Traktorimarssi vyöryy Helsinkiin - potuttaako?

Aloittaja vwp, 10.03.16 - klo:10:06

« edellinen - seuraava »

vwp

Huomenna olis jokunen traktori suuntaamassa Senaatintorille, mahtaako aamun työmatkalaisia potuttaa ne traktorijonot? :D
Voi kun näkis suoraa livekuvaa miten "kehäkolmoslaiset" suhtautuu noihin "mörköihin" liikenteessä..

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001134260.html

Itselle kelpaa kyllä kotimaassa tuotettu ruoka jatkossakin, joten mielestäni maanviljelijöilläkin on oikeus mieltää osoittaa jatkuvaa työnteon vaikeuttamista vastaan
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

kerkko

Jos yrittäjä ei pysty tuottamaan palvelua tai tuotetta markkinoiden toivomassa laadussa ja hinnassa niin yleensä joutuu lopettamaan toiminnan tai vastaamaan markkinoiden tarpeisiin. Näin kai pitäisi olla maataloudessakin, marssien sijaan? Keskustapuolueen toiveista huolimatta.

K.

massimo

Lainaus käyttäjältä: kerkko - 10.03.16 - klo:10:36
Jos yrittäjä ei pysty tuottamaan palvelua tai tuotetta markkinoiden toivomassa laadussa ja hinnassa niin yleensä joutuu lopettamaan toiminnan tai vastaamaan markkinoiden tarpeisiin. Näin kai pitäisi olla maataloudessakin, marssien sijaan? Keskustapuolueen toiveista huolimatta.

K.

Toivottavasti kaikki suomalaiset eivät ajattele noin. Tietysti on valinnan vapaus, missä maassa tuotettua elintarviketta ostaa/syö.
AUDI Q3
VW GOLF MK 7
VW POLO mk 5

mremonen

Toisaalta ymmärrän maanviljelijöitä ja kai elintervikeomavaraisuuskin on arvo sinänsä, mutta onko meillä oikeasti enää tänä päivänä mitään omavaraisuutta elntervikkeiden(kaan) osalta? Jos nyt tulisi ns. iso rytinä, niin aika lailla heikosti taitaa massikka tuulisähköllä kulkea. Ja navetoistakin taitaa maidontulo loppua, kananmunista puhumattakaan, samaan tahtiin kun sähkömittarista kierrokset hiipuvat.

Aika kauas on tultu -40 -luvun tilanteesta, kun oli suo, kuokka ja Jussi.

Jos omavaraisuutta ei tälläkään hetkellä ole eikä sitä ole kriisitilanteessa mahdollisuus säilyttää, niin en tiedä mitä varsinaista arvoa tuolla kotimaisella maanviljelyllä on. Sen enempää kuin kotimaisella kännykkäteollisuudellakaan.

Mutta kyllä tänne traktoreita mahtuu, ei siinä mitään. Voisihan noita mennä katsomaankin, jollei pitäisi olla töissä ettei intialaiset vie munkin paikkaa...
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

kt

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 10.03.16 - klo:11:06


Jos omavaraisuutta ei tälläkään hetkellä ole eikä sitä ole kriisitilanteessa mahdollisuus säilyttää, niin en tiedä mitä varsinaista arvoa tuolla kotimaisella maanviljelyllä on.

Kannattaa muistaa, että kriisitilanteessa siirrytään ns. minimiruokailuun, jossa pääasiallinen ruoka on peruna, vilja, maito ja ehkä joku vihannes lisukkeena. Ei ole enää norjanlohta, punaviiniä, appelsiineja, argentiinan pihvejä tai serranon kinkkua. Kyllä tämä maa sentään nuo minimielintarvikkeet tuottaa, ellei kaikkea maanviljelystä on lopetettu siihen mennessä.

Siksi minusta kannattaa suomalaiselle maajussille antaa vähintään sama arvostus kuin peliteollisuuden koodaajalle tai kehitysapua vievälle ylioppilaalle.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

mremonen

Lainaus käyttäjältä: kt - 10.03.16 - klo:11:22
Kyllä tämä maa sentään nuo minimielintarvikkeet tuottaa, ellei kaikkea maanviljelystä on lopetettu siihen mennessä.
Tuottaako? En kiistä enkä väitä, mutta onko tämän tueksi jotain faktaa? Mulla on se käsitys, että nykymaatalous on niin koneistettu, ettei ilman polttoainetta ja varaosia pitkälle pötkitä. Ravurilla toki saa pellon nopeasti aurattua, vaikka sitten vain ovaalin muotoon.

LainaaSiksi minusta kannattaa suomalaiselle maajussille antaa vähintään sama arvostus kuin peliteollisuuden koodaajalle tai kehitysapua vievälle ylioppilaalle.
Eiköhän sen verran arvostusta heru jo nykyäänkin. Jos peli ei mene kaupaksi, niin firmaa laittaa lapun luukulle. Ja jos on yksityisyrittäjästä kyse, niin sossun luukullekin on turha mennä.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

kt

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 10.03.16 - klo:11:29
Tuottaako? En kiistä enkä väitä, mutta onko tämän tueksi jotain faktaa? Mulla on se käsitys, että nykymaatalous on niin koneistettu, ettei ilman polttoainetta ja varaosia pitkälle pötkitä. Ravurilla toki saa pellon nopeasti aurattua, vaikka sitten vain ovaalin muotoon.

Eikös tuo siinä tilanteessa mene niin, että Vagarenan kuskit ei saa polttoainetta ollenkaan ja Kouvolan biotehdas tuottaa biodieseliä yms vain elintarviketuotantoon? Luulisin, että näin... ;)
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

a_jaba

Viimeksi kun kuuntelin Neste Oil:n kaverin höpötyksiä (pari vuotta varmaan aikaa) niin väittivät, että heillä on valtion vaatima kriisitilanteen varmuusvarasto polttoaineelle. Varaston koko on 1m3 / suomalainen, joka kuulemma vastaa tämän hetken keskimääräistä vuotuista polttoaineenkulutusta suomalaista kohti. Eli toisinsanoen jos kaikki maat laittavat öljyhanat kiinni niin polttoainetta riittää vuodeksi normaalilla kulutuksella.

Jos alkaa rytisemään niin uskon, että polttoaineen säännöstely alkaa samalla sekunnilla ja tärkeysjärjestys näin hatusta vedettynä varmaan 1. Puolustusvoimat ja viranomaiset 2. Ruoan tuotanto/ruokahuolto 3. Muu puolustuskykyä palveleva teollisuus 4. Kansalaisten omat tarpeet. Säännösteltynä uskoisin polttoaineen riittävän pidemmäksi aikaa kun vuodeksi..

Vielä tohon viljelijöiden ahdinkoon sen verran, että mielestäni viljelijöitä on kustu silmään EU:hun liittymisestä lähtien ja mielenilmaisu on täysin oikeutettu! Isälläni on kohta vuoden maataloustuet myöhässä ja viimeisin lupaus on, että maksetaan kesäkuussa, jolloin myöhästyminen olisi vaatimattomat 14kk ja viivästyskorko 0%. Ja voin kertoa ettei ole paljon faijaa naurattanut viimeaikoina kun on tilinsaldoa kattonu. Viljan hinnalla kun ei edes välittömiä kuluja pysty maksamaan ja kun budjetti on suunniteltu tukien mukaan niin paha niitä menoja on takautuvastikkaan leikata.

Toisaalta tukienkaan kanssa sitä palkkaa ei pysty itselleen maksamaan vaan kaikki "omat" tulot tulee muusta yritystoiminnasta. Tuettuna viljatila pyörii parhaimmillaan nollatuloksella jos tilalla on 1 osa-aikainen työntekijä ja yli miljoonan euron kalusto+kiinteistöt ylläpidetään siedettävässä kunnossa.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

vwp

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 10.03.16 - klo:12:13
Vielä tohon viljelijöiden ahdinkoon sen verran, että mielestäni viljelijöitä on kustu silmään EU:hun liittymisestä lähtien ja mielenilmaisu on täysin oikeutettu! Isälläni on kohta vuoden maataloustuet myöhässä ja viimeisin lupaus on, että maksetaan kesäkuussa, jolloin myöhästyminen olisi vaatimattomat 14kk ja viivästyskorko 0%. Ja voin kertoa ettei ole paljon faijaa naurattanut viimeaikoina kun on tilinsaldoa kattonu. Viljan hinnalla kun ei edes välittömiä kuluja pysty maksamaan ja kun budjetti on suunniteltu tukien mukaan niin paha niitä menoja on takautuvastikkaan leikata.

Toisaalta tukienkaan kanssa sitä palkkaa ei pysty itselleen maksamaan vaan kaikki "omat" tulot tulee muusta yritystoiminnasta. Tuettuna viljatila pyörii parhaimmillaan nollatuloksella jos tilalla on 1 osa-aikainen työntekijä ja yli miljoonan euron kalusto+kiinteistöt ylläpidetään siedettävässä kunnossa.

Näin. Ja tavallinen työssäkäyvä nousee kapinaan kun palkka maksetaankin vasta maanantaina eikä perjantaina..
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

clacson

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 10.03.16 - klo:11:29
Tuottaako? En kiistä enkä väitä, mutta onko tämän tueksi jotain faktaa? Mulla on se käsitys, että nykymaatalous on niin koneistettu, ettei ilman polttoainetta ja varaosia pitkälle pötkitä. Ravurilla toki saa pellon nopeasti aurattua, vaikka sitten vain ovaalin muotoon.
Eiköhän sen verran arvostusta heru jo nykyäänkin. Jos peli ei mene kaupaksi, niin firmaa laittaa lapun luukulle. Ja jos on yksityisyrittäjästä kyse, niin sossun luukullekin on turha mennä.
Eiköhän tuossa tilanteessa kansalaiset pistetä ruokapalkalla kuokan ja viikatteen varteen käsityötä tekemään sekä pottupellolle ensin istuttamaan ja sitten nostamaan.  Jos ei suju, niin työ tekijäänsä opettaa. 8)
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

vwp

Lainaus käyttäjältä: clacson - 10.03.16 - klo:12:40
Eiköhän tuossa tilanteessa kansalaiset pistetä ruokapalkalla kuokan ja viikatteen varteen käsityötä tekemään sekä pottupellolle ensin istuttamaan ja sitten nostamaan.  Jos ei suju, niin työ tekijäänsä opettaa. 8)

Voin kertoa että silloin suomessa nälkäkuolleisuus on melko suuri :D
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

Decoy_

Lainaus käyttäjältä: massimo - 10.03.16 - klo:10:59
Toivottavasti kaikki suomalaiset eivät ajattele noin. Tietysti on valinnan vapaus, missä maassa tuotettua elintarviketta ostaa/syö.
Jep. Itseä ainakin kiinnostaa jatkossakin syödä kotimaista ruokaa joka ei oo pumpattu täyteen antibiiotteja ja muuta paskaa.

BobSmith

Eiköhän se ole selvää, että EU:n päämääränä on saada eurooppalaisten valmistajien elintarvikkeet jakeluun joka paikkaan. EU siitä viis välittää, jos suomalainen maatalous kärsii. Marssille on siis hyvä syy.

mremonen

Lainaus käyttäjältä: Decoy_ - 10.03.16 - klo:12:59
Jep. Itseä ainakin kiinnostaa jatkossakin syödä kotimaista ruokaa joka ei oo pumpattu täyteen antibiiotteja ja muuta paskaa.
Ja sitten me kuitenkin menemme liideliin/k-kauppaan/s-markettiin ja tulemme sieltä hollantilaisen juuston ja tanskalaisen lihajalosteen kanssa ulos.

BTW. jokainen maa on sitä mieltä, että vain ja ainoastaan siellä tuotettu ruoka on puhdasta. Esimerkiksi suomalainen (Itämeren) merikala ei kelpaa muualle, kun sitä ei liian saastuneena saa myydä ihmisravinnoksi.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

mremonen

Lainaus käyttäjältä: vwp - 10.03.16 - klo:12:24
Näin. Ja tavallinen työssäkäyvä nousee kapinaan kun palkka maksetaankin vasta maanantaina eikä perjantaina..
Palkalla ja tuella on ero. Jos esimerkiksi joudut työttömänä karenssiin, niin saaat kyllä kapinoida sydämesi halusta, eikä se mitään auta.

Myös palkka voi olla myöhässä, jopa kuukausia. Yleensä siinä vaiheessa vain katoavat ne työntekijätkin.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

Peeveli

Mikä jottei, kunnon mielenosoituksia suomalaisen työn ja suomalaisuuden puolesta saa olla ja lisää tulla. Eli traktorimarssi ei potuta.

Ruoka on elämän nro 1 (siis myös ennen autoa), joten ruuan tuotanto pitää varmistaa ja säilytää se mahdollisimman suurelta osin kotimaassa. Jos kriisitilanne iskisi (voi pojat ja tytöt, se tulee kyllä taatusti vielä aikanaan) niin ainakin hitusen paremmat mahikset on saada sapuskaa kuin jos mt-tuotanto tapetaan meiltä kokonaan. Muutenkin hävettää nykykansalaisten suhtautuminen ruokaan: mätetään lautaselle liikaa ja osa sitten roskiin, kouluissa ei moni ruokalaji kelpaa vaan pitää ahmia sitten roskaruokaa muualla, ja syksyllä Oulun turvapaikkaturistit aloittivat metakan kun ei muka kouluruuan tasoinen perussapuska kelpaa herroille. Oikeastaan sanoisin että pikku nälänhätä ja ruokapula voisi olla aivan kasvattava juttu.

Decoy_

#16
Lainaus käyttäjältä: mremonen - 10.03.16 - klo:13:52
Ja sitten me kuitenkin menemme liideliin/k-kauppaan/s-markettiin ja tulemme sieltä hollantilaisen juuston ja tanskalaisen lihajalosteen kanssa ulos.

BTW. jokainen maa on sitä mieltä, että vain ja ainoastaan siellä tuotettu ruoka on puhdasta. Esimerkiksi suomalainen (Itämeren) merikala ei kelpaa muualle, kun sitä ei liian saastuneena saa myydä ihmisravinnoksi.
No kuka tulee ulos minkäkin kanssa. BTW. Ainakin tuo eri maissa käytettyjen antibioottien määrä on ihan tutkittua juttua.

Edit: Mutta joo siinä oot oikeassa että varmaan monessa muussakin asiassa kun ruoassa ollaan kyllä valmiita hehkuttamaan kotimaisen puolesta mutta silti ostokäyttäytyminen on ihan jotain muuta.

JFabiaK

Kyllä on paikallaa saada näkyvyyttä ja kuuluvuutta suomalaisen ruuantuotannon, joka on tosi ahtaalla EU:n yksisilmäisyyden, jopa harkitun sokeuden takia.
Tehokkaampi vaikutus olisi, jos kaikki tuotantovälineet saataisiin Brysseliin tukkimaan mustien limusiinien liikkuma-alueet ja parkkipaikat (Unionin parkkitaloihin johtavat väylät).

On aivan eri tehdä työtä toimistossa, firmassa tai tehtaassa, kuin yrittää huonosta (ja ainoasta) vuosisadosta saada kansalle ruoka. Ja ruokatuotannon pitää olla joka tapauksessa olemassa em. kriisivarannon takia.

Jospa saataisiinkin kolme, tai edes kaksi kunnollista satoa tuotantokaudessa, niin puhuttaisiin aivan eri asioista niin tukien kuin ansioidenkin osalta. Joka kadehtii maanviljelijöitä, niin ei tiedä kyllä mitä tekee. Ja tähän valitettavasti varsinkin suomalaiset sosiaalidemokraatit ovat syyllistyneet (ay-väki?) ja syyllistyvät edelleen.
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

vwp

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 10.03.16 - klo:13:52
Ja sitten me kuitenkin menemme liideliin/k-kauppaan/s-markettiin ja tulemme sieltä hollantilaisen juuston ja tanskalaisen lihajalosteen kanssa ulos.

Kaikissa liha- ja kanatuotteissa joita Prismasta kotiin kannan, lukee valmistustila joka on Suomessa. Myös juusto ja maito näkyy tulevan suomesta. Suomalaiset kurkut maistuvat jollekin, toisin kuin epsanialaiset. Näköjään Reissumiehetkin valmistetaan Suomessa.
Ã,,kkiä kun miettii, niin suuri osa ostoskorista tulee ihan suomesta ja suomalaisilta tiloilta ja hyvä niin. Jotain liittimiä voin tilailla Kiinasta, mutta niitäpä ei suomessa hirveästi tehdäkään
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

vwmies

En osaa sanoa potuttaako niin hirveästi, jos ei tule asiaa Hgin keskustaan.

Jos olisin viljelijä ja tukieurot olisivat Maaseutuviraston tietokone/ohjelmaongelmien vúoksi tulossa maksuun 3kk myöhässä, niin sitten.
Jostain syystä suomalaiset noudattavat kaikkia EU-direktiivejä viimeistä rikkaruohoa myöten tunnontarkasti ja vielä raportoivakin niistä eteenpäin - kun taas jossain etelä-Euroopassa on aivan normaalia nostaa tukiaisia jopa sadoista olemattomista tupakka- tai oliivipuuhehtaareista. Toki EU-rahoja käytetään väärin paljon muuhunkin, mm. rakentamattomiin teihin yms. :o
Yritetään pärjätä.

vasara

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 10.03.16 - klo:12:13
...
Jos alkaa rytisemään niin uskon, että polttoaineen säännöstely alkaa samalla sekunnilla ja tärkeysjärjestys näin hatusta vedettynä varmaan 1. Puolustusvoimat ja viranomaiset 2. Ruoan tuotanto/ruokahuolto 3. Muu puolustuskykyä palveleva teollisuus 4. Kansalaisten omat tarpeet. Säännösteltynä uskoisin polttoaineen riittävän pidemmäksi aikaa kun vuodeksi..
Ainahan sitä voi käydä neuvostoliiton puolella tankkaamassa, jos täällä polttoaineta säännöstellään.. aine on paljon halvempaakin siellä :)

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 10.03.16 - klo:12:13
Vielä tohon viljelijöiden ahdinkoon sen verran, että mielestäni viljelijöitä on kustu silmään EU:hun liittymisestä lähtien ja mielenilmaisu on täysin oikeutettu!
...
Vijelijoiden tulotaso on tosiaan laskenut, esim. maitotiloilla varsin ripeään tahtiin.. mutta syynä on Venäjän viennin tyrehtyminen, joka liittyy pakotteisiin, joka taas liittyy Venäjän imperialistipolitiikkaan. Syypää on siis Venäjä, eikä Eu. Väyrysläisten putinistien puheita tuo Eu:n syyttely joka asiasta.

nackerton

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 10.03.16 - klo:16:21
Ainahan sitä voi käydä neuvostoliiton puolella tankkaamassa, jos täällä polttoaineta säännöstellään.. aine on paljon halvempaakin siellä :)

Jos Suomessa on se tilanne, että polttoainetta säännöstellään, niin itärajan yli ei luultavasti ole minkäänlaista asiaa. Ellei kyseessä sitten ole joku äärimmäinen pankkikriisi ja yhteisvaluutan hajoaminen tms.

kt

Muitakin kriisintulosuuntia on kuin itä. 8)
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

vasara

Lainaus käyttäjältä: kt - 10.03.16 - klo:16:40
Muitakin kriisintulosuuntia on kuin itä. 8)
No ei ole, mutta vitsi ei vaan uponnut :)

nemos

Kyllähän tuo ruuan saatavuus maailmanmarkkinoilta on vahvasti spekulanttien käsissä nykyään. Ã,,skettäin kirjoitettiin jossakin (HS?) Venezuelan tilanteesta. Siellä maataloustuotanto on ajettu alas ja nyt ollaan kriisin partaalla muiden armoilla. Ei tarvita kummoistakaan kriisiä Euroopaassa ja kohtuuhintaisia elintarvikkeita ei enää mistään maasta vientimarkkinoille lähde. Lähellä omavaraisuustilannetta on tärkeimmissä tuotteissa turvallisinta pysytellä, vaikka lyhyen näkymän kannattavuus näyttäisi halpaa ruokaa maailmanmarkkinoilla riittävän.

Sinänsä ala on kummallinen, kun käytännössä kaikissa maissa viljelyä tuetaan ja käytännössä tuki valuu joidenkin muiden taskuun kuin viljelijöiden.

Jotenkin viljelijöiden tilanne saa yhteiskuntasopimuksen vastustuksen ihmeelliseen valoon. Jotkut nostavat kauhean äläkän muutaman satasen vuosimenetyksistä ja samaan aikaan toisen kansalaisryhmän palkka on viety kokonaan.
Volvo XC60 T8 Inscription

JFabiaK

Lainaus käyttäjältä: nemos - 10.03.16 - klo:17:44
Sinänsä ala on kummallinen, kun käytännössä kaikissa maissa viljelyä tuetaan ja käytännössä tuki valuu joidenkin muiden taskuun kuin viljelijöiden.
Jotenkin viljelijöiden tilanne saa yhteiskuntasopimuksen vastustuksen ihmeelliseen valoon. Jotkut nostavat kauhean äläkän muutaman satasen vuosimenetyksistä ja samaan aikaan toisen kansalaisryhmän palkka on viety kokonaan.
Mikä valuu ja miten ja minkä kansalaisryhmän palkka on viety kokonaan? Nämä ovat tyypillisiä potaskanpuhumisia - perustelemattomia aukomisia.
Paperimiehet tekivät itselleen miinan ahneudellaan - ja kappas vaan monelta meni työt kun tehtaan portit suljettiin. Työt jatkuvat, mutta ulkomailla.
Merimiesunioni hoiteli niin hyvät korotukset että heikompia hirvitti ja lakkoili laivojen perään kaikenmaailman aasialaiset liput.
Nyt AKT yrittää samaa - ja jo varmasti huonolla lopputuloksella ennustettavaa.

Itsekkyydellään pilaavat mahdollisuutensa - nämä kansanryhmät ovat itse vieneet palkkansa esimerkiksi virolaisille.

Jos talkoissa ollaan, niin sitten talkoisiin osallistutaan. Ei kustannuksia voida maksattaa esimerkiksi yksin maanviljelijöillä.
Vassarit (=vihreät, vasemmistoliitto ja demarit) ovat tyypillisesti ottaneet velkaa ja maksattaneet velat muilla ja sama tuntuu olevan tässäkin näissä yhteisissä talkoissa tavoitteena.

Ja keskeinen asia otsakkeen alla: traktorimarssi, jolla halutaan herättää päättäjien huomiota välttämättömään, eli elintarvikkeiden kannattavaan tuottamiseen Suomessa. Kaikki tarvitsemme terveellistä ruokaa.
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

nemos

Lainaus käyttäjältä: JFabiaK - 10.03.16 - klo:18:43
Mikä valuu ja miten ja minkä kansalaisryhmän palkka on viety kokonaan? Nämä ovat tyypillisiä potaskanpuhumisia - perustelemattomia aukomisia.

Maataloustukien perimmäisiä tarkoituksiakin eri valtioiden mielissä lienee se, että kansalaisille pystyttäisiin tarjoamaan edullista ruokaa. Suomessa käytännössä maataloustukea valuu kauppojen tuloksiin - kaupan osuus ruuan hinnasta on jatkuvassa nousussa ja S-ryhmänkin tulos vain nousee halpuuttamalla ja maksamalla teollisuudelle ja viljelijöille entistä vähemmän.

Kansalaisryhmän palkan viemisellä viittaan Ilta-Sanomien tänään esittelemiin laskelmiin viljelijöiden tulokehityksestä.
Volvo XC60 T8 Inscription

-karppa-

1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 10.03.16 - klo:16:21
Ainahan sitä voi käydä neuvostoliiton puolella tankkaamassa, jos täällä polttoaineta säännöstellään.. aine on paljon halvempaakin siellä :)
Vijelijoiden tulotaso on tosiaan laskenut, esim. maitotiloilla varsin ripeään tahtiin.. mutta syynä on Venäjän viennin tyrehtyminen, joka liittyy pakotteisiin, joka taas liittyy Venäjän imperialistipolitiikkaan. Syypää on siis Venäjä, eikä Eu. Väyrysläisten putinistien puheita tuo Eu:n syyttely joka asiasta.

Joo ehkä maitotiloilla, mutta viljatiloilla venäjä pakotteet ovat vaikuttaneet vain marginaalisesti. Kyllä se viljatilan kannattavuus on ollut naurettavalla tasolla juurikin EU:hun liittymisestä lähtien. EU:ta en muuten näe niin huonona asiana niin Väyryseksi haukkuminen on vähän niin ja näin..
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

-karppa-

Moni unohtaa sen faktan, että kun saadaan omasta maasta tapettua elintarviketeollisuus ja maatalous, niin mikä estää nostamasta sen jälkeen hintoja pilviin (Näin esimerkkinä Suomesta tv-verkkojen ja sähköverkkojen myynti tai nitraatin, jossa päättäjät onnistuivat erinomaisesti).

Jotkut unohtavat myös parin vuoden takaisen huonon viljasadon ja jos sellainen sattuu, niin nuo varmuusvarastot eivät välttämättä edes riitä siihen, että maatalous saadaan taas toimimaan, jos ulkomailta ei viljaa rahallakaan saa.

http://www.ksml.fi/paakirjoitus/Huono-kes%C3%A4-n%C3%A4kyy-maailman-viljamarkkinoilla/160566

http://www.ksml.fi/paakirjoitus/Maailman-viljasato-j%C3%A4%C3%A4-kulutusta-pienemm%C3%A4ksi/361351
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy