Ocu II 2009 1.8 Tsi Vikakoodi P0016

Aloittaja Passo1983, 02.05.16 - klo:09:17

« edellinen - seuraava »

Passo1983

Eilen heitti tuommosen vikakoodin, auto lähtee kyllä käyntiin pienen starttaamisen jälkeen, käynti välillä katkonaista ja pötpöttävää. ihan kuin kävisi vain kolmella välillä tai samantapaisesti höräjää. Vikakoodi siis oli P0016 ja viesti oli muistaakseni Crankshaft Position - Camshaft position Correlation, eli nokka-akselin ajoituksen anturi tai kampiakselin sama anturi.
Tuo nokka-akselin anturi ilm. sijaitsee tuossa kun ottaa muovisuojuksen pois tosta mistä öljytkin koneeseen laitetaan, suurinpiirtein keskellä venttiilikopan? kantta.
Mutta missäs tuo kampiakselin ajoituksen anturi sijaitsee ja minkä näköinen osa on, sekä pystyykö kotikonstein vaihtamaan. Tuo nokka-akselin anturi on varmaan 5min homma vaihtaa.
Tilaukseen meni nyt molemmat anturit, toivottavasti vika on jommassakummassa noista eikä ketjussa, mitään rallatusta ei ainakaan kuulu.

Vinkit / neuvot ym auttava olisi nyt tarpeen, kiitos :)
Ex vagit: Audi A4 Avant 1.8TFSI Q 2012, Skoda Octavia Combi 1.8Tsi 4x4 2009,
VW Passat variant sportline 2.0tdi 2006,
Audi A3 1.8T ambition 2000

lemmentalja

Eikö tuo koodi viittaa juuri nokka-akselin ja kampiakselin väliseen ajoitukseen. Itse tarkastaisin/tarkastuttaisin jakoketjun tilan, ennen kuin ajaisin autolla tai vaihtaisin siihen mitään antureita.
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Passo1983

Onko tuon ketjun kunnon tarkastus millainen homma ? tai siis kuinka aikaa vievä...
Ex vagit: Audi A4 Avant 1.8TFSI Q 2012, Skoda Octavia Combi 1.8Tsi 4x4 2009,
VW Passat variant sportline 2.0tdi 2006,
Audi A3 1.8T ambition 2000

lemmentalja

En tuosta tuosta moottorista tiedä, mutta ymmärtääkseni pienemmissä TSI moottoreissa on kurkistusaukko josta näkee kiristimen asennon.

Varmasti täällä osaa joku muu varmuudella sanoa.
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Tomppaa_

Vanha ketju mutta vastaan jos siitä on muille apua.

Pienemmissä TSI koneissa ei ole, mutta noissa 1,8 ja 2.0 koneissa on alemmassa peltisessä jakokopassa pyöreä reikä josta näkee kiristimen ulkoneman. Turhaa sitä on kyllä tuossa tilanteessa enää tarkistaa. Auto hinurilla korjaamolle eläkä edes yritä enää käynnistää.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy