Vesivärillä maalattu auto

Aloittaja enke63, 21.05.16 - klo:19:23

« edellinen - seuraava »

enke63

Ei pysy maaali Passatissa. -08 auto ja maali irtoaa vähän joka puolelta.Ei varsinaista ruostetta,mutta huono on maalin pysyvyys.Vesiväreilläkö lienee maalattu.

Kesäautona 26 vuotias jenkki ,parempi maali joka alueella.

-karppa-

Kyllä. Vesiliukoisilla maaleilla nuo autot nykyään maalataan...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Jultsu

Kyllä, kiittää voi EU:ta ja vihreää liikettä/ajattelutapaa joka ei katso seuraavaa päivää pidemmälle vaan haluaa paremman tulevaisuuden hetimullekaikkinyt eikä ymmärrä että kokonaisuuden kannalta tämä jatkuva materiaalien ja työvälineiden heikennys ajaa kokonaiskustannuksia ja kuormitusta ylöspäin.

Tuulilaseistakin poistettiin lyijyn käyttö hetki sitten ja tuloksena on helvetisti helpommin särkyvät lasit jolloin myös tuota lasijätettä syntyy nykyään aivan ruokottomasti enemmän kuin ennen.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Antsu60

Lasijätteen uusiokäyttö ei ole ongelma Suomessa.

rami

Lainaus käyttäjältä: enke63 - 21.05.16 - klo:19:23
Ei pysy maaali Passatissa. -08 auto ja maali irtoaa vähän joka puolelta.Ei varsinaista ruostetta,mutta huono on maalin pysyvyys.Vesiväreilläkö lienee maalattu.

Kesäautona 26 vuotias jenkki ,parempi maali joka alueella.
VG konserni on käyttänyt vesimaaleja jo -80 luvun loppupuolesta alkaen. Varsinkin punainen tavallinen väri kauhtu aika rumaksi. ???

ConD

Itseasiassa, ei olisi ensimmäinen Passat josta on tuosta lukenut...

Esimies hommasi aikanaan uuden Passatin, vuosi oli jotain just 2008 seutuvia. Autossa oli maalipinta uudesta asti sellaisessa kunnossa pehmeän ja huonosti kiinni pysyvän maalin vuoksi, että asiasta reklamoidessa koko auto olisi mennyt uusintamaalaukseen. Tuon tapauksen jatkoja en tiedä, sillä auto vaihtui tuolloin toiseksi maahantuojan varsin tuntuvalla avustuksella...

Muistikuvat alkaa olla heikot, mutta puhtaaksi sitä autoa ei kuulemma saanut.

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: Antsu60 - 21.05.16 - klo:21:09
Lasijätteen uusiokäyttö ei ole ongelma Suomessa.

Muutaman miljoonan asukkaan perämetsä ei vielä kerro koko totuutta puolen miljardin asukkaan EU-alueesta. Ja vaikka nuo romutukseen menevät materiaalit kierrätettäisiinkin oikeaoppisesti, uskaltaako joku silti väittää että ympäristökuormitus on tällä tavalla toimiessa pienempi kuin noita ns. vahvempia ja pidempään kestäviä materiaaleja käytettäessä?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

ConD

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 22.05.16 - klo:08:50
Muutaman miljoonan asukkaan perämetsä ei vielä kerro koko totuutta puolen miljardin asukkaan EU-alueesta. Ja vaikka nuo romutukseen menevät materiaalit kierrätettäisiinkin oikeaoppisesti, uskaltaako joku silti väittää että ympäristökuormitus on tällä tavalla toimiessa pienempi kuin noita ns. vahvempia ja pidempään kestäviä materiaaleja käytettäessä?
Vaikka aloittamasi keskustelu aika kovaa suistiota onkin, niin vastaampa silti.

Lyijy on oikeasti haitallinen raskasmetalli, koska se kertyy eliöihin ja nousee ravintoketjussa ylöspäin. Siitä eroon pääseminen on oikeasti tarpeen. Sitten on tuo lasien rikkoontuminen, joka on oikeasti tämän pikku perämettän ongelma. Ei euroopassa mitään hiekkaa levitellä tai nastoilla ajeta. Siellä kuitenkin on kesää vähän paremmin kuin täällä. Ne muutamat kolareissa ym. rikkoituvat lasit kierrätetään tehokkaasti euroopassakin, ja uusia käyttökohteita tulee jätelasille kokoajan lisää.

Joko jatkettaisiin vesipohjaisista ym. Vähä-VOC-maaleista autoissa? Ne kuitenkin oikein käytettynä jopa toimivat, eikä juuri muita enää teollisuudessa käytetäkkään.

BobSmith

Maali ei sinällään ole mitään "vesiväriä" vaan ilman liuottimia ohennettavaa maalia, joka sitäpaitsi tarvitsee aina lakkakerroksen päälle pysyäkseen hyvänä. Eikös noihin aikoihin juuri oltu siirtymässä vesiohenteiseen maalausprosessiin, jossa ehkä oli silloin vielä "lastentauteja". Jos maali lohkeilee, niin eikös se tarkoita, että se on huonosti tarttunut kiinni alustaansa.

enke63

Lainaus käyttäjältä: BobSmith - 22.05.16 - klo:10:33
Maali ei sinällään ole mitään "vesiväriä" vaan ilman liuottimia ohennettavaa maalia, joka sitäpaitsi tarvitsee aina lakkakerroksen päälle pysyäkseen hyvänä. Eikös noihin aikoihin juuri oltu siirtymässä vesiohenteiseen maalausprosessiin, jossa ehkä oli silloin vielä "lastentauteja". Jos maali lohkeilee, niin eikös se tarkoita, että se on huonosti tarttunut kiinni alustaansa.
Ei ole tarttunut huonosti,kun ei ole tarttunut ollenkaan

matalaut

Itse olen todella yllättynyt maalin huonosta kunnosta. Kannattaa nyt tiirailla myös kyljessä olevat listat ja etenkin niiden reunassa kivasti pursuava maali... jonka alla on ruoste.

Toinen paikka missä omassa näkyi jo ostettaessa hauska kukkanen on takapyörän etupuolella. Omassa on myös hauskasti maali irti takaluukusta pistemäisesti, johon on iskenyt todennäköisesti vastaantulevasta autosta irtokivi.

Maalin irtoamisesta ja ruostumisesta on oma topic tällä osastolla. Ota pari rauhoittavaa pilleriä ennen kuin alat lukemaan.
Aikaisemmat: VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

sambolo

Mulla lähtee ennemminki lakat..
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy