Minkä vahan valitsisit autollesi?

Aloittaja rob-s, 19.10.10 - klo:21:14

« edellinen - seuraava »

Minkä näistä vahamerkeistä valitsisit autollesi?

AutoGlym
133 (31.7%)
Zymol
2 (0.5%)
Sonax
13 (3.1%)
Swissvax
11 (2.6%)
Dodo Juice
19 (4.5%)
Meguiars
44 (10.5%)
Ei mikään näistä
89 (21.2%)
Turtle Wax
21 (5%)
Collinite
88 (21%)

Äänestäjiä yhteensä: 401

xmasa

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 30.03.11 - klo:01:02
Nyt tuli mieleen, että onkohan kenelläkään mitään tietoa/kokemusta tuosta vahasta?
http://www.meguiarsdirect.com/detail/MEG+G17516

Itsekkin just ostin tuota kyseistä Ultimate Quik Waxia, mutta on niin paskaset kelit, että ei ole ehtinyt vielä kokeilla toimivuutta. Aiempien pesukertojen jälkeen on tullut yleensä aina laitettua Ultimate Quik Detaileria, mikä vaikuttaa hyvin samanlaiselta suoja/pikavahalta kuin tuo Quik Wax. Sopii hyvin sellaiselle joka ei ehdi/jaksa joka kk olla autoa vahaamassa.

En tiedä paljonko sitten oikeasti noissa on eroja, mutta helppoja ja nopeita noi on käyttää. Suihkauttaa pinnalle ja levittää tasaisesti liinalla ja kuivalla liinalla käy lopuksi vielä paikat läpi. Ainakin Quik Waxia mainostettiin, että voi jopa tehdä suoraan auringonpaisteessa.
Nyk: Avensis -18
Ex: BMW F31 320iA xDrive -13
Ex: Toyota Auris -14
Ex: VeeWee Golf TSI -09

makelja

Viikonloppuna laittelin juuri tuon saman detailerin pesun jälkeen. Rupesi hienosti kiiltämään. Mutta on se karhea se pinta. Vaatii kovan työstön keväämmällä että saa pinnan hyväksi.

Maikki

Kokeilkaapa laittaa perinteinen detailer kuten Megun quik detailer tai ultimate quik detailer ennen kuivaamista (tosin kannattaa kuivata kuivausliinalla). Helpottaa kuivaamista kun pienentää veden pintajännitystä eli paljon vähemmän inhottavia vesinoroja. Kiiltää yhtä hyvin kuin jos levittäisi kuivalle pinnalle.

Paras detailer joka tähän mennessä on tullut vastaan on Dodo Juicen Red Mist Tropical. Megun detailerit häviää kiillossa 6-0. Tuota voi käyttää vain kuivalle pinnalle eikä kannata säikähtää kun pinta näyttää rasvaiselta muutaman minuutin ajan levityksen jälkeen.

Isäukon cappuccino beigen ocun pesin eilen Dodon Sour Power shampoolla ja kuivauksen jälkeen vedin päälle Red Mist Tropical:in. 2kk sitten ennen luovutusta vahasin Meguiars #16 ja Dodo Juice Diamond Whitella mutta RMT toi wetlookin esiin ihan eri tavalla. En olisi uskonut että niinkin pliisusta väristä kuin tuo cappuccino beige on saa niinkin nätin  ;D

Harmi vain etten heti pesun jälkeen saanut otettua kuvaa ja 15km ajon jälkeen olikin taas kurakyljet  :P

Mikko

Mä olen tykänyt tuosta Red Mist Tropicalista. Kiiltää komeasti. Tuoksuukin karkilta. :P

Oman auton maalipinta on kyllä edelleen ihan liukkaan tuntuinen, muutamassa kohdassa on pieniä pikipisteitä, mutta ei muuta sen kummempaa. Ehkä sitä Shieldiä on tuolla edelleen pinnan suojana vaikka toisin epäilin. Sunnuntaina ainakin taas vesi helmeili entiseen malliin auton pinnalla pesun jälkeen. Tiedä sitten miksi viimeksi ei helmeillyt. Maanantaina otti niin pahasti päähän kun auto oli ihan kurassa muutaman kilometrin ajon jälkeen, että kävin heittämässä pari ämpärillistä vettä auton päälle tuossa työpaikan pihassa. Ihmeen hyvin lähti kaikki lika pois ja auto oli melkein kuin juuri pesty. Tuota Dodon RMT:tä olen kyllä pesun jälkeen käyttänyt, mutta muuta sen kummempaa ei autolle ole tehty.

Pertsa

^No prkl, pitääköhän tässä vielä taas jotain uutta kokeilla, elikkä tuota Red Mist Tropicalia minunkin...

Homer

Pikkuhiljaa alan valmistautua Yetin kevätvahauksiin. Paljon olen saanut ideoita tältä keskustelupalstalta mutta muutama kysymys jäi mietityttämään. Alla suunnittelemani toimenpiteet ja askarruttavat kysymykset punaisella:

Esipesu/ vahajäämien poisto: en tiedä voiko Fairyä tähän käyttää? Solmaster AS 40 tuli jo hankittua mutta poistaneeko vahajäämiä edes vahvana liuoksena (esim. 10 %)?

Pesu: Turtlevax Big Orange. Ostin tätä Motonetistä mutta sen jälkeen jo luin jonkun arvion ettei ole kummoinen pesuaine >:(

Claybar: jäänee tällä kertaa väliin, toivon että seuraava vaihe osaltaan korvaisi

Carlack 68:  lian poistoa (korvannee saven?), Uv -suojaa ja nanoilua

Vahaus: Collinite 476. Levitys sienellä, poispyyhintä mikrokuituliinalla -> auttaisiko tässä Bilteman pyörivä värkki vai riittääkö manuaalinen vispaus?

Kotzi

Turtlen Big Orangehan on kehuttu hellävaraiseksi, jonka puolesta se on sitten varmaan "ei kovin kummoinen pesuaine". Kyllä tuolla lähtee puhtaaksi auto, ei siihen mitään kauheita liuottimia tarvita kun auto pestään. Vahatulle pinnalle erittäin hyvä tuon hellävaraisuuden takia. Ehkä tuo on sitten huono pesuaine niille autoille joissa vahaa ei käytetä ja tarvii aina kaikista kovimmat pesuaineet, jotta lika lähtee pois. Talvella varsinkin hyvä kun autoa ei niin ahkerasti vahailla, jollon vahan on syytä kestää pitkään.

Ite laittanu Colliniten käsin, mutta voihan sen koneellakin laittaa. Nopeemmin sen varmaan koneella saa levitettyä, mutta ei käsinkään ole työläs.

Eikös tuo Solmaster ollut liuotin joten se poistaa vanhan vahan. Fairystä on monenlaista juttua, jossain sanotaan sen olevan sopimaton auton maalipinnalle. Ite oon käyttäny ihan autonhoitoon tarkotettuja kemikaaleja, sen tiskiaineen voi jättää sitten astioille.

Leroy

Voin vahvistaa myös omalta osaltani mitä aiemmin todettu Dodon Red Mist Tropicalista. Kerta kaikkiaan fantastinen tuote. Itse olen nyt pesujen suhteen täysin koukussa Dodo Sour Power ja Red Mist -comboon. "Hieman" vienompi tuoksu jää leijumaan TI -hallin pesuloosiin kuin mitä olisi jollain markettishampoolla pessyt. Tosiaan niinkuin Maikki totesi, alkuun auto näyttää alkuun kuin olisi kyljyksellä pyyhitty (=rasvainen), mutta asettuessaan :-*
Outback

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Kotzi - 01.04.11 - klo:17:11

Eikös tuo Solmaster ollut liuotin joten se poistaa vanhan vahan. Fairystä on monenlaista juttua, jossain sanotaan sen olevan sopimaton auton maalipinnalle. Ite oon käyttäny ihan autonhoitoon tarkotettuja kemikaaleja, sen tiskiaineen voi jättää sitten astioille.

Solmaster AS40 ei ole liuotin, eikä sillä lähde vahat.

Fairysta ollaan montaa mieltä. Itse olen käyttänyt vahojen poistoon.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

rob-s

LainaaFairysta ollaan montaa mieltä. Itse olen käyttänyt vahojen poistoon.

Fairya tosiaankin ainoastaan vahojen poistoon eli ehdottomasti vahattava fairy käytön jälkeen. Solmaster varmatoiminen esipesuaine (muista oikea sekoitussuhde) joka ei poista vahoja.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Homer

Kiitos Kotzi että oikaisit turhat pelkoni Turtlen pesuaineen suhteen, sillä vahapinnalle hellävaraista pesuainetta juuri etsin, eikä halpa litrahintakaan ole haitaksi!

Kiitos myös rob-s:lle ja Renetolle tiedoista koskien AS 40:stä sekä Fairyä. Kun Googletin astianpesuaineen käytöstä vahanpoistosta löytyi paljon mielipiteitä sitä vastaan, mutta esimerkiksi carwaxzaino.fi suosittelee Fairy Originalin käyttöä vahan ja rasvan poistoon ennen claybar + vahausta. Itsekin olen taipuvainen ajattelemaan että jos suolistoni kestää Fairyn jäämät niin kaipa se maalipintakin sen kestää.

Ottaen huomioon että aiemmin olen pessyt edellisen autoni, Mazda 6:n, kerran vuoteen (+ helmamaalaus pariin otteeseen ;D), uskon että näillä tiedoilla pystyn nyt parempaan. Prosessi menee siis:

1. Esipesu:  Solmaster AS 40 (10 % liuos), suihkutettuna Kungsin painepumpulla + korkeapainepesu
2. Pesu mikrokuitukinnas + Fairy Original kahden sangon taktiikalla.
3. Carlack 68
4. Collinite 476

Kesäpesut:

1. Esipesu (tarpeen vaatiessa) Solmaster AS 40 (3 % liuos)
2. Pesu mikrokuitukinnas + Turtle Big Orange kahden sangon taktiikalla.

3. Niin ja tuo Red Mist Tropical päälle kun sitä niin kehutaan!!

Kapa

Fairyhan on hellävarainen päinvastoin kuin kaiken maailman liuottimet, jotka tuhoavat suurin piirtein kaiken minkä kohtaavat; massat, ruostesuojaukset sun muut öljypohjaiset suojat!

PTG

Lainaus käyttäjältä: Homer - 01.04.11 - klo:20:12
Kiitos Kotzi että oikaisit turhat pelkoni Turtlen pesuaineen suhteen, sillä vahapinnalle hellävaraista pesuainetta juuri etsin, eikä halpa litrahintakaan ole haitaksi!

Kiitos myös rob-s:lle ja Renetolle tiedoista koskien AS 40:stä sekä Fairyä. Kun Googletin astianpesuaineen käytöstä vahanpoistosta löytyi paljon mielipiteitä sitä vastaan, mutta esimerkiksi carwaxzaino.fi suosittelee Fairy Originalin käyttöä vahan ja rasvan poistoon ennen claybar + vahausta. Itsekin olen taipuvainen ajattelemaan että jos suolistoni kestää Fairyn jäämät niin kaipa se maalipintakin sen kestää.

Ottaen huomioon että aiemmin olen pessyt edellisen autoni, Mazda 6:n, kerran vuoteen (+ helmamaalaus pariin otteeseen ;D), uskon että näillä tiedoilla pystyn nyt parempaan. Prosessi menee siis:

1. Esipesu:  Solmaster AS 40 (10 % liuos), suihkutettuna Kungsin painepumpulla + korkeapainepesu
2. Pesu mikrokuitukinnas + Fairy Original kahden sangon taktiikalla.
3. Carlack 68
4. Collinite 476

Kesäpesut:

1. Esipesu (tarpeen vaatiessa) Solmaster AS 40 (3 % liuos)
2. Pesu mikrokuitukinnas + Turtle Big Orange kahden sangon taktiikalla.

3. Niin ja tuo Red Mist Tropical päälle kun sitä niin kehutaan!!

Carlack 68 oli viimeksi yhtenä käytetyistä aineista, mutta ei oikein auennut tuo puhdistavuus - no ehkei kyllä ollut mitään puhdistettavaakaan... ja hieno siis tuli, vaikkei auennutkaan ;)

Jt. prosessi nestettä hankaamatta pintaan vaatii kovaa uskoa osastoon überteknologia, jos tuolla talvesta "nauttinutta" autoa lähtee hivelemään (=puhdistamaan) pesun jälkeen... Esim. Lime Primellä hankaaminen on taas jo huomattavasti vakuuttavampaa ;D

Astioille tarkoitettu "keijushampoo" toimii sinänsä hienosti juurikin rasvaa poistavien ominaisuuksiensa vuoksi myös autonpesussa, mutta autoille tarkoitettujen mömmöjen vaikutukset esim. ruostesuojauksen yms. kannalta ovat todennäköisesti vähemmän vahingolliset ja/tai ainakin paremmin ennakoitavissa. Se, että tuolla seikalla ei ole esim. Kaliforniassa Zainoa levitellessä niin merkitystä, ei tee Fairystä maailman parasta autoshampoota :P

No kääntäen fairy ja korrek is all you need! Ja suomennettuna tuotekehitystä ei ole tapahtunut sitten 1800-luvun ;D Jottei kuitenkaan menisi liian vakavaksi, niin hyvä tuosta tulee :)

Homer

^

Itselläni oli Carlackin valinnassa etusijalla UV -suoja sekä tämä nanoilu joka tosiaan kuulostaa vakuuttavalta überschaißelta :D. Uv -suoja on minulle tärkeä koska autoni seisoo päivät suorassa auringonpaisteessa. Puhdistavuuttakin mainostavat mutta hyvä että kerroit ettei tuo ominaisuus vakuuttanut, voi olla että poistaa tehokkaasti nanolikaa ;D.

Sen sijaan en vielä olisi hylkäämässä Fairyä pelkästään tuolla ruostesuoja -perusteella. Jos autoille tarkoitetut mömmöt poistavat rasvan ja vahan niin luulisi niiden olevan yhtä vahingollisia ruostesuojaukselle kuin Fairykin? Mikä mielestäsi voisi olla hyvä merkki Fairyn sijaan?

Päivitetty vahausprosessi:

2. Prime Lime (korvaa Claybarin, jos jää karheutta niin claybar harkintaan)
3. Pesu mikrokuitukinnas + Fairy Original/autoille tarkoitettu vahajäämänpoistomömmö kahden sangon tekniikalla.
4. Carlack 68 (Uv -suoja + nanoschaisse)
5. Collinite 476

Maikki

Homer: tarkoitatko Dodon Lime Primea? Jos tarkoitat niin em. pävitetty vahausprosessi menee päin peetä  :P Sitäpaitsi claybarkäsittely olis parempi tehdä ennen lime prime tai carlack-käsittelyä koska puhdistavalla aineella käsiteltäessä pyörität samalla sitä likaa levityssienen ja maalipinnan välissä.

Sitäpaitsi lime primea ja carlackia ei kannata molempia laittaa. Lime prime on kevyesti hiova ja jättää nätin ja syvän wetlookin. Carlack68 ei sisällä hiovia ainesosia ja jättää kovan lasimaisen kiillon.

Oikea järjestys:

- esipesu solmasterilla
- pesu fairylla
- claybarkäsittely
- tarvittaessa pesu shampoolla. saapahan liukkarin jämät kunnolla pois maalipinnasta.
- lime prime TAI carlack riippuen maalipinnan kunnosta
- collinite

Homer

Seuraan tarkasti Maikin korjaamaa järjestystä, käyttäen carlackia (uusi maalipinta). Kiitos Maikki :).

Claybarin käyttöönkin taivun, sillä vaikka ajoin Yetin Shellin parhaan pesuohjelman läpi, on maalipintaan jäänyt hienoa hiekkapaperia muistuttavaa karheutta, kun sitä kädellä tunnustelee. Ja Yeti on sentään pesty viikoittain :o.

Vaikka tämä on minulle selvästikin vaikeaa, niin olen päättänyt selvitä haasteesta kunnialla. Epäilen itse asiassa että aika harva perusautoilija osaa tehdä vahausta oikein. :-X

TKe_

Lainaus käyttäjältä: PTG - 01.04.11 - klo:21:54
Carlack 68 oli viimeksi yhtenä käytetyistä aineista, mutta ei oikein auennut tuo puhdistavuus - no ehkei kyllä ollut mitään puhdistettavaakaan... ja hieno siis tuli, vaikkei auennutkaan ;)

Jt. prosessi nestettä hankaamatta pintaan vaatii kovaa uskoa osastoon überteknologia, jos tuolla talvesta "nauttinutta" autoa lähtee hivelemään (=puhdistamaan) pesun jälkeen... Esim. Lime Primellä hankaaminen on taas jo huomattavasti vakuuttavampaa ;D

Astioille tarkoitettu "keijushampoo" toimii sinänsä hienosti juurikin rasvaa poistavien ominaisuuksiensa vuoksi myös autonpesussa, mutta autoille tarkoitettujen mömmöjen vaikutukset esim. ruostesuojauksen yms. kannalta ovat todennäköisesti vähemmän vahingolliset ja/tai ainakin paremmin ennakoitavissa. Se, että tuolla seikalla ei ole esim. Kaliforniassa Zainoa levitellessä niin merkitystä, ei tee Fairystä maailman parasta autoshampoota :P

No kääntäen fairy ja korrek is all you need! Ja suomennettuna tuotekehitystä ei ole tapahtunut sitten 1800-luvun ;D Jottei kuitenkaan menisi liian vakavaksi, niin hyvä tuosta tulee :)

Mielenkiinnosta, kuinka käytät carlack68 NSC? Itse nimittäin saan sienen varsin usein "mustaksi" sillä. Minä käytän mikrokuitusientä, jonka kastelen aina aika ajoin ämpärissä (eli kostealla sienellä levitän aineen).

makelja

Lainaus käyttäjältä: Maikki - 30.03.11 - klo:09:12
Kokeilkaapa laittaa perinteinen detailer kuten Megun quik detailer tai ultimate quik detailer ennen kuivaamista (tosin kannattaa kuivata kuivausliinalla). Helpottaa kuivaamista kun pienentää veden pintajännitystä eli paljon vähemmän inhottavia vesinoroja. Kiiltää yhtä hyvin kuin jos levittäisi kuivalle pinnalle.

Laitoin tänään pesun jälkeen detailerin ennen kuivausta. Oli helppoa ja kiilto oli heti näkyvissä.
Kiitos vinkistä.

PTG

Lainaus käyttäjältä: TKe_ - 02.04.11 - klo:19:59
Mielenkiinnosta, kuinka käytät carlack68 NSC? Itse nimittäin saan sienen varsin usein "mustaksi" sillä. Minä käytän mikrokuitusientä, jonka kastelen aina aika ajoin ämpärissä (eli kostealla sienellä levitän aineen).

Vahanlevityssienellä levitin ja myönnettävä, että pakkoliikkeenä pyöritin ehkä hieman enemmän kuin ohjeet vaativat. Mitään ei tuossa vaiheessa kuitenkaan irronnut, kuten ei myöskään kiillotuksessa. Tuloksena joka tapauksessa siis lasimainen pinta ja 2x Collin jälkeen vieläkin hienompi ;D

Mutta en siis edes yritä kritisoida ko. mömmöä, ja taustaksi totean, että (urpo kun olen), en tuolla kierroksella saveenkaan saanut juuri mitään jäämään... ::) => jos edellisistä hellistä hetkistä olisi kulunut pidempään, tulos/fiilis todennäköisesti olisi ollut toinen... ;)

Raportoin uudestaan jahka perhepiirin pirssit on suolattu matkalla Vuokattiin ja back + ehtii suorittaa kevätpuunaukset. Noista toinen siis tuntee vahat laidasta laitaan ja toinen taas näkee niitä pariin kertaan vuodessa, joten sitten luultavasti pystyn sanomaan, miten toimii hoidetulla pinnalla ja ei niin hoidetulla... ;) Jos siis malttaa Lime Primet ja Black Holet jättää hyllyyn. Vm. kokeilematon rasti, joten voi olla vaikeeta...

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Maikki - 02.04.11 - klo:08:33
Sitäpaitsi lime primea ja carlackia ei kannata molempia laittaa. Lime prime on kevyesti hiova ja jättää nätin ja syvän wetlookin. Carlack68 ei sisällä hiovia ainesosia ja jättää kovan lasimaisen kiillon.

Mites tuo lime prime lite, oletko kokeillut sitä? Yetillä reilu vuosi mittarissa enkä haluaisi mitään varsinaisia hiovia aineita käyttää, Claybar olisi kuitenkin lienee tarpeelinen vaihe ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

pokkus

Tänään tuli sitten rehkittyä auton parissa oikein urakalla. Tuli siis tehtyä perusteellinen pesu, kuivaus, savipuhdistus sekä tietenkin vahaus. Lisäksi käsittelin sisustan nahkaosat nahankäsittelyaineella. Kaiken kaikkiaan aikaa kului taukoineen noin 5 tuntia.

Aluksi tietenkin pesin auton perusteellisesti Megun pesuaineella ja yritin kuivata auton mahdollisimman nopeasti, koska oli aika kuuma päivä. En kuitenkaan ollut tarpeeksi nopea, koska kalkkijälkiä ehti jäämään pintaan jo pesun aikana. Tuo kalkki on täällä kyllä todellinen ongelma, koska sitä ei poista maalipinnasta edes savipuhdistus tai vahaus vaan kalkkijäljet jäävät ikävästi näkymään jopa vahakerroksen alle. Savella (Megun clay setti) puhdistus ei tuonut juuri mitään hyötyä ja ainoastaan katosta ja konepellistä lähti jotain pientä likaa irti. Katsotaan jos vuoden päästä tekisi seuraavan kerran vastaavan puhdistuksen savella. Lopuksi laitoin Colliniten 476s vahan pintaan levityssienellä ja pyyhin sen pois mikrokuituliinalla. Vaha oli todella riittoisaa ja erittäin helppotöinen. Lopputulos oli todella nätti ja liukaspintainen. Katsotaan miten vaha kestää kuumuudessa ja ensimmäisen sateen jälkeen sitä näkee millainen pinta jää pisaroista. Luultavasti tulin laittaneeksi vahaa jopa liikaakin pintaan ja vähempikin olisi riittänyt.

Osq

Jokaisella näyttäisi olevan omat mieli tuotteensa auton pesuun ja vahaukseen, mutta suositelkaahan joku mulle jotain settiä octavian hoitoon. Auto on väriltää Black magic, joten kaikki pienetkin jäljet tuntuu paistavan pelliltä. Yleensä pessyt vain joka toinen kerta pinelinellä ja joka toinen jollain miedommalla. Silloin tällöin myös vahannut (n.3 kertaa kesässä), mutta nyt olis tarkoitus vähän huolellisemmin puhdistella ja saada kiiltoakin. Eli koko settiä vain kehiin rätteineen päivineen. Tuotteet tilaan varmaankin cleanyourcar.co.uk:sta tai camskill.co.uk:sta renkaiden kanssa.

Skula

Millä / Miten kuivaatte auton pesun jälkeen?

pour les amis français :Comment séchez-vous votre voiture ?
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Reneto

Lainaus käyttäjältä: skula - 15.04.11 - klo:11:08
Millä / Miten kuivaatte auton pesun jälkeen?

pour les amis français :Comment séchez-vous votre voiture ?

pehmellä ja paksulla mikrokuituliinalla

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 15.04.11 - klo:11:18

Just näin.
Säämiskät voi heittää varaston nurkkaan odottamaan muuta tarkoitusta.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Late

Taitaa tästä mennä autoa putsamaan.. jos vaikka saisi tarrat paikoilleen tänään ;)

Reneto

Onko kukaan vahannut autoaan noilla Dodon soft waxeilla Purple Haze, Orange Crush tai Light Fantastic. Olen käyttänyt tummien värien näytepakkauksesta vain hard waxia eli Blue Velvettiä , Purple Haze on korkkaamatta. Tekeekö sillä mitään? Isäukko osti pari vuotta vanhan CR-V:n ja mietin jos koittaisi sitä siihen. Värikin on sopivasti tummahko sininen. Vai vetäisenkö suosiolla Blue Velvettiä siihenkin? Olisiko nuo pehmeämmät vahat jotenkin helppotöisempiä.. eipä tuo velvettikään mikään työläs ole, ei sen puoleen. Maikkiiii!!  ..tai joku joka on kokeillut, kertokaapa kokemuksia.

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 15.04.11 - klo:11:18

Itse kuivaan enimmät vedet aluksi lastalla ja loput, pienemmät pisarat ja sellaiset paikat johon lastalla ei pääse, kuivaan mikrokuituliinoilla. Itse tykkään käyttää useita pieniä liinoja, koska niitä on sitten helppo heittää takakonttiin sitä mukaan kun kostuvat. Mikrokuituliinakin nimittäin jättää sellaista ihan pientä vesiraitaa jälkeensä ellei se ole täysin/melkein kuiva. Lisäksi nuo liinat tulevat pakostakin pikkaisen likaiseksi, kun kuivaa pienimmät raot liinalla. Ei sellaisella viitsi sitten enää muuta autoa kuivata. Säämiskä ja mikrokuituliina yhdistelmä on kanssa aika hyvä eli säämiskällä tekee esikuivauksen ja lopullisen kuivauksen tekee mikrokuituliinalla. Tuo lastan käyttäminen on tosin aivan ehdoton juttu. Paljon nopeampi ja tekee pinnasta täysin kuivan. Sillä saa helposti katon ja konepellit niin kuivaksi ettei tartte edes liinalla kuivailla.

pokkus

Tänään tuli auton pesun jälkeen päähänpistona kokeilla tuota Megun suihkutettavaa Quik Waxia. Vaikutti todella hyvältä tavaralta. Erittäin helppo ja nopea levittää sekä se tuoksui todella hyvälle. Melkein teki mieli maistaa :) Tuota vahaa voisi verrata Megun quik detaileriin helppoudessaan. Käyttö oli nimittäin ihan yhtä helppoa ja levitys/kuivaus tapahtui samalla tapaa. Mielestäni tämä vaha jätti selvästi "wet lookmaisemman" pinnan autoon kuin detaileri. Kestosta ei mitään hajua, mutta en usko, että kilpailee "oikeiden" vahojen kanssa.

Osaakos joku sanoa sotiiko tuo Megun Quik Wax noin kaksi viikkoa sitten laitetun Collinite 476s:n kanssa? Eli onko haittaa kun heitin tuon Megun noin nopeasti Colliniten päälle?

Erkka

pokkus, väittävät muovi/ siliconilastaa vihoviimeiseksi välineeksi auton kuivaukseen. Ei tarvitse olla kuin hitunen hiekanjyvä maalipinnalla lastalla kuivatessa, niin hiusnaarmut ovat maalipinnalla valmista pässinlihaa. Täällä Suomessa ovat heittäneet vesilintua moisella välineellä.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy