2.0TSI ( CCZA ) tulppien vaihto itse.

Aloittaja mehtäkonekuski, 24.03.16 - klo:18:50

« edellinen - seuraava »

mehtäkonekuski

Auton mittarissa alkaa oleen 170tkm ja tajusinpas tuossa että pitäis ne tulpatkin vaihtaa. Miten tuo vaihtotyö onnistuu käytännössä tehtynä itse?

Ja mitä tulppia suosittelisitte?

tarzi

Puolat ylös ja tulpat pois :) helppo homma. Orkkis tulpat hakisin suosiolla.
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"

- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

mehtäkonekuski

Joo eipä tuo mitään rakettitiedettä ollutkaan sitten kun löysin videon :D. Jostain syystä taas kädet toimi aivoja nopeemmin kun kirjotin tänne (niinkun aina...). Aika moni on nuita NGK tulppia suositellut tuohon.

tarzi

PFR7S8EG on NGK numero joka orkkiksena on.

arskas_s

2022 VW ID.4 GTX Business Max ex. SEAT Alhambra 2,0 TSI Style DSG
VW Touran 2.0 TDI DSG Highline, Skoda Octavia 1.8T Combi, Skoda Octavia 1.8 SLX 20V, Volvo

JFabiaK

Lainaus käyttäjältä: mehtäkonekuski - 26.03.16 - klo:00:38
Joo eipä tuo mitään rakettitiedettä ollutkaan sitten kun löysin videon :D. Jostain syystä taas kädet toimi aivoja nopeemmin kun kirjotin tänne (niinkun aina...). Aika moni on nuita NGK tulppia suositellut tuohon.
Eipä niin, mutta kiristys kannattaa tehdä momenttiavaimella.  ;)
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

mehtäkonekuski

Jotenkin tuntuu ihan hirveen pitkältä vaihtoväliltä tuo 90tkm tulpilla. Nyt vaihdoin tulpat tuohon autoon ja kylläpä hävis kaikki mahdolliset nykimiset mitkä välillä esiinty ajaessa pienemmillä kierroksilla.

En muuten vetäny momenttiavaimella. Sen verta vedin et eka tulpat vedin sormin niin kireelle kun sain. Siitä sitten käänsin sen verran että se tiivistyvä prikka meni kasaan. Eli tulppa ei pyörinyt enään kovin helposti. Tommoset ohjeet ainakin sain.

jyrsija

Ei pitäisi tulppien vaihto olla mikään rakettitiede ei:

Jostain syystä minulla meni sytytyspuola + kolme piuhaa vaihtoon muutama kuukausi tulppien vaihdon jälkeen 1.2 TSI koneessa. En tiedä mistä johtui. Voi olla syy jossain muualla kuin tulppien vaihdossa

tarzi

1.2 tsi johdot hajoo ihan ilman toimenpiteitä :)

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: JFabiaK - 26.03.16 - klo:13:36
Eipä niin, mutta kiristys kannattaa tehdä momenttiavaimella.  ;)
Miksi?  ??? Olen "miljoona" tulpaa vaihtanut vain käteni momentilla, kait osannut sopivan vähän vääntää kun yhtään ei ole postannut?  8)

Vesku1

Mikähän oli sopiva momentti?20N/m?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy