Autokorjaamon vastuu

Aloittaja teedeeii, 28.05.16 - klo:22:48

« edellinen - seuraava »

teedeeii

Tilanne meni nyt siihen pisteeseen että korjaamo eikä itse ketjukaan suostu hyvityksiin.
Pallo on nyt heitetty kilpailu- ja kuluttajavirastolle. Siellä oli vastassa erittäin ymmärtäväisiä henkilöitä, jotka alkavat tutkimaan kyseisen firman menettelyt asiassa.

Ensimmäisinä kommentteina tuli se, että kun tarjous on pyydetty kyseisen työn osalta kiinteähintaisena, täytyy huollon tarjoajan alkuperäinen huolto tarjotulla hinnalla myöskin suorittaa, vaikka tulisi lisätöitä ja vaikka tulisi tarvikekuluja. Tarjouksen antaminen sitoo yritystä.

Päivittelen tänne kunhan asia etenee. Autoa en ole vieläkään saanut. Mahtaakohan sitä olla enää olemassakaan? :)

golffisti IV

Lainaus käyttäjältä: teedeeii - 01.06.16 - klo:21:16
Tilanne meni nyt siihen pisteeseen että korjaamo eikä itse ketjukaan suostu hyvityksiin.
Pallo on nyt heitetty kilpailu- ja kuluttajavirastolle. Siellä oli vastassa erittäin ymmärtäväisiä henkilöitä, jotka alkavat tutkimaan kyseisen firman menettelyt asiassa.

Ensimmäisinä kommentteina tuli se, että kun tarjous on pyydetty kyseisen työn osalta kiinteähintaisena, täytyy huollon tarjoajan alkuperäinen huolto tarjotulla hinnalla myöskin suorittaa, vaikka tulisi lisätöitä ja vaikka tulisi tarvikekuluja. Tarjouksen antaminen sitoo yritystä.
Päivittelen tänne kunhan asia etenee. Autoa en ole vieläkään saanut. Mahtaakohan sitä olla enää olemassakaan? :)

Noinhan se menee, korjaamo yrittää pestä kätensä. Autoihin kun vaihdetaan hehkuja, ketju ei suostu ottamaan vastuuta kun korjaamo mahdollisesti toheloinut. Ketjun päällikkö ykspuolisesti tietenkin uskoo "sepän" sanomisia. Oikeilla työkaluilla hehkut ja mutterit kyllä aukeaa, ei veloiteta sen mukaan kuinka piukassa ovat, pitäisikö ne olla käsin aukaistavissa tuommosissa paikoissa. Outoa kun "reeraamo" ensin sopii könttähinnan hommasta, sitten onkin veloittamassa lisää.

VW Golf 1.6 16v BCB -03

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: teedeeii - 01.06.16 - klo:21:16

Tuo on pitkä ja kivinen tie eikä ratkaisua tule ainakaan 1.5 vuoteen. Vaadi sähköpostilla vastaukset korjaavatko auton sopimuksen mukaan kiinteään hintaan vai vietkö toiseen korjaamoon.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

vwmies

Onpas mielenkiintoinen ja opettavainen tarina....

Eri keissinä voin kertoa, että takavuosina eräs korjaamo vaihtoa Feliziaan (siis Skeidaan) kytkinsarjan. Kas kummaa, se antautui alle vuodessa. Korjaamon kantana vastattiin että ensin pitää maksaa uusi sarja ja sitten vasta hyvitetään.....  :(  :o

Auto oli yrityksen, ja kyllä se saatiin ilman suurempia uhkailuja ulos korjattuna mitään "takuusta" maksamatta.  :P
Yritetään pärjätä.

BasicDude

" Samaan hengenvetoon tuli myöskin maininta että on riski että hehkutulpat katkeavat mutta heillä ei ole kuitenkaan ikinä yhtään katkennut vaikka ovat tuhansia autoja huoltaneet. "

Olennaista on mielestäni puhuttiinko tässä vaiheessa lisäkustunniksta? Mikäli lisäkustannuksista ei mainittu niin sitten niitä on kyllä turha periä asiakkaalta. Kerrothan tänne miten asia etenee.

SNG

Edelleen, onko ok että huollettava tavara rikotaan huollon toimesta ja asiakkaan pitää maksaa kulut?

No ei todellakaan!  >:(

Moni katsastuskonttorikaan ei testaa minkään nelivetoisen jarruja dynamometrissä kun joidenkin nelivetojen tekniikka on hajonnut jarrutestissä. Kyllä katsastuskonttorit tuossa pyrkivät välttäämään vahingonkorvauksia asiakkaille!

vasara

Ikävä tapaus ja toivottavasti selviää parhain päin.
Sen verran itse hehkutulppien vaihdosta, että 3 vuotta vanhassa autossa ei hehkujen ensinnäkään pitäisi olla jumissa. Todenäköisesti vaihtoa on yritetty tehdä kylmään koneeseen? ..eli ammattitadottomuutta ja välinpitämättömyttä. Toisekseen.. jos 1 tulppa on katkennut, niin silloin huoltomiehellä pitäisi jo hälytyskellojen soida, eikä jatkaa samaa hölmöilyä ja katkaista 2 tulppaa lisää? Irroitusspray tulppien juureen ja vähintäänkin koneen pitää vaihdossa aina olla kuuma.. JA tulpat irroitetaan momenttiavaimella niin, ettei murtumismomenttia ylitetä. Jos arvata pitää, niin tämäkin perusasia on autokorjaamon 'ammattilaisilta' unohtunut?

teedeeii

Lainaus käyttäjältä: BasicDude - 02.06.16 - klo:11:33
" Samaan hengenvetoon tuli myöskin maininta että on riski että hehkutulpat katkeavat mutta heillä ei ole kuitenkaan ikinä yhtään katkennut vaikka ovat tuhansia autoja huoltaneet. "

Olennaista on mielestäni puhuttiinko tässä vaiheessa lisäkustunniksta? Mikäli lisäkustannuksista ei mainittu niin sitten niitä on kyllä turha periä asiakkaalta. Kerrothan tänne miten asia etenee.
Ei ollut mitään puhetta lisäkustannuksista, vain siitä että auton luovutus/huolto viivästyy. Jäin täysin siihen uskoon että sovittu hinta pitää edelleen varsinkin kun mistään tuntityöhommista ei ole sovittu suullisesti eikä kirjallisesti.

Kilpailu- ja kuluttajavirastosta tuli ohje maksaa ensin riidaton osuus laskusta, ja sanoa korjaamolla että ylimenevä osuus ratkaistaan kuluttajariitalautakunnassa.
Saa nähdä minkälainen taistelu tiskillä tulee kun auto joskus pitäisi hakea.
Päivittelen tänne tilannetta.

BasicDude

Lainaus käyttäjältä: teedeeii - 02.06.16 - klo:14:09
Ei ollut mitään puhetta lisäkustannuksista, vain siitä että auton luovutus/huolto viivästyy. Jäin täysin siihen uskoon että sovittu hinta pitää edelleen varsinkin kun mistään tuntityöhommista ei ole sovittu suullisesti eikä kirjallisesti.

Kilpailu- ja kuluttajavirastosta tuli ohje maksaa ensin riidaton osuus laskusta, ja sanoa korjaamolla että ylimenevä osuus ratkaistaan kuluttajariitalautakunnassa.
Saa nähdä minkälainen taistelu tiskillä tulee kun auto joskus pitäisi hakea.
Päivittelen tänne tilannetta.

Näin kannattaa varmaan tehdä. Mikä autoa eivät meinaa luovuttaa niin voi sanoa että tulee sitten polisiien kanssa hakemaan :)

pomo

Ei ne poliisit sitä autoa anna, tuo on riita asia...

multsi

Niin ja varmaan myös tavoitteena saada se kuntoon jossain jotenkin? Vaikka auton luovuttaisivatkin riidattoman maksuosuuden jälkeen, niin onko se kannen irroitus yhä edessä?

teedeeii

Lainaus käyttäjältä: multsi - 02.06.16 - klo:17:38
Niin ja varmaan myös tavoitteena saada se kuntoon jossain jotenkin? Vaikka auton luovuttaisivatkin riidattoman maksuosuuden jälkeen, niin onko se kannen irroitus yhä edessä?
Ei, kannen nyt irroittavat ja yrittävät ottaa hehkuja irti. Tämä on luvattu ensi viikon alkuun kun heidän täytyy tehdä sovitut työtilaukset ensin alta pois. Tämä minun auton korjaus on heille vähän niinkuin ylimääräistä, omien sanojensa mukaan. Ja ylimääräisellä työllä näyttää olevan ihan oma tuntihintansa.

Kannen irroitukseen, hehkujen irroitukseen ja paketin takaisin laittoon menee heidän oman arvion mukaan n.8-10h. Ja yksi mies tekemässä, kysyin senkin. Missään koneistamolla kantta ei kuulemma käytetä.
Kokonaishinta huollolle 2300,. Osien osuus tästä paketista on n.300,, eli kannen irroitustyön osuudeksi jää n.1600, (alkuperäinen könttähinta huollolle oli n.400,, eli vähensin sen tästä).
Jos tästä nyt laskee tuntihinnan 10 tunnin työllä niin siitä tulee 160,/h. Korjaamon normihinta on 75,/h.
En vielä ehtinyt tästä tarkemmin kysellä, mutta huomenna kysyn. Melkoisia veijareita.
Joku tässä nyt todellakin mättää.

MarkoL

Ja loppujen lopuksi merkkikorjaamo, n. 100,/h, on kallis.
Skoda Octavia RS -11
Skoda Octavia RS -01

yason

Lainaus käyttäjältä: teedeeii - 02.06.16 - klo:21:20
Jos tästä nyt laskee tuntihinnan 10 tunnin työllä niin siitä tulee 160,/h. Korjaamon normihinta on 75,/h.
En vielä ehtinyt tästä tarkemmin kysellä, mutta huomenna kysyn. Melkoisia veijareita.

Mulla on lähes poikkeuksetta vain hyviä kokemuksia oman merkkini vakiokorjaamolta, mutta tämmöisten asioiden takia olen siirtymässä täysin DIY-huoltoihin ja korjauksiin, kun vanhemmalla autolla ajelen. On tullu tässä vuosien varrella todistettua kaikenlaista tupelointia, jotka itsekin olen empiirisesti todennut osaavani tehdä paremmin kuin nämä ammattilaiset. Parempi niin päin, että vie erikoispajalle sitten, kun ei enää itse osaa tai ole työkaluja kuin että vie ensin pajalle ja sitten korjaa itse. Tuolla parilla tonnillakin ostais aikamoisen määrän korjaamotyökaluja, joilla saisi irti muutakin kuin katkenneen hehkutulpan...

tärpätti

Eräässä ivecon moottorissa kävi vastaava homma: hehkuja irroittaessa katki poikki, kansi irti. Tupelsivat korjaamolla irroittaa noita hehkuja, mm porasivat. Noh eihän ne lähteneet. Kansi koneistamolle jossa totesivat että kötöstetty poraamalla koko kansi vituiksi. Koko kansi vaihtoon. Ja hintalappu oli melkoisen kova korjaamon kädettömyyden takia.
Octavia BKD

jkvi

Lainaus käyttäjältä: yason - 02.06.16 - klo:22:17
Mulla on lähes poikkeuksetta vain hyviä kokemuksia oman merkkini vakiokorjaamolta, mutta tämmöisten asioiden takia olen siirtymässä täysin DIY-huoltoihin ja korjauksiin, kun vanhemmalla autolla ajelen. On tullu tässä vuosien varrella todistettua kaikenlaista tupelointia, jotka itsekin olen empiirisesti todennut osaavani tehdä paremmin kuin nämä ammattilaiset. Parempi niin päin, että vie erikoispajalle sitten, kun ei enää itse osaa tai ole työkaluja kuin että vie ensin pajalle ja sitten korjaa itse. Tuolla parilla tonnillakin ostais aikamoisen määrän korjaamotyökaluja, joilla saisi irti muutakin kuin katkenneen hehkutulpan...
Jos voisit nimetä noita "erikoispajoja" jo valmiiksi, jotta me kädettömät voidaan viedä autoja sinne heti vian ilmaantuessa.

Jos nuo erikoispajat olisivat ennalta kaikkien tiedossa, ei kenenkään tarvitsisi maksaa ylimääräisiä....
CRDi & Collection

golffisti IV

(alkuperäinen könttähinta huollolle oli n.400,

On siinä aikamoinen hinnan ero, alkuperäiseen verrattuna. Eipä taida löytyä perusteluja noin korkealle tuntiliksalle. Ovatkohan itekkä tuota huomanneet,
VW Golf 1.6 16v BCB -03

Oktaavi

Mikäs auto kyseessä?

pomo

En tiedä missäpäin tämä on tapahtunut, mutta tuohon 80,/h luokkaan alkaa jo Saara ainakin Skoda/Seat/he merkkiliikkeiden palveluja. Tuohan se ongelma on, jos aina käy eri liikkeessä muutaman kymmenen euron säästön vuoksi, joskus voi tulla pelikaani turbiiniin.

Minä käyn siinä samassa merkkikorjaamossa siksi, että siellä ei kusetetaan noin. Eräs 1,5 tunnin könttähintainen asennus venähti kaikkiaan kolmeen käyntiin ja vajaaseen 10h työhön. Hinta ei noussut ja minä käyn toistekkin!

Volkkaripappa

VW merkkikorjaamon puolesta itsekin liputan. Koskaan ei ole tullut tunnetta että yritetään laskussa "kusettaa". Lasku on aina käyty läpi, niin että tyhmempikin ymmärtää, työnjohdon kanssa. Jos on tullut pieniä ylityksiä joista ei ole töidenvastaanottajan kanssa sovittu on soitettu ja pyydetty lupa töiden tekemiseen. Auto ei ole tullut kertaakaan rasvaisia sormenjälkiä täynnä niin kuin kävi tässä takavuosina erään pienen pajan kanssa >:(. Vähän enemmän maksaa mutta on paljon parempi.

Eka Golf

Ihmetyttää, vaikka en asiaa tarkemiin tunne, niin eikö nuo katkenneet hehkut saa helposti irti sopivalla vastakierretapilla?
Löytyy useimmista tarvikeliikkeistä tappisarja alle kympillä, mutta vaatiiko jonkin erityisen?  :-[

golffisti IV

Olen myös käyttänyt samaa korjaamoa, on merkkiliike vaikka ei vw:nin. Palvelu on ollut hyvä sovituista ajoista ja hinnoista pidetty kiinni. Mitä sovitaan etukäteen. Saa sijaisauton jos ei malta odottaa sitä aikaa, eikä veloiteta s-autosta Edellisen auton (pösö) kans jouduin enemmän käyttämään  palveluita. Tämän kans on pärjännyt  öljynvaihtohuolloilla vaikka autolla jo ikää onkin, hyvin tuo tuntuu menevän.

Ei ole luottamuksen arvoista toimintaa "pajalta", ensin "sössivät" homman ja yrittävät vielä rahastaa. Kuin tuol mainittiinkin, yks kun meni poikki, olisi tarvinnut alkaa keskittyä katkenneen poistoon, eikä alkaa katkomaan lisää.  :D Viittaa siihen, että homma ei ole ollut hanskassa.
VW Golf 1.6 16v BCB -03

teedeeii

Ja päivitystä aiheeseen nyt kun asia vihdoin ratkesi viime viikolla. Korjaamo hävisi casen ja joutui maksamaan kokonaisuudessaan ei tilatun työn osuuden minulle takaisin. Hyvänä puolena tässä nyt on se että maksoivat jo, eli eivät lähteneet enää haastamaan kuluttajaviraston suositusta.
Tästähän on jo kohta kaksi vuotta aikaa, mutta silloin autoa hakemassa ollessani yrityksen toimitusjohtaja uhkaili minua poliisilla jos en maksa huoltoa kokonaisuudessaan. Tuossa tilanteessahan minun oli käytännössä pakko maksaa että sain avaimet ja auton itselleni.
Käsittämätöntä asiakkaan silmään pissimistä ja muutenkin nöyryyttävää toimintaa - ensin hajottavat auton ja sitten vielä perivät minulta maksua siitä että korjaavat sen kuntoon. Erittäin arveluttavaa toimintaa ja tulen jatkossa itse kiertämään kyseisen yrityksen kaukaa.
Kyseinen yritys on Oulun seudulla toimiva iso mutta ei merkkikorjaamo mutta vastaava jonka nimi alkaa ässällä.

Tästä opiksi kaikille, pyytäkää huoltotarjous aina kirjallisena jossa kulut on eriteltynä.

Lainaus käyttäjältä: teedeeii - 02.06.16 - klo:21:20
Ei, kannen nyt irroittavat ja yrittävät ottaa hehkuja irti. Tämä on luvattu ensi viikon alkuun kun heidän täytyy tehdä sovitut työtilaukset ensin alta pois. Tämä minun auton korjaus on heille vähän niinkuin ylimääräistä, omien sanojensa mukaan. Ja ylimääräisellä työllä näyttää olevan ihan oma tuntihintansa.

Kannen irroitukseen, hehkujen irroitukseen ja paketin takaisin laittoon menee heidän oman arvion mukaan n.8-10h. Ja yksi mies tekemässä, kysyin senkin. Missään koneistamolla kantta ei kuulemma käytetä.
Kokonaishinta huollolle 2300,. Osien osuus tästä paketista on n.300,, eli kannen irroitustyön osuudeksi jää n.1600, (alkuperäinen könttähinta huollolle oli n.400,, eli vähensin sen tästä).

Vekkula

Suomen Autohuolto(SHA) huoltaa Googlen mukaan autoja Oulun seudulla, tiedoksi kaikille huoltoa tarvitseville. teedeeii kommentoi jos suosittelee kyseistä yritystä 😬
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: teedeeii - 10.05.18 - klo:00:33
Tästä opiksi kaikille, pyytäkää huoltotarjous aina kirjallisena jossa kulut on eriteltynä.

Tämähän pitäisi olla itsestäänselvyys, koska tuon jälkeen tarjousta ei saa ylittää yli 15% ilman, että asiaa on informoitu asiakasta, lukuunottamatta auton turvallisuutta vaarantavia laitteita kuten jarruja jotka esimerkiksi ovat epäkunnossa, jotka voidaan korjata kysymättä (Toki viisaat firmat kysyy).

vwmies

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 10.05.18 - klo:09:21
Tämähän pitäisi olla itsestäänselvyys, koska tuon jälkeen tarjousta ei saa ylittää yli 15% ilman, että asiaa on informoitu asiakasta, lukuunottamatta auton turvallisuutta vaarantavia laitteita kuten jarruja jotka esimerkiksi ovat epäkunnossa, jotka voidaan korjata kysymättä (Toki viisaat firmat kysyy).

Kyllä !    ;)

Ja toinen hyvä neuvo arenaa lukeville (ja myös itse vikadiagnoosia ja korjaustakin yrittäville) tulee tässä:

Autoa korjaukseen viedessä ei kannata kertoa, mikä autossa on rikki: ”Voihan siinä lämpimikseen puhua, että olen katsonut netistä”
Kukaan kuluttaja ei halua, että autohuolto vedättää laskuttamalla korjauksista liikaa.
Kertomalla autohuollolle, mikä pitää korjata, kuluttaja saattaa vedättää itse itseään.

https://yle.fi/uutiset/3-10190583

Autoilijan lämmityslaitteen puhallin oli alkanut temppuilla. Välillä se kävi, välillä sammui.

Autoilija päätti viisastua Youtuben avulla. Sieltä selvisi, että hänen automallissaan puhallin rikkoontuu tyypillisesti jo 150 000 ajokilometrin jälkeen. Vaihto näytti työläältä, joten autoilija pyysi tarjousta puhaltimen vaihdosta pieneltä korjaamolta.

Vaihto tehtiin, mutta jo seuraavalla ajokerralla ongelma palasi. Vika olikin sulakerasiassa. Autoilijan oma diagnoosi oli mennyt pieleen.

”Saatat joutua maksamaan korjaukset, jotka autohuolto tekee sinun ehdotuksesta, vaikka vika ei tulisikaan kuntoon”, muistuttaa maailman suurin kuluttajaorganisaatio, amerikkalainen .

Autoalan Keskusliiton tekninen johtaja Jouko Sohlberg on toiminut kymmenen vuotta kuluttajariitalautakunnassa autonkorjaustilanteita selvittämässä. Suomalaisille hän antaa rahanarvoisen neuvon: korjaamon huoltoneuvojalle ei kannata kertoa auton sairautta vaan luetella oireet.

" Kerro mahdollisimman tarkkaan, missä tilanteessa ja miten vika ilmaantuu. Pyri kuvaamaan mahdollisimman tarkasti korjaajalle esimerkiksi, missä lämpötiloissa vika esiintyy tai tapahtuuko se, kun kääntää rattia oikealle ja vasemmalle.

Sitä saa, mitä työtilauksessa lukee

Korjaamon huoltoneuvojan ammattitaitoa on kirjata mahdollisimman tarkasti, mitä asiakas haluaa autoon tehtäväksi. Asiakas on vahvoilla silloin, kun hän kertoo korjaajalle vain auton oireista.

" Lähtökohtahan on, mitä asiakas tilaa. Yleensä, jos asiakas epäilee jotain vikaa ja korjaus jää hyödyttömäksi, niin silloin työ tehdään asiakkaalle veloituksetta. Korjaamon huolellisuusvelvoite on aika tiukka, AKL:n Sohlberg sanoo.

Mutta moni asiakas haluaa tehdä selväksi oman osaamisensa ja pyytää suoraan vaihtamaan tietyn osan tai tekemään tietyn korjaustoimenpiteen. Huoltoneuvojan pitäisi AKL:n Sohlbergin mukaan jaksaa tällaiseltakin asiakkaalta onkia lisätietoja.

" Voihan siinä lämpimikseen puhua, että olen katsonut netistä. Jos asiakas epäilee, että vika on tässä, niin tottakai sitä saa epäillä, mutta ammattitaitoisen korjaamon tehtävä on selvittää, onko se siinä.

Välillä korjataan eri asiaa, vaikka kaiken pitäisi olla selvää. Asiakas on esimerkiksi valittanut autosta kuuluvasta oudosta äänestä. Korjaamo huomaakin konepellin alla oudon äänen ja korjaa vian. Asiakkaan kuulema ääni ei kuitenkaan poistunut. Sen aiheuttajaksi paljastui lopulta aurinkolipassa satasen nopeudessa resonoinut parkkikiekko.

Korjaamo voi joutua maksamaan toisen korjaamon työt

Suurin osa nykyautojen vioista selviää auton vikadiagnooseja lukemalla. Vikadiagnoositestauslaitteita myydään yleisesti. Niitä on paljon myös yksityishenkilöillä.

Usein korjaamoon saapuva asiakas haluaakin jo luetella, mitä vikaa autossa on. AKL:n teknisen johtajan mukaan tässäkin piilee vaaransa. Varsinkin, jos vika luuraa jossakin auton sähköissä.

" Korjaamoillakin uskotaan joskus liikaa testeriin. Testeri sanoo, että autossa on ohjainlaitevika. Sitten se ei välttämättä olekaan, Jouko Sohlberg sanoo.

Kuluttajan kannalta erityisen kiinnostava on tilanne, jossa autoilija kuulee korjaamolta, mikä autossa on vikana. Jos vika ei olekaan korjaamon ilmoittamassa paikassa, korjaamo vastaa siitä.

Tämä pätee myös tilanteeseen, jossa asiakas saa diagnoosin korjaamosta A, mutta päättääkin teettää korjauksen korjaamossa B ensimmäisen korjaamon antamalla vikadiagnoosilla.

" Jos se ei tullut kuntoon, niin tämä korjaus jäi asiakkaalle hyödyttämäksi. Se, kuka antoi tämän vikadiagnoosin eli korjaamo A, maksaa laskun.

AKL:n Jouko Sohlberg muistaa esimerkiksi tapauksen, jossa auto kadotti jäähdytysnestettä. Korjaamo sanoi, että vika on sylinterikannen tiivisteessä. Asiakas päätti kuitenkin viedä auton toiseen korjaamoon kannentiivisteen vaihtoon. Auto ei tullut kuntoon.

Lopulta selvisi, että jäähdytysneste katosi termostaattikotelon jalasta. Turhan ja kalliin korjauksen maksoi väärän vikadiagnoosin antanut korjaamo. Oikean vian korjaus olisi ollut muutaman euron juttu.  :o :( >:( :P :-X :'(
Yritetään pärjätä.

a4b8

Siitäkös johtuu ettei korjaamot ole kovin innokkaita kertomaan mahdollista vikaa varsinkin jos asiakas empii vian korjaamista (mielessä viedä auto pärnäsen korjaamolle) Tuntuu hieman kohtuuttomalta ensimmäistä korjaamoa kohtaan jos asia noin?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 10.05.18 - klo:13:32
Siitäkös johtuu ettei korjaamot ole kovin innokkaita kertomaan mahdollista vikaa varsinkin jos asiakas empii vian korjaamista (mielessä viedä auto pärnäsen korjaamolle) Tuntuu hieman kohtuuttomalta ensimmäistä korjaamoa kohtaan jos asia noin?

Väärin! Tämä kertoo, että korjaamolla A: on oikea vastuu tekemästään diagnoosista eikä asiaa pitäisi juosten kusta. Nimimerkillä kokemusta on tällaisesta tapauksesta ja korjaamo A maksoi turhan remontin! Eivät edes viitsineet lukea selostusta minkä annoin huoltoneuvojalle, vaan veloittivat 30 minuuttia diagnoosista minkä olivat tehneet vain katsomalla. Kyse oli vetoakselista.

Rauta7

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 10.05.18 - klo:13:36
Väärin! Tämä kertoo, että korjaamolla A: on oikea vastuu tekemästään diagnoosista eikä asiaa pitäisi juosten kusta. Nimimerkillä kokemusta on tällaisesta tapauksesta ja korjaamo A maksoi turhan remontin! Eivät edes viitsineet lukea selostusta minkä annoin huoltoneuvojalle, vaan veloittivat 30 minuuttia diagnoosista minkä olivat tehneet vain katsomalla. Kyse oli vetoakselista.
Sen väärän diagnoosin antaneen korjaamon toiminnasta pitää olla selvä näyttö, kuten em. maksettu veloitus (josta tosite). Suusanallisesti tehty "diagnoosi" ei sido - siis pelkällä puhumisella, tai luulemisella ei vastuuta siirretä toisen maksettavaksi.
Golfkärry Mk 7.5

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Rauta7 - 10.05.18 - klo:13:49
Sen väärän diagnoosin antaneen korjaamon toiminnasta pitää olla selvä näyttö, kuten em. maksettu veloitus (josta tosite). Suusanallisesti tehty "diagnoosi" ei sido - siis pelkällä puhumisella, tai luulemisella ei vastuuta siirretä toisen maksettavaksi.

Merkkiliikkeestä oli kirjallinen diagnoosi ja huoltoselosteessa oli selvästi huoltoneuvoja kirjoittanut   mitä aikaisemmin oli tehty. Ei ollut mekaanikko jaksanut lukea lappua. Syy miksi teetin toisessa merkkikorjaamossa oli, että sinne sain ajan kaksi viikkoa nopeammin. Toki samaan hintaan sain myös vaihdelaatikon öljyjen vaihdon.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy