Sisätilalämppärin haaroitusjohdon läpivienti

Aloittaja Der Mann., 16.10.10 - klo:23:29

« edellinen - seuraava »

Der Mann.

Näitä sarjassamme Ostotilanteessa pakosta nuukaillut autonostaja kysyy:

Mistähän kohtaa yleensä tavataan murjaista 6R:ssä sisätilalämppärin haaroitusjohto kabiinin puolelle? Käytetäänkö jotain valmista läpivientiä vai Pläkkänttekkeriä?
Polo 1.2 TSI 6-v. "Tätäensittentuunaa-line"

Der Mann.

Itse itselleen vastaten:

Matkustajan jalkatilasta maton reunat vedetään esiin keskikonsolin ja sivupaneelin reunojen alta, ja maton etureuna taitetaan taakse paljastaen alla oleva äänieristyshuopa.

Ã,,änieristyshuopa katkea lattiapellin ja rintapellin taitoskohdassa. Nostetaan rintapeltiä vasten olevan huovan alaosaa, jolloin paljastuu mustaksi maalattu pelti.



Porauskohta pellistä törrörrävästä "kierretapista" noin kolmisen senttiä vasemmalle ja hieman alaviistoon.



Huom! Tarkasta vastaava kohta konehuoneen puolelta ettet poraa jarruputkiin tai ilmastoinnin putkiin! Konehuoneen puolella on jarruputken kiinnike juuri tuon kierretapin kohdalla. Omassa TSI:ssä tuo porauskohta oli turvallinen, mutta versiosta riippuen konehuoneen puolella SAATTAA olla noilla tienoilla enemmän tavaraa. Eli parempi katsoa kuin katua.

Poratun reiän reunojen maalaaminen sinkkimaalilla, maalin kuivumisen jälkeen Kuplavolkkarista peräisin oleva läpivientikumi paikoilleen. Jatkopillillä vielä hieman kotelosuojaa kumin reunojen alle, minkä jälkeen panssarikaapelin voikin uittaa reiästä ulkoilmaan.





Itse ruuvasin pistorasian jalkatilan ulkoseinään siihen muoviseen verhoilupaneeliin. Aivan hansikaslokeron alapuolelle paneelin kulmaan, niin että se heijastinliivikotelo mahtuu vielä tulemaan irti.

Pienikokoisen Defa Termini -lämmittimen jalan puolestaan ruuvasin ronskisti näkyville keskikonsolin reunaan niin, että puhallus suuntautuu oikeaoppisesti yläviistoon. Paikka ja suuntaus katsottuna niin, ettei kuuma ilma osu sen paremmin auki unohtuneeseen hanskalokeron kanteen kuin aivan eteen siirrettyyn penkkiinkään.



Lopuksi suurkiitos jyri.h:lle asennusvinkeistä sekä läpivientikumista!  :) Nyt on läpivientikumissakin oikeaa konserni-dna:ta eikä mitään Defan yleistarvik ;Detta...

Polo 1.2 TSI 6-v. "Tätäensittentuunaa-line"

Erkka

Hyvin dokumentoitu asennusohje kuvilla maustettuna. Tuohon kohtaan minäkin olen suunnitellut asentaa oman Defa Terminin.

Laitoitko mukana tulevat korotuspalat kiinnityslevyn alle, jotta lämmpärin saa vaivatta ujutettua paikalleen? Joissain tapauksissa kiinnityskohta on kaareva, mikä vaatii lisäkorotukset, jottei kiinnityslevy jää pingottamaan.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Der Mann.

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 10.11.10 - klo:18:04
Laitoitko mukana tulevat korotuspalat kiinnityslevyn alle, jotta lämmpärin saa vaivatta ujutettua paikalleen? Joissain tapauksissa kiinnityskohta on kaareva, mikä vaatii lisäkorotukset, jottei kiinnityslevy jää pingottamaan.

Laitoin korotuspalat, muistaakseni noiden ylempien ruuvien alle. Juuri kaarevuuden takia ja siksi, ettei puhallin puhalla kuumaa myöskään suoraan tuohon ylemmäs konsolin kylkeen.
Polo 1.2 TSI 6-v. "Tätäensittentuunaa-line"

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy