Kannattaako hankkia?

Aloittaja weeman89, 31.05.16 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

weeman89

Tervehdys kaikille!

Olen uusi jäsen täällä ja olisin halunnut tiedustella mielipidettänne tällaisesta autosta:

http://www.kamux.fi/etusivu2/VOLKSWAGEN/passat/IKO958/sedan-comfortline-1-4-tsi-90-kw-%28122-hv%29-dsg-automaatti-bluemotion-technology

Onko mielestänne hankkimisen arvoinen menopeli? Nyt mittarissa 155 000 km, onkohan paljon vielä kilometrejä edessä? Itselle tulee n. 15 000 - 20 000 km vuodessa.

Osaatteko sanoa, että kun n. 180 000 km on seuraava huolto, että onko siinä luvassa jotakin laajempaa?

Kiitos jo etukäteen kaikille! :)

Gudmund

Tervetuloa juttusille tänne.
Autosta lyhyesti: jos siinä on jakoketjullinen moottori, älä hanki. Mutta jos ei ole, voit jatkaa harkintaa.
Octavia III RS TDI

kramer

Moro!

Itsellä vastaava farkku jolla oon ajanu nyt 10tkm, mittarissa 139tkm ja olen ollut tyytyväinen tähän asti. Ketjusta sen verran, että selvität onko se vaihdettu tai saatko vaihdattettua sen maahantuonnin tai myyjän piikkiin. Itsellä vaihedettiin se kiltisti maahantuonnin piikkiin 133tkm kohdalla kun kävin ilmaisessa ketjun tarkastuksessa. Tuo on ainut mitä oon joutunu korjaamolla käyttää ja sekin päättyi hyvin. Katso myös, että huoltokirja on kunnossa.
Kyyti hyvää ja tilaa löytyy, ku vaan pelais jatkossakin  :)

VAGgari

Isot huollot tuossa menee 60tkm välein että suottaa hapokas reissu olla tulossa. Itsellä 1.4tsi ecofuel ketjulla. ketju vaihdettiin liikkeen pikkiin alku metreillä ja muuten ei olekkaan sitten valittamista.

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 01.06.16 - klo:12:26
Autosta lyhyesti: jos siinä on jakoketjullinen moottori, älä hanki. Mutta jos ei ole, voit jatkaa harkintaa.
Mihinkäs se ketju sieltä olisi kadonnut  :o ::)
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: weeman89 - 31.05.16 - klo:19:27
Tervehdys kaikille!

Olen uusi jäsen täällä ja olisin halunnut tiedustella mielipidettänne tällaisesta autosta:

http://www.kamux.fi/etusivu2/VOLKSWAGEN/passat/IKO958/sedan-comfortline-1-4-tsi-90-kw-%28122-hv%29-dsg-automaatti-bluemotion-technology

Onko mielestänne hankkimisen arvoinen menopeli? Nyt mittarissa 155 000 km, onkohan paljon vielä kilometrejä edessä?

Osaatteko sanoa, että kun n. 180 000 km on seuraava huolto, että onko siinä luvassa jotakin laajempaa?

Kiitos jo etukäteen kaikille! :)
Seuraavan huollon arvokkuuteen vaikuttaa varsin paljon onko jarrut (levyineen) vaihdettu jo aikaisemmin ja/tai millä kilometreillä. Toisaalta jos on niiden vuoro vasta tulossa, niin olisihan sitten siltä osin priimakunnossa omaan käyttöösi. Omaani nuo jarruosat olivat ainoa kalliimpi huoltokorjausosuus viiden vuoden ajoaikana, tosin moottori oli eri versio. Koneesta taas kokemus aikaisemman Golfimme nokalta ja tykkäsin silloisestakin myllystä, ketjuongelmilta silloin vältyimme. Eikä itselle osunut noita DSG-haasteitakaan. Joillekin taas ne ovat ylitsepääsemätön ongelma  ???
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy