Virhevastuun ja takuun tapauksia

Aloittaja kt, 08.05.16 - klo:14:23

« edellinen - seuraava »

Gulf

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 24.06.16 - klo:12:35
Tämä ei ole milläänlailla vittuilua, mutta järki tuli päähän ja silloin kannattaa äänestää jaloilla  ;).

Järkiä tai ei, mutta tähän päädyttiin ja tällä mennään toistaiseksi. Täytyy vain toivoa, ettei satu maanantaikappale, ettei tarvitse jatkuvasti korjaamolla vierailla, mutta ei näistä ikinä tiedä, sen on oppinut kahden viimeisen vw:n kanssa (Golf ja Passat). Tosin ei taida semmoista automerkkiä olla, jota joku ei tällä foorumilla lyttää p#skaksi, tosin mielipiteitä on niin monta kuin kirjoittajaakin. Mutta eiköhän tästä joku saa taas kunnon väännön aikaiseksi, että ei olisi kannattanut vaihtaa merkkiä, enkä tarkoita -karppa- sinua?

kt

Jep, aika varmoilla vesillä olisi ollut, jos olisi ottanut vielä yhden vaginan. Eihän kukaan kolme lottovoittoa voi saada peräkkäin.
Mulla sen sijaan alkaa olla uhka päällä, kun on kolmas hyvin toimiva vagina ollut jo alla ja nyt alkaa poltella nykyisen Fabian vaihto tulevaan Atecaan. Siinä jo saattaa laittaa kätensä ties mihin...
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Gulf - 24.06.16 - klo:13:41
Järkiä tai ei, mutta tähän päädyttiin ja tällä mennään toistaiseksi. Täytyy vain toivoa, ettei satu maanantaikappale, ettei tarvitse jatkuvasti korjaamolla vierailla, mutta ei näistä ikinä tiedä, sen on oppinut kahden viimeisen vw:n kanssa (Golf ja Passat). Tosin ei taida semmoista automerkkiä olla, jota joku ei tällä foorumilla lyttää p#skaksi, tosin mielipiteitä on niin monta kuin kirjoittajaakin. Mutta eiköhän tästä joku saa taas kunnon väännön aikaiseksi, että ei olisi kannattanut vaihtaa merkkiä, enkä tarkoita -karppa- sinua?

13 kertaa kävi uutena ostettu XC70 kolmen vuoden ja 37tkm matkalla huollossa/takuuhuollossa joten tiedän sinun tunteen.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Gulf

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 24.06.16 - klo:17:08
13 kertaa kävi uutena ostettu XC70 kolmen vuoden ja 37tkm matkalla huollossa/takuuhuollossa joten tiedän sinun tunteen.

Aika monesti jouduit vierailemaan huollossa, ei olisi huumori riittänyt itsellä? Minulla oli kanssa vastaava Volvo, mutta V70 vm. 2010. Lähti huonosti käyntiin heti uudesta asti, joten en sitä kauaa katsellut, kun lähti vaihtoon.

En viitsinyt kt enää osallistua tähän vag-lottoon, kun ainoa vaatimus oli automaatti, eikä manuaali tullut kysymykseen, niin ei minullakaan niin paljon huumoria löydy, että viitsii hakata päätä huvin vuoksi seinään vuodesta toiseen?

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Gulf - 24.06.16 - klo:17:44
Aika monesti jouduit vierailemaan huollossa, ei olisi huumori riittänyt itsellä? Minulla oli kanssa vastaava Volvo, mutta V70 vm. 2010. Lähti huonosti käyntiin heti uudesta asti, joten en sitä kauaa katsellut, kun lähti vaihtoon.

En viitsinyt kt enää osallistua tähän vag-lottoon, kun ainoa vaatimus oli automaatti, eikä manuaali tullut kysymykseen, niin ei minullakaan niin paljon huumoria löydy, että viitsii hakata päätä huvin vuoksi seinään vuodesta toiseen?

Ensimmäisellä vag:lla pääsin 800km, kun keinukuppi oli nokka-akselin välissä ja männässä reikä (Mittarissa 292tkm). 370tkm oli vaihdettu moottori, ilmanmäärämittari, turbo, ruiskutussuuttimet, kaikki iskarit/jouset, putkisto, katti, tuulilasi, kolme ikkunannostinta, laturi, startti, lohkolämmitin, takaluukun pumput, kaikki jarrupalat/levyt, välijäähdytin, tuulilasi ja kytkin. Ainoa mitä ei vaihdettu oli vaihdelaatikko.

En uskonut ensimmäisen vag:n jälkeen, vaan piti ostaa vielä toinen  ;). Ja ei autosta ei tule uutta vaikka sitä kuinka yrittäisi sellaista tehdä.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Rauska

^Tuulilasi kahdesti mainittu  ;D
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 24.06.16 - klo:19:21
^Tuulilasi kahdesti mainittu  ;D

Pyöränlaakerit, valokytkin, tukivarret ja muutama pusla unohtui ;).
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Ranssi

2 kk sitten hankitussa käytetyssä vm. 2011 Skodassa vesivuotoa, kuljettajan jalkatilan maton alla runsaasti vettä, havaittu pari päivää rankkasateessa ajon jälkeen. Auto ostettu ns. lasipalatsista. Kuuluukohan tällaisen vaivan kuntoonlaittaminen ns. virhevastuun piiriin vai meneeköhän omaan piikkiin...? Huomenna olisi tarkoitus ottaa puhelua automyyjälle.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 13.07.16 - klo:21:27
2 kk sitten hankitussa käytetyssä vm. 2011 Skodassa vesivuotoa, kuljettajan jalkatilan maton alla runsaasti vettä, havaittu pari päivää rankkasateessa ajon jälkeen. Auto ostettu ns. lasipalatsista. Kuuluukohan tällaisen vaivan kuntoonlaittaminen ns. virhevastuun piiriin vai meneeköhän omaan piikkiin...? Huomenna olisi tarkoitus ottaa puhelua automyyjälle.

Tarkista lokasuojien ja ovien vesireijät että eivät ole tukossa.

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: skriko - 13.07.16 - klo:21:31
Tarkista lokasuojien ja ovien vesireijät että eivät ole tukossa.

Ei ollut tästä kyse, vaan syyksi selvisi autoon uutena tehty kelvoton webaston asennus, jossa rintapellin läpivientiä ei oltu lainkaan tiivistetty. Vettä on tullut siis sisään koko auton eliniän. Valitettavaa, ettei edellinen lämmittimen asennuttanut omistaja ollut tätä huomannut.

-karppa-

Riidat autokaupan jälkeen lisääntyneet - Näin vältät kalliin laskun
http://www.iltalehti.fi/autot/2016071821911592_au.shtml
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

-karppa-

 Espoolainen Aleksi Hellman yritti ostaa BMW-autoonsa tehtaan myöntämän jatkotakuun " onnistumatta siinä. Syy ei kuitenkaan ollut takuuehtojen vastaisessa käytössä vaan ihan jossain muussa.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001227281.html

Hienoa toimintaa BMW:ltä  ;)
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

JAK

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 29.07.16 - klo:08:50
Espoolainen Aleksi Hellman yritti ostaa BMW-autoonsa tehtaan myöntämän jatkotakuun " onnistumatta siinä. Syy ei kuitenkaan ollut takuuehtojen vastaisessa käytössä vaan ihan jossain muussa.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001227281.html

Hienoa toimintaa BMW:ltä  ;)

Tähänkin sitten se lisätakuu myytiin kauhean polemiikin jälkeen.

tet

Lainaus käyttäjältä: JAK - 29.07.16 - klo:19:52
Tähänkin sitten se lisätakuu myytiin kauhean polemiikin jälkeen.

Ja hauskinta asiassa on, ettei kyseessä ole jatkotakuu, jos kerran se pitää ostaa. Takuu on valmistajan antama vapaaehtoinen turva, josta ei saa aiheutua omistajalle kustannuksia. Jos tämä lisäturva pitää ostaa, sitä ei saa nimittää takuuksi.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: tet - 30.07.16 - klo:23:17
Ja hauskinta asiassa on, ettei kyseessä ole jatkotakuu, jos kerran se pitää ostaa. Takuu on valmistajan antama vapaaehtoinen turva, josta ei saa aiheutua omistajalle kustannuksia. Jos tämä lisäturva pitää ostaa, sitä ei saa nimittää takuuksi.

Aamen...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

JAK

Lainaus käyttäjältä: tet - 30.07.16 - klo:23:17
Ja hauskinta asiassa on, ettei kyseessä ole jatkotakuu, jos kerran se pitää ostaa. Takuu on valmistajan antama vapaaehtoinen turva, josta ei saa aiheutua omistajalle kustannuksia. Jos tämä lisäturva pitää ostaa, sitä ei saa nimittää takuuksi.

No se ja sama. Tuossakaan ei olisi ollut mitään ongelmaa jos olisi sen lisäturvan ostanut kun auton vei korjattavaksi. Ihme selitys, että turva olisi ollut lyhyempi jos sen olisi ostanut ajoissa. Tarvitseeko tuollaista turvaa edes? Eikös virhevastuu kata aika hyvin korjaukset? En ymmärrä maahantuojien linjaa, että se saa joka huutaa kovempaa.

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: JAK - 31.07.16 - klo:13:47Eikös virhevastuu kata aika hyvin korjaukset?

Ei todellakaan kata. Jos myyntimies Mynttinen ajaa 100tkm vuoteen sillä bemarillaan ja takuuajan päätyttyä mittarissa on 300tkm (en tiedä onko bemarissa 3v takuu??) niin virhevastuuseen voi vedota kytkimen tai vaihdelaatikon porsiessa mutta maahantuoja ei monella pennosella joudu kuluihin osallistumaan, ajoneuvon oletettu elinikä katsotaan jo saavutetuksi. Vapaaehtoisesta lisäturvasta taas voidaan korvata tuo laatikon tai kytkimen remontointi täysin nollakustannuksin tai sitten jonkinlaisen omavastuun jälkeen, se taas riippuu sen lisäturvan ehdoista.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

lao

Edellisessä Bemarissa tuli korjattavaa 2-3 vuoden ikäisenä ja kaikki menivät muun kuin omistajan piikkiin "goodwillinä." Mitään jatkotakuuta autossa ei ollut alkuperäisen kahden vuoden päälle. Toki nämä hajonneet osat olivat semmoisia, että oletettu kestoikä on enemmän kuin 2 vuotta, esimerkkinä navin/keskustietokoneen aivot+näyttöyksikkö. Jos olisivat myyjäliikkeen puolesta kehdanneet ehdottaa jotain muuta kuin asiakas maksaa 0 % -diiliä niin olisin katsonut aivan varmasti ensin kuluttajariitalautakunnan mielipiteen ja heiden suosituksen mukaan olisin jatkanut prosessia. Se jos 2-3 vuotiaasta autosta hajoaa mitään alle 100 000 ajettuna niin hätää ei ole kuluttajan kukkaron kannalta, mutta oikeuksistaan pitää mahdollisesti pitää kiinni. Mikäli hankaluuksia tulee niin pitää olla asiallisesti yhteydessä liikkeen johtoportaaseen tai maahantuojan myynti/markkinointi-puolelle ennen sosiaaliseen mediaan/lehtiin vuodatusta.
Ajossa Volvo V90 T8 AWD R design MY18
Ex.
Volvo XC60 D4 Business Classic Summum -17
Škoda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG -16
BMW F31 320iA xDrive M-sport -13
BMW E91 330xdA M-Sport -06
VW Golf GTI DSG (4ov) -05

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: lao - 31.07.16 - klo:15:03
Edellisessä Bemarissa tuli korjattavaa 2-3 vuoden ikäisenä ja kaikki menivät muun kuin omistajan piikkiin "goodwillinä." Mitään jatkotakuuta autossa ei ollut alkuperäisen kahden vuoden päälle. Toki nämä hajonneet osat olivat semmoisia, että oletettu kestoikä on enemmän kuin 2 vuotta, esimerkkinä navin/keskustietokoneen aivot+näyttöyksikkö. Jos olisivat myyjäliikkeen puolesta kehdanneet ehdottaa jotain muuta kuin asiakas maksaa 0 % -diiliä niin olisin katsonut aivan varmasti ensin kuluttajariitalautakunnan mielipiteen ja heiden suosituksen mukaan olisin jatkanut prosessia. Se jos 2-3 vuotiaasta autosta hajoaa mitään alle 100 000 ajettuna niin hätää ei ole kuluttajan kukkaron kannalta, mutta oikeuksistaan pitää mahdollisesti pitää kiinni. Mikäli hankaluuksia tulee niin pitää olla asiallisesti yhteydessä liikkeen johtoportaaseen tai maahantuojan myynti/markkinointi-puolelle ennen sosiaaliseen mediaan/lehtiin vuodatusta.

Mitä kaverit hankki noita uusia bensa bemareita ja niistä paukkui noita puolia alle kolme vuotta vanhana, niin kiltisti maksoivat itse vaikka kilometrejå oli alle 100tkm. Oli merkkiliikkeessä huollettuja ja yrittivät vedota virhevastuuseen. En tosin muista takoivatko nyrkkiä pöytään.

Ja tuo on totta, että jos merkkiliikettä ei kiinnosta hoitaa kannattaa paska valuttaa armeijatermein ylhäältä alaspäin eli laittaa postit myös maahantuojalle. Monesti rupeaa sen jälkeen myös merkkiliikettä kiinnostamaan. Itsellä tulee heti mieleen Laakkonen joka yritti periä korkeampia hintoja remontista mitä skodan lehdessä ilmoitettiin maksimi hinnaksi (kamppis oli ollut voimassa 3kk), niin kyllä äkkiä tuli korjaus, kun laittoi postia helkama-autolle.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Adokcs

Ajattelin kertoa myös tarinani, koska tässä ei näytä olevan paljoakaan asiaa volkkareista. Oli Corolla 2004, siitä meni vilkun palautus rikki kun auto oli yli 5-vuotta vanha. Korjaus oli mahdollista vain ohjausakselin vaihdolla, hinta 2000 e. Tein kirjallisen reklamaation, omavastuuosuus tuli 120 e. Ja se oleellinen, autossa ei ollut yhtään todella huolto leimaa, toki ei siitä mitenkään huolleta.  Itse olin öljyt ym. vaihtunut. Tuli uusi "jäykkä ja tahmea" ohjaus joka mukautuu pian ja oli hyvä vielä seuraavan 100 tkm.
Samsungista on vain hyvää sanottavaa, vaikka puhelin puolella olenkin vaihtanut merkkiä. Vain mikron ovi tuli jäykäksi, ei siis pysynyt paikallaan avatessa. Kun vein kauppaan, ei kysytty edes syytä kun antoivat uuden mikron.
Octavia Combi 2015, 1.4 TSI DSG Autom., Miksi vahata tai pintakäsitellä autoa. En ymmärä. Olen pitänyt useita 0-11 v jopa 18 vuoden ikään. Itse myynyt ja iloiset ostajat ei ole valittanut vaikka en ole vahannut autoa koskaan. Edellisillä  autoilla ajettu 160-210 000 km.

-karppa-

1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

skriko

Kyllä nuo kaupanpurut ja hinnanalennukset yksityisten välisissä kaupoissa ovat hyvin harvinaisia.
Tuo kohta. Auto on huonommassa kunnoissa mitä ostajan on annettu olettaa. Mistä se mummo siellä tietää onko hänen autossaan kaikki kunnossa vai ei.
Eikä mummo voi tietää onko hänen autonsa mittarilukemaa peukaloitu. Monikaan mummo, vielä vähemmän paappa, ei osaa katsoa autosta onko sillä ajettu 10 000 vai 200 000.
Ei huomannut edes kuntotestin tekijä. että eräskin auto oli yhteisvarastolta ostettu. Kirjoitti paperiin, auto ei ole kolaroitu.
Oli kiva myydä auto asiakkaalle kun oikein vaati kuntotutkimuksen ja siitä asiakirjat. 

-karppa-

Auto Bild Suomi: Moottorivikojen määrä kasvanut, uusilla pienillä turbokoneilla mahdollisesti osuutta asiaan:
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001254460.html
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

-karppa-

Miten käy jos autoliike viilaa linssiin autojen tietojen kanssa ja lähdet turhaan katsomaan myytävää autoa:
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005034804.html
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

-karppa-

1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)


pekeke

Oman järjen mukaan liikkeen pitäisi ammattilaisena olla itse vastuussa tekemistään kaupoista, liikkeellä on kuitenkin täysi oikeus tarkistaa vaihtoon tarjottu rakkine sillä tarkkuudella kuin haluavat. Lisäksi ammattilaisuuteen kuuluu tietää tyyppiviat, ammattilaisuus velvoittaa. Mielestäni aivan käsittämätöntä että autonvaihtajaa lähdetään jälkikäteen laskuttamaan.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: pekeke - 28.12.18 - klo:20:10
Oman järjen mukaan liikkeen pitäisi ammattilaisena olla itse vastuussa tekemistään kaupoista, liikkeellä on kuitenkin täysi oikeus tarkistaa vaihtoon tarjottu rakkine sillä tarkkuudella kuin haluavat. Lisäksi ammattilaisuuteen kuuluu tietää tyyppiviat, ammattilaisuus velvoittaa. Mielestäni aivan käsittämätöntä että autonvaihtajaa lähdetään jälkikäteen laskuttamaan.

Juurikin näin. Vastahan täällä oli tapaus missä liike myi öljyä kuluttavan auton ja liike ei heti purkanut kauppoja, vaan yritti maksattaa asiakkaalla koneremontin autoon mikä oli jo rikki myytäessä. Asiakas joutui maksamaan auton käytöstä muistaakseni yli tonnin että sai kaupat purettua.

Tuossa vielä koko tapaus:
https://www.kuluttajariita.fi/fi/index/ajankohtaista/tiedotteet/2018/12/kuluttajavastaavaihtoajoneuvosta.html
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Valmet

Tässä kohtaa kannattaa muistaa, että kuluttajariitalautakunnan suositus ei sido. Eihän sitä noudata aina autoliikkeetkään.

juissi222

Mitä mieltä tästä viisaammat, virhevastuuseen vai ei?

Ostin auton laakkoselta elokuussa 2018 (vuosimalli 2010, ajettu ostohetkellä 114300, nyt 120500)

Kuukausi oston jälkeen toinen jarrukilpi irtosi takaa, meni myyjän piikkiin korjaus. Samalla tiedustelin oliko toinen puoli ok, kuulemma oli.

Nyt huomasin että toinenkin jarrukilpi on irronnut ja viime viikolla katkesi ilmeisesti kuskin ikkunan vaijeri (ikkunan moottori kuuluu toimivan, ikkuna ei liiku)

Tuo kilpi mielestäni ainakin pitäisi mennä vielä myyjän piikkiin, tuskin on ruostunut minun käyttöaikana irti.

Mites tämä ikkuna?




Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy