Maskin irroitus ja teippaus

Aloittaja jpm123, 31.05.16 - klo:18:16

« edellinen - seuraava »

jpm123

Onko kukaan teipannut maskin kromi reunusta, itseä ei kromi miellytä ja mustaksi ajattelin teipata sen.
Katselin irroitusta ja neljää kiinnikettä yritin irroittaa mutta ei tuntunut irtoavan eikä viitsisi rikkoa, onko hyviä vinkkejä.

VR6

Minä teippautin. Teipattiin ihan kiinni ollessaan

-ruoska-

Tai vetelet plastidipillä paikalla ollessaan

MikHei

Lainaus käyttäjältä: jpm123 - 31.05.16 - klo:18:16
Onko kukaan teipannut maskin kromi reunusta, itseä ei kromi miellytä ja mustaksi ajattelin teipata sen.
Katselin irroitusta ja neljää kiinnikettä yritin irroittaa mutta ei tuntunut irtoavan eikä viitsisi rikkoa, onko hyviä vinkkejä.

Jos meinaa saada kromikehyksen irti, niin puskuri täytyy irroittaa. Itse tämän operaation suoritin, teippasin kehyksen ja puskurin kilven syvennyksen mustaksi ja maalasin Seat merkit mustiksi.

Ainakin näin amatöörinä väittäisin, että huomattavasti siistimmän teippausjäljen saa, kun kehys on irrallaan. Toki ammattilainen voi taitella teipit siististi myös paikoillaan ollessa.

Voin antaa vinkkejä, jos päädyt puskurin irroitukseen. Tämä oli vasta toinen auto mistä puskurin olen irroittanut ja voin kertoa, että vaatii aikaa ja viitseliäisyyttä. :D
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

Joshua

Plastidippimäisellä maalilla tein itse myös, vaati vaan tarkkaa teippausta ja melkein koko auton etuosan sanomalehtien peittoon laittamisen mutta kyllä se siitä  8)
Samoin takamerkit mustiksi.
Audi A3 1.5 S-Line Business Sport -17
ex. Audi A3 1.4 TFSI -16
     Seat Leon 1.4 TSI FR -13

jpm123

Kiitos vinkeistä, mutta luulen kyllä että en lähde puskuria ainakaan purkamaan maskin kromien takia vaikka se ei silmään yhtään istukkaan.

jpm123

Pitipä kokeilla ilman mitään irroittelua teipata maskin kromit ja aika hyvin kyllä onnistui.
Hyvä puhdistaminen ja hyvä veitsi, niillä onnistui hyvin :)

Trackpad

#7
Bilteman kumimaali ajaa asian.

http://www.biltema.fi/fi/Autonhoito/Maalit-ja-lakat/Kumimaali-2000036660/

Sillä lailla vekkuli aine että lähtee repimällä irti jos jaksat maalata useamman kerroksen. Aluksi näyttää että jää appelsiiniksi mutta tasoittuu kivasti. Ã,,lä maalaa suorassa auringonpaisteessa. Painepesurilla voi pestä fiksun matkan päästä. Jos haluat maalipinnasta eroon niin revit tosiaan vaan irti ja irtoaa kuin teippi (pieninä paloina jos maalikerroksia on vähän (1-2). Vaihtoehtoisesti painepesurilla hyvin läheltä pestäessä irtoaa kanssa vaivattomasti. Roiskeet kannattaa irrottaa muualta kuivumisen jälkeen ihan mikrokuituliinalla. Suojaa ei maalattavat pinnat hyvin.

Itsellä olleet Skodan merkit piilossa tuolla (mustalla) kohta vuoden, samoin kromi etumaskin ympärillä. Kestää säät, kuumuuden ja pakkasen.

tarmoj

Eikö todella saa maskin kehystä irti ilman puskurin irroitusta? Itseäni ei haittaa vaikkei ehjänä lähtisikään uusi tulossa postissa

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy