Audi A4 B9 Audi Connect

Aloittaja elemtk, 15.03.16 - klo:11:36

« edellinen - seuraava »

J0n3

Vetäse tehdasasetuksille koko MMI? Eikös sillä lähde kaikki käyttäjäkohtainen data?
Nykyiset:
2020 A4 Avant 45tfsi
2020 Seat Mii Electric Plus

Entiset:
2017 S3 8V Sedan S-Tronic
2014 S3 8V SB S-Tronic
2015 Seat Leon Cupra ST280

tpu

Lainaus käyttäjältä: J0n3 - 15.07.20 - klo:19:51
Vetäse tehdasasetuksille koko MMI? Eikös sillä lähde kaikki käyttäjäkohtainen data?

Tein ensin tehdasasetusten nollauksen. Ja kun tuo pääkäyttäjä näkyi edelleen, niin sitten yritin sitä poistaa erikseen.

Kyselin Audi Centeristä tästä ja sieltä vihjaistiin, että tuo pääkäyttäjän poistaminen kun kulkee Saksan serverien kautta, niin siinä voi olla jonkin verran viivettä. Eli yksi todennäköinen skenaario on, että se poistaminen on onnistunut jo ekalla kerralla, jopa tuolla tehdasasetusten nollaamisella, mutta prosessointi palvelussa kesti sen aikaa, että pääkäyttäjän asetusvalikko nollaantui vasta jälkikäteen.

aopi

Safety&Service lisenssin yhteys autoon ollut poikki pari päivää. Aikaisemmin toiminut ok ja lisenssimaksu on voimassa. Onko muilla samoja ongelmia?
Näkeekö mistään "Connect-palvelun statuksen" eli onko vika palvelun tarjoajan päässä.

doppelgänger

Kannattaako tätä connect-lisenssiä ostaa? Itsellä ei tuota alkuperäistä koodia ole, joten siitä joutuisin jo pulittamaan 120,, että K-caara sen minulle tilaisi. Siihen vielä päälle tuo lisenssi.

Miten navin päivitykset tässä tapauksessa toimii jos otan tai en ota tuota connectia? Tällä hetkellä -18/19 kartat. Marmorilla varmaankin päivitykset voidaan ajaa? Ja ymmärsin että myös connectin avulla voi päivityksiä ladata itse?

Kannattaako ennemmin säästä rahat connectista ja maksaa vaikka smartphone interfacen jälkiasennus?
Audi A5 coupe tfsi quattro 185kw -17

ex. Volvo V60 T6 twin engine awd -20
Audi A4 sedan tfsi quattro 185kw -16
Audi A4 avant tdi quattro 140kw -14
BMW 325xi sedan -07

PeteFinn

Lainaus käyttäjältä: doppelgänger - 01.12.20 - klo:07:38
Kannattaako tätä connect-lisenssiä ostaa? Itsellä ei tuota alkuperäistä koodia ole, joten siitä joutuisin jo pulittamaan 120,, että K-caara sen minulle tilaisi. Siihen vielä päälle tuo lisenssi.

Miten navin päivitykset tässä tapauksessa toimii jos otan tai en ota tuota connectia? Tällä hetkellä -18/19 kartat. Marmorilla varmaankin päivitykset voidaan ajaa? Ja ymmärsin että myös connectin avulla voi päivityksiä ladata itse?

Kannattaako ennemmin säästä rahat connectista ja maksaa vaikka smartphone interfacen jälkiasennus?

Navin karttapäivityksistä joutuu joka tapauksessa maksamaan aina erikseen, ne eivät kuulu Connectiin. Jos ostat naviin kertapäivityksen, se pitää asentaa aina huollossa. Jos ostat neljän päivityksen MapCare-paketin, ne päivitykset voit ladata ja asentaa itse, eli lataat karttapaketin PC:llä myAudi-sivustolta USB-tikulle tai SD-muistikortille ja sillä sitten autoon. Tässäkin tapauksessa auto pitää kuitenkin käyttää kerran huollossa, jotta se lisenssitieto kytketään auton ja tehtaan systeemeihin, eli auto pitää käyttää piuhan päässä. Näihin kumpaankaan vaihtoehtoon ei tarvita Connect-lisenssiä.

Jos sinulla on Connect-lisenssi voimassa ja autossa on nettiyhteys, eli ulkoinen data-simmi auton korttipaikassa, voi karttapäivityksen ladata myös suoraan autoon.  Muistelen vaan, että näissä vanhemmissa MIB2-autoissa saa ladattua ainoastaan Suomen kartan, ei koko Eurooppaa. Eurooppa pitää ladata USB-tikulle tai SD-muistikortille ja siitä sitten autoon. Näin olen itse aina tehnyt.

Connect-lisenssiähän on neloseen kahta sorttia. On se edullisempi, joka mahdollistaa etäkäytön eli ovien ja ikkunoiden lukituksen tarkistukset, webastot yms., ja sitten se kalliimpi, jossa tulee Audin infopalvelut ja mm. just tuo kartan lataaminen suoraan autoon.

Se on käyttäjäkohtaista, onko Connectista hyötyä. Itselle on, koska käytän paljon siihen kuuluvia palveluita, mm. uutisia, Online-liikennedataa, satelliittikarttaa ja nettiradiota. Jos nuo infopalvelut ja nettiradio eivät kiinnosta, niin sitten Smartphone interface voi hyvinkin olla parempi ratkaisu. Siinähän saa sitten aina ajantasalla olevan Googlen kartankin satelliittinäkymineen ja nettiradionkin vaikka TuneIn Radion kautta. Ja tietenkin peltipoliisit Wazen kautta.

Viimeisimpien tietojen mukaan Google avaa Android Autoa lisää ulkopuolisille sovelluskehittäjille, joten sinne tulee todennäköisesti ajan myötä uusia palveluja. Tietääkseni mm. TomTom kehittää omaa karttapalveluaan Android Autoon tällä hetkellä. Ensi vuoden aikana tarjonta varmaan monipuolistuu aika mukavasti.

Mitä tulee navin käyttöön, niin sekin on makuasia. Itse pidän Audin omasta kartasta ja käyttöliittymästä ja käytän sitä lähes aina, vaikka omassa autossa onkin Smartphone interface. Mielestäni Android Auto ja Apple CarPlay toimivat vähän kökösti näissä autoissa, joissa ei ole kosketusnäyttöä. Audin oma käyttöliittymä on sujuvampi käyttää, koska tietenkin kaikki auton napit ja rulla on sen käyttämiseen suunniteltu. Smartphone interfacen kautta ei toimi keskikonsolin ohjausrullan kosketuspinta eikä navigaattorin opasteita tai karttaa saa mittaristoon kuten Audin omalla navilla.

doppelgänger

Lainaus käyttäjältä: PeteFinn - 01.12.20 - klo:09:11
Navin karttapäivityksistä joutuu joka tapauksessa maksamaan aina erikseen, ne eivät kuulu Connectiin. Jos ostat naviin kertapäivityksen, se pitää asentaa aina huollossa. Jos ostat neljän päivityksen MapCare-paketin, ne päivitykset voit ladata ja asentaa itse, eli lataat karttapaketin PC:llä myAudi-sivustolta USB-tikulle tai SD-muistikortille ja sillä sitten autoon. Tässäkin tapauksessa auto pitää kuitenkin käyttää kerran huollossa, jotta se lisenssitieto kytketään auton ja tehtaan systeemeihin, eli auto pitää käyttää piuhan päässä. Näihin kumpaankaan vaihtoehtoon ei tarvita Connect-lisenssiä.

Jos sinulla on Connect-lisenssi voimassa ja autossa on nettiyhteys, eli ulkoinen data-simmi auton korttipaikassa, voi karttapäivityksen ladata myös suoraan autoon.  Muistelen vaan, että näissä vanhemmissa MIB2-autoissa saa ladattua ainoastaan Suomen kartan, ei koko Eurooppaa. Eurooppa pitää ladata USB-tikulle tai SD-muistikortille ja siitä sitten autoon. Näin olen itse aina tehnyt.

Connect-lisenssiähän on neloseen kahta sorttia. On se edullisempi, joka mahdollistaa etäkäytön eli ovien ja ikkunoiden lukituksen tarkistukset, webastot yms., ja sitten se kalliimpi, jossa tulee Audin infopalvelut ja mm. just tuo kartan lataaminen suoraan autoon.

Se on käyttäjäkohtaista, onko Connectista hyötyä. Itselle on, koska käytän paljon siihen kuuluvia palveluita, mm. uutisia, Online-liikennedataa, satelliittikarttaa ja nettiradiota. Jos nuo infopalvelut ja nettiradio eivät kiinnosta, niin sitten Smartphone interface voi hyvinkin olla parempi ratkaisu. Siinähän saa sitten aina ajantasalla olevan Googlen kartankin satelliittinäkymineen ja nettiradionkin vaikka TuneIn Radion kautta. Ja tietenkin peltipoliisit Wazen kautta.

Viimeisimpien tietojen mukaan Google avaa Android Autoa lisää ulkopuolisille sovelluskehittäjille, joten sinne tulee todennäköisesti ajan myötä uusia palveluja. Tietääkseni mm. TomTom kehittää omaa karttapalveluaan Android Autoon tällä hetkellä. Ensi vuoden aikana tarjonta varmaan monipuolistuu aika mukavasti.

Mitä tulee navin käyttöön, niin sekin on makuasia. Itse pidän Audin omasta kartasta ja käyttöliittymästä ja käytän sitä lähes aina, vaikka omassa autossa onkin Smartphone interface. Mielestäni Android Auto ja Apple CarPlay toimivat vähän kökösti näissä autoissa, joissa ei ole kosketusnäyttöä. Audin oma käyttöliittymä on sujuvampi käyttää, koska tietenkin kaikki auton napit ja rulla on sen käyttämiseen suunniteltu. Smartphone interfacen kautta ei toimi keskikonsolin ohjausrullan kosketuspinta eikä navigaattorin opasteita tai karttaa saa mittaristoon kuten Audin omalla navilla.

Tätäpä itsekin juuri pähkäilen, kun tuo navi virtuaalimittaristossa on kyllä sellainen josta en halua luopua. Taidampa vaan päivittää tuon navin kartat ja ottaa tuon connectin nyt kokeiluun vuodeksi. Katsotaan sitten jatkaako tuota lisenssiä vai ei. Smartphone interface olisi toki myös hyvä lisä, mutta itselleni tärkeät navi ja mediantoisto jo autossa valmiiksi, joten ehkäpä ei tuo ole siis 500, arvoinen panostus.

BMW 325xi sedan -07

PeteFinn

Lainaus käyttäjältä: doppelgänger - 01.12.20 - klo:09:44
Tätäpä itsekin juuri pähkäilen, kun tuo navi virtuaalimittaristossa on kyllä sellainen josta en halua luopua. Taidampa vaan päivittää tuon navin kartat ja ottaa tuon connectin nyt kokeiluun vuodeksi. Katsotaan sitten jatkaako tuota lisenssiä vai ei. Smartphone interface olisi toki myös hyvä lisä, mutta itselleni tärkeät navi ja mediantoisto jo autossa valmiiksi, joten ehkäpä ei tuo ole siis 500, arvoinen panostus.

Jep. Jos käyttelet nyt tyytyväisenä navia ja virtuaalimittaristoa, niin Smartphone interface ei ole välttämättä 500 euron väärti. Itselleni ei ainakaan olisi. Käyttelen Android Autoa satunnaisesti lähinnä testin vuoksi mutta palaan aina takaisin Audin omiin systeemeihin, koska toimivat niin sujuvasti. Tilanne voisi olla vähän toinen, jos autossa olisi iso kosketusnäyttö, jossa AA:n käyttö olisi helpompaa. Ja jos se toimisi yhteen virtuaalimittariston kanssa.

Dis

Saalis nuo kaikki nykyään sillä ondemand palveluna ostettua sieltä Audin aplikaatiosta.

Flat

Ei taas oiken systeemit pelaa. Aamulla yritin laittaa ajastusta kännykän kautta Eberille, mutta myAudi appi herjas että ajastuskomentoa ei voitu toimittaa autoon. Ok, selvä , ei toimi. Ajattelin että laitetaan sitten kaukosäätimellä päälle kun sen aika tulee.  Tuntia myöhemmin huomasin ikkunasta katsoessani että auton alta tulee höyryä. Mitöä hittoa, Eberikö se siellä posottaa päällä. Ja näinhan se oli. Eberi oli päällä. Kauankohan  oli ollut siellä päällä? Sammutin kakella se pois, sillä ei lämmitykselle ollut vielä tarvetta.

AP

Onko joku viimeaikoina yrittänyt ostaa jatkolisenssiä etäpalveluihin? Mulla meni helmikuun alkupäivinä 3v lisenssi umpeen ja jatkon osto ei onnistu. Kahdella eri kortilla yritetty mutta maksu ei mene läpi. Vaikka valitsee sen 12kk paketin hintaan 49, niin kun vahvistaa maksutapaa niin pankkiin lähtee tieto 0, ostosta ja tämän jälkeen vielä maksukin "epäonnistuu". Jatkoa on yritetty ostaa sekä aplikaatiosta että nettisivuilta, ei vaikutusta  >:(

Audilla tuo on selvittelyssä. Halusivat jos jonkinmoista tietoa puhelimesta, autosta, auton sijainnista ja ongelmista kuvakaappauksia. Viimeksi tänään tuli audilta viesti, että ongelma edelleen selvittelyssä...
A4 2.0TdiQ avant 2018

PeteFinn

Lainaus käyttäjältä: AP - 14.02.21 - klo:17:35
Onko joku viimeaikoina yrittänyt ostaa jatkolisenssiä etäpalveluihin? Mulla meni helmikuun alkupäivinä 3v lisenssi umpeen ja jatkon osto ei onnistu. Kahdella eri kortilla yritetty mutta maksu ei mene läpi. Vaikka valitsee sen 12kk paketin hintaan 49, niin kun vahvistaa maksutapaa niin pankkiin lähtee tieto 0, ostosta ja tämän jälkeen vielä maksukin "epäonnistuu". Jatkoa on yritetty ostaa sekä aplikaatiosta että nettisivuilta, ei vaikutusta  >:(

Audilla tuo on selvittelyssä. Halusivat jos jonkinmoista tietoa puhelimesta, autosta, auton sijainnista ja ongelmista kuvakaappauksia. Viimeksi tänään tuli audilta viesti, että ongelma edelleen selvittelyssä...

Varmempi homma on käydä uusimassa se lisenssi Audi Centerissä, jos sellainen on lähellä. Kävin uusimassa oman Connect-lisenssin huollon tiskillä ja kun käynnistin auton Audi Centerin pihassa, oli lisenssitiedot jo päivittyneet autoon ja uusi lisenssi oli voimassa. Minulla on aika heikko luotto noihin Audin lisenssien ostoihin netin kautta. Varsinkin applikaatiosta, kun se on niille vielä melko uutta hommaa. Toimiahan sen toki pitäisi, kun sitä asiakkaalle siellä tarjotaan.

Ja tietenkin olettaen, että lisenssin voi vielä edes uusia jälleenmyyjän toimipisteessä eikä ole pakotettu apin tai netin käyttöön. Ainakin vielä viime vuoden marraskuussa onnistui huollon tiskillä ihan heittämällä. Enpä ihmettelisi, jos tuo toiminto siirtyisi jollain aikajänteellä kokonaan käyttäjän tehtäväksi eikä enää myyjän toimesta edes onnistu.

AP

Yritin uusia lisenssin Audilla, ei onnistu enää joulukuun 2020 jälkeen! Nyt on jo 1,5kk ollut homma ”selvittelyssä” Audin tuessa.. Edelleen pitää hoitaa lämmitys kaukosäätimellä 🤬
A4 2.0TdiQ avant 2018

vag4life

Lainaus käyttäjältä: doppelgänger - 01.12.20 - klo:09:44

Mites Döppeli saitko päivitettyä naviin kartat. Sain itse AC:lta niin naurettavan tarjouksen karttapäivitykselle, että meinasi housunperse revetä.
(Jotain 500, luokkaa)
A4 B9 TFSI Q s-line

doppelgänger

Lainaus käyttäjältä: vag4life - 25.05.21 - klo:21:53
Mites Döppeli saitko päivitettyä naviin kartat. Sain itse AC:lta niin naurettavan tarjouksen karttapäivitykselle, että meinasi housunperse revetä.
(Jotain 500, luokkaa)

Enhän minä ole mitään aikaan saanut. Ajatuksen tasolla ollut tässä ja nyt kesällä kyllä toteutan. Tosiaan marmorin kautta tuo päivitys aivan naurettava. Itse meinasin ottaa verkkokaupasta kartat ja ladata internetin välityksellä sitten nämä, onnistuu suoraan autoon ladata valikosta.

Toinen vaihtoehto erään audiharrastajan avulla nämä hoitaa. Taisi olla 540, koko paketti kun vaihtaa charge only -portin normi usbiin, samalla päivittää mmi:n, asentaa ASI:n ja päivittää kartat (lisäksi ikuiset päivitykset).

BMW 325xi sedan -07

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy