Keskustelua talvirenkaista nastarenkaat/kitkarenkaat/keskieuroopan kitkarenkaat

Aloittaja -karppa-, 12.03.16 - klo:17:24

« edellinen - seuraava »

JaskaPankuttaja

Synteesinä voitaneen todeta että kaikki täällä paheksuvat huonoilla renkailla ajamista ja vaativat että jokainen tielläliikkuja pitää huolen että on käyttöönsä parhaiten sopivat renkaat ja huolehtii että sovittaa ajotyylinsä ja -nopeutensa vastaamaan käytössään olevien renkaiden ominaisuuksia vastaavaksi keliolosuhteiden muuttutessa.

Rengastestejä suositellaan luettavaksi mutta kriittisesti ja rengasvalinnassa testejä voi käyttää apuna kunhan muistaa painottaa arvosanoja omaan käyttöönsä sopivaksi.

Sopiiko tämä kaikille?

CeeCee3.6

Pakkohan se on tähänkin keskusteluun oma mielipide tuoda...
Mielenkiinnolla olen seurannut tätä ajoittain varsin kiihkeätäkin keskustelua niinkin tavallisesta asiasta kun talvirenkaat. Jos tämän keskusteluketjun pohjalta pitäisi lähteä tekemään rengasvalintoja, niin voipi olla, että renkaat jäisi kokonaan ostamatta tai ainakin niitä pitäisi vaihtaa monta kertaa kaudessa.
Tässä välissä lienee paikallaan kertoa se oma rengasvalinta ja se on yllätys, yllätys, Itä-Suomalaiset Nokian renkaat (made on Russia), Hakkapeliitta R, kokoa 235/45 R17. Itse olen todennut niiden sopivan ajotyyliini, käyttötarkoitukseensa jne., enkä ole kaivannut ominaisuuksien perusteluun ensimmäistäkään tieteellistä tutkimusta tai testitulosta, vaan ihan sen oman perstuntuman. Näin aion toimia vastakin.
Tuskin maltan odottaa sitä pian alkavaa kesärengaskeskustelua..😎
Tallissa odottavat 235/35 R19 Goodyearin kesäkiekot allelaittoa...

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 22.03.16 - klo:17:34
Vain vaivoin vaivaudun vastaamaan mokoman sivistymättömän loanheiton jälkeen..
Sanoinko mistä Tv-uutisista oli kyse?
21.3. ja seitsemän uutiset.. n. klo. 17:30 alkaen alkaa ko. uutinen.. n. 18:45 kohdalla puhutaan dieselautojen päästöistä.
Niin siis sama uutisjuttuhan tuo on. Ei kai nyt ainakaan sillä ole mitään väliä, näytetäänkö se Seitsemän uutisissa vai Kymmenen uutisissa. Se, ettei tuokaan lähde tukenut väitteitäsi, on puhdas fakta, eikä sillä ole mitään tekemistä loanheiton kanssa.


teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 22.03.16 - klo:18:53
Jankun jankun.. höpö löpö :) Katoitko edes sen kohdan minkä mainitsin?.. mitä ko. tutkija sanoi selvällä suomenkielellä dieselautoista vs. mitä minä sanoin?
Joo katsoin. Siinä kerrottiin typpidioksidipäästörajojen ylityksien johtuvan aika pitkälti dieselautojen päästöistä. Tuossahan ei ole mitään uutta tai erikoista. Sen sijaan sinun väitteistäsi yhteenkään ei otettu kantaa. Tässä muistin virkistämiseksi virheellisiä väitteitäsi, jotka liitit tuohon uutiseen:
-dieselautot ovat kaupunkien merkittävin ilmanlaadun heikentäjä
-"nastarengaspöly" on marginaalista
-dosentti ei kehtaa mainita

Täysin samaan tyyliin perustelin Aalto-yliopiston tutkimuksella omia väitteitäsi, vaikka tutkimuksesta ei löydy esittämiäsi väitteitä. En tiedä vääristeletkö asioita tarkoituksella vai vain vahingossa.

JiiJii71

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 22.03.16 - klo:21:20


Tästä aiheesta juuri keskusteltiin töissä, että jos pikkaisenkin ajat esimerkiksi Kainuussa, niin tiedät miksi siellä ei paljon kitkarenkaita näy. Olen myös omasta mielestäni todennut sen jo kertaalleen, että jos ajat käsivarsi-Hanko väliä kellonajasta riippumatta, niin kyllä silloin kannattaa se oikea rengasvalinta tehdä.



Taitaa tuollaiset tulla seuraavaksi talveksi, kun ALD:n kautta ei taida saada nopeamman nopeusluokan saatavilla.

http://www.michelin.fi/henkiloauton-renkaat/michelin-x-ice-xi3?fromTyreSelector=true&width=225&selectorMode=bySize&ratio=45&radial=17&load=94&speed=y&zp=false&fromTyreSegment=1&dimensionId=x-ice-xi3-05704-252539-170946

Noilla tulen ensi talvena liikkumaan kaikissa maakunnissamme, kuitenkin pääsääntöisesti itäisessä Suomessa. Kainuu luetaan itäiseen Suomeen. :) Olkaa tyytyväisiä , etten tuhoa kallista infraamme 30 000 km:n edestä.
Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

JaskaPankuttaja

Lainaus käyttäjältä: JiiJii71 - 22.03.16 - klo:21:31
Taitaa tuollaiset tulla seuraavaksi talveksi, kun ALD:n kautta ei taida saada nopeamman nopeusluokan saatavilla.

http://www.michelin.fi/henkiloauton-renkaat/michelin-x-ice-xi3?fromTyreSelector=true&width=225&selectorMode=bySize&ratio=45&radial=17&load=94&speed=y&zp=false&fromTyreSegment=1&dimensionId=x-ice-xi3-05704-252539-170946

Noilla tulen ensi talvena liikkumaan kaikissa maakunnissamme, kuitenkin pääsääntöisesti itäisessä Suomessa. Kainuu luetaan itäiseen Suomeen. :) Olkaa tyytyväisiä , etten tuhoa kallista infraamme 30 000 km:n edestä.

Hyvä rengas, sen mitä olen useampaakin autoa ajanut joissa on ollut tuollaiset.
Ei tosin mikään niistä ole ollut Octavia.

JiiJii71

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 22.03.16 - klo:21:48
Mihin tarvit nopeampaa nopeusluokkaa jos ajat Suomessa?

Itse taas mietin välikelinrenkaiksi noita Goodyear:n Ultragrip Ice 2 kitkoja, kun nuo Hakkapeliitta R2 on melko lullat ajaa (Eivät ole kovin suunta vakaat).

Nuo R2:t ovat kyllä sanalla sanoen todella löysät. Edellisessä bemussa menivät vielä hyvin, siinä kun olivat runflattina. Nykyisessä keltaisessa Octaviassa oli ensimmäisinä talvirenkaina juurikin nuo samaiset Misukat, ihan hyvä kuva niistä jäi. Tosin talven jälkeen ei niistä paljoa yli neljää milliä löytynyt... KE-kitkat lähinnä kiinnostavat erittäin hyvän ja tarkan ajettavuuden takia, vaimolle tulleessa B7 2.0T quattrossa on alla Michelin Primacy Alpin renkaat, erittäin tanakan oloiset talvirenkaiksi.

Oletko -karppa- jo vaihtanut välikelin renkaat alle? Eikö tuo ole hiukan vaivalloista vaihdella montaa kertaa talvessa? Itsellä lähinnä voisi juolahtataa tuollainen puljailu mieleen - jos olisi mahdollisuus - tuollaiset Primacy Alpin:t ja sydäntalvi ajella skandikitkoilla.
Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

skriko

Mihin tällä keskustelulla pyritään. Mikä on paras talvirengas Suomen talveen.
Riippuu talvesta, autosta, kuskista ja ajo-olosuhteista. Itse pidän parhaana renkaana Suomen talveen kitkarengasta. Michelin, Nokian ja Continental käy hyvin.
Tämä on paras talvirengas käyttööni ja autooni. Vai oliko topicissa tarkoitus puhua mikä on maksettujen rengastestien mukaan paras. Joka testien perusteella ostaa renkaansa yms......

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: JiiJii71 - 22.03.16 - klo:22:00
Oletko -karppa- jo vaihtanut välikelin renkaat alle? Eikö tuo ole hiukan vaivalloista vaihdella montaa kertaa talvessa? Itsellä lähinnä voisi juolahtataa tuollainen puljailu mieleen - jos olisi mahdollisuus - tuollaiset Primacy Alpin:t ja sydäntalvi ajella skandikitkoilla.

En ole vielä, mutta voi olla, että pääsiäisenä vaihdan jos 10 vuorokauden ennuste ei muutu.

Jos olisin laiska, niin töissä kävisin vaihtamassa, mutta ei tuossa kotonakaan mene kuin 20-30 minuuttia vaihtaessa. Mulle tuo sopivaa vaihtelua normitöihin ja menee harrastelusta, kun voi nollat naamassa vain ruuvata pulttia ja nostaa/laskea tunkkia. Toki nuo yhdet ylimääräiset renkaat vie tilaa varastossa.

Toki omalla kohdalla välikelinrenkaissa on se ristiriitaisuus, että tämän hetken nastat ovat paremmat oikeastaan joka suhteessa ja varsinkin kuivalla/märällä asvaltilla. Mutta en viitsi jurruuttaa parasta pitoa nastoista pois, jos kelit rupeaa menemään plussan puolelle eikä tuota mustaa jäätä enään ole. Silloin voi heittää nuo kitkat alle. Toki mulla olisi ensi talveksi vaihtoehtona välikelinrenkaiksi yhden talven ajetut continental contiicecontact:n nastat, mutta voi olla että puolessa vuodessa voi renkaat vaihtua vielä monta kertaa.

Lainaus käyttäjältä: JaskaPankuttaja - 22.03.16 - klo:22:02
Juuri tällaisista kysymyksistä alkaa aina se älytön vääntö kuka on oikeassa.
Mitä väliä sillä on miksi JiiJii71 haluaa korkeamman nopeusluokan renkaat?

Ja mistä kukakin tietää mitä joku toinen tarvitsee, varsinkaan näiden esitettyjen tietojen pohjalta?

Kesärenkaissa nopeampi nopeusluokka tarkoittaa pehmeämpää rengasta ja nopeampaa kulumista. En tiedä onko laki muuttunut aiemmasta, että renkaan nopeusluokan pitää täsmätä rekisteriotteessa merkittyä tai tästä pitää olla tarra ohjaamossa?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

skriko

Lainaus käyttäjältä: JiiJii71 - 22.03.16 - klo:22:00
Nuo R2:t ovat kyllä sanalla sanoen todella löysät.

Sciroccossa oli ärrät. Siinä ne toimivat hienosti. Opel Astra GTC 200:ssa on nuo R2:t ja ne ovat kyllä löysät.

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 22.03.16 - klo:23:08
Tämän "keskustelun " perusteella olis kyllä vaikeaa valita renkaita  8) .

Päinvastoin, rengastestien tulokset ovat tehneet valitsemisen harvinaisen helpoksi. Jos asut ja ajat pääosin etelä-suomessa, KE-kitka on sinulle paras rengastyyppi. Jos ajat jatkuvasti suomen päästä päähän tai sijaitset napapiirin korkeudella, skandikumit ovat sinulle paras rengastyyppi.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

sakal83

Jahas, valikoiva sensuuri iskenyt. Ehkäpä ihan hyvä niin. Juttuhan ei tästä juurikaan muuksi muutu.
Ihan mielenkiinnosta kysyn kuitenkin moderaattorilta joka tätä turhaa jankkaamista seuraa, että missä se sensuurin raja mahtaa mennä?
"Koiven nylkyttäjäksi" ja Tero-petteriksi" kutsuminen näyttää läpäisevän sensuurin, mutta älykääpiö näytti olevan liikaa? :o
Myös jos tosta lähtee kelailemaan viestejä, niin näihin henkilökohtaisuuksiin menemisen ensimmäisen kiven kiskaisi kuka?
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan ja ken leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön...

Itsetuntoni ei kuitenkaan ole 14-vuotiaan pikkutytön tasolla murrosiän kynnyksellä, joten ihan se ja sama mitä joku kirjoittaa tai ajattelee minusta siellä ruudun toisella puolella.

Taitaa tuo talvirengaskausi olemaan pikkuhiljaa pulkassa, joten hiljennytään taas vuodeksi  ;D
Ei muuta kuin hyvää pässiäistä itse kullekkin 8)
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

lao

Voi niitä parkoja ketkä menivät vaihtamaan jo viikko sitten kesärenkaat täällä Tampereella. Nyt meinasn tarvitaan todellakin talvirenkaita ja tähän lumeen ei pure suola/hiekka kun vauhdilla tuli. Juuri tästä syystä kitkarenkailla mennään kun ei ole paniikkia vaihtaa heti niitä ropisevia pölykoneita pois.
Ajossa Volvo V90 T8 AWD R design MY18
Ex.
Volvo XC60 D4 Business Classic Summum -17
Škoda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG -16
BMW F31 320iA xDrive M-sport -13
BMW E91 330xdA M-Sport -06
VW Golf GTI DSG (4ov) -05

-karppa-

1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

teräksenharmaa

Selväähän se on, että talvirengas pitää suvikeleillä kesärengasta huonommin, mutta itse en ole vielä tähän päivään mennessä ymmärtänyt sitä, että miten siitä renkaasta, jolla vielä hetki sitten oli turvallista ajaa jäällä, muuttuukin hengen vaaralliseksi sen jään sulaessa pois.

Jultsu

Aivan samalla tavalla kuin siitä KE-talvirenkaasta tulee hengenvaarallinen kun se lumi ja jää onkin saksalaisen asfaltin sijasta suomalaisella asfaltilla.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Zego


tärpätti

Nyt on tullut Jeesus rengas markkinoille, ainakin nyt vasta mainoksen näin. Michelin Cross climate.
Octavia BKD

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Zego - 23.03.16 - klo:21:50
Väärin! Kuluneesta kitkarenkaasta oli kyse ja olisi hyvin voinut myös kirjoittaa kulunut kesärengas.

Väärin! Kuluneen kitkarenkaan ja kuluneen kesärenkaan ominaisuudet kesällä ovat kumminkin aivan erillaiset. Jälkimmäinen toimii myös sateella ja ääritilanteissa, kun kumiseos on kovempaa. Tuon voi kuka tahansa myös itse kokeilla kädellä ja katso silmällä vertailemalla kitkarengasta ja kesärengasta  ;)

http://rengasblogi.fi/kesalla-kannattaa-kitkarenkaatkin-vaihtaa-kesarenkaisiin/
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

rami

Nyt on tullut uusi kitkarengas samoin kuin nastarengas joka tunnistaa hirven umpimähkä pusikosta.
Nastarenkaassa on kovempi pito niin saa ajaa lähemmäs hirveä ja kitkassa on pitempi jarrutusmatka jolloin rengas antaa singnaalia ja alkaa piipittämään. ;)

JaskaPankuttaja

#140
Näissä rengasjutuissa eri medioissa kriittinen ja skeptinen kuluttaja aina on kuulevinaan erilaisia motiiveja juttujen tekemiseen.

Rengastehtailla on intressipiirissä, yllättävää kyllä, lisätä renkaiden myyntiä.
Autolehdillä taas on halua lisätä omaa myyntiään.

Kun sitten nämä kaksi asiaa ristiintaulukoidaan niin huomataan että keväällä ja syksyllä sopivia artikkeleja julkaisemalla saadaan näille molemmille tahoille win-win -asetelma; kohahduttavia juttuja jotka lisäävät sekä lehtien että rengasmyyntiä.

Nyt tuossa puffatussa Tuulilasin jutussa melko vakuuttavasti esiintynyt Larmela (oliko selvinpäin kun esiintyminen oli aika rauhatonta?) esitti käänteentekeviä testejä joiden perusteella saatiin selville että loppuunkulunut nastaton talvirengas on kesäkelillä dramaattisesti huonompi esimerkiksi märkäpidolta kuin uusi kesärengas.
Ne jotka eivät tätä usko voivat ostaa seuraavaksi ilmestyvän lehden.
Itse taidan uskoa ostamattakin.

Olisi ehkä ollut mielenkiintoista lukea millainen ero on samalla tavalla loppuunkuluneella kesärenkaalla, sekin olisi varmasti lisännyt rengasmyyntiä.


Mutta dogmien mukaisesti se juttu julkaistaan vasta syksyllä että saataisiin ihmiset ostamaan loppukesästä rengasvarastot tyhjiksi ennen talvirenkaiden saapumista.
Tässä tavoitteessa sitten poliisi rengasliikkeiden pyyteettömällä avustuksella tekee rengasratsioita.
Kun rengasratsioita suunnitellaan niin samalla varmaankin sovitaan että viranomaiskäytössä olevissa autoissa on uudet renkaat rengasratsian suorittavasta yrityksestä?

Nastaton talvirengas on hengenvaarallinen sulalla ja märällä tiellä kesällä, mutta ilmeisesti kuitenkin ihan ok valinta vaikkapa maaliskuussa vaikka olosuhteissa tien pinnalla ei juurikaan eroa ole kesäkuun alun kylmiin päiviin?

Nastalliset huippurenkaat ovat kuulemma niin paljon paremmat märällä asfaltilla ettei voi kaukana kesärenkaasta olla, ja kun täälläkin on todistettu ettei nastat kuluta tietä niin nastarengas olisi optimaalinen valinta ympärivuotiseksi renkaaksi, ei ole huolta keväällä takatalvesta eikä syksyllä ensilumesta.


Näihin vähemmän asiasisältöisiin viesteihin pätenee se että kun argumentointitaito loppuu niin alkaa uittuilu.
Viestit kuvastavat jollakin tasolla kirjottajansa pään sisäistä maisemaa, itselläni jankuttaminen kuvastanee pyrkimystä saada itselleni liikkeenharjoittajan status, enemmänkin kylläkin sen edestakaisen liikkeen.

Näissäkin asioissa, kuten liikenteessä, jokainen yrittää pärjätä niillä eväillä jotka on syntymässään saanut tai matkan varrella kehittänyt tai omaksunut.
Jos on lusikalla annettu niin ei voi(ne?) kauhalla vaatia.



ept

Lainaus käyttäjältä: tärpätti - 23.03.16 - klo:22:03
Nyt on tullut Jeesus rengas markkinoille, ainakin nyt vasta mainoksen näin. Michelin Cross climate.

Kunhan ei eksy jäälle: https://www.youtube.com/watch?v=CC_UvZZSfAY

Verrokkina pahamaineinen KE-kitka. Tuossa tuo CC vaikuttaa kyllä lähinnä kesärenkaalta jäällä.
Nykyinen: Skoda Octavia Combi 1.5 G-TEC Style DSG -22
Edellinen: Skoda Octavia Combi 1.5 G-TEC Style BusinessLine DSG -20
Aiempi: Skoda Octavia LB 1.6 TDI Style DSG -16
Aiempi: Volvo 850 SportsWagon  2.4-10 A -95

firstvw

Lainaus käyttäjältä: ept - 24.03.16 - klo:07:35
Kunhan ei eksy jäälle: https://www.youtube.com/watch?v=CC_UvZZSfAY

Verrokkina pahamaineinen KE-kitka. Tuossa tuo CC vaikuttaa kyllä lähinnä kesärenkaalta jäällä.
Jotenki näyttää siltä ettei toi kuski osaa edes ajaa. Olis edes heittäny kakkosta tai kolmosta pesään siinä suditellessa ;)

teräksenharmaa

”Pohjoismaissa teiden kuluminen on iso haaste. Tähtäämme siihen, että tien kuluvuutta voidaan vähentää tinkimättä renkaan jääpidosta.”
Kai Hauvala

Black Donuts Engineeringin toimitusjohtaja
http://www.aamulehti.fi/raha/pirkkalalainen-yritys-kehittaa-rengaskohun-keskella-uutta-nastaa-ja-nastarenkaita/

Täällä tuntuu olevan kuitenkin parempaa tietoa. Nastathan eivät tunnetusti mitään kuluta, vaan syypäitä kulumiseen ovat kitkarenkaiden lamellit ja mikä milloinkin, mutta se kovametsllinen tietä piikkaava piikki nyt ei mitenkään voi tietä kuluttaa...

JFabiaK

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 26.03.16 - klo:13:58
”Pohjoismaissa teiden kuluminen on iso haaste. Tähtäämme siihen, että tien kuluvuutta voidaan vähentää tinkimättä renkaan jääpidosta.”
Kai Hauvala

Black Donuts Engineeringin toimitusjohtaja
http://www.aamulehti.fi/raha/pirkkalalainen-yritys-kehittaa-rengaskohun-keskella-uutta-nastaa-ja-nastarenkaita/

Täällä tuntuu olevan kuitenkin parempaa tietoa. Nastathan eivät tunnetusti mitään kuluta, vaan syypäitä kulumiseen ovat kitkarenkaiden lamellit ja mikä milloinkin, mutta se kovametsllinen tietä piikkaava piikki nyt ei mitenkään voi tietä kuluttaa...
Ilmeisesti ruoste on jo iskenyt teräksenharmauteen? Sama vanha katkeruus sekoittuneena narsismiin taitaa kuitenkin olla ruostetta tehokkaampia - kun älykkyys ei riitä?
Käy jopa oikeinkirjoituksen päälle kun piikit (omassa lihassa?) piikkaavat ?
Suola ja urea ovat myrkkyä - pitäisi olla haponkestävät teräsrakenteet niin autossa kuin miehessäkin.  Narsissit sopivat narsisteillekin - keep smiling!  ::)
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

vasara

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 26.03.16 - klo:13:58
”Pohjoismaissa teiden kuluminen on iso haaste. Tähtäämme siihen, että tien kuluvuutta voidaan vähentää tinkimättä renkaan jääpidosta.”
Kai Hauvala

Black Donuts Engineeringin toimitusjohtaja
http://www.aamulehti.fi/raha/pirkkalalainen-yritys-kehittaa-rengaskohun-keskella-uutta-nastaa-ja-nastarenkaita/

Black Donutsin asiakasyrityksiä on mm. kiinalainen Triange, jonka nastarenkailla jarrutusmatka jäällä on testien mukaan lähes tupla verrattuna Nokia hk8:iin. Trianglen rengasta vannetukku silti markkinoi väittäen sitä paremmaksi kuin muita :)
Että tämmönen tämä donitsifirma.. uskottavuus sanomisissa ja tuotteissa pyöreä nolla. Donitsin väki lisäksi varasti yrityssalaisuuksia Nokialta.
"Rikoksesta syytettyjen hallusta on takavarikoitu kymmeniätuhansia Nokian Renkaiden tuote- ja tuotannonkehitykseen liittyviä tallenteita."
http://www.hs.fi/talous/a1456811645928

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: JFabiaK - 26.03.16 - klo:14:40
Ilmeisesti ruoste on jo iskenyt teräksenharmauteen? Sama vanha katkeruus sekoittuneena narsismiin taitaa kuitenkin olla ruostetta tehokkaampia - kun älykkyys ei riitä?
Käy jopa oikeinkirjoituksen päälle kun piikit (omassa lihassa?) piikkaavat ?
Suola ja urea ovat myrkkyä - pitäisi olla haponkestävät teräsrakenteet niin autossa kuin miehessäkin.  Narsissit sopivat narsisteillekin - keep smiling!  ::)
Olet malliesimerkki kirjoittajasta, jolla argumentit pääsivät loppumaan. Vestisi antaa kyllä vahvat perusteet olettaa, ettet tunnista kirjoitusvirheitä tekstistäni.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 26.03.16 - klo:15:24
Black Donutsin asiakasyrityksiä on mm. kiinalainen Triange, jonka nastarenkailla jarrutusmatka jäällä on testien mukaan lähes tupla verrattuna Nokia hk8:iin. Trianglen rengasta vannetukku silti markkinoi väittäen sitä paremmaksi kuin muita :)
Että tämmönen tämä donitsifirma.. uskottavuus sanomisissa ja tuotteissa pyöreä nolla. Donitsin väki lisäksi varasti yrityssalaisuuksia Nokialta.
"Rikoksesta syytettyjen hallusta on takavarikoitu kymmeniätuhansia Nokian Renkaiden tuote- ja tuotannonkehitykseen liittyviä tallenteita."
http://www.hs.fi/talous/a1456811645928
Niin no, onhan tuo Hauvala kuitenkin Nokian Renkaiden entinen kehityspäällikkö. Luulisi hänen tietävän tuollaiset alan perusasiat. Voihan kuitenkin olla, että hän on ajautunut noihin positioihin ihan sattumalta ja tämän palstan totaaliset amatöörit tietävät paremmin eli ne kitkarenkaan lamellit ovat kuin ovatkin asfaltin surma.

JaskaPankuttaja

Lainaus käyttäjältä: JFabiaK - 26.03.16 - klo:14:40
Ilmeisesti ruoste on jo iskenyt teräksenharmauteen? Sama vanha katkeruus sekoittuneena narsismiin taitaa kuitenkin olla ruostetta tehokkaampia - kun älykkyys ei riitä?
Käy jopa oikeinkirjoituksen päälle kun piikit (omassa lihassa?) piikkaavat ?
Suola ja urea ovat myrkkyä - pitäisi olla haponkestävät teräsrakenteet niin autossa kuin miehessäkin.  Narsissit sopivat narsisteillekin - keep smiling!  ::)

Nyt aletaan olla suomi24.fi -tasolla!

En sitten tiedä onko se kenellekin plussaa vai miinusta.

vasara

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 26.03.16 - klo:18:45
Niin no, onhan tuo Hauvala kuitenkin Nokian Renkaiden entinen kehityspäällikkö. Luulisi hänen tietävän tuollaiset alan perusasiat. Voihan kuitenkin olla, että hän on ajautunut noihin positioihin ihan sattumalta ja tämän palstan totaaliset amatöörit tietävät paremmin eli ne kitkarenkaan lamellit ovat kuin ovatkin asfaltin surma.
Tuotteiden huonous puhuu omaa kieltään ja rikosepäilyt ei nekään lisää luotettavuutta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy