2.0 tdi 4x4 kannattaako jo vaihtaa, vaikka ladaan? ;)

Aloittaja Seromi, 08.03.16 - klo:21:47

« edellinen - seuraava »

Seromi

Autoni, ei niin rakas työvälineeni, neliveto passat 298tkm kurvailtu ja viimesen vuoden aikana rahat "juonut" kapistus.

Vaihdettu turbo, kytkin kiinteällä vauhtipyörällä, yksi pumppusuutin jo toistamiseen, jakopääremontti ja sieltä joku pusla mikälie uusittu, tiedetään, nainen ratissa  :D
Lisäksi hehkut vaihdettu, virtalukon pesä ja mitälie letkuja lisäksi ja viimeisimpänä sähköinen käsijarru temppuili ja sinne vaihdettiin 600e osa, mutta vain toiselle puolelle.
Asennettu myös webasto kellolla. Eli rahaa on palanut..
Mutta, luottamus autoon ja sen toimivuuteen on täys nolla, aamusta iltaan mennään asenteella, ei se kuitenkaan toimi ja täältä peräkylästä ei pääse matkaan ilman autoa.

Auttaako se vaihto 1.9 koneeseen tai octaviaan, onko ongelmat samat?
Kannattaako tuota enää vaihtaa kun noinkin isot remontit on jo takana vai onko samanverran edessä.
Voi kun olisi kristallipallo.. Tai se lada!
Ideoita?

Q.Atro

Vähän puutteelliset on auton tiedot, mutta kertomasi rempparumban jälkeen ei minusta kannata autosta luopua. Et saa korjauksiin laittamiasi rahoja takaisin millään ja eiköhän ne ongelmatkin pikku hiljaa ala vähenemään uusittujen osien myötä :)
Ja jos olet vaihtamassa vaikkapa hieman vähemmän ajettuun, niin samoja kuluvien osien uusimisia on taas tulossa.
VW CC 2.0TDI 130 -14
Ex-vag: Seat Leon FR 1.4 TSI, Audi 100 2.3 C4, Skoda Superb 2.0 TDI

Seromi

Vuosimalli 2007, se unohtui..
Onko bensakoneissa sama määrä ongelmia?
Toimintavarmuus (ja luottamus autoon) olisi kuitenkin kulutusta tärkeämmät.. Ei palkkaa tuu jos ei töihin pääse ;)
Ja onko kokemuksia kiinteän vauhtipyörän vaikutuksesta vaihdelaatikon kestoon?
Kurnuttaa ikävästi noin 2000kierroksen kohdalla...

ibel

Luotettavin ja laadultaan paras Volkkari (nelikko) on 3BG Passatti, vaikka ois 500tkm ajettu.  8)
Mutta jos jo tuon verran kuluvaa osaa vaihettu, en lähtis vaihtaan. Ainekaan Ladaan.  ;)
Yksysit on kyllä ollu luotettavimpia 3C Passateissa.
Golf Variant 1.9TDI ATD 4Motion -03

Ex: Skoda Octavia LB 1.9TDI AHF -00
Ex: Passat Variant 2.5TDI BDH 4Motion Highline -04 nokkasilppuri
VCDS mukana P-Pohjanmaa/E-Karjala

Geoman

Seuraavassa on yleisluontoista pohdiskelua eikä se välttämättä liity sinun tapaukseesi.

Laske autosi käytön kilometrikulut (pääoma, vakuutukset, korjaus, huolto, polttoaineet). Mikäli kulut ovat noin 40 senttiä per kilometri on kaikki OK. Ilmaista kyytiä ei ole, jos laskee päivätasolla niin pääsee 5 senttiä per kilometri. Jättämällä vuoden huollot väiin voi päästä 20 senttiä kilometri vuoden aikan, mutta seuraava vuosi on 70 senttiä per kilometri.

kun pääomakulut on pienet on huoltotarve iso.

Toimintavarmuus on tietysti oma juttunsa, mutta mikäli on auton hyvinvoinnista kiinnostunut ja tekee tarvittavat huollot ajallaan niin kyllä se toimintavarmuuskin on ennakoitavissa.

Asia ei Lada:an vaihtamalla parane.

multsi

Ã,,lä ainakaan 110-sarjaan vaihda. Ne ovat vikapesiä. Siinä mielessä olet oikeassa, että vaikka nappisilmässä ei olisi ollut yhtään noista vioista. Käsijarrua siinäkin voi joutua räpläämään, mutta osiin ehkä kymppi-pari ja työn tekee kuka tahansa. :)

nackerton

Lainaus käyttäjältä: Seromi - 08.03.16 - klo:22:47
Vuosimalli 2007, se unohtui..
Onko bensakoneissa sama määrä ongelmia?
Toimintavarmuus (ja luottamus autoon) olisi kuitenkin kulutusta tärkeämmät.. Ei palkkaa tuu jos ei töihin pääse ;)
Ja onko kokemuksia kiinteän vauhtipyörän vaikutuksesta vaihdelaatikon kestoon?
Kurnuttaa ikävästi noin 2000kierroksen kohdalla...

No ei varmaan bensakaan olisi noilla kilometreillä sen parrempi, jos vageista on kyse. Moottorin tukikumit taitavat antaa periksi ennen vaihdelaatikkoa, jos tulee kurnuteltua enemmän. Minä yrittäisin vielä ajaa sillä menemään, kun olet noin paljon korjannutkin, mutta joku halvempi korjaamo kannattaa etsiä. Jos käsijarruremontissa vaihdettiin vain se sähkömoottori, niin 600 on aika suolaista..

http://www.ebay.de/bhp/passat-3c-feststellbremse


Seromi

Käsijarruremontissa ei vaihdettu sähkömoottoria vaan vasen satula (onks se semmonen?). Osa oli siis 600e kun kysyin kahdesta eri merkkiliikkeestä, ei molemmat voi lirittää naista ;)
Auton kulutus on nyt ollut ajotietokoneen mukaan 6,7-7,5 ja ajelen sellaista 45km/suunta, josta 5-8km kaupungissa ja loput suoraa tietä.
On mielestäni aika iso kulutus diisselille, vaikka onkin neliveto.
Mutta kutosvaihdetta ei pysty käyttämään edes vähän reippaassa satasessa kun jurnuttaa jo, kierrokset asettuu juuri siihen kohtaan ja mun auton täytyisi olla hajuton ja mauton, kulkea lähes ajatuksenvoimalla!
Mietin just että malttaisiko sitä luopua nelivedosta ja palata perinteisempään, vähempi ruokaiseen ja vähemmän ajettuun autoon.
Mutta mihin.. Onko sellaista olemassakaan enää?

nackerton

On kokonainen jarrusatula tietysti kalliimpi, Saksassakin näemmä äkkiseltään +300 eur. 600 asennuksen kanssa ihan kohtuullista suomihinnaksi, ei varmaan sen enempää ole liritelty. Jotain seitsemän litraa näyttävät yleensä kuluttelevan:

http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/456-Passat.html?fueltype=1&constyear_s=2007&constyear_e=2007&exactmodel=4motion&powerunit=2

Vaikea vaihtoehtoja suositella, kun hintaluokkaa, tarpeita ja mieltymyksiä ei tiedä. Keskimäärin japsit olisivat ainakin luotettavampia, jos sitä arvostaa. Polttoainekuluillakin on vanhemmissa autoissa aika vähän merkitystä, jos vertaa eroihin ylläpitokuluissa..

Seromi

Budjettia olen miettinyt 12te pintaan.
Ja japsit on se viimeinen oljenkorsi ;)
Bensapassatissa on myös sähköinen käsijarru, miinusta siitä.
1.9 diisselissä (octavia, passat) myös kaksoismassakytkin, entäs automaatti ja dsg-vaihteet, onko sekään mikään helpotus huoltokustannuksissa?
Seat Exeon, Audi A4, ne vielä "tutkimatta", tai seat altea xl..
Entäs golfin "vikalistat", jos vaihtaisi pienempään?

Ja olen erimieltä auton säännöllisestä huoltamisesta ja huoltokustannuksista.
Eihän pumppusuuttimen rikkoutumista voi mitenkään ennustaa jos ne on jo kertaalleen vaihdettu? Tai kytkimen tai turbon.. Auto on merkkihuollettu alusta saakka!

Hyvä mietintä silti, maksamalla autolainaa, saattaa kustannukset olla samat kun maksamalla vanhemmasta autosta korjauksia.. Mitkä siis on ne km-määrät mikä on vielä lähes huoltovapaata aikaa isommista remonteista?

vwp

Täällä on 2.0 TDI farkkupassat DSG:llä, mutta etuvetoisena.
Toimiikohan linkki:
https://www.spritmonitor.de/en/detail/677304.html

Keskikulutus 6,2 ja matka-ajossa pääsee noin viiteen, mutta kaupungissa mennään siellä kuuden ja kahdeksan välissä, riippuu paljonjo on valoja ja pysähdyksiä.
Juuri tuli 350 tkm täyteen ja jotain pientä on ollut, mutta senverran että ei kans malttais luopua kun tietää suunnilleen mitä on tehty ja mitä mahdollisesti edessä. Tuo käsijarru on tullut kans pariin kertaan ropattua, viimeksi toivottavasti viimeisen kerran :D
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

nackerton

Lainaus käyttäjältä: Seromi - 10.03.16 - klo:07:42
Ja olen erimieltä auton säännöllisestä huoltamisesta ja huoltokustannuksista.
Eihän pumppusuuttimen rikkoutumista voi mitenkään ennustaa jos ne on jo kertaalleen vaihdettu? Tai kytkimen tai turbon.. Auto on merkkihuollettu alusta saakka!

No se on ainakin helppo ennustaa, että jos autossa ei ole pumppareita (tai huonoa korkeapainepumppua joka silppuaa alumiinit kiertoon), dsg-vaihteistoa, kaksoismassaa ja sähköistä käsijarrua, niin ei niiden korjauksiakaan tarvitse maksaa. Itse sain tarpeekseni nykydieselien vaivoista tyystin, ja vaihdoin muuhun tekniikkaan.

Seromi

^ Kiteytit hyvin ajatukseni.. Joskin ymmärsin alkuperäisen väärin :)
Herää kysymys, mikä on tämä luotettavampi tekniikka?
Mennäänkö rutkasti vanhempaan vai reippaasti uudempaan autoon?

DJDH

Vähän kärjistettynä herää kysymys, että mistä saisi 500tkm ajetun auton joka olisi halpa, ei tarvitsisi koskaan rempata, veisi vähän polttoainetta, huollot olisi ilmaisia ja vieläpä olisi 100% luotettava. No, sellaista ei ole olemassakaan.

Jos haluaa säästää, niin sitten pitää hankkia yksinkertainen, kohtuuhintainen ja vähän ajettu yksilö. Perehtyä hieman huoltoihin, korjauksiin ja varaosiin. Tuollainen mallisarjan parhaimmasta päästä oleva ylemmän keskiluokan auto reippaasti ajettuna ei ole niitä kaikkein halvimpia pitää ja omistaa.

Yksi vaihtoehto on tietysti ostaa uusi ja tehdä siihen huolenpitosopimus. Sillon tietää paljonko maksaa ja mistä maksaa. Kun sopparin 3-4v menee umpeen, niin uutta autoa ja sopparia alle.
Skoda Superb LB 2020
Passat B8 Variant BiTurbo

los los

Ei kannata vaihtaa,nehän valmistetaan samassa tehtaassa. ::)

JiiJii71

#15
Lähelle tuota budjettia hommattiin vaimolle Ruotsin tuonti reilut 10 vuotta vanha manuaalivaihteinen B7 A4 2,0T quattro. Mittarilukema n. 135tkm mikä oli kyllä todennettavissa kuiteista yms. Käsittääkseni suht järjellisillä huoltokustannuksilla (reilun parin vuoden perästä nokkahihnan vaihto - vaihdettu loppuvuodesta 2008) pitäisi päästä vaimon viiden - kuuden tonnin vuosittaisilla kilsoilla seuraavat viisi - seitsemän vuotta. Sittenhän tuon voisi siirtää tyttärelle, pääsisi ajelemaan syntymävuotensa autolla!

Tosin samaan hintaan taitaisi saada halvimpia Kia/Hyundai kökkänöitä, mutta onhan tuollainen neliveto hiukan eri luokkaa.

Ennemmin kuin jotain tiettyä merkkiä kannattaa metsästää vähänajettua, todistettavasti hyvin hoidettua yksilöä. Vaimollakin oli E90 bemu mielessä... ::)

E:typoja
Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

tmr97

Lainaus käyttäjältä: Seromi - 10.03.16 - klo:07:42
Budjettia olen miettinyt 12te pintaan.
Ja japsit on se viimeinen oljenkorsi ;)

Prius III, eli 1.8 moottorilla, ekat rekisteröity vuoden 2009 puolella. Tekniikka on yksinkertainen, siksi erittäin kestävä. Kulutus on pieni, myös maantiellä, kiitos pienen ilmanvastuksen ja atkinson-koneen. Hinnat alkavat noin 15kâ,¬:sta ja silloin auto on reilut 100tkm kelattu, esim http://www.autotie.fi/vaihtoautot/Toyota/Prius/GIU-247/684. Koska on edullinen pitää, niin hankintaan voi käyttää vähän enemmän.

matalaut

Tähän on aivan pakko vastata, vaikka keli on pihalla mitä mainioin ja talvilomaviikko vielä voimassa.

Omistan kaksi autoa, joista toinen on Passat 2.0TDI 4x4 vm. 2009 ja toinen Toyota Corolla 1.6 vm. 2004 HB. Jos haet ajettavuutta, niin suosittelen nielemään korjauskustannukset. Jatka ajamista VAG-tuotteilla.

Jos taas tarkoitus on päästä paikasta A -> paikkaan B ja takaisin, niin suosittelen vahvasti juuri 2002 - 2005 vuosimallin vähän ajettua Corollaa eli alle 300 tkm. Ei missään nimessä mukava ajaa, mutta toimii. Autoon vaihdetaan vain suotimia, tulppia ja öljyä. Ei mitään kallista osaa ja osat on helppo vaihtaa.

Oma 2.0TDI on erittäin hyvä ajaa ja sillä ajelen pidemmät matkat. Kulutus on pieni eli käytännön korjattu kulutus noin 5,2 -5,4 l/100 km. Ajan itse tällä ja vaimo Toyotalla, koska hän haluaa vain ajaa, ei korjata tai jäädä tielle...
Aikaisemmat: VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

matalaut

Lainaus käyttäjältä: Seromi - 08.03.16 - klo:22:47

Ja onko kokemuksia kiinteän vauhtipyörän vaikutuksesta vaihdelaatikon kestoon?
Kurnuttaa ikävästi noin 2000kierroksen kohdalla...

Olisko se etu- ja takapään välissä oleva kumisumppu vikana? Joku tietää varmaankin oikean nimen. Kaasua painaessa alkaa jurnuttamaan.
Aikaisemmat: VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

nackerton

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 11.03.16 - klo:07:33
Prius III, eli 1.8 moottorilla, ekat rekisteröity vuoden 2009 puolella. Tekniikka on yksinkertainen, siksi erittäin kestävä. Kulutus on pieni, myös maantiellä, kiitos pienen ilmanvastuksen ja atkinson-koneen. Hinnat alkavat noin 15kâ,¬:sta ja silloin auto on reilut 100tkm kelattu, esim http://www.autotie.fi/vaihtoautot/Toyota/Prius/GIU-247/684. Koska on edullinen pitää, niin hankintaan voi käyttää vähän enemmän.

Jep, tuohon tekniikkaan siirryin. Toisessa kopassa tosin. Välttämättä ensimmäistä vuosikertaa ei kannata ostaa, ainakin Yhdysvalloissa siinä on ollut öljynkulutusongelmia jossain määrin.

http://www.carcomplaints.com/Toyota/Prius/ (2010 on mallivuosi, rekisteröintivuosi 2009..)

ibel

Golf Variant 1.9TDI ATD 4Motion -03

Ex: Skoda Octavia LB 1.9TDI AHF -00
Ex: Passat Variant 2.5TDI BDH 4Motion Highline -04 nokkasilppuri
VCDS mukana P-Pohjanmaa/E-Karjala

Intikkavaari

Skoda Octavia 2,0 TDI 184 4x4 dsg.

tmr97

Lainaus käyttäjältä: ibel - 11.03.16 - klo:16:53
Mut onhan Prius nyt ihan helvetin ruma.  :o

Priuksia on neljä eri mallia. Minusta III-malli on moderni ja linjakas. Esim valkoinen näyttää hyvältä:
http://www.nettiauto.com/toyota/prius/7876419

Finnhopper

Omassa -06 4M:ssa pyörähti tänään 430tkm ja en ole vaihtamassa. Pitkää siivua ajaessa hyvä kulkine kelissä kuin kelissä. Olen ajanut tuolla 194tkm --> 430tkm ja meinaan työntää vielä pitkään  ;D Puuta koputtaen toivon että kulkineeni on myötämielinen myös jatkossa.
VW T5 2005 4Motion

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: JiiJii71 - 11.03.16 - klo:07:13
Lähelle tuota budjettia hommattiin vaimolle Ruotsin tuonti reilut 10 vuotta vanha manuaalivaihteinen B7 A4 2,0T quattro. Mittarilukema n. 135tkm mikä oli kyllä todennettavissa kuiteista yms. Käsittääkseni suht järjellisillä huoltokustannuksilla (reilun parin vuoden perästä nokkahihnan vaihto - vaihdettu loppuvuodesta 2008) pitäisi päästä vaimon viiden - kuuden tonnin vuosittaisilla kilsoilla seuraavat viisi - seitsemän vuotta. Sittenhän tuon voisi siirtää tyttärelle, pääsisi ajelemaan syntymävuotensa autolla!

Tosin samaan hintaan taitaisi saada halvimpia Kia/Hyundai kökkänöitä, mutta onhan tuollainen neliveto hiukan eri luokkaa.

Ennemmin kuin jotain tiettyä merkkiä kannattaa metsästää vähänajettua, todistettavasti hyvin hoidettua yksilöä.

Se on juuri noin, että jos ajaa vain 5000-6000km vuodessa (eli pitää autoa "vain koristeena pihassa"), niin 11 vuotta vanha 2.0Tq voi olla ihan hyväkin vaihtoehto, mutta jos taas ajaa sen 30-40tkm vuodessa ja haluaa päästä pienillä korjauskuluilla, niin silloin jokin muu on varmasti parempi (halvempi) vaihtoehto kuin keski-ikäinen 2.0T A4. Se mikä on ironista, on se että sillä Kian kökkänällä pääsee nuo isommat kilometrit varmastikin audia huolettomammin, mutta sillä audilla ne kyllä mieluummin ajelisi. Eli jommasta kummasta pitää luopua, priimasta ajettavuudesta tai huolettomuudesta. Tai voi Audikin olla toki huoleton, mutta silloin se hinta alkaa vähintään kolmosella..

Tiedän siinä mielessä mistä puhun, sillä omassa taloudessa on ollut viimeiset 9kk tuollainen suht tuore Kiakki (2012), ja samalla hinnalla olisi saanut juurikin kymppivuotiaan A4:n. VAG:n tekniikan kanssa on saanut aina vanhemmiten taistella (paitsi takuuaikana), mutta tuo Kia on nyt tullut pelkillä tankkauksilla koko taipaleen. Puun koputus. Mutta siinä mielessä tyytyväisiä on siis oltu. Huolettomuutta haettiin ja sitä myös saatiin. Ajettavuus ei ole timanttia, mutta sen kanssa pärjää kyllä.

Otan osaa aloittajan taisteluihin kulkineensa kanssa. Harmi kuitenkin, että viime aikojen panostukset/korjailut eivät kuitenkaan takaa huolettomia kilometrejä tulevaisuudessa, vaikka se kuinka toivottavaa olisikin. Sama pätee tietysti sekä saksalaisiin että korealaisiin.
Octavia III RS TDI

tärpätti

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 11.03.16 - klo:07:33
Prius III, eli 1.8 moottorilla, ekat rekisteröity vuoden 2009 puolella. Tekniikka on yksinkertainen, siksi erittäin kestävä. Kulutus on pieni, myös maantiellä, kiitos pienen ilmanvastuksen ja atkinson-koneen. Hinnat alkavat noin 15kâ,¬:sta ja silloin auto on reilut 100tkm kelattu, esim http://www.autotie.fi/vaihtoautot/Toyota/Prius/GIU-247/684. Koska on edullinen pitää, niin hankintaan voi käyttää vähän enemmän.

Kauanko noissa vanhoissa on akuston ja sähkömoottorin takuu? Jos akuston hinta on sama kuin monessa trukissa niin yhdet tonnit ei riitä siihen jumppaan. Vanhana ei välttämättä niin haluttu auto...
Octavia BKD

tmr97

Lainaus käyttäjältä: tärpätti - 11.03.16 - klo:20:49
Kauanko noissa vanhoissa on akuston ja sähkömoottorin takuu? Jos akuston hinta on sama kuin monessa trukissa niin yhdet tonnit ei riitä siihen jumppaan. Vanhana ei välttämättä niin haluttu auto...

Sivulta https://www.toyota.fi/hybrid/usein-kysyttya.json:
"Akut on suunniteltu kestämään ajoneuvon eliniän. Toyota antaa hybridiakuille peräti 10 vuoden tai 350.000 km:n akkuturvan."

Seromi

Lainaus käyttäjältä: matalaut - 11.03.16 - klo:13:38
Olisko se etu- ja takapään välissä oleva kumisumppu vikana? Joku tietää varmaankin oikean nimen. Kaasua painaessa alkaa jurnuttamaan.

En mä vaan tiedä, netistä luin kokemuksia että on normaalia kun vaihdetaan kiinteä vauhtipyörä.. Oon aatellut että se vain kuuluu asiaan!

Kilometrejä paukkuu se noin 30tuhatta ja edellisellä golfilla ajelin 200tkm (oli ajettu 90tonnia ostohetkellä) ja tais se öljynvaihdossa suunilleen välillä käydä, toimi kun junan vessa, aina!
Siksi luotin volkkariin ja olin niin pahasti väärässä ;)

Ajomukavuus ja turvallisuus ja auton jämäkkyys on huippuluokkaa hintaan nähden passatissa, mutta.. Jos maha kipeänä saa aamusin lähteä liikkeelle kun miettii että millä sitä kotiin pääsee, kaikki mahdolliset hinaus ja sijaisautovakuutukset otettuna niin ei ne kovin nautinnollisia kilometrejä ole autolle jutellessa että voisitko tänään kultapieni toimia :(

Jostain syystä Honda Accordin ilme miellyttää silmää, miellyttänyt aina.. Honda civicillä autoilun aloittaneena ei hondasta ole jäänyt huonoja kokemuksia, mutta ajomukavuus on eri, mut jos saisi toimintavarman kohtuullisen ajomukavuuden kanssa!

Opel ei, mersu ei, bemari ei, ford ei, Kiat, Hyundait ja muut daciat ei..
Jäljelle jää Seat, Audi, Honda ja Volvo... Toyota, mut ei, ei oikein sekään. Hetken avensis sijaissutona ollut, aika tunnoton rimpula :(

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: Seromi - 11.03.16 - klo:21:44

Opel ei, mersu ei, bemari ei, ford ei, Kiat, Hyundait ja muut daciat ei..
Jäljelle jää Seat, Audi, Honda ja Volvo... Toyota, mut ei, ei oikein sekään. Hetken avensis sijaissutona ollut, aika tunnoton rimpula :(

Valitettavasti nuo jäljelle jäävät merkit eivät oikein tuohon mainittuun hintaluokkaan tarjoa mitään erityisen hyvää valikoimaa luotettavuuden suhteen. No ehkä Honda joo.. Ehkäpä sun kannattaa ainakin vaihtaa pienempään autoluokkaan, jos kerran Golffilla ennenkin hyvin pärjäsit. Isot autot maksavat aina pieniä enemmän. Ostettaessa ja korjattaessa. Vaikea tilanne. Harmi että volkkari on nyt noin näpeille lyönyt.. Ei oo kiva lähteä joka aamu vatsa kippuralla taipaleelle.
Octavia III RS TDI

Seromi

Nettiautoa selaillessa törmäsin 2010-2012 1.6 TDI Octaviaan, hintaluokka alle 12te, muutamiakin kappaleita tuli vastaan. Onko tuo kone aivan tuhoon tuomittu, löytyykö kuuluisa kaksoismassakytkin tuostakin?
Seat Exeo farmarina menee vähän yli budjetin, accord nippanappa budjetissa.
Golf vaihdettiin kun jäi pieneksi, mutta uudempi golf vaikuttaa kyllä 2001 vuotista isommalta.

Ei tää voi olla näin vaikeaa ;)

Ajelen tuolla passatilla varmaan lopun elämääni kun en uskalla enää vaihtaa mihinkään...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy