Öljyn kaataminen moottoriin Golf Variant -08?

Aloittaja Eka Golf, 09.04.16 - klo:22:34

« edellinen - seuraava »

Eka Golf

Miten tuohon saa kaadettua öljyä "normaalisti" kun on täyttöreiässä "haittapelti" ja joutuu lirutteleen öljyä tosi hitaasti mottiin?

autojarov

vikakoodilukijani sanoo seuraavaa"lirutappa vähän hitaammin sitä öljyä tai kaada suppilolla korkeammalta" koodia en nyt muista mutta saatoi olla tämä 404
Octavia combi 1.6 2007

tarzi

- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

Eka Golf

Hyviä vitsejä molemmat!  ;D
Mutta eikö tosiaan tuohon pysty kaataan uutta öljyä kuten "normaaleihin"?  :o

tarzi

Normaalistihan tuohon kaadetaan :) korkki auki ja öljyt sisään.
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

Patomursu

Jos viet suosiolla huoltoon sen kerta et osaa öljyä lisätä?  ;D
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Emil

Huomatkaa, että kyseessä "Variant -08". Sehän voi olla se ratkaiseva tekijä!  ;D

Tenta

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 09.04.16 - klo:22:34
Miten tuohon saa kaadettua öljyä "normaalisti" kun on täyttöreiässä "haittapelti" ja joutuu lirutteleen öljyä tosi hitaasti mottiin?

Sama ominaisuus on myös 2016 rekisteröidyssä uudessa Superbissani. Vastaavaa en ole nähnyt minkään merkkisessä aikaisemmassa autossani, ei myöskään kahdessa uudessa Octaviassani (2013, 2014), joita kumpaakin pidin vuoden. Niissäkin oli kirjoittamasi "haittapelti", mutta sen valutusaukot eivät olleet liian pienet. Arvelen, että kyse on alihankkijan toimittaman osan ja täyttöreiän mitoitusvirheestä taikka VW:n öljynvaihdoissa täyttöaukosta on pudonnut moottoritilaan tekohampaita, muttereita tms., jonka takia lirutusreikä "haittapellissä" on liian pieni. Pienensin tuota ongelmaa muuttamalla suppiloa siten, että öljy valuu hitaammin, eikä siksi valu moottorin kylkiä pitkin. 

Emil

Eiks öljy kaadeta koneeseen suoraan purkista, silleen hitaasti? Kai se sitten on taitolaji, vaikka en sitä itse ole kovin vaikeana toimenpiteenä pitänyt.

vwp

Lainaus käyttäjältä: Emil - 14.04.16 - klo:13:36
Eiks öljy kaadeta koneeseen suoraan purkista, silleen hitaasti? Kai se sitten on taitolaji, vaikka en sitä itse ole kovin vaikeana toimenpiteenä pitänyt.

Näin minä ainakin. Tosin sitä ei tule tehtyä kuin noin 10 tkm välein, että kovin usein ei pääse treenaamaan ;)
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

Octavia4x4

Enpä ole törmännyt ongelmiin kaataessani öljyä emännän Golfin kaksoisahdettuun BMY moottoriin, joka edustanee pitkälti samaa lajia kuin aloittajan variantin voimanlähde. Öljyä kun lisätään muutama desilitra kerrallaan, niin aika pienellä lirulla sitä muutenkin sinne kaadan, niin eipä pääse tulvimaan venttiilikopasta yli. Ei tosin ole kokemusta yrittää kaataa sinne 4 litraa kerralla.

Octaviaan ei ole tarvinnut lisätä rasvaa huoltojen välillä. Kop kop, koputin otsaani..  ;)

Eikä tuo öljytikun nosto tainnut olla vit...lua, jos kampikammiosta pääsee ilma poistumaan sitä kautta, niin ei se aiheuta venttiilikopasta alas johtavaan paluukanavaan pulputusta.  :) Oliskohan ollut VW:n muinainen 1.8 16V kone (KR), jossa tuo auttoi öljyn valumiseen alas.  :)
Konsernipelejä vuodesta 1993

tarzi

Noita kun työkseen täyttelee niin olen kyllä huomannut että se tikun nosto auttaa paljon asiaan :) Kokeile ja hämmästy.
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: tarzi - 15.04.16 - klo:23:15
Noita kun työkseen täyttelee niin olen kyllä huomannut että se tikun nosto auttaa paljon asiaan :) Kokeile ja hämmästy.
Tietenkin tikku on pois mutta sittenkin joutuu "lirutteleen" suppilon kautta!  >:(
Nopeammin tulee vanhat kylmänä ulos kuin uudet menee lämpimänä sisään!  :o

tarzi

- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: tarzi - 15.04.16 - klo:23:40
Onneks on noin pienet murheet. ;D
Pieni murhe tosiaan mutta kyselin että onko tuohon jotain "lääkettä"?  8)

Octavia4x4

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 15.04.16 - klo:23:56
Pieni murhe tosiaan mutta kyselin että onko tuohon jotain "lääkettä"?  8)
Siirry kylmänä notkeampaan öljyyn.   :D 5W => 0W.
Konsernipelejä vuodesta 1993

TDiih

ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

vwp

Onko siihen pakko suppiloa tahria? Kannusta kaataa senverran, että just mahtuu vanhat alta pois
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

tarzi

- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

Octavia4x4

Spekulointia aiheen vierestä sen verran, että tuskin se tuossa BMYssäkään se "haittalevy" on, joka öljyn laskemista jarruttaa. Tuossa mainitsemassani KR moottorissa ei mitään suojalevyä ollut, vaan öljyntäyttökorkin aukosta näkyi ykkösen toinen imunokka. Jos tuosta olisi avannut öljykorkin koneen käydessä, niin roiskeita sieltä olisi silmilleen saanut.
Öljyn valumista öljypohjaan jarrutti lähinnä se paluukanava venttiilikopasta kannen ja lohkon läpi kampikammioon. Minä kun käytin tuossa vielä jotain Castrolin Race 10W-60 öljyä, joka on kylmänä aika jäykkää, niin siinä olisi ehtinyt kyllä savut vedellä (jos olisi joskus polttanut) öljyjen laskeutumista odotellessa.  :)
Konsernipelejä vuodesta 1993

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: Octavia4x4 - 16.04.16 - klo:09:23
Siirry kylmänä notkeampaan öljyyn.   :D 5W => 0W.
Laitoin lämmintä öljyä (yli +20) eli ei notkeudesta kiinni?

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: vwp - 16.04.16 - klo:13:09
Onko siihen pakko suppiloa tahria? Kannusta kaataa senverran, että just mahtuu vanhat alta pois
Suppiloon on helpompi kaataa ja jos sopiva nokka niin imee sen mitä haittalevy sallii.  8)

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: Octavia4x4 - 16.04.16 - klo:20:57
Spekulointia aiheen vierestä sen verran, että tuskin se tuossa BMYssäkään se "haittalevy" on, joka öljyn laskemista jarruttaa. Tuossa mainitsemassani KR moottorissa ei mitään suojalevyä ollut, vaan öljyntäyttökorkin aukosta näkyi ykkösen toinen imunokka. Jos tuosta olisi avannut öljykorkin koneen käydessä, niin roiskeita sieltä olisi silmilleen saanut.
Öljyn valumista öljypohjaan jarrutti lähinnä se paluukanava venttiilikopasta kannen ja lohkon läpi kampikammioon. Minä kun käytin tuossa vielä jotain Castrolin Race 10W-60 öljyä, joka on kylmänä aika jäykkää, niin siinä olisi ehtinyt kyllä savut vedellä (jos olisi joskus polttanut) öljyjen laskeutumista odotellessa.  :)
Kyllä minulla haittalevy on ongelma, peittää lähes kokonaan täyttöaukon!  :o

Octavia4x4

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 16.04.16 - klo:23:06
Kyllä minulla haittalevy on ongelma, peittää lähes kokonaan täyttöaukon!  :o
Piti oikein pyyhe lanteilla tetsata tuonne autokatokseen tarkastamaan tilanne BMYn kohdalla.  ;D
Kyllä vain onkin "tiivis" tuo "haittalevy"  tuossa 1.4 TSIipassa. Varmasti, kun öljynvaihdon yhteydessä antaa kannun pulputtaa tuutin täydeltä, alkaa tulvia.  :o  Tosiaan, öljyn lisäyksessä tulee liruteltua muutenkin aika hitaasti, niin ei ole ongelmia ilmennyt.

Mä kun olen ohjeistanut "hallituksen" ulkoistamaan huollot ammattilaisille, niin ei sitten joudu syytettyjen penkille, jos/kun jakopää porsii..  ;)
Konsernipelejä vuodesta 1993

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: Octavia4x4 - 16.04.16 - klo:23:31
Piti oikein pyyhe lanteilla tetsata tuonne autokatokseen tarkastamaan tilanne BMYn kohdalla.  ;D
Kyllä vain onkin "tiivis" tuo "haittalevy"  tuossa 1.4 TSIipassa. Varmasti, kun öljynvaihdon yhteydessä antaa kannun pulputtaa tuutin täydeltä, alkaa tulvia.  :o  Tosiaan, öljyn lisäyksessä tulee liruteltua muutenkin aika hitaasti, niin ei ole ongelmia ilmennyt.

Mä kun olen ohjeistanut "hallituksen" ulkoistamaan huollot ammattilaisille, niin ei sitten joudu syytettyjen penkille, jos/kun jakopää porsii..  ;)
Väitätkö että en ole ammattilainen?  8)

autojarov

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 16.04.16 - klo:23:39
Väitätkö että en ole ammattilainen?  8)
väitän minä.
"konkari" ei tarkoita ammattilaista.
Varsinkin kun jokaikiseen asiaan pitää olla kommentoimassa mutuilua ja hymiöitä perään  :o 8) ::) :P :-[ :-X :-\ :) ;) ;D >:( :'( :-*
Octavia combi 1.6 2007

Octavia4x4

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 16.04.16 - klo:23:39
Väitätkö että en ole ammattilainen?  8)
No, mitä nyt välillä noita kirjoituksiasi olen lukenut, niin en pidä sinua autotekniikan ammattilaisena. En tosin itseänikään, joskus muinoin olin mielestäni vähintään "vakava harrastaja", mutta se oli ajalla, kun automiehellä oli vielä kädet ja naama öljyssä, eikä vain kytketty läppäriä obd-pistokkeeseen ja katsottu, että mikä sitä nyt pännii.  ;D
Konsernipelejä vuodesta 1993

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: autojarov - 16.04.16 - klo:23:49
väitän minä.
"konkari" ei tarkoita ammattilaista.
Varsinkin kun jokaikiseen asiaan pitää olla kommentoimassa mutuilua ja hymiöitä perään  :o 8) ::) :P :-[ :-X :-\ :) ;) ;D >:( :'( :-*
Eli oikea ammattilainen on vasta amiksesta päässyt "harjoittelija" joita monet pajat käyttävät yksinkertaisiin töihin?
Mutta vuosikymmeniä harrastuksena autoja ja muita kulkineita huoltanut ja korjanut ei ole yhtä "pätevä"?
Olen omasta mielestäni ammattilainen omalla alallani mutta kulkinneet on kyllä enemmän harrastus, mutta olen kait kuitenkin ammattilainen omalla alallani?  :P

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: Octavia4x4 - 16.04.16 - klo:23:59
No, mitä nyt välillä noita kirjoituksiasi olen lukenut, niin en pidä sinua autotekniikan ammattilaisena. En tosin itseänikään, joskus muinoin olin mielestäni vähintään "vakava harrastaja", mutta se oli ajalla, kun automiehellä oli vielä kädet ja naama öljyssä, eikä vain kytketty läppäriä obd-pistokkeeseen ja katsottu, että mikä sitä nyt pännii.  ;D
En ole väittänytkään olevani autotekniikan ammattilainen (mitä se oikeastaan tarkoittaa kun merkkipajatkin vaihtelevat osia arvailemalla?) mutta voin kait olla oman alani ammattilainen?

VW:t

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 16.04.16 - klo:23:39
Väitätkö että en ole ammattilainen?  8)

Ja vielä kun muistaa, että kaikki ei ole hyviä ammatissaan vaikka on ns.ammattilainen. Yleensä ammattitaitoisen ei tarvitse kehua taidoillaan, vaan teot puhuu puolestaan. Koskee kaikkia aloja ja ketään mollaamatta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy