Crafter 2017

Aloittaja Turbo, 16.05.16 - klo:20:58

« edellinen - seuraava »

Turbo

Täysin Uusi Crafter (Der Neue Crafter - Benchmark im Segment) siis esitellään tänä vuonna syyskuussa IAA 2016 näyttelyssä ja myynti alkaa näillä näkymin helmi-maaliskuu 2017.

Moottorit: 102hp, 140hp, 163hp ja 177 hp.
Vaihteistot: manuaali ja 8-vaihteinen automaatti
Vetotapa: etuveto, takaveto ja nelivetona.

Ja kaikkiaan näitä moottori-vaihteisto-vetotapa-pituus-korkeus -vaihtoehtoja 69kpl.

Jokaiselle pitäisi löytyä siis se mieluinen vaihtoehto eikä tarvitse kompromisseihin tyytyä.

Esimmäinen sisäkuvakin on jo kabiinista julkastu, hyvältä näyttää!

Nyt vaan täytyy malttaa odotella :)






mikkole

Toivoisin että crafteriin tulisi myö tuo 3litranen kone joka tulee Amarokkiin. Tuo iso crafteri tuntuu tuolla nykysellä 163hp koneelle (2,0) kuormattuna taikka painavempaa kärryä vetäessä puhdittomalta ylämäissä. Tasaselle kyllä menee kepeästi. vaikka 200hp 500newtonia vääntöä kuulostaisi hyvältä.
Nykyiset skoda fabia vm20 crafter vm21 sprinter vm16. Ex Crafter vm2017,suberb 4x4 tdi vm2016.   crafter maxi vm13. golf variant 4motion 2014 transporter 128kw vm08, octavia combi 4x4 vm11, golf variant 2,0 tdi vm07, ibiza sport tdi vm01, cordoba variant vm98

Turbo

Näillä näkymin mitä ennakkotietoja on tullut, niin tehokkain on tuo BiTDI 130kW:



Toki se uusi 3-litran Amarok moottori Crafterissa nelivetoautomaattina voisi olla muikea yhdistelmä.

Hinnoitelu menee jännäksi, että millaiseksi muodostuu, nythän Crafteri on ollut vastaavaa Sprintteriä monta tonnia edullisempi.


Turbo

Ja virallisia kuvia julkaistu tänään, hyvältä näyttää.

THE NEW VOLKSWAGEN CRAFTER: DESIGNED WITH CUSTOMERS

01/07/16 from Volkswagen




Turbo

VW Transporterin isoveli uudistuu

Kymmenen vuoden ikään ehtinyt Crafter siirtyy syksyllä toiseen sukupolveen, eikä sitä enää tehdä yhteistyössä Mercedes-Benzin kanssa.

Nykyinen Volkswagen Crafter syntyi vuonna 2006 ja samaan aikaan Mercedes-Benz esitteli Sprinterin, oman näkemyksensä samasta aiheesta. Tällä kertaa Volkswagen on hylännyt yhteistyökuviot ja on asialla yksin. Valmistajan tiedotteen mukaan uuden mallin muotokieli sopii aiempaa paremmin yhteen muiden Volkswagenin tavara-autojen kanssa.

Piirroskuvien mukaan uusi Crafter on tyyliltään hyvin samanlainen kuin pykälää pienempi Transporter. Ilmanvastukseksi luvataan luokan alhaisin 0,33, mutta tavaratilan koosta ja käyttökelpoisuudesta ei ole kuitenkaan tingitty. Lupauksiin kuuluvat myös ohjaamon parempi käytännöllisyys ja paremmat materiaalit.

Uuden Crafterin tarkkaa esittelyajankohtaa ei ole ilmoitettu, mutta syyskuinen Hannoverin tavara-autonäyttely on aika osuva arvaus. Varsinkin kun Crafterin myynti alkaa jo tänä syksynä.

http://tekniikanmaailma.fi/autot/vw-transporterin-isoveli-uudistuu/?shared=691245-b618a8da-700

nemos

Eikös tämä pitänyt tulla myyntiin myös MAN-merkillä?
Volvo XC60 T8 Inscription

Turbo

Nyt uusi Crafter julkaistu virallisesti, siitähän tuli ihan siisti  :)

http://www.motor1.com/news/77678/all-new-vw-crafter-revealed-built-in-poland/





The new Crafter â€" setting new standards
Practical, economical and innovative like never before

    4 base models, 3 lengths, 3 heights
    Available with front, rear or 4MOTION all-wheel drive, with a manual or automatic gearbox
    A completely new vehicle with a Cd value of 0.33
    Equipped with improved commercial vehicle diesel engines
    Extensive range of driver assistance systems available
    • State-of-the-art production at a new plant built especially for the Crafter in Wrzesnia, Poland

Hannover, 28 July 2016 â€" Customer-focused transport solutions offering the highest degree of economy: it was with this objective in mind that the new Crafter was developed precisely in line with the demands and requirements of various user groups â€" which is why the model will achieve best performance in its vehicle class in more than six categories in future.

A milestone in customer focus
What types of systems can help courier drivers in inner-city traffic? How can construction vehicles maneuver more easily through muddy building sites? How can accidents caused by tired drivers on long trips be prevented? In order to obtain the answers to such questions, and precisely understand customers' wishes and requirements, engineers from Volkswagen accompanied a large number of customers on their commercial vehicle rounds during the development phase for the new Crafter. The engineers were thus able to gain an accurate understanding of what customers actually need and which systems can be used to effectively meet customer requirements. As a result, the new Crafter offers innovative practical and electronic solutions for various individual challenges.

Tops in economy and environmental compatibility
The Crafter's all-new EU 6 engines and a fundamentally new exterior design give the model the lowest consumption and emission figures in its vehicle class. Extremely reliable engines designed for both local and long-distance operation ensure downtime is never a problem. The new Crafter also scores points with its robustness and low maintenance and repair costs, all of which have a positive effect on total cost of ownership over the vehicle life cycle.

Outstanding functionality and everyday utility
The optimal package dimensions of the new Crafter enable maximum utility. For example, the new Crafter cleverly combines extensive cargo capacity with minimal external dimensions, which makes the vehicle extremely manoeuvrable yet also completely solid in its handling, regardless of how much payload it's carrying. In terms of cargo area length and capacity as well, the new Crafter is quite superior to both its predecessor and its rivals.

Best possible variety
For the first time, the new Crafter now offers an extremely wide range of derivatives, even in high tonnage versions. The new "EA 288Nutz" 2.0-litre TDI engine was developed especially for the new Crafter and is available in four output classes. Customers can choose here between a 75 kW (102 PS), 90 kW (122 PS), and 103 kW (140 PS) engine â€" or else opt for a biturbo TDI engine with output of 130 kW (177 PS). The choice of engines also depends on which drive system is selected, whereby customers have a choice here between front, rear and all-wheel drive (4MOTION), and can also choose either an automatic or manual gearbox. Such variety has never been seen before in this segment.

As if all that weren't enough, up to three different vehicle lengths are available depending on the model chosen, and the closed body variants come with up to three different roof heights. In other words, customers can configure their new Crafter exactly in line with their specific requirements. Each customer can find the right combination of engine, gearbox, drive system, vehicle length and roof height to meet their needs.

The best driver assistance systems
The new Crafter sets entirely new standards for assistance systems in the segment for large vans: the objective here is to optimise occupant protection through the use of active and passive safety concepts in all payload situations. Thanks to an electro-mechanical steering system that's being used for the first time in this vehicle class, the new Crafter comes with an extraordinarily large number of active driver assistance systems, such as ESP with trailer stabilisation, ACC Adaptive Cruise Control, the post-collision braking system, a sidewind compensation system (optional), the trailer manoeuvring assistant system and much more… There's plenty on offer in terms of passive safety as well, with front, side and head airbags for the driver and passengers and an extensive range of warning systems that include a reversing camera, a parking distance monitor and the Rear Traffic Alert system. Finally, LED headlights, cornering lights and Light Assist ensure a clear view of the road ahead at night.
The Crafter also comes with online services that are tailored to the specific needs of customers.

Turbo


AUTOT
29.07.2016
Uusi moottori ja paljon varusteita â€" tällainen on Volkswagenin uusi kuormajuhta

Täysin uudella tehtaalla Puolassa valmistettavan Crafterin voi räätälöidä kuhunkin kuljetustarpeeseen sopivaksi.

Volkswagen kertoo, että uusi Crafter on suunniteltu hyvin tarkkaan asiakkaiden tarpeiden mukaan. Sen valikoiman kerrotaan olevan monipuolisempi kuin millään kilpailijalla, sillä mallin saa etu- taka- tai nelivetoisena ja siihen voi valita käsivalintaisen tai automaattivaihteiston. Korin perusmalleja on neljä, ja korin pituuksia sekä korkeuksia on kumpaakin tarjolla kolme.

Crafteria varten on suunniteltu uusi EA 288Nutz -moottoriperhe, jonka kaikki jäsenet ovat kaksilitraisia turbodieseleitä. Yhdellä ahtimella varustetut moottorit kehittävät 75, 90 ja 103 kilowattia, ja tehokkaimman biturbon teho on 130 kilowattia. Vetotapa on kiinni siitä, minkä moottorin Crafteriin valitsee. Volkswagenin mukaan uutuus on luokkansa taloudellisin osin hyvin aerodynaamisen (Cd 0,33) korin ansiosta.

Kuljettajaa avustavien järjestelmien suhteen Crafter nousee edeltäjään verrattuna aivan uudelle tasolle ja on täysin samalla viivalla nykyaikaisten henkilöautojen kanssa. Yhtenä perustana monelle varusteelle on sähkömekaaninen ohjaus, jollaista ei ennen ole tässä autoluokassa ollut. Sen myötä ajonvakautukseen on lisätty perävaunun hallinta. Saatavana ovat myös mukautuva nopeussäädin, hätäjarrutusjärjestelmä, peruutuskamera, ledivalot ja joukko muita varusteita.

http://tekniikanmaailma.fi/autot/uusi-moottori-varusteita-tallainen-volkswagenin-uusi-kuormajuhta/?shared=693351-f09c1dd2-700

Turbo

Laitetaas tännekin, eli viikkolla 37 (12.9-16.9.) tulee lisäinfoa, kun myyjät ja huoltohenkilöstä on Crafter koulutuksessa.

Moonstone

Onko tullut mitään lisätietoja? Lähinnä kiinnostais minkälainen nelivetosysteemi tulossa ja onko yhtään järkevämmissä hinnoissa kun nykynen malli :D
Skoda Citigo -vm 16

Turbo

On tullut, 4motion ja n. +3000â,¬ (Saksassa), marraskuussa tulee suomen hinnat.

Harmi vaan, ettei sitä Amarokin 3-litran mottia ole tulossa, ainakaan tällä tietoa.

TAG

Lainaus käyttäjältä: Turbo - 24.09.16 - klo:21:19
On tullut, 4motion ja n. +3000â,¬ (Saksassa), marraskuussa tulee suomen hinnat.

Harmi vaan, ettei sitä Amarokin 3-litran mottia ole tulossa, ainakaan tällä tietoa.

Voisi kuvitella, että selkeää säästöä saadaan, kun pitäydytään yhdessä moottorikoossa. Mitään variaatioita ei juuri moottoritilassa vaadita, sen kun nakkaa halutun tehovaihtoehdon paikalleen. Lisäkulut tulisivat myös heidän maksettavaksi, joille riittää 2.0 TDI.

Turbo

Toisaalta erikoista, että sitä 2.0L TDI:tä saa transportteriin kuitenkin 150kW (204hp) mallina vaikka auto on pienempi. Crafterissa luulisi olevan teholle enemmän tarvetta jo suuremman kuormakin vuoksi.

Crafterin tehokkain 177hp tuntuu jotenkin alitehoiselta noinkin suureen pakettiautoon tai en logiikkaa ainakaan nyt ymmärrä.

Turbo

Kyselin paikalliselta myyjältä tietoja, mutta vähäisiä ovat, ei ole tietoa milloin hinnat selviää.

Netistä löytyy enemmän tietoa kuin mitä maahantuojalta myyjille irtoaa.

Eli aluksi tulee etuveto (näillä näkymin maaliskuu 2017), myöhemmin taka-ja neliveto (kesä 2017).

Toivottavasti hinnat selviää aiemmin, odottavan aika on pitkä.

Turbo

Suomeen uudet Volkswagen Crafterit saapuvat ensi kevään aikana, ja niiden ennakkomyynti alkaa tammikuussa.

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000002236463.html

Turbo


TAG

Lainaus käyttäjältä: Turbo - 04.10.16 - klo:19:33
Toisaalta erikoista, että sitä 2.0L TDI:tä saa transportteriin kuitenkin 150kW (204hp) mallina vaikka auto on pienempi. Crafterissa luulisi olevan teholle enemmän tarvetta jo suuremman kuormakin vuoksi.

Crafterin tehokkain 177hp tuntuu jotenkin alitehoiselta noinkin suureen pakettiautoon tai en logiikkaa ainakaan nyt ymmärrä.
Katsot Transporterin...siis Multivanin käyttötarkoitusta, niin alkaa aukeamaan. Transporterin pohjalta tehdään sadan tonnin limoja moneen käyttöön, jotka ovat kaukana työkoneista. Niissä on perusteltua tarjota 9 henkilön edustavaan kuljetukseen asianmukaista voimapakettia. Ei sitä 204hp versiota ole Transporter pakettiautoon tarkoitettu, vaikka sen siihenkin voi speksata.

Turbo

Nyt on koeajettu uusi Crafter, erittäin miellyttävä peli! Hiljainen ja henkilöautomainen tyköistuva tunnelma, tykkäsin. 130kw versiossa oli mukavasti alavääntöä. 8-vaiht. automaatin ja nelivedon hintoja vielä odotellessa.

mikkole

Kävin tänään koeajamassa uuden crafterin.

Ajoin pikasen 20 km lenkin ja eroja huomasi nykyseen heti.

Jousitus oli pintakova ja nypyttävä. Nykyinen mersun tekemä omasta mielestä tässä kohtaa parempi. Tuli mieleen entinen renaulti master jolla tuli ajeltua 200tkm  Kone veti hyvin jo alhaalta vaikka oli vaan 140hp versio. Tuulilasin yläreunassa oleva hylly rämähteli vähänkin epätasaisemmalla asfaltillla. Saa mähdä mitä hyvittäävät 2013 syyskuussa rekisteröidystä pitkästä crafterista. Ajettu 96tkm.
Nykyiset skoda fabia vm20 crafter vm21 sprinter vm16. Ex Crafter vm2017,suberb 4x4 tdi vm2016.   crafter maxi vm13. golf variant 4motion 2014 transporter 128kw vm08, octavia combi 4x4 vm11, golf variant 2,0 tdi vm07, ibiza sport tdi vm01, cordoba variant vm98

Leader dog

Tuo 2013:n hyvitys kiinnostaa täälläkin.  :)

Turbo

Onkos kukaan kysellyt milloin automaattia ja nelivetoa saa ?

Ei tunnu suomi hinnastot päivittyvän vaikka saksassa jo pitemmän aikaa saanu automaattia ja nelivetoa(manuaalina).

mikkole


20 tonnii ois pitäny laittaa välirahaa uuteen pitkään bi -turboon johon ladattu 5000 varusteita.



Lainaus käyttäjältä: mikkole - 11.04.17 - klo:21:40
Kävin tänään koeajamassa uuden crafterin.

Ajoin pikasen 20 km lenkin ja eroja huomasi nykyseen heti.

Jousitus oli pintakova ja nypyttävä. Nykyinen mersun tekemä omasta mielestä tässä kohtaa parempi. Tuli mieleen entinen renaulti master jolla tuli ajeltua 200tkm  Kone veti hyvin jo alhaalta vaikka oli vaan 140hp versio. Tuulilasin yläreunassa oleva hylly rämähteli vähänkin epätasaisemmalla asfaltillla. Saa mähdä mitä hyvittäävät 2013 syyskuussa rekisteröidystä pitkästä crafterista. Ajettu 96tkm.
Nykyiset skoda fabia vm20 crafter vm21 sprinter vm16. Ex Crafter vm2017,suberb 4x4 tdi vm2016.   crafter maxi vm13. golf variant 4motion 2014 transporter 128kw vm08, octavia combi 4x4 vm11, golf variant 2,0 tdi vm07, ibiza sport tdi vm01, cordoba variant vm98

Turbo

Lainaus käyttäjältä: mikkole - 10.05.17 - klo:21:25
20 tonnii ois pitäny laittaa välirahaa uuteen pitkään bi -turboon johon ladattu 5000 varusteita.

Ja tuossahan on todella maltillisesti lisävarusteita. Itse kun laskeskelin, niin yli 10tonnia meni helposti lähes pakollisiin lisävarusteisiin ja eikä mukana ole vielä edes automaattia ja nelivetoa, joiden hintalisä vielä arvoitus.

Turbo

4motion lisähinta Suomessa alkaen +7 838â,¬:

Crafter 35 2,0 TDI 130 kW 4Motion, 3640, 50 195,04â,¬

Nelivedolla melkein 2x hintalisä vrt Transportter.

mikkole

Paljonka on muuten huoltoväli uudessa crafterissa? Nkyinen oo pyytänyt huoltoon n 36tkm välein. Tosin oon vaihdattanut öljyt öljypisteellä huoltojakson puolessa välissä. Kertaakaan ei ole tarvinnut öljyä lisäillä. Ja on välillä kohtuu raskaassa ajossa. Ajettu reipas 100tkm ja uutta odotellaan syyskuun loppuun asti.
Nykyiset skoda fabia vm20 crafter vm21 sprinter vm16. Ex Crafter vm2017,suberb 4x4 tdi vm2016.   crafter maxi vm13. golf variant 4motion 2014 transporter 128kw vm08, octavia combi 4x4 vm11, golf variant 2,0 tdi vm07, ibiza sport tdi vm01, cordoba variant vm98

Turbo

Lainaus käyttäjältä: mikkole - 09.07.17 - klo:14:16
Paljonka on muuten huoltoväli uudessa crafterissa? Nkyinen oo pyytänyt huoltoon n 36tkm välein. Tosin oon vaihdattanut öljyt öljypisteellä huoltojakson puolessa välissä. Kertaakaan ei ole tarvinnut öljyä lisäillä. Ja on välillä kohtuu raskaassa ajossa. Ajettu reipas 100tkm ja uutta odotellaan syyskuun loppuun asti.

Service intervals up to 50,000km or 2 years.

50tkm/2v huoltoväli.

Minkä mallin tilasit ?

mikkole

Pitkä malli,bi-turbo, etuveto ja manuaalina. Perus settii. Varusteita sitten jonniin verran.
Nykyiset skoda fabia vm20 crafter vm21 sprinter vm16. Ex Crafter vm2017,suberb 4x4 tdi vm2016.   crafter maxi vm13. golf variant 4motion 2014 transporter 128kw vm08, octavia combi 4x4 vm11, golf variant 2,0 tdi vm07, ibiza sport tdi vm01, cordoba variant vm98

Turbo

Lainaus käyttäjältä: mikkole - 09.07.17 - klo:22:04
Pitkä malli,bi-turbo, etuveto ja manuaalina. Perus settii. Varusteita sitten jonniin verran.

Jeps, pitkää bi-turbona itsekin harkinnut, mutta automaattia vielä odottelen.

Oliko tavaratilan verhoiluun edullisempaa pakettia saatavilla kuin tehdashinnoiteltuna ?

Jossain mielestäni näin kampanja paketin: talvirenkaat+vanerointi+matot.


mikkole

Mulle tulee vanerointi paikallisena varusteena. Oli edullisempi kuin tehtaan. Itse haaveilin nelivedosta, mutta on aika karski tuo hinnanlisä. Oli tosiaan kämppis tuosta vaneroinnista ja renkaista. Jätin renkaat ottamatta kun laitan kahdet alusetit alle. Saan tutulta rengasliikkeeltä edullisesti. Hyvittivät ottamatta jätetyt renkaat sitten mulle kauppahinnassa.
Nykyiset skoda fabia vm20 crafter vm21 sprinter vm16. Ex Crafter vm2017,suberb 4x4 tdi vm2016.   crafter maxi vm13. golf variant 4motion 2014 transporter 128kw vm08, octavia combi 4x4 vm11, golf variant 2,0 tdi vm07, ibiza sport tdi vm01, cordoba variant vm98

Turbo

Lainaus käyttäjältä: mikkole - 10.07.17 - klo:17:16
Mulle tulee vanerointi paikallisena varusteena. Oli edullisempi kuin tehtaan. Itse haaveilin nelivedosta, mutta on aika karski tuo hinnanlisä. Oli tosiaan kämppis tuosta vaneroinnista ja renkaista. Jätin renkaat ottamatta kun laitan kahdet alusetit alle. Saan tutulta rengasliikkeeltä edullisesti. Hyvittivät ottamatta jätetyt renkaat sitten mulle kauppahinnassa.

Hyvä diili, jep, noin se kannattaa tehdä jos vain mahdollista.

Neliveto on kyllä aika karskisti hinnoiteltu jo nyt manuaalillekin lyhyenä, hirvittää jo valmiiksi mikä se tulee olemaan pitkänä bi-turbo neliveto-automaattina.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy