Transporter t4 tappi kaasupolkimen alla?

Aloittaja nikkersson92, 03.05.16 - klo:11:33

« edellinen - seuraava »

nikkersson92

Moi, ostin vm.1997 transporterin ja siellä on kaasupolkimen alla pieni harmaa tappi. Kuuluuko olla siellä? Miksi? Sitten kaipailisin hyviä ideoita, että sais pienesti piristettyä hieman? Olisi kiva ettei tarvitsisi roikkua pikatiellä alinopeutta ajavien perässä kun ei kiihdy ohitukseen.

Jubatsu

Moi, helpottaa varmaan jos kerrot millä koneella ajokki on. Tappi todennäköisesti kuuluu olla siellä. Tappi on estämässä ettet polje poljinta lattiapellistä läpi, koska sitähän joutuu polkemaan siinä toivossa että auto liikkuisi. Ei, et saa lisää tehoa tappia poistamalla.

Phat-J

#2
Jos kyseessä on tämä tuhnuin 1.9td 50kW (68hv) malli, niin ripeästi sitähän ei saa kulkemaan ei sitten niin millään (melko vertikaalinen alamäki saattaa auttaa).

Mutta ihan siihen tappiin liittyen. Noin parillakymmenellä kyseisen mallisella (ja moottorisella) kansanvaunulla ajelleena voi todeta, että jokaisessa auttoi polkimen alla olevan tapin poisto. Ei tee ihmeitä, mutta joissain kulkupuoli parani selvästi. Hyödyn suuruuden huomaa jo tapin ollessa paikallaan, kun pyytä kaverin junttaamaan kaasun pohjaan (eli tappia vasten) ja itse kokeilee konehuoneen puolelta vieläkö kaasuvaijerissa on varoja? Tapin poston jälkeen kaasuvaijeri liikkuu siis enemmän ja "urku aukeaa" kunnolla. Harvinaisen huonosti oli ainakin meidän valtionomisteisen firman 1994-2001 mallisten kaasuvaijerit "kalibroitu". Todella isot erot yksilöiden välillä.

Ei toimi ainakaan 2002 -> 65kW TDI-malleilla, joissa kaasupoljin ei mene edes tappiin asti pohjaan painaessa. Kulkevatkin jo 2,5 litraisina viispyttyisinä huomattavasti jouhevammin. Ja liekö jo elektroninen pedaalikin?
2016 Skoda Octavia RS230 LB Manu Moon White - Fully Loaded
eX: 2014 Skoda Octavia RS Combi Bensa Manu (näyttää samalta kuin kaikilla muillakin eli valkoinen + black-paketti)
eX: 2011 Seat Leon FR TDI CR Manu (vähän erilainen kuin muilla = AFL Xenon, katossa aukko, nahat, tutkat, iso navi + alusta ja piristeet)

Jubatsu

Okei, no itsellä ei kokemusta kuin yhdestä TD:stä ja siinä ei vaikutusta. Liekö siitten ollut kalibroinnit kohdillaa siinä yksilössä.

Larmatin

antaa sen tapin olla siellä ja korjaa kaasuvaijerin jos kaasu ei aukea.
org vaijeri on halpa joten jos haluat sen toimivan niin laita org vaijeri.

pika apuna auttaa jos pyörität kaasuvaijerin kuorta 180ast

millä koneella?
-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

nikkersson92


Larmatin

se voi ruveta kulkemaan kun otat pumpun kyljestä sen "kaasu"iskarin pois.
se irtoo helposti ruuvarilla vääntämällä.

sit kun kaasu aukee kokonaan niin sit lisää soppaa jos ei tule yhtään mustaa savua kun vedättää.
-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy