Autovero

Aloittaja TAG, 18.03.16 - klo:20:35

« edellinen - seuraava »

tet

Lainaus käyttäjältä: vagfani - 09.11.19 - klo:21:17
Lipposen hallituksella olisi ollut mahdollisuus poistaa ajoneuvovero, mutta ei kuulemma sosialisteille käynyt:

https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/Kysymys/Documents/kk_169+2001.pdf

Miksi edelleen hourit Lipposesta, kun tuo ensimmäinen linkkaamasi juttu ajoittuu aikaan, jolloin Lipposen hallituskaudesta oli kulunut jo vuosikymmen? :o
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: Hanksi - 09.11.19 - klo:21:37
Tokihan veron saa katkaistua poistamalla auton väliaikaisesti liikennekäytöstä, mutta se ei sovi päivittäiseen veivaamiseen.

No siinähän se juuri tulikin mainittua, jos auto ei ole käytössä, sen voi poistattaa liik.käytöstä ja tällöin tuo verokin katkeaa. Eli on tuo huomattavasti enempi kuitenkin käyttöön perustuva kuin mitä autovero joka perustuu vain sen uuden auton hankintaan. Toki polttoaineverotus jos mikä kohdistuisi nimenomaan siihen käyttöön varsin suoraan, mutta kun tämän maan tavarakuljetuksistakin suuri osa kulkee kumipyörillä, niin tuo vaan nostaa kulj.kustannuksia = nostaa yleisesti tuotteiden hintoja kautta linjan = ruokkii inflaatiota :-\

Vaan siinähän ne tämän hetken autoiluun liittyvät vero-komponentit sitten jo ovatkin mainittuina. Jos halutaan jotain muuta, niin se on sitten rakennettava ihan alusta lähtien uusiksi, kokonaan uutena = kallista ja aikaa vievää ennen kuin moinen uusi systeemi on pykälässä ja näissä rak.kustanuksissakin joka ainut vero-euro on vain lisää liikenteestä kerättyä rahaa, tuon uuden systeemin pyörityskuluista sitten puhumattakaan :-\

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

vagfani

Erinomainen kolumni, ei liity suoraan liikenteen verotukseen, mutta kuitenkin:

https://www.is.fi/autot/art-2000006300612.html

vagfani

Uuden auton ostoa kannattaa nyt siirtää huolella, jos haluaa varmuuden verotuksen suhteen:

"Mahdollisista uusista verotukseen liittyvistä ohjauskeinoista päätetään VM:n työryhmän työn valmistuttua (maaliskuussa 2021).”

Sanatarkasti näin todetaan nyt Ilta-Sanomien käsiinsä saamassa mallivastauksessa, joka liittyy ministeri Sanna Marinin (sd) valtiosihteerin Mikko Koskisen pitämään puheeseen."

https://www.is.fi/autot/art-2000006301016.html

vagfani

"Liikenteen maksuihin ja veroihin valmistellaan parhaillaan muutoksia usealla eri taholla. Niistä vaikutusvaltaisimpiin kuuluu ”Liikenteen verotuksen uudistaminen” -niminen työryhmä, jota vetää valtiovarainministeriö.

Parhaillaan työtään aloittelevan ryhmän tehtävänä on ”arvioida liikenteen nykyisen verojärjestelmän sekä muiden verokeinojen ja veronluonteisten maksujen toimivuutta ja vaikutuksia ilmastotavoitteiden ja valtiontalouden kannalta”.

Hieman konkreettisemmin Suomen liikenteen päästöjen vähentämiseksi aiotaan esittää toimia, jotka vähentävät liikennesuoritteita eli muun muassa autoilla ajettavia kilometrejä ja ”edesauttavat siirtymää kokonaisuutena kestävämpään tapaan liikkua ja vapautua fossiilisista polttoaineista”.

https://www.is.fi/autot/art-2000006303739.html



b1mpo

Miksei voida sanoa suoraan, että rahaa tarvitaan lisää kansan ylläpitoon? Päästöt vain ovat syy saada lisää rahaa. Peilaan omaa arkea tässä niin, että töissä on "pakko" käydä ja siinä on oltava kulkupeli. Jos kulkeminen kallistuu kohtuuttomasti, niin onko järkeä sitten pitää autoa ja kulkea töissä? Tai sitten saastutan vanhalla autolla, joka on vakuutusyhtiöille ja valtiolle kallis ratkaisu, jos jotain sattuu. Uudempi turvallisempi auto olisi voinut estää senkin.

Monilla on jo nyt se tilanne, että ei ole hirveästi varaa ylimääräiseen kulkemiseen, eli sitä kulkemisen rajoittamista ei voi toteuttaa epäreiluuden nimissä. Onko siis järkeä panostaa monta sataa euroa kuussa tuoreeseen vähän kuluttavaan peltilehmään, jossa on pieni kulutus, kun voi vanhalla saastuttaa ja maksaa enemmän siitä kulkemisesta verojen muodossa, eli ei saavuteta niitä päästötavotteita.

On tää niin hienoa tämä nykymeno tuolla eduskunnassa, että ei ihme jos syntyvyys laskussa ja kulut nousussa. Varmaan hirttosilmukoihin saa kohta ilmaista rasvaa, ainakin masennuslääkkeiden reseptejä menee koko ajan enemmän.  8)
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

vwmies

Siis toistan vanhan teesini, että sama summa tai mielummin enemmän tullaan keräämään tieliikenteeltä mahdollisen tulevan "uudistuksen" voimaantulon jälkeenkin. Valtion rahantarve - päästöistä viis - on niin akuutti ja budjettivaje tulee kasvamaan sekä väestön ikääntyessä ja lisäksi palkkaveron maksajia on jatkossa aina vaan vähemmän, mutta vastaavasti eläkeläisiä ym. huollettavia sitäkin enemmän. Eli kuluttamisen verotus varmasti lisääntyy.
Painotus tullee siirtymään enemmän (saastuttavan) ajoneuvon käytön puolelle eli siitä tullaan rankaisemaan kovempina kuluina.

OT: Maailman kahdeksas ihme olisi, jos luovuttaisiin kaikenmaailman tunnin raidehankkeista (olen perillä sen energiatehokkuudesta) ja
   ensin laitettaisiin kovaa tahtia rapautuvia tieverkko siltoineen kuntoon.  :o
Yritetään pärjätä.

vagfani


TSI_J

Lisää vaan vanhoja käytettyjä autoja liikenteessä, suurin osa kuten minä ajaa edelleen samat ajot mutta vanhemmalla menopelillä. 👍
Ajelen tyylikkäällä herrasmiessportilla mk7 GTI. 👌
Tarvittaessa "ajamisen iloa" xdrivella ympäri vuoden ja ympäri Suomen.

tet

Lainaus käyttäjältä: TSI_J - 30.12.19 - klo:19:01
Lisää vaan vanhoja käytettyjä autoja liikenteessä, suurin osa kuten minä ajaa edelleen samat ajot mutta vanhemmalla menopelillä. 👍

Jos jonain päivänä päädytään siihen tavoitetilaan, johon päin on jo moni hallitus yrittänyt kelkkaa kääntää, niin tuskin enää silloin. Siinä tavoitetilassa kun auton osto on halpaa, mutta ajaminen kallista. Ja vanhalla suuripäästöisellä ajaminen vielä pirun paljon kalliimpaa, kuin uudella vähäpäästöisellä. Silloin ei kannattane vanhalla ajella. Eri asia on, päästäänkö tuohon tavoitetilaan joskus. Ja jos päästään, niin minkälaisten välimuotojen kautta siihen päädytään.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

TSI_J

Lainaus käyttäjältä: tet - 30.12.19 - klo:19:24
Ja vanhalla suuripäästöisellä ajaminen vielä pirun paljon kalliimpaa, kuin uudella vähäpäästöisellä. Silloin ei kannattane vanhalla ajella.
Jaa-a, kuinkakohan halpoja ne uudet autot tulee olemaan verrattaen se kelpo muutaman tonnin menopeli josta jää varmasti veroineen mukavasti euroja tiemaksuja varten.

En vaan jaksa uskoa että autoilijat olisi lampaita joita saadaan yht'äkkiä tuhansittain bussin kyytiin. Tai toisaalta hyvä jos saadaan, on liikenteessä tilaa sitten enemmän. Lapsiperheet varmaan ensimmäisenä bussilla ajelemassa arkiajoja. 👍
Ajelen tyylikkäällä herrasmiessportilla mk7 GTI. 👌
Tarvittaessa "ajamisen iloa" xdrivella ympäri vuoden ja ympäri Suomen.

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: TSI_J - 30.12.19 - klo:19:41
Jaa-a, kuinkakohan halpoja ne uudet autot tulee olemaan verrattaen se kelpo muutaman tonnin menopeli josta jää varmasti veroineen mukavasti euroja tiemaksuja varten.

Kyllähän noista tämän päivän uusistakin sitten joskus aikanaan tulee tuollaisia muutaman tonnin pelejä 8)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

Nupe

Muistanko oikein, että Ranskassa jengi lopulta veti keltaiset liivit päälleen ja lähti kaduille juurikin ja nimen omaan polttoaineiden hintojen nostosta?
Kamelilla on loppumattoman vahvalta tuntuva selkä, mutta saattaa sekin katketa. Tämä ikäänkuin vinkkinä nykyiselle hallitukselle.
Seat Leon ST 1.0 Style manuaali 2020

jhm

Suomessa valtion ei tarvitse pelätä kansalaisiaan eikä autoilijoita.Virkamiehet ja politikot saa tehdä lähes mitä tahansa.Autoilijat jakautuu niin moneen leiriin kuten tälläkin palstalla,"tappelevat" keskenään.Hajoita ja hallitse.

Ranskalaiset on aivan eri maata,pitävät puoliaan tarvittaessa EU:ta vastaan ja taas eri kansalaisryhmät valtiota vastaan.
VW Transporter T5  84kw 2014

HiTecci

Täällä moista kapinahenkeä saada aikaiseksi. Täällä porukka uhoaa forumeilla nimimerkkiensä takaa, puree hiljaa hammasta, säästää jostain muusta ja leuka rinnassa painaa kohti seuraavaa päivää :-\

Ikuinen oravanpyörähän tuo on, valtio jos nostaa vaikka polttoaineiden veroja, nousee myös kuljetusten hinnat ja sitä kautta se vyöryy sitten kaikkien tuotteidenkin hintoihin ja kohta halutaan lisää liksaa jotta on vara yhä ostaa se leipä kaupasta. Toki sitten toisella kädellä sossukulut nousee ihan samasta syystä, vähävaraisillekin kun yhä pitäisi saada se jokapäiväinen leipä suuhun => koko homma on loppupelissä pelkkää nollasummapeliä, kyse vaan on missä kierroksen vaiheessa ollaan milläkin ajan hetkellä ja miten ne rahat taas jakautuu uudelleen jokaisen muutoksen yhteydessä :-\

Se ikävä puoli tässä vaan on että loppua ei tälle oravanpyörälle näy, ellei jossain tapahdu jotain radikaaleja muutoksia. Valtion tulisi kyetä leikkaamaan tuota menopuoltaan aika rajusti jostain kohtaa, jotta myös sinne tulopuolelle voitaisiin joitain helpotuksia aikaansaada. Ja tuo valtion velkakin kun pitäisi jollain aikavälillä kyetä pois maksamaan tai ainakin lyhentämään. Se onkin sitten suurempaa poliittista tahtoa, mistä ja mitä leikataan menoista, jotta tuohon päästäisiin ja tuskin näin hajallaan olevasta poliittisesta ilmastosta moista yhteistä henkeä löytyy ihan heti => ainakin toistaiseksi lisätään siis sitä tulopuolta mm. erilaisin verokorotuksin ja lisälainanotolla :-\

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

Nupe

Lainaus käyttäjältä: jhm - 31.12.19 - klo:05:46
Suomessa valtion ei tarvitse pelätä kansalaisiaan eikä autoilijoita.Virkamiehet ja politikot saa tehdä lähes mitä tahansa.Autoilijat jakautuu niin moneen leiriin kuten tälläkin palstalla,"tappelevat" keskenään.
Joo, käsirysyhän täällä kaiketi syntyisi kun tulisi barrikadilla sanomista, että kumpi palaa ja savuttaa paremmin, nasta vai kitka?   ;D

LainaaRanskalaiset on aivan eri maata,pitävät puoliaan tarvittaessa EU:ta vastaan.
Totta. Kun ranskalaista viljelijää alkaa hiukan vituttamaan, niin eikun aurat perään, traktorilla torvet soiden Pariisiin ja kynnetään kaasu pohjassa Eiffel-tornin ympärillä nurmikoita eikä siinä paljon seuraamuksia tai poliisiakaan pelätä.

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 31.12.19 - klo:08:37
Täällä moista kapinahenkeä saada aikaiseksi. Täällä porukka uhoaa forumeilla nimimerkkiensä takaa, puree hiljaa hammasta, säästää jostain muusta ja leuka rinnassa painaa kohti seuraavaa päivää :-\
Valitettavan totta tämäkin. Tämä on ihanteellinen maa ja kansa mitä ihmeellisimmille erilaisille yhteiskunta- hallinto- ja byrokratiakokeiluille ja toistaiseksi on nielty kohtalaisen kiltisti kaikki mitä niskaan kaadetaan. Haja-asutusalueiden jätevesi- eli ns. paskalaki on ehkä jonkinlainen oire kapinahengen heräämisestä ja mielestäni tervehenkisestä piittaamattomuudesta.

Ja onhan se toisaalta ymmärrettävää; asuntolainaa lyhentävä perheenisä korkeintaan uskaltautuu muutaman vuoden välein äänestämään toisin kuin joskus aiemmin. Oma teoriani - joka toivottavasti ei toteudu - on kuitenkin se, että sitten kun riittävän moni yhtä aikaa kokee, että ei ole enää oikeastaan mitään hävittävää ja kynnysmattona & jatkuvan vittuilun kohteena ei enää jaksa, niin jälki voi olla rumaa.
Seat Leon ST 1.0 Style manuaali 2020

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: Nupe - 01.01.20 - klo:16:28
Haja-asutusalueiden jätevesi- eli ns. paskalaki on ehkä jonkinlainen oire kapinahengen heräämisestä ja mielestäni tervehenkisestä piittaamattomuudesta.

Uusien asetusten piittaamattomuudesta on vielä kuitenkin aika pitkä matka aktiiviseen toimintaan, saati johonkin ranskan malliin. Pikemminkin tuo on vain hiljainen, yhden miehen oma protesti asiaa kohtaan jättämällä se vaan huomiotta 8)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

jhm

Nupe kirjoittaa tuossa ylempänä juuri niinkuin myös ajattelin.Lisäyksenä tuo nasta-kitka vääntöön taitaa suurempi hajottaja autoilijoilla olla sähkö vs. polttomoottoriset.Kaikki on omassa "uskossaan" vahvoja ja sitten koetaan vahingoniloa kun toisia rokotetaan.Valtio on kyllä köyhä,autoilijoiden ilo jäänee aika lyhytaikaiseksi,ajelee sitten millä hyvänsä.Ja ratikkareitin varrella oleville aivan sama.
VW Transporter T5  84kw 2014

mfroberg

Ranskassa on tällä hetkellä suurta tyytymättömyyttä yhteiskunnassa, siellä ollaan mm. yrittämässä kajota saavutettuihin kalliisiin eläkkeisiin. Ja ranskalaiset ovat tunnetusti kärkkäitä nousemaan barrikadeille milloin mistäkin syystä. Ulkomaista kalaa tuotiin taannoin heidän mielestään liian halvalla maahan -> kalalasteja kipattiin maahan satamissa.

Meillä menee melko hyvin, ei ole mitään dramaattisen suuria ongelmia yhteiskunnassamme ainakaan kansainvälisessä vertailussa. Purnaamme hieman kun kuulemme että polttoaineen litrahinta nousee muutamia senttejä vaikka se ei vaikuta elämäämme tai käyttäytymiseemme millään tavalla. Ja kaikki me tiedämme mistä valtion pitäisi ottaa puuttuvat rahat eli aina joltain muulta. Ei koskaan kohteista jotka vaikuttavat meihin tai joista olemme kiinnostuneita.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

tet

Lainaus käyttäjältä: Nupe - 01.01.20 - klo:16:28
Totta. Kun ranskalaista viljelijää alkaa hiukan vituttamaan, niin eikun aurat perään, traktorilla torvet soiden Pariisiin ja kynnetään kaasu pohjassa Eiffel-tornin ympärillä nurmikoita eikä siinä paljon seuraamuksia tai poliisiakaan pelätä.

Ja ilmeisesti monen ranskalaisen mielestä tällainen toiminta on ihan oikeutettua. Onneksi me emme ole yhtä idiootteja. Ymmärrämme, että yhteisen omaisuuden tuhoaminen on meiltä kaikilta pois. Meillä vain teinit hajottavat leikkikenttiä ym. yhteistä omaisuutta. Ranskalaiset keski-ikäiset ovat ilmeisesti yhtä vähän aikuisia, kuin suomalaiset teinit.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Nupe

#800
Lainaus käyttäjältä: tet - 02.01.20 - klo:11:54
Onneksi me emme ole yhtä idiootteja. Ymmärrämme, että yhteisen omaisuuden tuhoaminen on meiltä kaikilta pois.
Emme tietenkään. Pois moinen meistä.

LainaaMeillä vain teinit hajottavat leikkikenttiä ym. yhteistä omaisuutta. Ranskalaiset keski-ikäiset ovat ilmeisesti yhtä vähän aikuisia, kuin suomalaiset teinit.
Niin, saattaa kuitenkin olla hiuksenhieno aste-ero vaikkapa siinä, että vandalisoiko salaa yöllä leikkikenttiä / viilteleekö bussinpenkkejä tai kippaisiko reippaasti ilman naamiota keskellä päivää kottikärryllisen paskaa ao. ministeriön pääoven eteen. Tällä en tarkoita, että suunnittelisin moista tai kehottaisin ketään muutakaan niin tekemään. Viisainta on jupista anomuumina netissä.

Ja asiaan mitenkään liittymättä enkä tiedä miksi, mutta jotenkin hassusti tuli mieleeni Lappareiden klassikko: Vihtaasi on kustu
Seat Leon ST 1.0 Style manuaali 2020

tet

Lainaus käyttäjältä: Nupe - 02.01.20 - klo:20:56
Niin, saattaa kuitenkin olla hiuksenhieno aste-ero vaikkapa siinä, että vandalisoiko salaa yöllä leikkikenttiä / viilteleekö bussinpenkkejä tai kippaisiko reippaasti ilman naamiota keskellä päivää kottikärryllisen paskaa ao. ministeriön pääoven eteen.

Kumpi lähestymistapa saa enemmän vastakaikua, asiallinen protestointi vai riehuminen? Mietipä vaikka tätä keskustelupalstaa. Kummanlaiset viestit saavat enemmän ymmärrystä muissa foorumilaisissa: ne joissa argumentoidaan asiallisesti, vai ne joissa nollataan vastapuolen argumentit täysin ja käydään kiinni asian sijasta henkilöön?
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Jodl

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 11.11.19 - klo:13:45
Siis toistan vanhan teesini, että sama summa tai mielummin enemmän tullaan keräämään tieliikenteeltä mahdollisen tulevan "uudistuksen" voimaantulon jälkeenkin. Valtion rahantarve - päästöistä viis - on niin akuutti ja budjettivaje tulee kasvamaan sekä väestön ikääntyessä ja lisäksi palkkaveron maksajia on jatkossa aina vaan vähemmän, mutta vastaavasti eläkeläisiä ym. huollettavia sitäkin enemmän. Eli kuluttamisen verotus varmasti lisääntyy.
Painotus tullee siirtymään enemmän (saastuttavan) ajoneuvon käytön puolelle eli siitä tullaan rankaisemaan kovempina kuluina.
Samaa mieltä tuosta, että sama summa ja mieluummin enemmän kerätään jatkossakin, tavalla tai toisella. Satunnaisesti teknologian kehittyessä tai muuttuessa joku voi päästä hetken aavistuksen edullisemmin suhteessa mutta aika nopeasti tällainen korjataan.

HiTecci

Nyt jotain muutoksia on tulossa, uusi laki voimaan 2021 alussa 8)
https://www.is.fi/autot/art-2000006364861.html

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

vagfani

Tuossa projektissa ei määräytymisperusteet muutu, vaan tietojärjestelmät jne. Toki siellä on sitten liikenteen kokonaisverouudistus tulossa samoihin aikoihin eli 1.3.2021:

https://www.is.fi/autot/art-2000006227109.html

Ukko

Nyt ei tosiaan kannata ostaa uutta autoa, jos haluaa varmistaa kuka maksaa ja kuinka paljon.

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: vagfani - 07.01.20 - klo:10:28
Tuossa projektissa ei määräytymisperusteet muutu

Niinhän ne sanoo, mutta uskoako vaiko eikö ???

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

vwmies

Halvimmaksi tulee - jos ei ole isoja korjauksia tulossa - ehdottomasti nykyisellä ajaminen.
Allekirjoituksen autosta ml. alle 80tkm saa niin luokattoman alhaisia tarjouksia, että sen saa likimain lahjoittaa vaihdossa.
Arvonalennus per ajettu km on tajunnanräjäyttävä. Jospa sen jättäisikin perillisen käyttöön...  ;)
Yritetään pärjätä.

Beetle

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 07.01.20 - klo:11:44
Nythän se vasta kannattaakin ostaa uusi auto. Liikkeet tekee mielellään kauppaa kun soopaa jauhetaan autoveroista.
Turhaa on odotus ketullakin, että varikselta oksalla tipahtas muru.
Kunnollinen auto ja kunnollisella bensiinikoneella.
Nyt autokaupoille.

Terveisin autokauppias.  ???

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: Beetle - 07.01.20 - klo:13:25
Terveisin autokauppias.  ???

No tämä on just sitä peliä, voittaako vaiko häviääkö jos tosiaan ostaa uuden auton nyt vs. vasta vuoden kuluttua, vaikka kuinka luvataan ettei veron määrä tässä yhteydessä muuttuisikaan ???

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy