Renkaitten vaihto/ hallitunkin käyttö/ mistä nostan?

Aloittaja Ton-1, 19.10.10 - klo:10:34

« edellinen - seuraava »

Ton-1

Terve,

talvirenkuloitten vaihtoa tässä ounastelen ja ymmärrykseni mukaan sitä mikä siellä takakontissa luuraa ei tule käyttää vaan hallitunkkia - mistä kohtaa uskallan nostaa ( auton alle en vielä ole katsonut) ?
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Pertsa

Itse olen ainakin tuota B8:ia nostanut siitä helmapellin pystypokkauksesta siitä kohdilta mihin auton omakin tunkki on tarkoitettu. Sinne tunkki alle ja kumipadi väliin.

Erkka

Itsellä on kumipadina sininen juniorijääkiekko. Muuten samankokoinen kiekko kuin virallinen kiekko, mutta pehmeämpi. Hyvin on toiminut hallitunkilla autoa nostettaessa. Eikä ole kallis investointi.
Sahasin rautasahalla kiekon keskelle V-muotoisen uran, joka sopii hyvin auton alla olevaan pystypokkaukseen. Näin menetellen kiekko ei pääse luiskahtamaan nostovaiheessa.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

40046132

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 19.10.10 - klo:15:39
Itse olen ainakin tuota B8:ia nostanut siitä helmapellin pystypokkauksesta siitä kohdilta mihin auton omakin tunkki on tarkoitettu. Sinne tunkki alle ja kumipadi väliin.

Juuri samasta kohdasta nostelen omaa B7:ni. Hallitunkin ja pystypalkin väliin laitan kuorma-auton vetorenkaan pinnan palasen.
Vw Transporter 4-motion R-line
Ex. Volvo XC60 D3 AWD, R-Design -11
A4 B7 1.8 Tq S-line -08 & Bmw 320d E91 M-Sport -07,
A4 B6 1.8 Tq -04 & A3 1.6 -07

jonze

ite joskus etin tosta omasta b7 sitä paikkaa ku ei näkyny mitää selvää paikkaa mistä nostaa.. kauhee natina sit kuulu ku nostin varovasti mut kesti se.. se lätkä on kyl hyvä olla siin välis..
hommat ovat paskoja, mutta niin ovat miehetkin

www.amasennustiimi.fi

www.ccldesign.fi

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: 40046132 - 19.10.10 - klo:17:23
Juuri samasta kohdasta nostelen omaa B7:ni. Hallitunkin ja pystypalkin väliin laitan kuorma-auton vetorenkaan pinnan palasen.

Eli välipala + hallitunkki niin pärjää?

Olen kyllä aina käyttänyt jotain välipalaa vaikka keveissä nipponeissa (naarmusuojana enemmänkin ollut) paksuhko kangas on riittänyt.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy