Polo 6R tilaukset

Aloittaja Erkka, 03.12.09 - klo:07:41

« edellinen - seuraava »

Tikka

Etkö Erkka ole ottanut tai aio ottaa Poloasi 5-ovisena?

aracuan

Lainaus käyttäjältä: -MTM- - 07.09.10 - klo:20:39
Miltäs tommonen päristin kuulostaa? Taitaa aika pienellä kyllä mennä.
Ã,,äni on ehkä hieman raaempi kuin koeajamallani 1.6 TDI:llä, mutta ei mielestäni kovempi. Vaikea sanoa. Ei tämä Polo mikään äärettömän hiljainen ole. Mutta hiljaisempi kuin koeajon jälkeen odotin. Vissiin korva tottunut.

Kulutus on ollut ajotietokoneen mukaan 3.5 - 4.0 litraa satasella. Puolet kehä III:n sisällä ja toinen puoli normi maantieta. Start-Stop toimii hienosti. Tuosta jarrutusenergian keräysjärjestelmästä ei mitään havaintoa. Kai se siellä toimii. Ainakin akku on tämän kokoiseen autoon suuri.

Ja tuo Bluemotionin peltikeula on kyllä hieno!

Lisävarusteina en ottanut kuin MEDIA_IN:n ja keskuslukituksen kaukosäädön, joka pitäisi kyllä kuulua vakiovarusteisiin! Tuossahan on aika kivasti vakiona noita varusteita. Ehkä Climatronic olisi pitänyt rastittaa listalta.

Loungeliner

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 07.09.10 - klo:20:22Tomi Hyvönen Forssan Laatuautosta on palvellut meitä upeasti ja luvannut hoitaa äidilleni koulutuksen DSG:n - eka automaattivaihteinen hänellä, ja hiukan jännittää sitä. Itse kun en heti perjantaina ehdi paikalle.
Pakko kyllä ihan ot:na todeta seuraavaa: täytyisi olla sangen juntti myyjä, mikäli jättäisi palvelematta paremmin kuin hyvin sellaisen rahamiehen, joka ostaa äidilleen auton puhelinkauppana (kuten olen lukemani perusteella ymmärtänyt tässä Markun tapauksessa tapahtuneen). Mikäli myyjällä vielä on pientäkään aavistusta asiakkaan autonvaihtotahdista ja vaihtuvan kaluston hintaluokasta, kannattaa kyllä hoitaa tälläinen pikkukauppakin ihan viimeisen päälle, ehkä jopa hieman sitäkin paremmin. Näin ainakin itse toimisin Tomin housuissa ;)

Kunnioitettava teko Markulta tämä äidin kaluston päivitys, todettakoon sekin tässä samalla.

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Tikka - 07.09.10 - klo:22:26
Etkö Erkka ole ottanut tai aio ottaa Poloasi 5-ovisena?

3-ovisen päätin lopulta ottaa. Asun kotitaloudessa yksin ja lähes 100 prosenttisesti tulee ajettua yksin (matka-ajoa 80-90 %). Tarvitsemani matkatavarat sopii ongelmitta takaboksiin, samoin kauppakassi (reppu) ym.

Mielestäni 3-ovinen on sivuprofiililtaan uskomattoman hyvän näköinen ja näin ollen valinta perustui tällä kertaa fiilistelypohjaan.
Tiedän, että Poloa joskus myydessä vaihtohyvitys ei ole 5-ovisen luokkaa, mutta olihan 3-ovinen 800 euroa halvempi. Tuskin paljon vähempää tulee vaihtohyvitys olemaan, kun jossain vaiheessa tämän vaihtaa vakioasiakkaana Lajusen Matilta Keravan Laakkoselta.

Nykyisestä Polosta sain selvästi parhaan tarjouksen Matilta. Viidestä eri paikasta tuli tarjous kyseltyä. Yksi merkin ulkopuolelta Sitikan DS3 mallista. Muutaman satasen heikommin tarjosivat tiukan väännön jälkeen. En olisi sitikkaan vaihtanut, vaikka paremmin olivivat tarjonneet, niin huonot oli ajo-ominaisuudet Poloon verrattuna. Auto kulki moottoritiellä kuin käärmeenkusi erämaassa ja vaihdekeppi oli kuin olisi vesiletkua pitänyt kädessä. Muuten DS3 oli mieleinen, varsinkin korinmuodoiltaan. Sisältä kuitenkin liian futuristinen minulle, kun näistä "ajattaomista" malleista tykkään, niin sisäosiltaan kuin ulkoa. Tulihan DS3 koettua näiltä osin.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

VAG!

#64
aa

Erkka

Aika vähän tulee CD:tä kuunneltua. 99 % matkasta tulee kuunneltua radiokanavia, jonka yhteydessä navigointi toimii.
Onko tietoa mistä linkistä löytyisi RNS 310 käyttöohje (ilmainen)? Maksullisia löytyy kyllä. Olisi mukava tutustua ohjeisiin ennen auton luovutusta. :)
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Ranssi

Pitääkö levy tosiaan olla pesässä, vaikka softan kopioi sd-kortille? Luulisi, ettei näin ole.

RNS-310:ssä on muutamia outoja seikkoja, kuten todellisen nopeuden näytön ja 2D-näkymän puuttuminen.

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 08.09.10 - klo:10:49
Pitääkö levy tosiaan olla pesässä, vaikka softan kopioi sd-kortille? Luulisi, ettei näin ole.

RNS-310:ssä on muutamia outoja seikkoja, kuten todellisen nopeuden näytön ja 2D-näkymän puuttuminen.

Eikö todellakaan näytä navigoinnin yhteydessä todellista nopeutta? Paha puute tuo, kun on tottunut näkemään TomTomin näytössä. :(
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Kale

Lainaus käyttäjältä: Loungeliner - 07.09.10 - klo:22:52
...Kunnioitettava teko Markulta tämä äidin kaluston päivitys, todettakoon sekin tässä samalla...

Olen samaa mieltä Markun teosta vaikka niin varmaan tekisin itsekin jos rahaa olisi kaikki kaapit täynnä. Ilman loton päävoittoa en tule koskaan ostamaan edes itselleni uutta autoa. Polon valinnasta pisteet kotiin koska tämä uusi malli on todella hyvän näköinen nyt kun niitä näkee liikenteessä harvase päivä.

Ranssi

#69
LainaaEikö todellakaan näytä navigoinnin yhteydessä todellista nopeutta? Paha puute tuo, kun on tottunut näkemään TomTomin näytössä.

Näin minulle laitteistoa esitellessä kertoi eräs vm. 2010 Golf Variantin omistaja, joka kyseisen laitteen oli lisävarustelistalta ruksinut.

Erkka

Kuva 3-ovisesta Polosta. Väri ei kuitenkaan sama kuin tilaamani Hot Orange. Tuohon kylkilinjaan tykästyin mm. ;)

Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

petterik

Meille tuli juuri tuollainen Pepper Grey -metallivärillä, mutta kaikilla ovilla käytännön syistä. Paremman näköinenhän se olisi ollut kahdella ovella.

Erkka

Lainaus käyttäjältä: petterik - 08.09.10 - klo:12:19
Meille tuli juuri tuollainen Pepper Grey -metallivärillä, mutta kaikilla ovilla käytännön syistä. Paremman näköinenhän se olisi ollut kahdella ovella.

Oletko kuvia Polosta laittanut autotalliin? Mukava olisi myös lukea käytännönkokemuksia matkan varrelta. Sopivia otsikoita löytyy Polo 6R osiosta.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Markku J

Kävin tänään koeajamassa Polon 1.2 TSI DSG Highlinen. Olen hiukan tyttärellekin sellaista suositellut, jos sen koko hänelle riittäisi 308:n jälkeen. Niissä merkeissä siis liikkeellä.

Koeajoauto oli automaatti-ilmastoinnilla ja ajomukavuuspaketilla varustettu 2010 -mallinen (valmistenumeron kymmenes merkki oli A -kirjain). Vaihdekepin nuppi oli se vanhempi lattapäinen malli. Automaatti-ilmastoinnissa oma näyttö, 1 -alueinen säätö.

Ajohavaintoja:

Olipa nautittava pikkuato ajaa. Ohjaustunto loistavan tarkka ja jousitus yhden hengen kuormalla todella mukavuuspainotteinen, muttei lulla. Highlinen istuimet antoivat hyvän tuen, ja ajoasennon sai ihan kohdalleen. Tuon kanssa voisi taittaa miten pitkän taipaleen tahansa. Hyvä alusta ja ohjaus houkutteli hieman räppäilemäänkin (kovaa mutkiin ja rampeilla täyskaasukiihdytyksiä).

1.2 TSI -kone on varsin riittävä useimmille, itsellenikin tuollaiseen pieneen autoon / kakkosautoon. Vasta 100 kmh mittarinopeudesta ylöspäin alkaisi kaivata lisää paukkuja tiukkaan ohitustilanteeseen. Ja tähän pitää todeta, että minulla on tuossa kohtaa mittatikku "väärin" kalibroitu, kun ajan X5:llä, joka 3 -litran dieselillä varustettuna on parhaimmillaan tuossa 100 kmh ylöspäin kick down kiihdytyksessä.

Todella kivalta tuo Polo tuntui. En ihmettele Vuoden Auto -valintaa. Liikkeessä halliautona ollut 17" -vantein varustettu Highline oli houkuttelevan näköinen. Tuohon autoon sopivat hienosti nuo 17" Boavista (5-puolainen, sama kuin esitekuvissa) - vanteet.

Polo GTI voisi ollakin jo varsinainen nautintoväline 180 hv tehoineen !




Erkka

Markku J, onko aiemmin ollut puhetta, minkä värisen Polon äitisi valitsi? Oliko punainen? ;) Joko olet saanut äidiltäsi ensitunnelmat ensimmäisistä kilometreistä polon ratissa ja joko dsg alkaa olla hanskassa?
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Paha71

#75
Lainaus käyttäjältä: Erkka - 08.09.10 - klo:19:25
Markku J, onko aiemmin ollut puhetta, minkä värisen Polon äitisi valitsi? Oliko punainen? ;) Joko olet saanut äidiltäsi ensitunnelmat ensimmäisistä kilometreistä polon ratissa ja joko dsg alkaa olla hanskassa?

Ensimmäiseen kysymykseesi: taisi olla Pepper Grey ( okei, lunttasin "Autonvaihtopohdiskelua -viestiketjusta )  ;) Ja toiseen kysymykseesi: tuskin, jos luovutus on vasta tämän viikon perjantaina.  ;D

EDIT: Yliviivasin oman tekstini, ja annan Markku J:n itse kertoa  ::)
Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

Markku J

Se on Pepper Grey, 4-ovinen. Luovutus on perjantaina.

Tuo väri miellytti häntä. Maassa olisi ollut muutama muukin värivaihtoehto, mutta vain Highline -varustein nuo kaikki DSG:llä varustetut. Ja pitkin maata siroteltuina kauppiaiden halliautoina. 4 kk plus sanoivat nyt tehdastilauksen toimitusajaksi, jos DSG halutaan.

Pepper Grey on hieno auringossa, mutta Suomen talvessa se on mielestäni hieman synkkä. Itse olisin varmaankin valinnut valkoisen tällaiseen pieneen autoon - tai sitten punaisen.

Se tuli tänään todennettua, että DSG:n vaihdekeppi vm 2011 on just tuo aiemmin linkittämäni (Jettan kuva ketjussa aiemmin).

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 08.09.10 - klo:19:09
Kävin tänään koeajamassa Polon 1.2 TSI DSG Highlinen. Olen hiukan tyttärellekin sellaista suositellut, jos sen koko hänelle riittäisi 308:n jälkeen. Niissä merkeissä siis liikkeellä.

Koeajoauto oli automaatti-ilmastoinnilla ja ajomukavuuspaketilla varustettu 2010 -mallinen (valmistenumeron kymmenes merkki oli A -kirjain). Vaihdekepin nuppi oli se vanhempi lattapäinen malli. Automaatti-ilmastoinnissa oma näyttö, 1 -alueinen säätö.

Ajohavaintoja:

Olipa nautittava pikkuato ajaa. Ohjaustunto loistavan tarkka ja jousitus yhden hengen kuormalla todella mukavuuspainotteinen, muttei lulla. Highlinen istuimet antoivat hyvän tuen, ja ajoasennon sai ihan kohdalleen. Tuon kanssa voisi taittaa miten pitkän taipaleen tahansa. Hyvä alusta ja ohjaus houkutteli hieman räppäilemäänkin (kovaa mutkiin ja rampeilla täyskaasukiihdytyksiä).

Kiinnititkö huomiota kummalla alustalla tuo koeajoauto oli?
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Markku J

En mitään faktaa nähnyt, mutta pakko olla ihan vakiolla - sen verran pehmeä ja mukava se oli. Enkä uskoisi Polo -luokan esittelyautoihin otettavan kovempaa alustaa. Tuo vakio on varmasti myyvempi ko. segmentin asiakkaille.

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 08.09.10 - klo:20:06
En mitään faktaa nähnyt, mutta pakko olla ihan vakiolla - sen verran pehmeä ja mukava se oli. Enkä uskoisi Polo -luokan esittelyautoihin otettavan kovempaa alustaa. Tuo vakio on varmasti myyvempi ko. segmentin asiakkaille.

Hyvä juttu kun vakioalustakin on jämäkän tuntuinen, muttei kuitenkaan lulla. Eipä tullut varustelistaan ruksattua jäykempää sporttialustaa. Näillä mennään.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Markku J

En ottaisi jäykempää alustaa, kun kerroit, Erkka, että ajat pääosin yksin. Tuo vakio tuntui varsin yleispätevältä jopa "räppäilyssä". Sillä on kiva vetää mutkiin kovaakin. Auto tarjoaa minusta ohjaustuntoa, jota tekisi mieli melkein rinnastaa kartingautoon, mutta ei nyt ihan sentään. Todella hyvä se on. Kuorman kesto tuossa ei testiraporttien mukaan ole kovin hyvä, mutta ei ole relevantti asia minulle eikä varmaan Erkallekaan.

Ola

RNS-310:stä voisin kommentoida 2 viikkoa laitetta käyttäneenä, että ei tarvitse olla CD:tä sisässä jos kartat on muistikortilla. Kopioinnin muistikortille pystyy tekemään itse laitteen valikon kautta. Skandinavian karttalevyllä oli n. 500 megatavua tavaraa (en muista tarkkaa lukua), eivätkä kahden gigatavun muistikortit montaa euroa maksa. Itse ostin Sandiskin kortin sen mustan värin takia - kortin pääty jää näkyviin ja muun väriset erottuisivat turhan selvästi.

2D-näkymää ei ole, mutta en ole sitä kaivannutkaan. 3D-näkymä pelaa hienosti, zoom muuttuu automaattisesti nopeuden ajonopeuden mukaan. Käsinkin pystyy zoomia säätämään mutta ei ole ollut tarvetta. Nopeusnäyttöä en ole onnistunut mistään löytämään, siitä pitkä miinus. Myöskin matka-ajan arviointi tuntuu olevan aika pessimistinen. GPS-sijainti löytyy saman tien, ja "plussana" monitoiminäyttöön saa kompassin ja kadun nimen näkyviin os navigointi ei sillä hetkellä ole käytössä :). Navigointiopastukset näkyvät toki myös monitoiminäytössä niin haluttaessa.

Radiopuolella on pari epäloogisuutta, mutta ratista kanavaa vaihtavalle (kuten minä) ei ole ongelmia. MP3-tiedostot toistuvat hienosti, minulla on 16 gigan USB-tikku media-in-liitännässä. Käynnistyksen yhteydessä sen lukemiseen menee viitisen sekuntia ennen soiton alkamista.

Kokonaisuutena itse laite pelaa hienosti, ja olen ollut siihen tyytyväinen.


Erkka

Onko RNS 310:ssä suomenkielinen käyttöohjekirja mukana?
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

petterik

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 08.09.10 - klo:15:45
Oletko kuvia Polosta laittanut autotalliin? Mukava olisi myös lukea käytännönkokemuksia matkan varrelta. Sopivia otsikoita löytyy Polo 6R osiosta.

Räpsäytinpä muutaman kuvan meidän pippuriharmaasta autotalliin.

Paha71

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 08.09.10 - klo:21:33
Onko RNS 310:ssä suomenkielinen käyttöohjekirja mukana?

No kyllä ainakin luulisi sellaisen tulevan mukana, jos autoon ko. varuste on tilattu...  ??? Ja jos ei ole, reklamoi tavarantoimittajaa ( ts. myyjäliikettä; tai viime kädessä maahantuojaa ) puutteesta.
Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

Ola

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 08.09.10 - klo:21:33
Onko RNS 310:ssä suomenkielinen käyttöohjekirja mukana?

Kyllä, suomenkielinen ohje tuli (piti oikein käydä autossa tarkistamassa...).

Der Mann.

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 08.09.10 - klo:20:44
En ottaisi jäykempää alustaa, kun kerroit, Erkka, että ajat pääosin yksin. Tuo vakio tuntui varsin yleispätevältä jopa "räppäilyssä". Sillä on kiva vetää mutkiin kovaakin.

Define [kovaa];  ;)

Menihän se tavisalusta mutkissa muuten mukavasti, mutta koeajolenkin ysikymppisissä korkeaprofiilinen takarengas "nuljahti" ikävästi alle hieman henkevämmällä kaarrenopeudella. Etupää meni kyllä kuin Scaletrixillä.  ;D Takapään käytös osittain korjautunee hieman leveämmällä rengastuksella, tosin takapään painopiste jää kyllä vakioalustalla vielä hieman korkealle mikä aiheuttaa yhtälöön omaa epävakauttaan.
Polo 1.2 TSI 6-v. "Tätäensittentuunaa-line"

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Der Mann. - 09.09.10 - klo:18:29
Define [kovaa];  ;)

Menihän se tavisalusta mutkissa muuten mukavasti, mutta koeajolenkin ysikymppisissä korkeaprofiilinen takarengas "nuljahti" ikävästi alle hieman henkevämmällä kaarrenopeudella. Etupää meni kyllä kuin Scaletrixillä.  ;D Takapään käytös osittain korjautunee hieman leveämmällä rengastuksella, tosin takapään painopiste jää kyllä vakioalustalla vielä hieman korkealle mikä aiheuttaa yhtälöön omaa epävakauttaan.

Mikäs rengaskoko tarkalleen ottaen oli koeajoautossa? Oliko sama kuin tulevassa Polossani 185/60 R-15? Itsellä jäänee nuo henkeävät kaarrenopeudet ajamatta. Nuo ajat ovat ohi, nykyään vaan kruisaillaan leppoisalla meinigillä. ;)
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Markku J

Minun ajamassani koeajoautossa oli Highlinen vakiosetti Dunlop -renkain, eli siis tämä koko:

"Kevytmetallivanteet Riverside 6 J x 15, renkaat 185/60 R 15"

Hyvin toimi normaalia reilusti vauhdikkaamminkin vedetyissä kurveissa. Kovin tiukkavauhtisia ysikymppisiä en kuitenkaan kokeillut, laajempia kaarteita vain. Minulle tuo termi "kovaa" tarkoittaa "suurinpiirtein nopeusrajoitusten puitteissa".

Der Mann.

Minullakin oli koeajoautossa 185/60R15, ja "kovaa" tarkoitti tapauksessani n. 60 km/h. Ei tilanteeseen tai paikkaan (liikkennevaloista Itäkeskuksen kupeessa Kehä I:ltä oikealle Itäväylälle) nähden mitenkään "teinikovaa", koska en enää itsekään ole. ;) Alustan puolustukseksi sanottakoon, että pelkästään nuljahduksen tuntemuksen asteelle jäi, ylimääräisiä kuvioita ei synytynyt. En välttämättä silti haluaisi joutua tuolla alustalla ja rengastuksella nopeaan väistöliikkeeseen autobahn-nopeuksissa...
Polo 1.2 TSI 6-v. "Tätäensittentuunaa-line"

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy