2.5tdi supsutus kylmänä.

Aloittaja nisse8x, 21.01.16 - klo:20:13

« edellinen - seuraava »

nisse8x

Eli 04 vuoden 2.5tdi 96kw 290tkm ajettu nyt näillä -20 pakkasilla alkanut tekemään tuollaista supsutus ääntä kylmäkäynnistyksen yhteydessä, muutamana aamuna kuulunut ja loppuu kun moottori lämpeää. Myös toimii täysin normaalisti ja kulkee hienosti. Lueskelin jotain juttua nokka-akseleista ja paininkupeista. Mutta miten sen pitäisi oireilla jos näin on ? Mitä seurauksia tuosta supsutuksesta voi olla jos se kuitenkin loppuu koneen lämmettyä?

Tässä vielä linkki vähän samankuuloiseen moottoriin.. Hiljenee myös tuota vipua mikä videollakin on kääntäessä.

https://m.youtube.com/watch?v=C1jAfeRnmRk

Kuinka vaikea nuo kupit sitten on vaihtaa jos tämä nyt lahoaa käsiin?

vwp

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=25075.0

Tuolla vähän oman oireista juttua :) Todnäk jos nokkavika, niin kohta alkaa nykiminen ja kulutuksen kasvu, en tiedä mitä kaikkea hajoaa jos kuppi menee kunnolla paloiksi ja metallimuru pääsee liikkumaan muualle, tuskin mitään kovin kivaa
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

sprint

Kyllä se vähän paininkupeilta kuulostaisi. Voi hivenen helpottaa kun kelit lämpenee, mutta jos jatkuvaa niin vaihtoon. Ei se vaihtona varmaan ihan hirmuisen työläs ole.

vwp

Nyt kun tuon videon kuuntelin niin jos samanlainen ääni on niin melko selkeä tapaus. Pakoventtiili ei aukea kunnolla ja pitää siksi tuota putputusta. Jos on pidempään jatkunut, niin ilmanputsarita löytynee mustaa
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

nisse8x

Lainaus käyttäjältä: vwp - 22.01.16 - klo:12:48
Nyt kun tuon videon kuuntelin niin jos samanlainen ääni on niin melko selkeä tapaus. Pakoventtiili ei aukea kunnolla ja pitää siksi tuota putputusta. Jos on pidempään jatkunut, niin ilmanputsarita löytynee mustaa

Nyt näillä yli 20 asteen pakkasilla kun muutenkin nuo startit olleet todella vaikeita niin alkanut aamuisin kuulumaan, loppuu kun kone vähän lämpenee eikä enään myöhemmin päivällä kuulu.

nisse8x

Onko vinkkejä mistä noita paininkuppeja kannattaisi lähteä kyselemään?

sprint

ebay on kova sana varaosien metsästyksessä. Samalla kannattaa harkita suutinten tiivisteiden vaihtoa jos ei ole vaihdettu. Nokka varmaan kanssa samalla.

nisse8x

Lainaus käyttäjältä: sprint - 22.01.16 - klo:21:10
ebay on kova sana varaosien metsästyksessä. Samalla kannattaa harkita suutinten tiivisteiden vaihtoa jos ei ole vaihdettu. Nokka varmaan kanssa samalla.

Ymmärtääkseni se nokka on uudemman dpf 2.5 mallin ongelma nämä kupit vanhemman... Voin olla väärässäkin. Lähinnä millä hakusanalla ebaystä noita kuppeja voisi löytää... Juuri tehtiin hehku ja lämpötila-anturi egr remppa niin vähän huono tuo huoltobudjetti lähteä kaikkea vaihtamaan.

nisse8x

Nyt sitten alkaa olla tilanne että supsutus on jo hyvin voimakas eikä meinaa loppua ollenkaan, eli nokka-akseli sarja lähti Saksasta Suomeen. Nyt tarvittaisiin hyviä ohjeita mitä kaikkea tuo nokkaremontti pitää sisällään, jotain erikoistyökaluja yms?

tarzi

Ei ole ihan aloittelijan homma, vaatii vähän silmää tuo homma. Imusarja pitää irroittaa myös. Erikoistyökalut vaatii ehdottomasti rattaiden ajoitukseen.
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

nisse8x

Niinpä tietysti... Onko tietoa mitä sellaiset työkalut maksaa?

Tomppaa_

Keula huoltoasentoon, imusarja pois, venakoppa pois, eturengas ja sisäloksu pois ja sitten tarviikin vaan erikoistyökalut joilla saa nokan ajoitettua. Nokka-akselissa ei ole kiilaa ja sen ja hammaspyörän välinen kiinnityspultti pitää vetää TIUKALLE. Moottoria et myöskään pääse pyörittämään ilman kampuran päähän ruuvattavaa erikoistyökalua. Jos asut Eteläsuomessa voin lainata sinulle tarvittaessa työkalut pientä korvausta vastaan.

nisse8x

Sehän kuulostaa ihanalta jumpalta. Eteläsuomessa majaillaan joten työkalun mahdollinen vuokraus mahdollisuus on hieno homma. Odottelen osat Suomeen ja etsin paikan missä pääsen tekemään, voisin palata asiaan. Kuulostaa kyllä niin isolta hommalta että punnitsen vielä vaihtoehtoa viedä jollekkin kuka osaa sen tehdä :) taitaa vaan hinta olla tuollaiselle työlle liikkeessä kun liikkeessä melkoinen.

jaolpi

Kaverin T5:sta 2.5TDI tuossa ihmeteltiin...
Käy supsuttaen imusarjaan kuin nokka/nostinvikainen, mutta muutamana päivänä on käynti ollut lähes normaalia?!?
Ekan kerran kun olin sitä ihmettelemässä (silloin supsutti oikein kunnolla) sanoin kaverille jo varmana, että ei kun nokkahilut tilaukseen ja kone auki. Seuraavana päivänä kaveri tuli taas käymään ja käynti oli melkein normaalia. Imuputken irrottamalla kyllä huomasi hiuksen hienon eron omaani verrattuna, johon tein nokkaremppan 2kk sitten.
Näin on kuulemma tapahtunut jo useamman kerran. Miten toi voi olla mahdollista? Onko kyseessä sittenkään nokkavika?
En nyt oikein tiedä, mitä sille tekis. Vikakoodeja ei ole ja suuttimien arvot näyttivät ok:lta. Kilometrejä takana n.220tkm.
Mikä tuon nyt voisi saadaa joku päivä käymään paremmin ja taas toisena huonosti. Luulisin sen, jos on nokka/nostin kulunut, niin käyvän kokoajan huonosti ???

vwp

En tiedä miksi, mutta mullakin nokkavikainen toimi välillä hetken ihan hyvin, kunnes vika palasi. Ja silloin nokka ja kupit oli jo aika valmiit
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

sprint

Voisikohan kuppi pikkasen pyörähtää ja välys pienenee kunnes hajoaa kokonaan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy