettei A-pilarin katve kasva järjettömäksi.

Muute ei nyt tule mieleen, joten yhteenvetona sanottakoon, että hintaluokka näkyy ja tuntuu, mutta Peugeot on tehnyt paljon oikein. Dieselkonetta en urheilullista tunnelmaa haluavalle kuitenkaan varauksetta suosittelisi äänimaailman takia. Palaan asiaan kun saan koeajettua tuon pienempitehoisen bensaturbon.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

RoccoScientist

Audi-kauppias sanoi, että n. 50 000 eurolla saisi mukavasti varustellun 118 kW TT:n manuaalilootalla, joten päätin tehdä vähän laskelmia. 200-heppainen RCZ mustavalkoteemalla ja melkein tappiin varusteltuna maksaisi reilu 45 0000 euroa. Yhdeksän tonnin lisävarustelulla saa siis kääntyvät bi-xenonit, JBL:n hifisysteemit, 19" vanteet, nahkaverhoilun (sis. ovipaneelit ja kojelauta) sähkösäätöisillä penkeillä ja liudan ulkonäköön vaikuttavia optioita (mm. hiilikuitukatto). Ei paha.

Normin mukainen tavaratila on muuten RCZ:ssa tilavuudeltaan suurempi kuin Sciroccossa tai A3 SB:ssä. Muoto ja kuormausaukon koko täytyy siis tarkastaa seuraavalla koeajolla.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

RoccoScientist

Nyt on sitten RCZ THP 156 koeajettu myös. 1,6-litrainen turbo sopii autoon paremmin kuin diesel, mutta äänimaailma ei vieläkään varsinaisesti sivele korvia. Kylmänä tyhjäkäynnillä oleva moottori kuulostaa ikävän karkealta ja karkeus kuuluu myös kiihdytyksissä kabiinin puolella. Oma 1,4 TSI 90 kW on ääneltään hieman miellyttävämpi. Ero on todennäköisesti moottoritilan äänieristyksessä, sillä RCZ:n turbon pihinäkin kuuluu selvemmin, joskaan ei mitenkään erityisen innostavasti.

Kulkupuoli bensaturbolla on numeroiden valossa samalla tasolla dieselin kanssa. Alakierroksilla meno on ponnettomampaa, joskin vaivatonta, mutta korkeilla kierroksilla meno on ihan mukavaa. Jotenkin kiihtyvyydestä jäi kuitenkin vähän vaisu olo. Kaksoisahdettu Scirocco kun on muistikuvien mukaan sekä ääniltään että kiihtyvyydeltään sporttisempi, vaikka moottoreiden teho onkin käytännössä sama. Voihan toki olla, että PSA:n kone tuottaa luvatun määrän tehoja ja kaksoisahdetussa on 10+ heppaa luvattua enemmän...

Nyt toisella koeajolla alusta osasi arvostaa vähän enemmän. Alusta on jäykkä, mutta pintapehmeä, eikä pientä tärinää välity samalla tavalla rattiin kuin vakioalustaisessa TT:ssä. Kehäteitä pitkin ajelu tuntui persdynon tottumisen jälkeen varsin mukavalta eikä tärskähtelyä aiheuttavia kuoppiakaan tullut vastaan. Ohjaus on raskaampi kuin TT:ssä, mutta vaste tuntuu hieman keinotekoiselta. Kääntöympyrä on mukavan pieni, mikä osaltaan selittää mukavan nopeaa reagointia ohjausliikkeisiin. Mutkassa kiihdyttäminen tuntuu ratissa, mutta miltään villipedolta auto ei sentään alla tunnu.

Tavaratilakin tuli tarkastettua ja yllättävän tilavahan se on. Korkeutta vain ei ole hirveästi, joten mitään lätkäkassia isompaa tuolla ei varmaan saa liikuteltua mihinkään suuntaan. Takaluukku on pitkästä perästä johtuen saatu kiitettävän kokoiseksi ja tavaratilaan saa varmasti lastattua käytännössä kaiken, mikä sinne ylipäätään mahtuu.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 23.07.10 - klo:12:36
Nyt on sitten RCZ THP 156 koeajettu myös. 1,6-litrainen turbo sopii autoon paremmin kuin diesel, mutta äänimaailma ei vieläkään varsinaisesti sivele korvia. Kylmänä tyhjäkäynnillä oleva moottori kuulostaa ikävän karkealta ja karkeus kuuluu myös kiihdytyksissä kabiinin puolella. Oma 1,4 TSI 90 kW on ääneltään hieman miellyttävämpi. Ero on todennäköisesti moottoritilan äänieristyksessä, sillä RCZ:n turbon pihinäkin kuuluu selvemmin, joskaan ei mitenkään erityisen innostavasti.

Kulkupuoli bensaturbolla on numeroiden valossa samalla tasolla dieselin kanssa. Alakierroksilla meno on ponnettomampaa, joskin vaivatonta, mutta korkeilla kierroksilla meno on ihan mukavaa. Jotenkin kiihtyvyydestä jäi kuitenkin vähän vaisu olo. Kaksoisahdettu Scirocco kun on muistikuvien mukaan sekä ääniltään että kiihtyvyydeltään sporttisempi, vaikka moottoreiden teho onkin käytännössä sama.

Käypäs sitten kokeilemassa miten se THP200 pörisee. ;D
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: -MTM- - 23.07.10 - klo:13:01
Käypäs sitten kokeilemassa miten se THP200 pörisee. ;D

Tarkoitus olisi, mutta niitä tulee koeajettavaksi todennäköisesti vasta vuoden lopulla. Eiköhän se kuitenkin aika samalla tavalla pörise. Kyseessä on kuitenkin sama 1,6-litrainen vain kireämmäksi viritettynä.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

RoccoScientist

Audien lisäksi Habitare-messuilla oli näytillä Peugeot RCZ. Ei siinä muuten mitään, mutta esittelyautoissa olisi hyvä olla kunnossa oleva maalipinta...

(Edit: Kuvanlaatu ei valitettavasti kummoinen kun ei ollut kuin kännykän kamera mukana.)

[ylläpito on poistanut liitteen]
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy