Golf 2011 110 tkm ajettu ja etujousi poikki.

Aloittaja OCEANBOY, 22.03.16 - klo:20:42

« edellinen - seuraava »

OCEANBOY

Näillä kilometreillä ei mielestäni saisi jouset mennä poikki. Kyselin VW:n mielipidettä asiasta, ja vastaus oli: Euroakaan ei tulla vastaan, koska olen ostanut auton käytettynä. Olenko siis kuluttajana liian vaativa, koska vastaus oli aika tyly? . Pienikin vastaantulo olisi mielestäni ollut paikoillaan, mutta kun ei niin ei. En ymmärrä, että mitä merkitystä sillä on, olenko ostanut autoni uutena vai käytettynä, koska ajetut metrit ovat ne ratkaisevat.

vwmies

Appiukolla meni aikoinaan myös hieman yli 5-vuotiaasta Golf Variatista myös etujousi poikki, ei vastaantuloa. Ajettu alle 60tkm.  :o
Yritetään pärjätä.

pomo

Semmoista se on, mikään ei ole ikuista vaikka se omalle kohdalle osuessaan vituttaa. Aika koville voi alusta joutua jos ajetaan paljon huonolla soratiellä?

Jultsu

Tervetuloa VAG-perheeseen. Parempi myös totutella tuohon asenteeseen, mikään ei tältä puljulta tule ilmaisena.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: OCEANBOY - 22.03.16 - klo:20:42
Näillä kilometreillä ei mielestäni saisi jouset mennä poikki. Kyselin VW:n mielipidettä asiasta, ja vastaus oli: Euroakaan ei tulla vastaan, koska olen ostanut auton käytettynä. Olenko siis kuluttajana liian vaativa, koska vastaus oli aika tyly? . Pienikin vastaantulo olisi mielestäni ollut paikoillaan, mutta kun ei niin ei. En ymmärrä, että mitä merkitystä sillä on, olenko ostanut autoni uutena vai käytettynä, koska ajetut metrit ovat ne ratkaisevat.

Siis keneltä vaadit vastaantuloa? "VW:ltä" vai käytetyn autosi myyjäliikkeeltä?

Volkkaripappa

Ei hyvänen aika sentään. VW on liikeyritys jonka ensisijaisena tehtävänä on tuottaa voittoa omistajilleen. Kate käy aika pieneksi jos yli 100 000 ajettuihin autoihin vaaditaan VAG:in vastaan tuloa JOKA asiaan.

Se on vaan niin että jos haluaa ajaa laadukkaammalla autolla kuin VAG konsernin tuotteet joutuu  iskemään tiskiin hieman suuremman nipun euroja. VW:n alkuperäisenä ideanahan oli silloin muinoin 40-luvulla että kaikki kansalaiset pystyisivät ostamaan tuon kuplan. Edelleenkin Volkswagenit on kaikkien asiansa hyvin hoitaneiden kansalaisten saatavana helposti. Kun asiaa peilaa tuota asiaa vasten ei VAG tuotteiden hinnalla voi saada Rolls Royce laatua.

Katkeileehan noita jousia, vesipumput tulevat tiensä päähän, jopa tuulilasin pyyhkijöiden sulkia joutuu uusimaan :o Plus tietysti ne viat jotka konserni on tunnustanut huonosta suunnittelusta johtuviksi, joissa vastaan tuloa on luvattu suhteutettuna auton ikään ja ajokilometreihin, mutta kun katsoo VW malliston hintoja niin jokainen autoista jotain tietävä näkee että eivät nämä ole isältä pojalle suunniteltukaan kestämään. Mutta vastinetta rahoilleen saa mm. hyvien ajo-ominaisuuksien muodossa ja turvallisuudessa.

Anteeksi avautuminen, mutta ärsyttää tuollainen asenne että joka asiassa täytyisi VAG:in tulla vastaan oli sitten kuinka vanha lintta tahansa kyseessä.

Selvennykseksi vielä, että itselläni ei ole mitään yhteyksiä VAG konserniin mutta olen omistanut ja omistan kyseisen konsernin auton.

Patomursu

^ Mutta kun skodan mainoksessa sanotaan että "poikani, jonakin päivänä tämä auto on sinun"  ;D ;D

komppaan muuten edellistä, jouset kai on kulutustavaraa ja käyttö vaikuttaa elinikään.
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

multsi

Lainaus käyttäjältä: Volkkaripappa - 23.03.16 - klo:10:55

Se on vaan niin että jos haluaa ajaa laadukkaammalla autolla kuin VAG konsernin tuotteet joutuu  iskemään tiskiin hieman suuremman nipun euroja. VW:n alkuperäisenä ideanahan oli silloin muinoin 40-luvulla että kaikki kansalaiset pystyisivät ostamaan tuon kuplan. Edelleenkin Volkswagenit on kaikkien asiansa hyvin hoitaneiden kansalaisten saatavana helposti. Kun asiaa peilaa tuota asiaa vasten ei VAG tuotteiden hinnalla voi saada Rolls Royce laatua.

Katkeileehan noita jousia, vesipumput tulevat tiensä päähän, jopa tuulilasin pyyhkijöiden sulkia joutuu uusimaan :o Plus tietysti ne viat jotka konserni on tunnustanut huonosta suunnittelusta johtuviksi, joissa vastaan tuloa on luvattu suhteutettuna auton ikään ja ajokilometreihin, mutta kun katsoo VW malliston hintoja niin jokainen autoista jotain tietävä näkee että eivät nämä ole isältä pojalle suunniteltukaan kestämään. Mutta vastinetta rahoilleen saa mm. hyvien ajo-ominaisuuksien muodossa ja turvallisuudessa.

Tässä sotkeutuu pahasti tekninen kestävyys, jonka moni myös luokittelee laaduksi, sekä laadun tuntu, joka tulee esim pintamateriaaleista tai viimeistelystä.

Volkkaria teknisesti varmemman vehkeen voi ostaa jopa volkkaria hieman halvemmalla kävelemällä vaikka Mazdan tai Toyotan myymälään. Ajo-ominaisuudet ovat saman koko-/hintaluokan autoissa hyvin lähellä toisiaan ja kyse on makuasioista ja tottumuksesta. Turvallisuudessa kaikki ovat samalla viivalla nykyisin.

Ja asiaan; ei varmaan mitään vastaantuloa noilla kilsoilla tule, mutta ei tuo myöskään normaalia ole, että jousi menee poikki 60 tai 110tkm ajettuna. Useimmissa autoissa ne vieterit kestävät auton iän.

M_M

Lainaus käyttäjältä: OCEANBOY - 22.03.16 - klo:20:42
En ymmärrä, että mitä merkitystä sillä on, olenko ostanut autoni uutena vai käytettynä, koska ajetut metrit ovat ne ratkaisevat.

Sillä on se merkitys, että valmistaja/maahantuoja ei ole juridisesti missään vastuussa käytettynä ostetusta autosta. Oikea valitusosoite olisi ollut liike josta ostit autosi, heillä voi tietyillä edellytyksillä olla virhevastuun mukaan joku osallistumisvelvoite kuluihin.

Jos ostit yksityiseltä, niin sitten ei ole mitään tahoa jolla olisi velvollisuutta osallistua kustannuksiin.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

axe

On tuossa vielä sekin mahdollisuus että jos myyjäliike ei hyvitä mitään niin kuitenki merkkikorjaamo vaihtaa uuden jousen asialliseen hintaan.Minulle vaihdettiin aikoinaan polttoaineen siirtopumppu takuuseen vw huollossa vaikka auto oli ostettu yksityiseltä ja mittarissa yli 120tkm ja ikää noin 4v.

Toisen auton kanssa vastaavassa tilanteessa kysyin ihan tehtaan asiakaspalvelusta hyvitystä: ei vastaantuloa merkin edustajalta ellei "myyjäliike halua goodwilliin hyvittää jotakin" oli vastaus,auto oli ajettu 86tkm.
Joka tapauksessa jousen hajoaminen normaalissa ajossa noilla kilometreillä kyllä viittaa valmistus/materiaalivikaan jonka luultavasti kaikki japsimerkit hyvittäisivät ilman keskustelua.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy