Kirjoittaja Aihe: Ohjelmointiviritys  (Luettu 10186 kertaa)

Poissa pjaar

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 13
    • Profiili
Ohjelmointiviritys
« : 23.04.16 - klo:15:26 »
Vm.2016 Superb 150dti, mitä ohjelmistoa arvaisi käyttää tehon/väännön nostoon, joku 30hv.

Poissa pjaar

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 13
    • Profiili
Vs: Ohjelmointiviritys
« Vastaus #1 : 21.11.16 - klo:23:17 »
http://optimoiautosi.fi/database/7520/skoda/superb-iii/20-tdi-cr-150hp-320nm/
Nyt olisi näköjään saatavilla myös III-SUPERBIIN softaa.
Onko kellään tuon firman softista kokemusta?

Poissa Daatta

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.489
  • Auto Emoción
    • Profiili
Vs: Ohjelmointiviritys
« Vastaus #2 : 22.11.16 - klo:09:21 »
Uuden auton voimanlinjan takuun voi hyvästellä samalla kun tuollaisen softan laittaa. Lisäksi pitää sanoa jo huoltoon vietäessä, etteivät päivitä moottorinohjauksen softaa koska virit pyyhkiytyisivät samalla pois. Jos alkuperäisessä softassa olisi joku vika, pitää odottaa viripajan korjausta. Tässä kohtaa joku ajattelisi tehoboksia, mutta ne näkyvät myös huollon laitteilla.

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?7983890-TD1-TG1-TE1-and-TB1

Ehkä olisi kannattanut tilata auto jo tehtaalta tarpeeksi tehokkaalla moottorilla?
Leon Cupra ST 300 4drive -18
Ex: Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Poissa -karppa-

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.129
    • Profiili
Vs: Ohjelmointiviritys
« Vastaus #3 : 22.11.16 - klo:11:08 »
Valitettvasti skeida myy tehokkaampia dieseleitä vain dsg:llä ja moni meistä ei ota dsg:tä kirveelläkään. Silloin logiikka osta suoraan tehokkaampi versio ei toimi. Mitä lastutukseen/optimointiin tulee, niin ei se suoraan kaikkia pois sulje, koska myös valmistajalla on velvollisuus näyttää toteen, että se johtuu juuri tuosta lastutuksesta. Toki ohjelmistopäivitykset ja vastaavat joutuu sen jälkeen unohtamaam.

Muuten en ota mitään kantaa laillisuuteen tai vastaavaan.


Uuden auton voimanlinjan takuun voi hyvästellä samalla kun tuollaisen softan laittaa. Lisäksi pitää sanoa jo huoltoon vietäessä, etteivät päivitä moottorinohjauksen softaa koska virit pyyhkiytyisivät samalla pois. Jos alkuperäisessä softassa olisi joku vika, pitää odottaa viripajan korjausta. Tässä kohtaa joku ajattelisi tehoboksia, mutta ne näkyvät myös huollon laitteilla.

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?7983890-TD1-TG1-TE1-and-TB1

Ehkä olisi kannattanut tilata auto jo tehtaalta tarpeeksi tehokkaalla moottorilla?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Poissa Patomursu

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.307
    • Profiili
Vs: Ohjelmointiviritys
« Vastaus #4 : 22.11.16 - klo:11:16 »
Sen kun lastutat ja seuraat hajoaako auto vai ei. Osa kestää teholisäystä paremmin kuin toiset ja niitä uskaltaa lastuttaa ja niistäkin varmaan puolet on lastutettu mitä teillä liikkuu  8)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Poissa Tigulaari

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 22
    • Profiili
Vs: Ohjelmointiviritys
« Vastaus #5 : 22.11.16 - klo:12:11 »
Tiguani 2.oTdi ohjelmoitiin viimevkolla siten että vain yli 3000rpm vetää paremmin rajottajaan asti, alavääntöä ei lisätty tippaakaan, kaksoimassan/ kytkimen takia.

Poissa Daatta

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.489
  • Auto Emoción
    • Profiili
Vs: Ohjelmointiviritys
« Vastaus #6 : 22.11.16 - klo:15:46 »
On kai sitä muitakin vaihtoehtoja kuin Skoda.  ::)

Joo, tosi kaverit vie auton liikkeestä ohjelmoitavaksi ja hoitaa murheet omaan/ohjelmoijan piikkiin jos jotain tulee.
Leon Cupra ST 300 4drive -18
Ex: Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Poissa Petunet

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 373
  • Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 225 4x4 RS DSG -17
    • Profiili
Vs: Ohjelmointiviritys
« Vastaus #7 : 22.11.16 - klo:17:59 »
Niinpä.  ;)  ;D

Poissa Patomursu

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.307
    • Profiili
Vs: Ohjelmointiviritys
« Vastaus #8 : 22.11.16 - klo:18:56 »
On kai sitä muitakin vaihtoehtoja kuin Skoda.  ::)

Joo, tosi kaverit vie auton liikkeestä ohjelmoitavaksi ja hoitaa murheet omaan/ohjelmoijan piikkiin jos jotain tulee.

Mitä hajonnutta voimansiirron osaa meinaat saada ohjelmoijan piikkiin?  ;D
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Poissa VW_Johan

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 280
    • Profiili
Vs: Ohjelmointiviritys
« Vastaus #9 : 22.11.16 - klo:19:00 »
Mitä hajonnutta voimansiirron osaa meinaat saada ohjelmoijan piikkiin?  ;D


Takuun ehdot vaihtelee, ainakin isommat virityspajat antavat voimansiirrolle takuuta, esim ABT.in tapauksessa 2v/100tkm.
http://www.abt-sportsline.de/en/skoda-tuning/superb/superb-from-0615/warranty/

Poissa -karppa-

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.129
    • Profiili
Vs: Ohjelmointiviritys
« Vastaus #10 : 22.11.16 - klo:19:02 »
Takuun ehdot vaihtelee, ainakin isommat virityspajat antavat voimansiirrolle takuuta, esim ABT.in tapauksessa 2v/100tkm.
http://www.abt-sportsline.de/en/skoda-tuning/superb/superb-from-0615/warranty/


Tuolla takuullakin on hintansa  ;).

Skoda Superb (3V00) 2,0 ltr. TDI from 110 kW (150 HP), 340 Nm to approx. 125 kW (170 HP), 380 Nm    1.990,00 € gross
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Poissa Patomursu

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.307
    • Profiili
Vs: Ohjelmointiviritys
« Vastaus #11 : 22.11.16 - klo:19:17 »
Takuun ehdot vaihtelee, ainakin isommat virityspajat antavat voimansiirrolle takuuta, esim ABT.in tapauksessa 2v/100tkm.
http://www.abt-sportsline.de/en/skoda-tuning/superb/superb-from-0615/warranty/


Ensirekisteröinnistä  ;)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Poissa pjaar

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 13
    • Profiili
Vs: Ohjelmointiviritys
« Vastaus #12 : 05.03.17 - klo:22:32 »
Nyt ollut Celticin stage 1 jonkun aikaa 2016 Suberbissa.
Nyt toi 150hp tdi perstuntumalla saman tuntunen kuin entinen 180hp.
Virheettä toimii.

Poissa nenzo

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 22
    • Profiili
Vs: Ohjelmointiviritys
« Vastaus #13 : 05.05.17 - klo:21:23 »
Onko kenelläkään kokemuksia uuden Superbin (190hv) optimoinnista? Koeajon perusteella tuntui yllättävän laiskalta numeroihin nähden. Tosin persdyno oli bensa-rs:n jäljiltä. Hirvipuro (Celtic tuning) ainakin lupailee 232/526 arvoja tuolle koneelle.
Sportline on se varustetaso, mikä kiinnostaa eniten. 280 tsi kiinnostaisi myös, mutta siihen joutuisi vielä enemmän kaivelemaan taskuja, kuin dieseliin. Osaatteko muuten palstalaiset sanoa, että onko alustat samanlaiset riippumatta koneesta (190 tdi/280 tsi)? Alustakin tuntui nimittäin tuossa diesel-nelikossa aavistuksen löysältä rs:n jälkeen. Toisaalta superb lienee tarkoituksella mukavuuspainotteisempi, kuin räsänen.

Poissa vagina

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 40
    • Profiili
Vs: Ohjelmointiviritys
« Vastaus #14 : 10.07.18 - klo:19:02 »
190hv tosiaan tuntuu laiskalta numeroihin nähden. Valmistajakin ilmoittaa näyttävät 0-100km/h kiihdytys arvot, mutta uskoo ken tahtoo.

Onko joku käynyt kutittamassa tuota isompaa dieseliä?

Poissa s-mod

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.045
  • POLO GTI 2018
    • Profiili
Vs: Ohjelmointiviritys
« Vastaus #15 : 10.07.18 - klo:19:35 »
Ohjelmointi viritykset on kyllä kivoja. Kun muistaa muutoskatsastaa auton.
Kolari tilanteessa, jos tutkitaan vähän tarkemmin autot. Niin viritetyn muutoskatsastamattoman auton omistaja onkin pahassa suossa (jopa kakku voi tulla), kun jollekin käy hullusti.
LIIKENTEESSÄ: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Poissa Jultsu

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.573
    • Profiili
Vs: Ohjelmointiviritys
« Vastaus #16 : 10.07.18 - klo:20:17 »
Ohjelmointi viritykset on kyllä kivoja. Kun muistaa muutoskatsastaa auton.
Kolari tilanteessa, jos tutkitaan vähän tarkemmin autot. Niin viritetyn muutoskatsastamattoman auton omistaja onkin pahassa suossa (jopa kakku voi tulla), kun jollekin käy hullusti.

Jos keulatörmäyksen jälkeen romujen seasta poliisin silmiin pistää kirkkaansiniset ahtoletkut ja ämpärin kokoinen Garretti niin varmasti noita tutkimuksia suoritetaankin. Perus softavirityksistä jeesusteleminen on aika tekopyhää eikä sellaisiin kannata muiden kiinnittää ollenkaan huomiota. Suuremmalla todennäköisyydellä kuolet sen kolaritilanteen seurauksena kuin että saat (ehdollisen) vankeustuomion.
VW Passat Variant -03 1.9TDI 4motion

Poissa golffisti IV

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 159
    • Profiili
Vs: Ohjelmointiviritys
« Vastaus #17 : 10.07.18 - klo:23:32 »
Ohjelmointi viritykset on kyllä kivoja. Kun muistaa muutoskatsastaa auton.
Kolari tilanteessa, jos tutkitaan vähän tarkemmin autot. Niin viritetyn muutoskatsastamattoman auton omistaja onkin pahassa suossa (jopa kakku voi tulla), kun jollekin käy hullusti.

Kyllä vakuutustarkastaja on kiinnostunut kolaritapauksessa, (mikäli ei ole muutoskatsastettu) jos auto menee lunastukseen, näin kertoi v-tarkastaja, itsessä ei tarvi edes vikaa olla kolarin sattuessa, kun syyttömästä tuleekin syyllinen, mikäli ei ole muutoskatsastettu.
On voinut tulla "vihje" tai epäilee itse että autossa on virilastu. 

KASKOVAKUUTUSEHDOT
EHTO AUT 640.23, voimassa 17.2.2018 alkaen
2
Vakiovarusteina pidetään myös tavanomaisia, kiinteästi asennettuja, liikenteessä
käytettäväksi tarkoitettuja lisävarusteita kohdassa 2.1 mainituin
rajoituksin.
Vakuutuksen kohteena ovat myös vakuutettuun ajoneuvoon kuuluvat, varastoituna
olevat yksi kesä- tai talvirengaskerta, kattoteline ja suksiboksi.
2.1 Rajoitukset
Vakuutuksen kohteena eivät ole
1) kilpailukäyttöön tarkoitetut varusteet ja rakenteet
2) helmiäishohto-, koriste- ja muut erikoismaalaukset eivätkä teippaukset
ja kumipinnoitteet. Ajoneuvovalmistajan normaalin värivalikoimaan kuuluvia
värejä ei pidetä erikoismaalauksina.
3) ajoneuvon varaosat tai osien kaksoiskappaleet
4) turvallisuus- tai viranomaismääräysten vastaiset tai niiden vastaisesti
asennetut laitteet
5) jälkiasennetut alustasarjat ja säädettävät alustat, erikoisiskunvaimentimet
ja madallusjouset, erikoispuslat ja kallistuksenvakaajat, poltto-aineensyötön
ja moottorinohjauksen osat ja ohjelmoinnit sekä muut
moottorin tehon tai väännön lisäämiseksi tarkoitetut osat tai ohjelmoinnit,
erikoiskytkimet ja -vauhtipyörät sekä muut viritys- ja tuning-osat.
6) muissa ajoneuvoissa kuin autoissa jälkiasennetut radio-, kasetti-, CDja
muut äänentoistolaitteet, televisio-, video- ja DVD-laitteet. Muissa
ajoneuvoissa kuin autoissa jälkiasennetut navigaattorilaitteet ovat vain
Törmäysturvan kohteena.
7) muut matkapuhelimet kuin autojen kiinteästi asennetut autopuhelimet
8) poltto- ja voiteluaineet.
VW Golf 1.6 16v BCB -03

Poissa Jultsu

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.573
    • Profiili
Vs: Ohjelmointiviritys
« Vastaus #18 : 11.07.18 - klo:07:10 »
Listasit juuri ison määrän asioita jotka eivät ole kaskosta korvattavia. Tarkoittaa siis että jos auto mällätään lunastukseen niin siitä saa normaalin korvaussumman johon ei lisätä esimerkiksi isompaa ahdinta ja autokohtaisesti suoritettua moottorioptimointia (joka olisi voinut maksaa esim. 2000 euroa) ja vaikkapa esimerkiksi ilmajousisarjaa (joka olisi voinut maksaa esim. 5000 euroa.)
VW Passat Variant -03 1.9TDI 4motion

Poissa Petunet

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 373
  • Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 225 4x4 RS DSG -17
    • Profiili
Vs: Ohjelmointiviritys
« Vastaus #19 : 11.07.18 - klo:08:13 »
Onko kenelläkään kokemuksia uuden Superbin (190hv) optimoinnista? Koeajon perusteella tuntui yllättävän laiskalta numeroihin nähden. Tosin persdyno oli bensa-rs:n jäljiltä. Hirvipuro (Celtic tuning) ainakin lupailee 232/526 arvoja tuolle koneelle.

Tuo on sama moottori/voimansiirtopaketti kuin Octaviassa ja tuo lupaus on hieman yläkanttiin.
225/450 on helposti mahdollinen, sitten tulevat korkeapainepumpun riittävyys ja vaihdelaatikon vääntöraja nopeasti vastaan.

Oliko vieläkin niin että Celtic tuning ei penkitä autoja?

Poissa Enhancer

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.097
    • Profiili
Vs: Ohjelmointiviritys
« Vastaus #20 : 11.07.18 - klo:13:09 »
Listasit juuri ison määrän asioita jotka eivät ole kaskosta korvattavia. Tarkoittaa siis että jos auto mällätään lunastukseen niin siitä saa normaalin korvaussumman johon ei lisätä esimerkiksi isompaa ahdinta ja autokohtaisesti suoritettua moottorioptimointia (joka olisi voinut maksaa esim. 2000 euroa) ja vaikkapa esimerkiksi ilmajousisarjaa (joka olisi voinut maksaa esim. 5000 euroa.)
Ei muuten pidä paikkaansa. Mahdollinen korvauksen alennus, esimerkiksi virityksen tai vaikka rattijuoppouden takia tehdään koko auton arvosta. Eli autosta korvataan summa x, ja korvausta vähennetään 25% tai 50% tms.

Lisähuomiona vielä, että mahdollinen auton rahoitussopimus erääntyy maksettavaksi kokonaisuudessaan siltä osin kuin vakuutuskorvaus ei kata loppua velkaa.
VCDS -apua tarjolla Tampereella, yksityisviesti tai vcds@enhancer.fi tavoittaa. Käytössä HEX-V2. Vikakoodit, testit, sopeutukset, lisätoimintojen aktivointi jne.

Poissa -karppa-

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.129
    • Profiili
Vs: Ohjelmointiviritys
« Vastaus #21 : 11.07.18 - klo:13:24 »
Näyttäkää yksi tapaus missä lastutuksen vuoksi on evätty vakuutuskorvaukset tai pienennetty?

Siihen saakka kaikki muu on pelkkää mutua! Vakuutustarkastaja voi satuilla melkein mitä vain...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Poissa s-mod

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.045
  • POLO GTI 2018
    • Profiili
Vs: Ohjelmointiviritys
« Vastaus #22 : 11.07.18 - klo:14:25 »
Trafilta voi kysyä. Jos onnettomuustutkijoita tarvitaan. Ne syynä kaikki, jos joku on vakka kuollut kolarissa. Ja auto on tietoisesti katsastus laiton. Maksat kaiken esim. 400000e rekka-auton.
LIIKENTEESSÄ: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Poissa OctyRO

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 156
    • Profiili
Vs: Ohjelmointiviritys
« Vastaus #23 : 11.07.18 - klo:15:10 »
Hyvin tehty lastutus ei näy kyllä edes automyyjälle.  Mutta sitten on näitä halpoja lastuja joka näkyvät heti kun autoliike laittaa testerin kiinni (automaattinen skannaus listan mukaan) ja tieto vw tapauksisaa menee suoraan autovalmistajalle ja kiinnittyy vin numeroon. Että ei kyllä suomessa taida lastuja huomata muuta kuin perstuntumalla.  Yhtäkään tapausta ei suomessa ole jossa optimointi olisi vaikuttanut yhtään mihintään kolaritapauksissa. 

Poissa -karppa-

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.129
    • Profiili
Vs: Ohjelmointiviritys
« Vastaus #24 : 11.07.18 - klo:15:34 »
Trafilta voi kysyä. Jos onnettomuustutkijoita tarvitaan. Ne syynä kaikki, jos joku on vakka kuollut kolarissa. Ja auto on tietoisesti katsastus laiton. Maksat kaiken esim. 400000e rekka-auton.

Kerrotko lisää tästä mielikuvitus tarinasta?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Poissa Enhancer

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.097
    • Profiili
Vs: Ohjelmointiviritys
« Vastaus #25 : 11.07.18 - klo:22:48 »
Yhtäkään tapausta ei suomessa ole jossa optimointi olisi vaikuttanut yhtään mihintään kolaritapauksissa.
Jos autossa on tehoa enemmän mihin sen jarrut ja alusta yms. on tehtaalla mitoitettu, on autolla korkeampi riski joutua onnettomuuteen. Ainahan näin ei ole, voi olla samat jarrut ja alusta eri tehoversioissa. Kuskin korvien välistä homma viime kädessä on kiinni, mutta ihan varmaa on se että tilannenopeus on syypää aika isoon osaan onnettomuuksista. Softavirittäjäthän ei tietty aja koskaan liian kovaa, niin ei sitten tule noita vaikutuksiakaan?

Toivottavasti näitä alettaisiin kunnolla kontrolloimaan katsastuksessa.
VCDS -apua tarjolla Tampereella, yksityisviesti tai vcds@enhancer.fi tavoittaa. Käytössä HEX-V2. Vikakoodit, testit, sopeutukset, lisätoimintojen aktivointi jne.

Poissa -karppa-

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.129
    • Profiili
Vs: Ohjelmointiviritys
« Vastaus #26 : 11.07.18 - klo:23:08 »
Jos autossa on tehoa enemmän mihin sen jarrut ja alusta yms. on tehtaalla mitoitettu, on autolla korkeampi riski joutua onnettomuuteen. Ainahan näin ei ole, voi olla samat jarrut ja alusta eri tehoversioissa. Kuskin korvien välistä homma viime kädessä on kiinni, mutta ihan varmaa on se että tilannenopeus on syypää aika isoon osaan onnettomuuksista. Softavirittäjäthän ei tietty aja koskaan liian kovaa, niin ei sitten tule noita vaikutuksiakaan?

Toivottavasti näitä alettaisiin kunnolla kontrolloimaan katsastuksessa.

Entä jos autossasi on mallisarjan tehokkaimmat jarrut ja alustakin sama, kuin tehokkaimmassa autossa. Erona että toinen on diesel & lastutettu ja tehokkain versio on bensa, niin miten mikään vaikuttaa mihinkään? Tarkoituksella vertaan 190 heppaista dieseliä ja 280 heppaista bensaa.

Riski joutua onnettomuuteen on suurin kotona!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Poissa Jultsu

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.573
    • Profiili
Vs: Ohjelmointiviritys
« Vastaus #27 : 11.07.18 - klo:23:09 »
Softavirittäjäthän ei tietty aja koskaan liian kovaa, niin ei sitten tule noita vaikutuksiakaan?

Kyllä, tilannenopeus on yleensä se joka erottaa normaalin ajosuoritteen, "läheltä piti" -tilanteen ja kolarin. Vaan montako tapausta tiedät joissa nimenomaan tehonlisäys on ollut syypäänä kolariin, eli esim. Pertti Perheenisä ei ole tyytyväinen 100kW Skodillakinsa 214km/h huippunopeuteen vaan päättää käyttää auton ohjelmoitavana jolloin autolla päästäänkin hurjastelemaan 224km/h huippunopeudella ja juuri tuossa 220 paremmalla puolella lähteekin auto lapasesta kohtalokkain seurauksin? Siihen taajama-alueella 80km/h ajamiseen ei tarvita kilowatteja kuin muutama hassu kappale, sen voi yhtä hyvin suorittaa myös alkuperäistä pienemmällä iskutilavuudella ja/tai pienemmän huipputehon omaavalla muutoskatsastetulla (tai katsastamattomalla) ajoneuvolla.
« Viimeksi muokattu: 11.07.18 - klo:23:18 kirjoittanut Jultsu »
VW Passat Variant -03 1.9TDI 4motion

Poissa OctyRO

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 156
    • Profiili
Vs: Ohjelmointiviritys
« Vastaus #28 : 12.07.18 - klo:00:11 »
Jos autossa on tehoa enemmän mihin sen jarrut ja alusta yms. on tehtaalla mitoitettu, on autolla korkeampi riski joutua onnettomuuteen. Ainahan näin ei ole, voi olla samat jarrut ja alusta eri tehoversioissa. Kuskin korvien välistä homma viime kädessä on kiinni, mutta ihan varmaa on se että tilannenopeus on syypää aika isoon osaan onnettomuuksista. Softavirittäjäthän ei tietty aja koskaan liian kovaa, niin ei sitten tule noita vaikutuksiakaan?

Toivottavasti näitä alettaisiin kunnolla kontrolloimaan katsastuksessa.

Mitä nopeudella on väliä jos oma menee vakionakin kuulema 259, itse tosin päässyt vasta 246. Jos ajat vaan taas suomessa liikenteessä ja vain rajoitusten mukaan (jotka osaltaan järjettömiä) niin ei softassa järkeä ole. Jos vakiot on jo tarpeaksi korkealla. 

Aiheeseen.  Jenkeissä on apr+ olemassa.  Jos joka tietää että saa suomessa niin saa kertoa.

Poissa sakal83

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 986
    • Profiili
Vs: Ohjelmointiviritys
« Vastaus #29 : 12.07.18 - klo:07:21 »
Mitä nopeudella on väliä jos oma menee vakionakin kuulema 259, itse tosin päässyt vasta 246. Jos ajat vaan taas suomessa liikenteessä ja vain rajoitusten mukaan (jotka osaltaan järjettömiä) niin ei softassa järkeä ole. Jos vakiot on jo tarpeaksi korkealla. 

Aiheeseen.  Jenkeissä on apr+ olemassa.  Jos joka tietää että saa suomessa niin saa kertoa.
En tiennytkään, että ohjelmoinnilla halutaan pelkästään lisää huippunopeutta, jota sitten hyödynnetään liikenteessä?  :o

 








Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi