Kirjoittaja Aihe: Keskustelua talvirenkaista nastarenkaat/kitkarenkaat/keskieuroopan kitkarenkaat  (Luettu 538904 kertaa)

Poissa V60

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 305
    • Profiili
Pari viikkoa lumisadetta ei ole mikään ongelma KE-kitkoille muun liikenteen joukossa mikäli ajonopeudet ja etäisyydet pitää järkevinä, parhaat KE-kitkat eivät edes ole niin kaukana normiskandikitkojen suorituskyvystä lumella. Kuukauden päästä on taas sulaa ja +5 astetta ja noilla renkailla saakin sitten ajella pitkälle vappuun asti ilman omantunnontuskia.

Niin, mutta kun täällä Suomen talvessa on ihan jäätäkin. Tänään kun Pirkanmaalla odottelin 6 auton letkassa omaa vuoroani stop- merkin takana, lähtö pieneen ylämäkeen ja lunta jään päällä, niin aikamoisia vaikeuksia oli 2- vetoisilla autoilla päästä edes liikkeelle ko. paikasta. Melkoisen paljon löi joutavaa ennen kuin auto kunnolla liikkui. Siinä olisi varmaan ollut KE- kitka elementissään.
Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Volvo V60 D5 -16

Poissa 58make

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 50
    • Profiili
Niin, mutta kun täällä Suomen talvessa on ihan jäätäkin. Tänään kun Pirkanmaalla odottelin 6 auton letkassa omaa vuoroani stop- merkin takana, lähtö pieneen ylämäkeen ja lunta jään päällä, niin aikamoisia vaikeuksia oli 2- vetoisilla autoilla päästä edes liikkeelle ko. paikasta. Melkoisen paljon löi joutavaa ennen kuin auto kunnolla liikkui. Siinä olisi varmaan ollut KE- kitka elementissään.

Eli siinäkään tilanteessa ei niistä testivoittaja nastarenkaista paljoa apua ollut, erään
käyttäjän ylistys lauluja kun lukee, niin testivoittajilla olisi lähtenyt kuin rusakko
makuulta.
Ratkaise asunto ja autopulma samalla kertaa,
osta skoda ja asu korjaamolla.

Poissa sakal83

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.200
    • Profiili
Kyllä mä olen ainakin ihan helisemäs tolla firman pakulla jossa tän vuoden nastat alla.
Yritän kovasti välttää pysähtymisiä mihinkään mäkiin, koska takuuta ei ole matkan jatkumisesta ylöspäin.
Ei se siitä kitkoillakaan nousisi, mutta ei ne nastat kesää tee.
Ymmärrä muutenkaan, miksi nastoilla pitäisi päästä lujempaa kuin muiden matkavauhti? Siinä sitä riskiä just otetaan, mitä taas nastoilla perustellaan vähentävän.
Toki asia on eri josain perähikiän metsätiellä, missä pitää ohittaa se 1 auto vuorokaudessa, mutta kun tässä nyt tätä pirkanmaa/pääkaupunkiseutua on nostettu tapetille...

Poissa pilkku1

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 12
  • Leon tdi fr 4drive
    • Profiili
Täällä ajeltu testissä 0 tähteä saaneilla uusilla nangang kitkoilla ja ei mitään ongelmia, mitä nyt vähän tunnottomuus näitä renkaita vaivaa. Neliveto on yliveto vai miten se meni, mutta kitkoille ääni täältä stadista

Poissa V60

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 305
    • Profiili
Itse saatan ajaa päivän sisällä sekä kitka- että nastarenkailla. Tällöin pääsee vertaamaan samalla tiellä ja kelillä. Vaikka Nordic- kitkat pääosin ihan hyvin toimiikin, niin kyllä nasta on parempi tietyissä olosuhteissa. Yllätyksiä aina tulee ja silloin maksimaalinen pito on tarpeen.

Naapuripalstalla eräs pk- seudun autoilija totesi asuvansa sellaisessa paikassa, että nastat on pakko olla. Kitkojakin on kokeillut, mutta ei toimi. On siis erilaisia lähtökohtia joten ei voi yleistää että jollain pärjää 100% varmasti.
Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Volvo V60 D5 -16

Poissa -karppa-

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.869
    • Profiili
Eli siinäkään tilanteessa ei niistä testivoittaja nastarenkaista paljoa apua ollut, erään
käyttäjän ylistys lauluja kun lukee, niin testivoittajilla olisi lähtenyt kuin rusakko
makuulta.

Neliveto ja markkinoiden parhaat nastarenkaat talvella on ihan tietoinen valinta, kun voi ja pystyy.

Elämä on täynnä valintoja...

Kyllä mä olen ainakin ihan helisemäs tolla firman pakulla jossa tän vuoden nastat alla.
Yritän kovasti välttää pysähtymisiä mihinkään mäkiin, koska takuuta ei ole matkan jatkumisesta ylöspäin.
Ei se siitä kitkoillakaan nousisi, mutta ei ne nastat kesää tee.
Ymmärrä muutenkaan, miksi nastoilla pitäisi päästä lujempaa kuin muiden matkavauhti? Siinä sitä riskiä just otetaan, mitä taas nastoilla perustellaan vähentävän.
Toki asia on eri josain perähikiän metsätiellä, missä pitää ohittaa se 1 auto vuorokaudessa, mutta kun tässä nyt tätä pirkanmaa/pääkaupunkiseutua on nostettu tapetille...

Mitä tämä kommentti antaa? Pakettiauto nastarenkailla. Kertoisi edes nastarenkaiden merkin ja mallin.

Kerro myös lisää näistä riskeistä? Jos 100km/h rajoituksella, joku köröttelee 68km/h, niin vilkku päälle ja ohi. Tämän jälkeen matka jatkuu normaalisti nopeusrajoitusten mukaan.
« Viimeksi muokattu: 06.02.19 - klo:17:02 kirjoittanut -karppa- »
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Poissa sakal83

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.200
    • Profiili
Meinaatko että olisi jotain eroa, jos olisi eri nastat?
Ihan merkkirenkaat ovat alla.

Tuo ohittaminen varmaan toimii siellä peräkylässä. Epäilen että, olet ikinä poistunut sieltä metsäpolulta, koska muuten tietäisit, että ohittamalla sen ensimmäisen, olet sen toisen perässä alta 5 sekunnin.
Tätä ohitusjumppaa saatkin suorittaa sen koko matkan, kunnes ollaankaan siellä junttilan nurkilla, jossa vapaata baanaa on päästellä sitä 100kmh.
Ja 2 minuutin päästä tämä ensimmäinen ohitettava tulee mahdollisesti samalle baanalle.

Mikä nyt sitten kullekkin on turvallista?

Poissa -karppa-

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.869
    • Profiili
Meinaatko että olisi jotain eroa, jos olisi eri nastat?
Ihan merkkirenkaat ovat alla.

Tuo ohittaminen varmaan toimii siellä peräkylässä. Epäilen että, olet ikinä poistunut sieltä metsäpolulta, koska muuten tietäisit, että ohittamalla sen ensimmäisen, olet sen toisen perässä alta 5 sekunnin.
Tätä ohitusjumppaa saatkin suorittaa sen koko matkan, kunnes ollaankaan siellä junttilan nurkilla, jossa vapaata baanaa on päästellä sitä 100kmh.
Ja 2 minuutin päästä tämä ensimmäinen ohitettava tulee mahdollisesti samalle baanalle.

Mikä nyt sitten kullekkin on turvallista?

Ai renkaissa ei ole eroja? Miksi sitten länkytät kitkoista ja nastoista?

Taidan nähdä Suomea vuodessa pikkaisen enemmän, kuin sinä ja monipuolisemmin. Toiset osaa myös arvioida kannattaako se ohitus vai ei.

Tosin sinun kirjoitusten perusteella olet se persekärpänen toisena tekemässä possujunaa, joka pahoittaa mielensä, kun joku menee ohi ja sinun vuoronumerosi viedään  ;D ;D. Ja jononhan muodostaa se toinen auto!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Poissa gunman

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 525
    • Profiili
Njaa...
Vein tänään autoni (tiguan) huoltoon, siinä alla ikivanhat kitkat, pintaa varmaan 4mm.
Sain vuokra-autoksi pakasta vedetyn (1600km mittarissa) polon nastarenkailla.
(en muista oman autoni renkaiden merkkiä, enkä ole sitä tuosta poloisestakaan katsonut)

Ajokokemus ei kamalasti eronnut, nuo nastat oli ihan yhtä liukkaat/pitävät pk-seudun tiestöllä. (jotka tänään oli
paljolti jäiset)
Ainoan selvästi havaittavan eron teki oma pihaan johtava tieni, (ylämäki) jossa lumen alla jäätä.
En tuolla pololla päässyt pihaan ruopimatta... Mutta siinä ero tuli varmasti vajaavedosta  :)

Niin taikka näin, olen melkoisen varma, että omaani kun uudet talvikiekot ensitalveksi hankin, ovat ne kitkat.
Kulkineeni:
Nykyinen: VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion -12
Exät:
VW Tiguan 2.0 TDI A 4Motion -08, Kia Sportage 2.0 CRDI A 4x4 -05, Skoda Octavia combi 1.9 TDI A -03, Seat Cordoba vario 1.9 TDI -00, Seat Toledo 1.9 TDI -98, Nissan Primera 1.6 -94, Peugeot 405 1.9 -90, Saab 96 1.5 -79, Bmw 316 1.6 -78

Poissa sakal83

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.200
    • Profiili
Ai renkaissa ei ole eroja? Miksi sitten länkytät kitkoista ja nastoista?

Taidan nähdä Suomea vuodessa pikkaisen enemmän, kuin sinä ja monipuolisemmin. Toiset osaa myös arvioida kannattaako se ohitus vai ei.

Tosin sinun kirjoitusten perusteella olet se persekärpänen toisena tekemässä possujunaa, joka pahoittaa mielensä, kun joku menee ohi ja sinun vuoronumerosi viedään  ;D ;D. Ja jononhan muodostaa se toinen auto!
Mitäköhän tähänkin vastais nauramatta?
Oot suomemestari ymmärtämisen saralla. Tai trolli?
Veikkaan tosin ensimmäistä, koska toi sun järjenjuoksu on pohjaluokkaa.
Jatka renkaiden ruuvailuja.

Poissa jarkko_h

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 688
  • -- LUJAA LAATUA: VAG --
    • Profiili
Pääkaupungilla ollut viime päivinä nautinnollisia ajokelejä. Tylsien kehäteiden lisäksi on tullut ajettua huonosti ylläpidettyjä pikkuteitä.

Koko talvena ei vielä ole ollut kunnon liukasta keliä, mutta lumi piristää kummasti.

Nastoihin ei ole enää paluuta.

Poissa jt

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 573
    • Profiili
Pääkaupungilla ollut viime päivinä nautinnollisia ajokelejä. Tylsien kehäteiden lisäksi on tullut ajettua huonosti ylläpidettyjä pikkuteitä.

Koko talvena ei vielä ole ollut kunnon liukasta keliä, mutta lumi piristää kummasti.

Nastoihin ei ole enää paluuta.
Vkl tuli ajeltua myös pääosin lumen peittämiä, suolaamattomia pikkuteitä. Hyvinhän tuolla ajeli, tosin sen verran kapea ja mutkainen tie oli että tiukoissa mutkissa ihan suosiolla hidastin. Välillä kitkoilla ajaessa tulee hieman epätodellinen tunne että miten tämä näin hyvin ja hiljaisesti etenee vaikka alla lunta/jäätä ja mutkaa pukkaa.

Jos jotain etua nastoista haluaa hakea, niin kokemattomalle kuskille (tai äärirajoilla ajavalla rallikuskille? :) ) nastojen "kahina" saattaa olla hyödyksi, sillä viimeistään silloin tietää että nyt on pito ylitetty ja pitää hiljentää, tai muuten pian metsä kutsuu.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

Poissa TDI Golf

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 122
    • Profiili
Meinaatko että olisi jotain eroa, jos olisi eri nastat?
Ihan merkkirenkaat ovat alla.

Tuo ohittaminen varmaan toimii siellä peräkylässä. Epäilen että, olet ikinä poistunut sieltä metsäpolulta, koska muuten tietäisit, että ohittamalla sen ensimmäisen, olet sen toisen perässä alta 5 sekunnin.
Tätä ohitusjumppaa saatkin suorittaa sen koko matkan, kunnes ollaankaan siellä junttilan nurkilla, jossa vapaata baanaa on päästellä sitä 100kmh.
Ja 2 minuutin päästä tämä ensimmäinen ohitettava tulee mahdollisesti samalle baanalle.

Mikä nyt sitten kullekkin on turvallista?

Sen verran tulee siivuja vuodessa että ohituksiakin tulee, noi ketkä ajaa sen 60-70km/h isommilla pikiteillä tulisi sakottaa koska aiheuttavat jonojen muodostumista ja turhia ohitustilanteita.
Samoin tämän maan liikennekulttuurissa on vikaa, kurapaskakelissä ajetaan perässä kiinni 3-4 auton letkoja eikä kukaan uskalla mennä ohi, tuollaisen nipun kun ohittaa niin 20km päässä on seuraava samanlainen.
Myös nykään ohi yrittävät tarvii 10km suoran että pääsee ohi vaikka autoissa tehoa tänä päivänä onkin.
Kiihdytyskaistoja ei osata käyttää, ajetaan 50km/h vauhtia sinne kaistan päähän ja parhaat jarruttaa sinne.
Myös noita kummallisia mulkkuja kun omivat jonkin paikan, ajavat 75-78km/h ja ohituskaistan kohdalla, ainakin jos joku ohi koittaa tai normikaistalla jos ohi koittaa onkin sitten se 100-120km/h.
Kehätietäkin tullut sen verran ajettua että ohi on ollut tarvetta mennä.
Jotenkin vaikuttaa tämä kitka-nasta sessio siltä että se oma tapa ja rengastus on oikea muilla väärä, tai ainakin asuu väärässä paikassa

Poissa concorde

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 171
    • Profiili
Aika kohtuuhintaista settiä esim B8-Passattiin: https://www.renkaatvaihtoon.fi/rengas/nokian/nokian_hakkapeliittar3/215-55r17/156708

Noksun R3 215/55/17 , 550€ kierros.
Farkkupasuunat: B8 GT 4M & B8 GTE

Poissa V60

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 305
    • Profiili
Vkl tuli ajeltua myös pääosin lumen peittämiä, suolaamattomia pikkuteitä. Hyvinhän tuolla ajeli, tosin sen verran kapea ja mutkainen tie oli että tiukoissa mutkissa ihan suosiolla hidastin. Välillä kitkoilla ajaessa tulee hieman epätodellinen tunne että miten tämä näin hyvin ja hiljaisesti etenee vaikka alla lunta/jäätä ja mutkaa pukkaa.

Jos jotain etua nastoista haluaa hakea, niin kokemattomalle kuskille (tai äärirajoilla ajavalla rallikuskille? :) ) nastojen "kahina" saattaa olla hyödyksi, sillä viimeistään silloin tietää että nyt on pito ylitetty ja pitää hiljentää, tai muuten pian metsä kutsuu.

Kumman ohutta oli eilen pito vesijäällä kitkoilla. Mistäköhän mahtoi johtua.
Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Volvo V60 D5 -16

Poissa -karppa-

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.869
    • Profiili
Kumman ohutta oli eilen pito vesijäällä kitkoilla. Mistäköhän mahtoi johtua.

Kyllä liukasta oli nastoillakin jarrutettaessa, mutta ei mitään yllättävää, jos pikkaisenkin on silmät auki, kun menee autoon.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Poissa Skeida-Bob

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 94
  • Reborn
    • Profiili
Hyvin pitkälti sama näillä Kumhon Izeneilläkin ollut.
4x4
Vielä männöö,  vieläe männöö...

Poissa -karppa-

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.869
    • Profiili
Mulla ei muuta:
https://tekniikanmaailma.fi/melkein-kaikilla-suomalaisilla-on-talvella-talvirenkaat-tutkimus-selvitti-nastat-voittavat-kitkat-88-12/

"Melkein kaikilla suomalaisilla on talvella talvirenkaat, tutkimus selvitti – Nastat voittavat kitkat 88–12"
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Poissa sakal83

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.200
    • Profiili
Joukossa tyhmyys tiivistyy

Poissa Suberb 2012

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 192
  • -Ite kun tekee, saa sellasen kun sattuu tulemaan-
    • Profiili
Tutkimuksen mukaan siis EU-kitkat olisi ylivoimaisen turvalliset!!!! Ei ensimmäistäkään onnettomuutta ;)


***
Kesärenkaita tai all season -renkaita ei esiintynyt myöskään vuosien 2012–2016 onnettomuusaineistossa. Liikenneturvallisuuden kannalta tulokset ovat myönteisiä.
***

Itse vaihdoin Alpinit alle jo edellisviikolla, kevät on jo korvilla :D

Poissa -karppa-

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.869
    • Profiili
Joukossa tyhmyys tiivistyy

Jännä miten kitkarenkailla ajavien pitää heti olla perustelemassa omaa valintaansa tai olla haukkumassa nastarenkailla ajavia? Minä kysyn miksi? Oli kyse tästä foorumista tai tuosta jutusta!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Poissa sakal83

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.200
    • Profiili
On se jännä.
Yhtä jännää on lukea kun nastailijat (tai ainakin osa) hakevat palstoja ja ilmoittavat kuinka nastat ”voittavat”. Voittavat missä??? Mitä nastat tuossa voittivat?
Suurinosa ajaa nastoilla. Ei varmaan tarvitse sitä eriseen tulla tänne voitonhehkuttamaan.
Ei mulla muuta.

Poissa -karppa-

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.869
    • Profiili
On se jännä.
Yhtä jännää on lukea kun nastailijat (tai ainakin osa) hakevat palstoja ja ilmoittavat kuinka nastat ”voittavat”. Voittavat missä??? Mitä nastat tuossa voittivat?
Suurinosa ajaa nastoilla. Ei varmaan tarvitse sitä eriseen tulla tänne voitonhehkuttamaan.
Ei mulla muuta.

Kun mieleni minä pahoitin  ::)?

"Keskustelua talvirenkaista nastarenkaat/kitkarenkaat/keskieuroopan kitkarenkaat"
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Poissa b1mpo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.720
    • Profiili
Jännä miten kitkarenkailla ajavien pitää heti olla perustelemassa omaa valintaansa tai olla haukkumassa nastarenkailla ajavia? Minä kysyn miksi? Oli kyse tästä foorumista tai tuosta jutusta!
Kyllähän perustelu ja asiallinen väittelykin on paikallaan tässäkin aiheessa. Jos perustelee asiansa, voi se toisesta tuntua väittelyltä, tai oikeassa olemiselta, vaikkei se niitä ole. Minä voisin pääsääntöisesti haukkua nastoja, mutta en nastan käyttäjiä, joka taas menee henkilökohtaiselle tasolle. Ymmärrätkö eron? Jos perustelee kantansa asiassa kuin asiassa, pitäisi sen lisätä vastapuolelle ymmärrystä toista kohtaan, vaikkei olisi samaa mieltä. Eikös se näin pitäisi mennä kaiken järjen mukaan?

Pääsääntöisesti jokainen ajaa laillisilla talvirenkailla talvella. Iso osa ihmisistä ajaa myös auton alla olevilla ensiasennusnastoilla, jotka ovat jo aikansa eläneet, mutta rapisevat alla kertoen mukamas pidosta. Näitähän on tullut vastaan hyvin paljon, kuten esim.tuulilasin käytettyjen autojen katsastustarkastuksissa huomataan. Ihmisten epätietoisuus ja piittaamattomuus on suurimpia syitä tähän.

Itsellä kolmatta talvea r2 kitkat. Ei ole ikävä nastoja. Vielä varmasti seuraavakin talvi noilla menee, jos on sama auto alla.
Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Poissa sakal83

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.200
    • Profiili
Kun mieleni minä pahoitin  ::)?

"Keskustelua talvirenkaista nastarenkaat/kitkarenkaat/keskieuroopan kitkarenkaat"
Jos näin kävi, trollauksesi siis onnistui.

Poissa Iero

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 197
    • Profiili
Rav4H AWD ssä ja Yaris Hybridissä on CVC6 kitkat. Ei ole ollut ongelmia ja vaimo ajelee päivittäin Hesassa muutamia kymmeniä kilometrejä työsiirtymiä ja kehuu, miten hyvin Yaris menee pöperikössä - en ole kysyt, vaan oma-aloitteisesti on kertonut. Kuulema muilla työkavereillaan on ongelmia ajaa pöperikössä, mutta hänellä ei.
Itse olen reilun 20 vuotta ajellut kitkoilla ilman ongelmia, ja 20 vuotta sitten kitkarenkaiden laatu oli varmaankin paljon huonompi kuin nykypäivän kitkoilla.
RAV4 Hybrid -17 AWD ja Yaris Hybrid Style -18
Ex: Ocu -15, 1,4 TSI DSG7 Combi, Honda CRV Exec. -07, Honda CRV -05, Opel Vectra GLS 2.0 aut. -95

Poissa -karppa-

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.869
    • Profiili
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Poissa nokivasara

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.031
    • Profiili
Nyt Continental tuo uudet nastarenkaat (Kuminasta). Miten nyt voi pahoittaa mielensä?

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kuminasta-tuo-renkaaseen-lisaa-pitoa-ja-vahemman-melua-nain-suomessa-kehitetty-nasta-toimii/5250cb55-5bf1-481a-ab83-59ffa7f161be?ref=iltalehti:1c1d&utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=almainternal&utm_campaign=kiintea_kauppalehti_ohjausboksi&utm_content=ohjausboksi&_gl=1*9kb1t8*_ga*MTM2MTUxMDUzNC4xNTM2NDczMTQ2*_gid*MTQyNDk2NDQxMy4xNTUwMjA3MTUw
Vielä voi pahoittaa.. Nastassa on kovametalliydin
Vain nastan runko on kumia, joka tekee siitä joustavamman. Nastan kokonaismassa on jutun mukaan pieni, joten kyllähän se kait pienentää nastan iskuvoimaa ja teiden kulumista?

Poissa sakal83

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.200
    • Profiili
Tokkopa kukaan muu kuin nastaspede tästä pahoittaa mielensä.
Kun tuo ei voita kuitenkaan raamattulehden testiä, niin nastaspede ei tätä voi ostaa, koska kompromissiä ei tehdä. Aina pitää ajaa kuin olisi se talven pahin keli ja vauhti on vakio.

Poissa gunman

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 525
    • Profiili
Tokkopa kukaan muu kuin nastaspede tästä pahoittaa mielensä.
Kun tuo ei voita kuitenkaan raamattulehden testiä, niin nastaspede ei tätä voi ostaa, koska kompromissiä ei tehdä. Aina pitää ajaa kuin olisi se talven pahin keli ja vauhti on vakio.

Erittäin hyvin sanottu.
Kulkineeni:
Nykyinen: VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion -12
Exät:
VW Tiguan 2.0 TDI A 4Motion -08, Kia Sportage 2.0 CRDI A 4x4 -05, Skoda Octavia combi 1.9 TDI A -03, Seat Cordoba vario 1.9 TDI -00, Seat Toledo 1.9 TDI -98, Nissan Primera 1.6 -94, Peugeot 405 1.9 -90, Saab 96 1.5 -79, Bmw 316 1.6 -78

 






Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy