Polo 6R tilaukset

Aloittaja Erkka, 03.12.09 - klo:07:41

« edellinen - seuraava »

Punderz

Kävinpä koeajamassa 1.2 TSI ja GTI:n. Hyviä pelejä ovat molemmat, varsinkin GTI houkuttelee...  :P  Täytyy vielä valita väri ja varusteet, ja lähteä sitten pyytämään tarjouksia.
Polo GTI 2012 Shadow Blue, Audi Q7 4.2 TDi V8 2008

Antti O

Mikkelissä ainaskin hinta on se mikä nettilaskurissa, ei putoa käteiskaupallakaan.
Itsellä harkinnassa 1.2 TSI dsg highline 5d valkeana. ja siihen ainakin:

-ajomukavuuspaketti
-valo/näkyvyyspaketti
-media in
-climatronic
-sporttialusta

kapupetri

Lainaus käyttäjältä: Antti O - 25.08.11 - klo:08:13
Mikkelissä ainaskin hinta on se mikä nettilaskurissa, ei putoa käteiskaupallakaan.
Samaa kokemusta Helsingistäkin. Kovalla tinkauksella tultiin hieman vastaan kalliista autosta, mutta ei mitään merkittävää... Kannattaa toki yrittää kilpailuttaa eri liikkeiden välillä.

Pupa

Lainaus käyttäjältä: Antti O - 25.08.11 - klo:08:13

Itse sain kyllä 700â,¬ käteisalennuksen, jolla saa mukavasti hommattua vaikka talvirenkaat.
ID.5 GTX Moonstone Gray -23
ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI Biturbo 176 kW (240 hv) 4MOTION DSG -15
ex: Golf VII Highline 1.4 TSI ACT DSG -13
ex: Polo Highline 1.2 TSI DSG -11

Antti O

Puuttuuko jotain hyvin olennaista? Typerää kun Highlinessä ei ole cruisea vakiona!... 350â,¬ pitää siitäkin huvista maksaa.

Malli: Polo           
Moottori: 1,2 TSI 77 kW (105 hv) DSG-automaatti 4-ovinen           
Varustelutaso: Highline   18,510 â,¬   4,310.25 â,¬   22,820.25 â,¬
Ulkoväri: Candyweiß
Candyweiß -normaaliväri
   ilman lisähintaa   
Istuinverhoilu: Livon -kangasverhoilu titaaninmusta
Livon-kangasverhoilu titaaninmusta
   ilman lisähintaa   
Tehdaslisävarusteet:
Ajomukavuuspaketti
Vakionopeussäädin (BlueMotion vakio)
Pysäköintitutka Park Pilot. Pysäköintitutka takana. Etäisyysnäyttö ja äänimerkki
Monitoiminäyttö (BlueMotion, Highline ja GTI vakio)
Rengaspainevaroitin (BlueMotion, Highline ja GTI vakio)
   350 â,¬   82.68 â,¬   432.68 â,¬
Urheilullinen alusta
Madallettu n.15 mm.
   225 â,¬   53.15 â,¬   278.15 â,¬
Audioliitäntä MEDIA-IN
Audiolaitteiden käyttö radiojärjestelmän kautta. Pistoke hansikaslokerossa. USB-adapteri (iPod, iPhone ja Mini-USB vaativat erikseen tilattavan adapterin).
   160 â,¬   37.79 â,¬   197.79 â,¬
Täysautomaattinen ilmastointilaite Climatronic
Jäähdytettävä hansikaslokero.
   370 â,¬   87.41 â,¬   457.41 â,¬
Tehdaslisävarusteet yhteensä   1,105 â,¬   261.05 â,¬   1,366.05 â,¬

Hinta yhteensä
(+ jälleenmyyjäkohtaiset toimituskulut)   19,615 â,¬   4,571.30 â,¬   24,186.30 â,¬

Pupa

Lainaus käyttäjältä: Antti O - 26.08.11 - klo:08:37
Puuttuuko jotain hyvin olennaista? Typerää kun Highlinessä ei ole cruisea vakiona!... 350â,¬ pitää siitäkin huvista maksaa.

Tehdaslisävarusteet:
Ajomukavuuspaketti
Vakionopeussäädin (BlueMotion vakio)
Pysäköintitutka Park Pilot. Pysäköintitutka takana. Etäisyysnäyttö ja äänimerkki
Monitoiminäyttö (BlueMotion, Highline ja GTI vakio)
Rengaspainevaroitin (BlueMotion, Highline ja GTI vakio)
   350 â,¬   82.68 â,¬   432.68 â,¬

Niin, tuossa Ajomukavuuspaketissa tulee toki muutakin kuin pelkkä vakkari, jotka ainakin itse koen erittäin rahanarvoisiksi.

Punderz

Lainaus käyttäjältä: kapupetri - 25.08.11 - klo:08:23
Samaa kokemusta Helsingistäkin. Kovalla tinkauksella tultiin hieman vastaan kalliista autosta, mutta ei mitään merkittävää... Kannattaa toki yrittää kilpailuttaa eri liikkeiden välillä.
Itse sain GTI:stä tarjouksen, josta kun ihmettelin alennuksen pienuutta, niin myyjä huomautti että alennus on pitkälti yli 5% pelkän auton verottomasta hinnasta. Mutta kun ottaa huomioon että tarjouksessa oli melkein kaikki tehdaslisävarusteet ja tietty verot päälle sekä polttoainelämmitin, talvirenkaat ja VW-vanteet yms. niin ei se sitten ollut kuin reilu 3%. Varusteista ei saanut mitään alennusta, ihme hommaa. Tai en tiedä onko VAG:illa ollut aina näin, mutta kun Toyoa viimeksi ostin niin myyjä kyllä tuli vastaan huomattavan paljon varusteistakin.

Kannattaako kilpailuttaa saman ketjun eri liikkeitä, kuten Laakkosen tai VW Centerin eri myyntipisteitä? Vai onko niillä yhteinen järjestelmä, josta näkevät, että millainen tarjous on jo tehty?

Mitä jos ostaa jostain kauempaa niin pitääkö sitten aina juosta siellä samassa liikkeessä takuuasioissa tms.? Tai siis voiko tulla tilanne, että joutuu reissaamaan siellä useamminkin?

Pupa

Lainaus käyttäjältä: Punderz - 27.08.11 - klo:13:35
Itse sain GTI:stä tarjouksen, josta kun ihmettelin alennuksen pienuutta, niin myyjä huomautti että alennus on pitkälti yli 5% pelkän auton verottomasta hinnasta. Mutta kun ottaa huomioon että tarjouksessa oli melkein kaikki tehdaslisävarusteet ja tietty verot päälle sekä polttoainelämmitin, talvirenkaat ja VW-vanteet yms. niin ei se sitten ollut kuin reilu 3%. Varusteista ei saanut mitään alennusta, ihme hommaa. Tai en tiedä onko VAG:illa ollut aina näin, mutta kun Toyoa viimeksi ostin niin myyjä kyllä tuli vastaan huomattavan paljon varusteistakin.

Kannattaako kilpailuttaa saman ketjun eri liikkeitä, kuten Laakkosen tai VW Centerin eri myyntipisteitä? Vai onko niillä yhteinen järjestelmä, josta näkevät, että millainen tarjous on jo tehty?

Mitä jos ostaa jostain kauempaa niin pitääkö sitten aina juosta siellä samassa liikkeessä takuuasioissa tms.? Tai siis voiko tulla tilanne, että joutuu reissaamaan siellä useamminkin?

Oman kokemuksen mukaan esim. Lohjalta ostettu auto pyydettiin viemään VW Center Herttoniemeen, vaikkeivät kuulu millään tavalla samaan ketjuun tms, mutta haluttiin välttää asiakkaan juoksuttaminen.

Apaju

Ymmärtääkseni Laakkosella on se systeemi, että jos joku heidän myyntipiste on tarjouksen tehnyt, ei sitä saa toinen myyntipiste ylittää eurollakaan.
VW ID.3 Life

Punderz

Lainaus käyttäjältä: Apaju - 27.08.11 - klo:15:41
Ymmärtääkseni Laakkosella on se systeemi, että jos joku heidän myyntipiste on tarjouksen tehnyt, ei sitä saa toinen myyntipiste ylittää eurollakaan.
No saako tarjousta alittaa?  :) No joo, voipi se sama systeemi olla sitten muillakin. Yksi tarjous on jo Laakkoselta ja nyt lähetin tarjouspyynnöt myös neljään muuhun, eri ketjujen myyntipisteisiin. Katsotaan mitä sieltä tulee.

Antza

Takuuasiat voi hoitaa yhtälailla missä tahansa merkkiliikkeessä. Toki jos sinulla on jossain ns. luottomyyjä niin varmasti sijaisauto järjestyy kivuttomimmin sieltä paikasta mistä auton ostitkin mutta jos kyse oli siitä että onko jotain haittaa käydä ostamassa auto kauempaa niin vastaus on että ei ole.
Skoda

Antti O

Tuohon takuuasiaan vielä palaten, onhan nuo takuut voimassa Suomessa tietysti vaikka ostaisin Saksasta käytetyn missä on takuu voimassa? Noita GTI mallien hintoja/varustetasoja olen seuraillut ja näyttää vahvasti sille että sieltä käyn auton sitten hakemassa jos polo pitää ostaa.

kapupetri

Lainaus käyttäjältä: Apaju - 27.08.11 - klo:15:41

About sama kuvio tais olla VW-centerillä. Olin jossain höpöhöpö-asioissa asioinut erään myyjän kanssa ja viikko-pari sen jälkeen soittelin ja kyselin tarjousten perään yleisesti eri myymälöiltä, niin kyllä minut ohjattiin heti sen myyjän juttusille, kenen kanssa olin ihan ensi kertaa asioinut. He näkivät rekisteristä, että olin soitellut ja pyytänyt tarjouksia pitkin pk-seutua. Eivät sentään tienneet, että olin kilpailuttanut kilpailevan ketjun kanssa....

Tulipa sitten ihan loppupeleistä tilattua siltä myyjältä, keneltä olin ihan alustavasti asioista kysellyt, joten kyllä se bonarinsa ansaitsee, jos niitä myynneistä tuppaavat antamaan.

Punderz

Tänään lähti tällainen tilaus:

VOLKSWAGEN Polo GTI 1,4 TSI 132 kW (180 hv) DSG-automaatti 4-ovinen

Tehdasvarusteet:
WFK Ajomukavuuspaketti
  - Vakionopeudensäädin
  - Pysäköintitutka Park Pilot takana
  - (Monitoiminäyttö ja rengaspainvaroitin GTI vakio)
WYY WXF 6E1 4KF Polo-paketti
  - Bi-Xenon -ajovalot, LED päivävalot
  - Keskikyynärnoja edessä, säilytyslokero, mukiteline takana
  - Takasivulasit ja takalasi tummennettu
4X3 Ikkunaturvaverhot sivuikkunoissa
PJ6 Kevytmetallivanteet Detroit 7 J x 17
9ZA Matkapuhelinvalmius Bluetooth Plus
Metalli-/helmiäisväri
PU3 Nahkaverhoiltu GT-monitoimiohjauspyörä
PS1 Panoraamakattoluukku
RGY PNA 7QR Radio- ja navigointijärjestelmä RNS 310
PH2 Täysautomaattinen ilmastointilaite Climatronic
PLA Valo- ja näkyvyyspaketti

Muut varusteet:
Webasto Thermo Top Evo 5 + Webcontrol GSM-ohjain
Nokian Hakka7 195/50R16, vanteiksi 16" VW Syenit (antrasiitti)
iPhone4 Bluetooth-adapteri

Listalle jäi vielä Alcantara-penkit, mutta GTI:n retro-penkkejä olisi hölmöä vaihtaa... lisäksi jäi ottamatta Media-In -adapteri (bluetooth A2DP ajaa about saman asian) sekä tehdashälytin tämän ongelman takia. Pitää asentaa joku Clifford tai Defa tms. sitten jälkeenpäin.

Navigaattori olisi jollain aikataululla tarkoitus vaihtaa RNS-510:iin. Jälkiasennus Laakkosella 2450 euroa... eBay kutsuu.

Väriksi tulee näillä näkymin Deep Black Shadow Blue, ellei nyt sitten vielä mieli muutu. Oikeastaan värivalikoimassa ei ollut yhtään väriä, joka ei jonain päivänä olisi ollut ykkösenä mielessä. Ihan hyviä ne ovat kaikki, ja toisaalta yksikään ei minun silmääni ollut selvästi ylitse muiden.

Varmaankin ruostesuojaus ja jonkinlainen maalipinnan käsittely tulevat kysymykseen, tarkoitus on pitää autoa pitkään. Roiskeläpät pitää vaihtaa ainakin edestä, ne ottivat kiinni jo koeajolla monta kertaa. Listoja ja suojateippejä ehtii vielä miettiä, mutta helmalevikkeet sun muut madallukset saavat kyllä jäädä.

Edit: Korjataan että pian lähtee tällanen tarjous. Yhdet sopimuspaperit ovat jo postissa minulle allekirjoitusta varten, mutta toinen myyjä yllättäen soitti ja haluaa vielä yrittää... konfiguraatio ei tuosta kuitenkaan muutu.

Edit2: Ja saatiinhan se tilaus tehtyä. Katsottiin vaimon kanssa livenä vielä liikkeessä värejä; punaisen ja sinisen näin ensi kertaa. Hän innostui Shadow Bluesta ja minustakin se oli livenä paljon parempi kuin kuvissa. Se oli minulle tasavahva punaisen ja mustan kanssa, joten annoin mennä.

Punderz

(väärä threadi)

kapupetri

Lainaus käyttäjältä: Punderz - 01.09.11 - klo:14:04
Navigaattori olisi jollain aikataululla tarkoitus vaihtaa RNS-510:iin. Jälkiasennus Laakkosella 2450 euroa... eBay kutsuu.

Väriksi tulee näillä näkymin Deep Black, ellei nyt sitten vielä mieli muutu. Oikeastaan värivalikoimassa ei ollut yhtään väriä, joka ei jonain päivänä olisi ollut ykkösenä mielessä. Ihan hyviä ne ovat kaikki, ja toisaalta yksikään ei minun silmääni ollut selvästi ylitse muiden.

Varmaankin ruostesuojaus ja jonkinlainen maalipinnan käsittely tulevat kysymykseen, tarkoitus on pitää autoa pitkään. Roiskeläpät pitää vaihtaa ainakin edestä, ne ottivat kiinni jo koeajolla monta kertaa. Listoja ja suojateippejä ehtii vielä miettiä, mutta helmalevikkeet sun muut madallukset saavat kyllä jäädä.

Itse tilasin RNS-310:n lähinnä navin takia. Mitä hienoa RNS-510:ssä on 310:n verrattuna? Isompi näyttö, mutta mitä muita ominaisuuksia?

Minulle tulossa 2-ovinen, Deep black värillä ja ilman kattoluukkua :-) Lupasivat toimittaa auton 2.1.2012, koska halusin rekisteröidä auton vuodelle
2012. Itsekkin mietin jossain vaiheessa miltei jokaista väriä, mutta tähän päädyin sitten.

Minkälaista maalipinnan käsittelyä ajattelit? Ihan perus vahaus? Paras lienee se tehdä piakkoin hankinnan jälkeen.
Ilmeisesti *vieläkin* näitä GTI-poloja vaivaa roiskeläppien pituus. Ihme, etteivät ole vielä reagoineet siihen.

Punderz

Tärkein ero on just se RNS-510:n isompi näyttö ja tuplasti resoa (800x480 vs. 400x240, siis nelinkertainen määrä pikseleitä). Saa esim. ruudun jaettua.

510:ssä on kovalevy, johon saa kartat ja musaa. Lisäksi on DVD-soitin eli leffoja voi katsoa, jos vähän häkkäilee niin liikkeessäkin. Laitteen saa toimimaan täysin puheohjauksella. Sekä ilmeisesti erona on että vain 510:ssä on mahdollisuus kytkeä peruutuskamera ja TV-tuner. Ja sitten on vielä sellainen ero, että kun isot pojat keksii kaikkia softapuukotuksia ja virityksiä niin ne ovat yleensä 510:lle, se pienempi ei propellipäitä niin kiinnosta.

Minäkin rekisteröin melko varmasti 2012, ellei se nyt loka-marraskuussa yllättäen Suomeen pärähdä, mutta tuskinpa.

En ole paljoa vielä perehtynyt niihin käsittelyihin, mitä nyt olen keskusteluihin törmännyt. Tässä on yksi.

Der Mann.

Lainaus käyttäjältä: kapupetri - 01.09.11 - klo:15:21

Ilmeisesti *vieläkin* näitä GTI-poloja vaivaa roiskeläppien pituus. Ihme, etteivät ole vielä reagoineet siihen.

Roiskeläpät varmaan lisätään vasta Suomessa maahantuontihuollossa? Myyjällehän voisi yrittää vihjata, että valmistajalta löytyy Poloon tarkoitettu lyhyempikin läppä (varaosanumerotkin löytyy tältä voorumilta). Jospa vaikka saisivat heti ekalla kerralla ruuvattua oikean pituiset läpät kiinni? Mitä kyllä epäilen; Autoja kun myydään kuin saiputtaa niin siinä ei maahantuontihuolto välttämättä pysty taipumaan yksittäisen asiakkaan toiveisiin. Jälleenmyyjällä luovutushuollossa varmaan onnistuisi, mutta jos maahantuoja on jo siinä vaiheessa ruuvannut elefantinkorvat kiinni niin tuskin jälleenmyyjä omasta pussistaan siihen lyhyempiä läppiä tilalle suostuu vaihtamaan.
Polo 1.2 TSI 6-v. "Tätäensittentuunaa-line"

Kapa

Jos ei maahantuoja vieraile tällä keskustelupalstalla, niin ei voi muuta kuin ihmetellä. Ei varmaan tarvitse, kun kauppa käy vaikka myisi pa...a paketissa. S-ryhmä ja K-ryhmähän se tallaa muutenkin kaupassa sen kaiken kilpailun. Eikö kenelläkään ole intressejä tutkia näiden toimia kaavoituksissa yms., vai ovatko lahjonnassaan niin viisaita?

Nilkki

Tuo kuraläppäasia hoitui itselläni niin että ennen kun auton sain kysyin saisiko alle lyhyemmät läpät kun pitkät kuulemma raapii(niin kuin ne sitten tekikin). Myyjä oli vähän niin että katsotaan että mitä tehdään ja kukaan ei kuulemma ollut mistään raapimisongelmista kuullut edes GTI:n kohdalla vaikka niitäkin olivat myyneet. No auton hain ja myyjä oli sitä mieltä että alla olevat läpät ovat ne lyhyemmät, itse olin eri mieltä mutten ruvennut siinä sitten kinaamaan asiasta.

Ensimmäisissä hidasteissa läpät sitten raapi ja hain marmorilta (eri liikkeestä josta auton ostin) lyhyet läpät ja laitoin alle ja elämä hymyili. Kun myyjä sitten soitti että kuinka on auton kanssa sujunut ja onko ollut ongelmia niin mainitsin että hain nuo kuraläpät omaan piikkiin toisesta liikkeestä. Myyjä sanoi että laita kuitti talteen niin hän hyvittelee ne läpät sitten jossain vaiheessa kun asioin heillä eli loppu hyvin kaikki hyvin.

Kynnyslistoja ajattelin jossain kohtaa heiltä kysäistä jos siinä sitten hyvittäisivät läppien hinnan. Eli kannattaa niitä lyhyempiä läppiä kysellä autoa ostaessa. Ainakin jos on tuo matalampi alusta autossa. En tiedä raapiiko vakio alustalla...
Audi A3 1,4TFSI Sportback Business Sport -13 "Shiraz Red"

Punderz

Kauheesti noi automyyjät kyllä haluaa autoja myydä, kun niitä vähän kilpailuttaa... Myyjä hehkuttaa että piti käydä neuvottelemassa Nelson Mandelan kanssa ja hakea nimi tarjoukseen Amerikan presidentiltä, että saadaan tehtyä tämä ainutlaatuinen tarjous, josta tulee jo tappiota, niin että pitää oma talo myydä. Ja off the record myyjä lupaa oman 17-vuotiaan tyttären kaupantekijäisiksi.

Marita46

Lainaus käyttäjältä: Punderz - 01.09.11 - klo:14:04
Tänään lähti tällainen tilaus:

VOLKSWAGEN Polo GTI 1,4 TSI 132 kW (180 hv) DSG-automaatti 4-ovinen

Tehdasvarusteet:
WFK Ajomukavuuspaketti
  - Vakionopeudensäädin
  - Pysäköintitutka Park Pilot takana
  - (Monitoiminäyttö ja rengaspainvaroitin GTI vakio)
WYY WXF 6E1 4KF Polo-paketti
  - Bi-Xenon -ajovalot, LED päivävalot
  - Keskikyynärnoja edessä, säilytyslokero, mukiteline takana
  - Takasivulasit ja takalasi tummennettu
4X3 Ikkunaturvaverhot sivuikkunoissa
PJ6 Kevytmetallivanteet Detroit 7 J x 17
9ZA Matkapuhelinvalmius Bluetooth Plus
Metalli-/helmiäisväri
PU3 Nahkaverhoiltu GT-monitoimiohjauspyörä
PS1 Panoraamakattoluukku
RGY PNA 7QR Radio- ja navigointijärjestelmä RNS 310
PH2 Täysautomaattinen ilmastointilaite Climatronic
PLA Valo- ja näkyvyyspaketti

Muut varusteet:
Webasto Thermo Top Evo 5 + Webcontrol GSM-ohjain
Nokian Hakka7 195/50R16, vanteiksi 16" VW Syenit (antrasiitti)
iPhone4 Bluetooth-adapteri

Listalle jäi vielä Alcantara-penkit, mutta GTI:n retro-penkkejä olisi hölmöä vaihtaa... lisäksi jäi ottamatta Media-In -adapteri (bluetooth A2DP ajaa about saman asian) sekä tehdashälytin tämän ongelman takia. Pitää asentaa joku Clifford tai Defa tms. sitten jälkeenpäin.

Väriksi tulee näillä näkymin Deep Black Shadow Blue, ellei nyt sitten vielä mieli muutu. Oikeastaan värivalikoimassa ei ollut yhtään väriä, joka ei jonain päivänä olisi ollut ykkösenä mielessä. Ihan hyviä ne ovat kaikki, ja toisaalta yksikään ei minun silmääni ollut selvästi ylitse muiden.

Edit: Korjataan että pian lähtee tällanen tarjous. Yhdet sopimuspaperit ovat jo postissa minulle allekirjoitusta varten, mutta toinen myyjä yllättäen soitti ja haluaa vielä yrittää... konfiguraatio ei tuosta kuitenkaan muutu.

Edit2: Ja saatiinhan se tilaus tehtyä. Katsottiin vaimon kanssa livenä vielä liikkeessä värejä; punaisen ja sinisen näin ensi kertaa. Hän innostui Shadow Bluesta ja minustakin se oli livenä paljon parempi kuin kuvissa. Se oli minulle tasavahva punaisen ja mustan kanssa, joten annoin mennä.

Mitä tulee kustantamaan? Koska lupasivat toimituksen (suunnilleen)?

Mä kävin tänään kyselemässä moisen auton perään muttei myyjä suostunut tilausta tekemään, vuodenvaihteen autoverouudistus kun muka laittaa heidät niin sekavaan tilanteeseen. Liekö syynä ollut se ettei viitsinyt nähdä vaivaa kun olen nainen  ;)

diezel

^^^
Vaihda myyjää/liikettä.

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: Marita46 - 27.09.11 - klo:15:45
Mitä tulee kustantamaan? Koska lupasivat toimituksen (suunnilleen)?

Mä kävin tänään kyselemässä moisen auton perään muttei myyjä suostunut tilausta tekemään, vuodenvaihteen autoverouudistus kun muka laittaa heidät niin sekavaan tilanteeseen. Liekö syynä ollut se ettei viitsinyt nähdä vaivaa kun olen nainen  ;)

Käsittämätöntä, meinaako ne istua loppuvuoden kädet ristissä ja olla tilaamatta ainoatakaan autoa??

Marita46

Lainaus käyttäjältä: diezel - 27.09.11 - klo:16:11
^^^
Vaihda myyjää/liikettä.

Vaihtoon menee joo. Kotipaikkakunnalta saan aivan eri palvelua. Kunhan piti kilpailuttaa muttei siitä näemmä mitään tullut. Joskus kauan sitten mä autoa vaihtaessa sain useamman tonnin hinnasta pois kun kilpailutin naapurikaupungeissa olleet saman automerkin liikkeet.

Late

Lainaus käyttäjältä: Marita46 - 27.09.11 - klo:16:59
Vaihtoon menee joo. Kotipaikkakunnalta saan aivan eri palvelua. Kunhan piti kilpailuttaa muttei siitä näemmä mitään tullut. Joskus kauan sitten mä autoa vaihtaessa sain useamman tonnin hinnasta pois kun kilpailutin naapurikaupungeissa olleet saman automerkin liikkeet.

Kuulemma Polossa tosi huono kate. Niin sen takia eivät ota riskiä tuon verotuksen takia.

Marita46

Pienikin kate on isompi kuin nollakate. Onko autokauppa mennyt siihen pisteeseen että vain isot autot kiinnostaa myyjiä. ja rikkaita vain palvellaan. En sano niin köyhä olevani, mutten silti halua isompaa autoa ostaa ihan vaan siksi että sillä olis komeempi ajella. ???

Lanttu42

Lainaus käyttäjältä: Marita46 - 27.09.11 - klo:17:06
Pienikin kate on isompi kuin nollakate. Onko autokauppa mennyt siihen pisteeseen että vain isot autot kiinnostaa myyjiä. ja rikkaita vain palvellaan. En sano niin köyhä olevani, mutten silti halua isompaa autoa ostaa ihan vaan siksi että sillä olis komeempi ajella. ???

Myyjät eivät ajattele ostajan lompakkoa eikä auton kokoa vaan sitä, minkä osuuden saavat siitä itselleen. Sen takia mikään pitkän tähtäimen Polo, joka verotus saattaa syödä myyjän työosuuden täysin tms., ei ole kovin herkullinen myyntikohde. Toisaalta hyvä myyjä olisi myynyt sulle sen Golf Plussan tms. :D
Polo 1.2 Tsi. Mustana, luonnollisesti.
http://www.tsih.fi

Vaginisti

http://www.iltasanomat.fi/autot/nain-uusi-leikkuri-iskee-ostokseesi--katso-mitka-autot-halpenevat/art-1288417414426.html

Vielä sekavammaksi menee, joidenkin autojen hinta näköjään laskee, listassa mukana myös dieselmallin polot. Sekava on tilanne, mutta en silti ymmärrä tuota myyjän ei-oo asennetta, vai eikö veromuutoksen vaikutusta voi sälyttää ostajan vastuulle kokonaan? Kun voihan valtio veroja rukkailla miten lystää, eikä myyjä siihen voi vaikuttaa millään tavalla. Tietysti esim. alvin nosto oli tiedossa jo etukäteen mutta silti.

Newman

Lainaus käyttäjältä: Marita46 - 27.09.11 - klo:17:06
Pienikin kate on isompi kuin nollakate.

Etenkin kun vaihdokistakin saadaan leipää pöytään, olipa uuden auton kate pieni tai suuri. Jotkut ei vaan halua tehdä kauppaa tai sitten tietävät jotain sellaista, jota ei vielä yleisesti tiedetä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy