Kirjoittaja Aihe: Keskustelua talvirenkaista nastarenkaat/kitkarenkaat/keskieuroopan kitkarenkaat  (Luettu 601233 kertaa)

Poissa TTO

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 794
    • Profiili
Mitäköhän osoitettua haittaa mikromuovista on, aivan ei yhtään mitään. Menee sellaisenaan eliöiden suoliston läpi. Paljon melua tyhjästä kuten nykyään on tapana.
Aika rohkeasti todettu.

Paikalla b1mpo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.297
    • Profiili
Ei kannata kouhottaa ilmastonmuutoksella. Tämä maapallo tuhotaan sodilla aseilla jne. ennen suurempia ilmastonmuutoksia. Muutama ISO paukku ja se on siinä. :-[
Lapset uhoaa monesti sillä tavalla että en minäkään kun ei kukaan muukaan. Miksei voi aatella ihan ite?
https://youtu.be/FkG31SiTERI
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Poissa teräksenharmaa

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.838
    • Profiili
Kitkarenkaista sitä mikromuovia irtoaa eniten.
Nokialainen oiken kehua retosteli kitkoja kunka siitä irtoaa pieniä hiukkasia ja parantaa pitoa.
Kerrotko vielä, että missä on retosteltu mikromuovin irtoamisella?

Poissa Jönglööraaja

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 477
    • Profiili
Kerrotko vielä, että missä on retosteltu mikromuovin irtoamisella?

Rengasliikkeen tiskillä.

Poissa Suberb 2012

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 264
    • Profiili
Kuis se kumi muuttuu muoviksi? Onko jotain samaa kuin siinä että lehmästä tulee härkä, hauki kasvaa aina 50% kuollessaan tai...

Ilmastonmuutos, mikromuovi ja muut muotihössötykset ei parane Suomalaisten toimilla... Urpåt maksaa, ihan samoin kuin valitsemalla vapaaehtoisesti paremman ”Premium”-tuotteen koska sillä pelastaa itsensä ja maapallon :D :D Onneksi urpåilta voi rokottaa vapaasti, ilman että ne edes tajuaa vedätystä :D

Paikalla b1mpo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.297
    • Profiili
Kuis se kumi muuttuu muoviksi? Onko jotain samaa kuin siinä että lehmästä tulee härkä, hauki kasvaa aina 50% kuollessaan tai...

Ilmastonmuutos, mikromuovi ja muut muotihössötykset ei parane Suomalaisten toimilla... Urpåt maksaa, ihan samoin kuin valitsemalla vapaaehtoisesti paremman ”Premium”-tuotteen koska sillä pelastaa itsensä ja maapallon :D :D Onneksi urpåilta voi rokottaa vapaasti, ilman että ne edes tajuaa vedätystä :D
Varsin itsekästä ajattelua ja turhaa uhoa.

Monta kertaa oon törmänny itse siihen, että joudun ostamaan paremman, kun ensin luulin säästäväni. Loppujen lopuksi tuli kalliimmaksi ja lisäksi turhaa roskaa.

Ei tietenkään Suomen toimilla pallo pelastu. Eikä nuo maksut mene edes oikeaan osoitteeseen, eli maksut päästöistä ei korvaa menetettyä/kulutettua, eikä aina edes hillitse asioita. Eli siltä osin pidän tuota vuosisadan vedätyksenä. Mutta jos ajatusmaailma ei ihmisillä muutu yleisesti ja tartu toisiin, ei se pallo pelastu(voiko se pallo edes pelastua?). Itsekäs asenne(minulle kuuluu) estää monen hyvän asian toteutumisen kaikilla elämän osa-alueilla.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Poissa teräksenharmaa

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.838
    • Profiili
Rengasliikkeen tiskillä.

Ajatttelin, että nokialainen olisi viitannut tuotteisiin tai valmistajaan, mutta kyseessä olikin sitten joku random rengasmyyjä, joiden puheet jääköön arvoonsa.

Kuis se kumi muuttuu muoviksi? Onko jotain samaa kuin siinä että lehmästä tulee härkä, hauki kasvaa aina 50% kuollessaan tai...

Synteettinen kumi ja muovi ovat tässä yhteydessä hyvin verrattavissa nautaan ja härkään. Kemiallisesti puhutaan samankaltaisesta polymeeristä, eikä fysikaalisilla ominaisuuksilla ole niin merkistystä tässä yhteydessä.
« Viimeksi muokattu: 04.10.19 - klo:17:26 kirjoittanut teräksenharmaa »

Poissa Flat

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.301
    • Profiili
Mitäköhän osoitettua haittaa mikromuovista on, aivan ei yhtään mitään. Menee sellaisenaan eliöiden suoliston läpi. Paljon melua tyhjästä kuten nykyään on tapana.
Hoh, kommentoijalla ei taida olla mitään hajua aiheesta, kehoitan tutustumaan tähän aihepiiriin.
Ei mene läpi eliöistä. Ihminen on ravintoketjun yläpäässä, eli tungemme tätä muovia ravinnossa sisuksiimme jatkuvasti.

Lainaus
Ilmastonmuutos, mikromuovi ja muut muotihössötykset ei parane Suomalaisten toimilla...
Hieno asenne, näinhän ne asiat paranevat. Onnea matkaan.

Lainaus
Ei kannata kouhottaa ilmastonmuutoksella. Tämä maapallo tuhotaan sodilla aseilla jne. ennen suurempia ilmastonmuutoksia. Muutama ISO paukku ja se on siinä.
On hyvin todennäköistä että ilmastomuutos ajaa eittämättä kansakunnat sotaan luonnonvaroista , vedestä ja  asuinkelpoisesta maasta. Parempi meuhkata tästä kuin dissata tätä.

Takaisin mustiin pyöreisiin pirelleihin.....Hyvä että meillä on valinnanvaraa renkaissa, muutoin em. ilmasto/muovikeskustelukin olisi jäänyt tekemättä.

Ja saahan tämä ilmastonmuutos hyvääkin aikaan. Koville rattimiehille on tullut tarjolle sähköautoja. Ilman ilmasto-ongelmia kaasuttelisimme seuraavankin vuosituhannen polttomoottoreilla.
« Viimeksi muokattu: 04.10.19 - klo:17:25 kirjoittanut Flat »

Poissa sakal83

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.269
    • Profiili
Tiennytkään, että nastarenkailijoiden joukossa on tohtoristason tiedemiehiä, jotka kumoavat ilmastonmuutoksen.
Nyt ollaan syvissä muovivesissä ::)

Poissa Suberb 2012

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 264
    • Profiili
Varsin itsekästä ajattelua ja turhaa uhoa.

Monta kertaa oon törmänny itse siihen, että joudun ostamaan paremman, kun ensin luulin säästäväni. Loppujen lopuksi tuli kalliimmaksi ja lisäksi turhaa roskaa.

Ei tietenkään Suomen toimilla pallo pelastu. Eikä nuo maksut mene edes oikeaan osoitteeseen, eli maksut päästöistä ei korvaa menetettyä/kulutettua, eikä aina edes hillitse asioita. Eli siltä osin pidän tuota vuosisadan vedätyksenä. Mutta jos ajatusmaailma ei ihmisillä muutu yleisesti ja tartu toisiin, ei se pallo pelastu(voiko se pallo edes pelastua?). Itsekäs asenne(minulle kuuluu) estää monen hyvän asian toteutumisen kaikilla elämän osa-alueilla.

En ole itsekäs, päinvastoin jaan oikein mielelläni. Erityisesti niille joilla on (oikeasti)tarvetta. En niille jotka ovat liian hmm.. no eivät saa/kykene itse aikaiseksi...

En osta halpaa, ostan hyvän ja käyttötarkoitukseen sopivan. En osta markkinamiesten mielikuvia. Varmistun laadusta ja toimivuudesta itse, tai kokemusten kautta. Omien tai luotettavien käyttäjien. Mustista rinkuloista puhuttaessa tiedän jo muutaman miljoonan kokemuksella ettei kaikkia onnettomuuksia pysty estämään. Ei millään. No ehkä pysymällä kotona, toisaalta 25% ihmissistä kuolee omaan sänkyynsä, eli ”huonoilla" renkaillakin olet vielä liikentessäkin vahvoilla, jos osaa ajaa :D

Poissa sakal83

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.269
    • Profiili
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/renkaat-menevat-kohta-vaihtoon-kannattaako-valita-nastat-vai-kitkat-rengasvalmistaja-vastaa-5-vaitteeseen/6ba297df-7744-4537-ab2c-5a460b5957bd

Lainaus
Renkaiden vaihto alkaa olla taas ajankohtaista ainakin osassa Suomea, joten keskusteluihin nousee kestoaihe: nastarenkaat vai kitkarenkaat?

Nokian Renkaiden mukaan suomalaisten autoissa on useimmiten nastarenkaat, mutta kitkarenkailla on oma vannoutunut käyttäjäkuntansa.

Nastarengasta rengasvalmistaja kehuu vakaaksi ja turvalliseksi vaihtoehdoksi. Se päihittää nastattoman eli kitkarenkaan etenkin jäisellä tiellä ja kovaksi pakkautuneella lumella sekä silloin, kun keli ja lämpötila vaihtelevat suuresti.

Toisaalta, kun kuljettaja tietää mitä tekee, on kitkarengas puolestaan erittäin hyvä valinta. Nastaton rengas tarjoaa ajomukavuutta ja on hiljainen sekä polttoainetaloudellinen vaihtoehto.

3. Väitteen kikkailuunkaan Matin morri ei lähtisi rahojaan haaskaamaan.

Poissa Flat

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.301
    • Profiili
3. Väitteen kikkailuunkaan Matin morri ei lähtisi rahojaan haaskaamaan.
Tulevaisuudessa perinteinen kitka - nasta vääntö  höystyy myös välikelimiesten uholla. Joten vääntö jatkuu entistäkin tiukempana....ja mikäs siinä. Asiallinen argumentointi puoleen tai toiseen on aina tervetullutta. Aina sitä näistä oppii jotain uutta.

Poissa Jönglööraaja

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 477
    • Profiili
Suuren rengasliikkeen myyjä sanoi,että aja vanteilla.

Poissa pekeke

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 237
  • Ocu 2.0 TDI DSG hb -17(ei f.l.)
    • Profiili
Hoh, kommentoijalla ei taida olla mitään hajua aiheesta, kehoitan tutustumaan tähän aihepiiriin.
Ei mene läpi eliöistä. Ihminen on ravintoketjun yläpäässä, eli tungemme tätä muovia ravinnossa sisuksiimme jatkuvasti.


Niinpä, mutta yhdenkään tutkimuksen mukaan mikromuovi ei rikastu meihin tai muihin selkärankaisiin, läpi menee. Kannattaisi tosiaan tutustua tutkimuksiin eikä hömppäjuttuihin.

Poissa sakal83

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.269
    • Profiili
Niinpä, mutta yhdenkään tutkimuksen mukaan mikromuovi ei rikastu meihin tai muihin selkärankaisiin, läpi menee. Kannattaisi tosiaan tutustua tutkimuksiin eikä hömppäjuttuihin.
https://echa.europa.eu/fi/hot-topics/microplastics

Eli Annankadulle lennätetään porukkaa ympäri Eurooppaa, ihan muuten vaan pohtimaan asioita.
Jos käyt valaisemassa heille, että ei ole mitään haittaa ihmiselle, niin voivat keskittyä muihin asioihin.

Poissa jt

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 771
    • Profiili
Onko muuten missään testissä ollut Contin kumirunkoisia nastoja? Niillehän luvataan pienempää melua ja parempaa pitoa. Vahvistavatko testit tätä?
On ollut testissä. Vi Bilägare lehden nastatestissä oli mukana Contin IceC. 3 FlexStud, jossa juuri nuo nastat ja 17" koossa, koska sitä pienemmissä on tavalliset nastat.

Testin hiljaisin nastarengas oli kuitenkin Michelinin (Venäjällä valmistettu :) ) X-Ice North 4, vaikka Ice3 oli testin pehmein nastarengas ja vieläpä niillä kuminastoilla. GoodYearin .. SoundComfort nasta sai myös saman arvosanan kuin Ice3. Melutesti tehtiin Ford Focus 1.0T:lla 90km/h, kuljettajan paikalta. Melun arvostelussa subjektiivisen arvion painoarvo oli iso. En muista mitä Ice2 sai testeissä suhteessa muihin, joten hankala sanoa onko parannusta edelliseen, mutta keskiarvoa hiljaisempi testatuista nastoista kumminkin. 

Muut nastat sisältäen Nokian Hakka9 saivat vähemmän pisteitä melusta, peränpitäjänä Kiinassa paistettu Sailun, joka muuten 500km:n ajon jälkeen alkoi kärsiä jo pahasti nastakadosta. Ja jäi jälkeen kaikissa talvitesteissä (mukaan lukien jääjarrutus) verrokkina olleesta Contin kitkasta, jälleen kerran osoitus siitä että hyvä kitka voi päihittää mennen tullen huonon nastarenkaan jopa uutena.

Talvitestiosuuksissa Ice3 pärjäsi hyvin ollen eri testeissä joko kärjessä tai sen tuntumassa ja  tuli täten testin ykköseksi yhteispisteissä. Onko se kuminastojen vai renkaan kokonaisuuden itsensä ansiota, jaa-a, mahdoton sanoa.

Ice3:n heikkoutena taasen pidettiin epävakaata ja huonoa ajettavuutta ("den mjuka däcket har en diffust och svårkört beteende") ja mainittiin että se näyttäisi kuluvan nopeasti asfaltilla.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

Poissa -karppa-

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.201
    • Profiili
Mä en ymmärrä miksi kitkoja palvovat tuovat aina noista testeistä sen esille, että paskin nastarengas, joka tehty vinkuintiassa häviää parhaalle kitkarenkaalle? Miksi eivät tuo paskimman kitkarenkaan ja paskimman nastarenkaan eroa jolla on merkitystä!

Eurolla saa euron tuotteen!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Poissa Suberb 2012

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 264
    • Profiili
https://echa.europa.eu/fi/hot-topics/microplastics

Eli Annankadulle lennätetään porukkaa ympäri Eurooppaa, ihan muuten vaan pohtimaan asioita.
Jos käyt valaisemassa heille, että ei ole mitään haittaa ihmiselle, niin voivat keskittyä muihin asioihin.

NO siinähän sitä muaalimaa pelastetaan, kun joukko tyhjäntoimittajia lentelee eestaas kokouksiin. EIkö ne ole kuullut puhelimesta, valokuvasta ja uusimmasta keksinnöstä videosta?

Poissa sakal83

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.269
    • Profiili
NO siinähän sitä muaalimaa pelastetaan, kun joukko tyhjäntoimittajia lentelee eestaas kokouksiin. EIkö ne ole kuullut puhelimesta, valokuvasta ja uusimmasta keksinnöstä videosta?
Siihen en ota kantaa ovatko tyhjäntoimittajia vai ei. Tuntuu siltä että netissä on aina nämä viisaimmat yksilöt, jotka tietävät asiasta, kuin asiasta paremmin.

Käyttävät kyllä webexiä normaaleihin palavereihin. Mutta nuo pääkokoukset tehdään paikanpäällä.

Poissa jt

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 771
    • Profiili
Mä en ymmärrä miksi kitkoja palvovat tuovat aina noista testeistä sen esille, että paskin nastarengas, joka tehty vinkuintiassa häviää parhaalle kitkarenkaalle? Miksi eivät tuo paskimman kitkarenkaan ja paskimman nastarenkaan eroa jolla on merkitystä!

Eurolla saa euron tuotteen!
Kyseinen testi oli nastojen testi ja siinä oli vain yksi kitka mukana verrokkina joten haluamasi vertailu ei onnistu.

Mutta voidaan verrata myös toiseen täällä mainittuun eli Teknisk Världin testiin, jossa oli nastoja ja kahden tyypin kitkoja mukana, mukaan lukien halppikset. Huonoin rengas oli nasta, Kormoran Stud 2, Michelin osaomistama, jonka jääpito sai heikoimman arvosanan parin KE-kitkan kanssa. Toiseksi viimeinen oli halppis nordic-kitka, Federal Himalaya ICEO (koskaan kuullutkaan ko. valmistajasta/renkaasta), jonka jää- ja lumipito olivat kaikissa testeissä paremmat kuin ko. nastan. Tämä vain kuvaamaan että ei se nastakaan ole se autuaaksi tekevä asia, vaan vaaditaan myös osaavan valmistajan laaturengas jotta nastoista saadaan kunnolla hyötyä talvirenkaassa.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

Poissa -karppa-

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.201
    • Profiili
Tämä vain kuvaamaan että ei se nastakaan ole se autuaaksi tekevä asia, vaan vaaditaan myös osaavan valmistajan laaturengas jotta nastoista saadaan kunnolla hyötyä talvirenkaassa.

Oliko tämä jollakinlailla ULLATUS 😂? Ei edes ns. merkkivalmistajatkaan aina onnistu talvirenkaissa otetaan, vaikka michelin esimerkiksi ennen uusinta mallia viimeiset viisi vuotta.

Eurolla saa sen euron tuotteen ja päästään taas siihen, että köyhän ei kannata ostaa sitä halpaa paskaa. Hyvä asia taas on, että noita halpoja susirenkaitakin testataan, niin huomaa ettei talvirenkaissa riitä musta ja melkein pyöreä oli kyse kitkoista tai nastarenkaista...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Poissa erttuli

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 159
    • Profiili
Tulipa sitten ovelle Conti Ice2, kun halvalla sai verraten Ice3.
Vain 710e setille 225/45/17. Miksipä sitä vaihtaa hyväksi todettua  8)

Poissa jt

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 771
    • Profiili
Vi Bilägare lehdessä NR13/2019 oli aikaisemmin mainitun nastatestin jälkeen kitkatesti koossa 225/50R 17. Tulokset eivät liene yllättäviä top kärjen osalta mutta 4:s sija ehkä hiukan yllätys: Continental 7, Nokian R3, sitten Goodyear Ice2 ja neljäntenä yllättäen (Nokian "halpamerkki") Nordman RS2. Yhteensä mukana oli 8 rengasta mukaanlukien Kiina-halppis, joka löytyi "odotetulta" sijalta..

Jääjarrutuksesta täydet pisteet saivat Conti, Nokian ja Nordman, tulokset olivat lähes samat ollen 20cm sisällä toisistaan ja muut jäivät selvästi tästä kärkikolmikosta.

Nordman oli jäällä selvästi Goodyearia parempi, mutta GY nousi kokonaispisteissä RS2:n ohi mm. ollen joukon paras märällä tiellä (pl EU-kitka). Conti taasen oli joukon heikoin vesiliirtotestissä. R3 oli Contia parempi mm. märkätesteissä, mutta Conti taasen hitusen parempi lumella jolla suuri painoarvo jään kanssa ja meni näin ollen kokonaispisteissä ensimmäiseksi. Contin kumin kovuus oli joukon pehmein 49, Nokian 53, Goodyear 61 ja Nordman (Venäjältä ;)) 55.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

Poissa VWVW

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 39
    • Profiili
Itselläni on 2015 - 2016 talvella käyttöön otetut 215/55 R17 Continental Viking Contact 6 kitkat. Viime talvena jouduin muutaman kerran kadun varresta lapiolla kaivamaan, kun ei pitoa enää riittänyt kuten edellisinä talvina. Vasta neljäs talvi oli kyseessä. Ei ole kitkoja ennen näitä ollut. Huononeeko kitkoissa näin nopeasti pito? Jokin kumin kovettuminen tuli mieleen. Säilytyksessä ovat VW:lla olleet ja 6,5 - 7 mm on vielä nytkin urasyvyys. Nyt ajattelin nastoihin palata ja Michelin X-ICE NORTH 4 olisi listalla.

Paikalla b1mpo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.297
    • Profiili
Neljäntenä talvena ruukannu noi olleet hiukan jo liukkaammat edellisiin talviin nähden. Mutta vaikka viidentenä talvena olisi pintaa vielä jäljellä, alkaa pito olla jo huono. Näin viimeksi kun oli pidempään sama auto ja renkaat alla. Renkaat oli tuolloin ajettu karkeasti 100tkm ja 4-5mm pintaa kun vaihtoon meni. Hakkapeliitta r oli kyseessä ja koko 195/65/15.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Poissa Pihistelijä

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 837
    • Profiili
Huononeeko kitkoissa näin nopeasti pito?
Kitkat tärvelee nopeasti, jos niillä ajaa pitkälle keväälle. Asfaltit ovat keväisin nastarenkaiden jäljiltä sellaiset raastinraudat, että kitkat saavat huhtikuussa enemmän siipeensä kuin koko talven aikana ennen sitä. Eli kitkat voi laittaa alle syksyllä aikaisin, mutta vastaavasti pois alta keväällä aikaisin. Itse olen vaihtanut kesärenkaat jo maaliskuun lopussa. Ne saavat sitten iskua nastojen tärvelemistä asfaltista, mutta ovat halvemmat kuin kitkat. Itse olen ajanut kitkoilla viisi talvea. Pito on ollut vielä viidentenäkin ihan hyvä.
Seat Leon ST 1.0 TSI Ecomotive Style manuaali -17 

Poissa Jönglööraaja

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 477
    • Profiili
Kolmen talven jälkeen on talvirenkaista pitoa hävinnyt miltei puolet.
Uudet renkaat puree niin pirusti lumeenkin mutta seuraavana talvena on jo selvä ero.

Poissa Pihistelijä

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 837
    • Profiili
En muuten ymmärrä miksi jo niin monessa autossa täällä Päijät-Hämeessä on jo nastat. Ulkona on +10 C eikä yöpakkasista tietoakaan. Keli ei todellakaan vaadi talvirenkaita.
Seat Leon ST 1.0 TSI Ecomotive Style manuaali -17 

Poissa ile

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 481
  • C7 Allroad 3.0TDI
    • Profiili
Kolmen talven jälkeen on talvirenkaista pitoa hävinnyt miltei puolet.
Uudet renkaat puree niin pirusti lumeenkin mutta seuraavana talvena on jo selvä ero.

Samat fiilikset. Pari talvea menee ihan ok, mutta kolmantena selkeesti pidosta hukkunut hyvä siivu on sitten alla kitka tai nasta. Kilsoja tullee joku 40-50tkm/v.

Poissa Liikkuvapallo gte

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 371
    • Profiili
Varmaan näin jos ajelee jollain history tason autoilla.

Nykyiset sähköautot kyllä hoitaa tämänkin asian melko mallikkaasti  8)
egolf 2019
ex golf gte 2018

 






Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy