Vw 1.9tdi ei meinaa lähteä kylmänä käyntiin

Aloittaja v.m.tamminen, 21.01.16 - klo:12:06

« edellinen - seuraava »

v.m.tamminen

Kyseessä v.01 4-motion 1.9tdi. Välillä auto lähtee kylmänä käyntiin kun palmun alta, mutta yleensä joutuu sahailemaan hiton pitkään.Lämpimänä lähtee tulille ihan normaalisti. Pakokaasu haisee jotenkin öljymäiseltä. Auto ei kuitenkaan vie öljyä.Olen foorumeita selaillut aika paljon joten ajattelin kirjoitella kun alkaa ideat loppumaan. Siirtopumppu on tarkastettu löpö tulee hyvin suodattimen jälkeen. Samalla vaihdettu suodatin ja tarkastettu , että ei ole öljyä joka kielisi tandem pumpusta. Hehkut toimii. Autoa käytetty parilla vw Korjaamolla.  Kumpikaan ei antanut varmaa diagnoosia. Toinen epäili venttiilien kuppeja ja toinen suuttimia. Iso kiitos jo etukäteen jos joku osaisi auttaa asian suhteen.

Jubatsu

Voiskohan vika olla moottorin lämpötila-anturissa/johdotuksissa. VCDS/automaatti-ilmastoinnin paneelista tuota pystyy seuraamaan mitä tietoa ecu saa. Se nyt ainakin on helppo ja halpa vaihtaa.

v.m.tamminen

Autosta on kyllä vikakoodit luettu useampaan kertaan ja mitään ei löydy. Niin , että automaatti ilmastoinnin näytöstä voi jotenkin moottorin lämpötiloja seurailla? Täytyy katsoa. Missäköhän itse anturi sitten on?

Jubatsu

Täältä löytyy jotain juttua tuosta: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?339642
Itsellä Leon ja valikkoon pääsee painamalla sisätilankierto ja ylös puhalluksen nappuloita samanaikaisesti. Ja valikkoja selataan puhalluksen + ja - näppäimillä.

Itse anturi pitäisi löytyä näiltä suunnilta:

v.m.tamminen

No niin climatronicista ilmoittaa lämpötilaksi -99. Anturi vaihdettu , mutta tilanne ei muuttunut miksikään. Edelleen ilmoittaa moottorin lämpötilaksi -99. Alkaa ideat loppumaan.

RIR

Lainaus käyttäjältä: v.m.tamminen - 30.01.16 - klo:15:42
No niin climatronicista ilmoittaa lämpötilaksi -99. Anturi vaihdettu , mutta tilanne ei muuttunut miksikään. Edelleen ilmoittaa moottorin lämpötilaksi -99. Alkaa ideat loppumaan.

Mulla näyttää kanssa -99, kohta 45. Autossa ei mitään vikaa. Pitää katsoa vielä lämpimällä koneella että muuttuuko toi lukema.
VW Golf II 1.8i
VW Golf IV TDI ASZ

v.m.tamminen

Siirtopumppu toimii ja tandem pumppu tarkastettu vw: Korjaamolla. Alkaa olemaan tekemätön paikka. Voisikohan vika olla suuttimissa?

Jultsu

Milläs värkillä ne koodit on luettu, ja onko luettu kaikista kanavista vai vain moottorinohjaukselta?

Missäpäin mies ja auto liikkuvat?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

v.m.tamminen

Moottorin ohjaukselta on luettu. Auto ja mies liikkuu Uudellamaalla. Tarvittaessa myös muualla jos joku saa tolkkua ton auton suhteen.

RIR

Lainaus käyttäjältä: RIR - 30.01.16 - klo:17:27
Mulla näyttää kanssa -99, kohta 45. Autossa ei mitään vikaa. Pitää katsoa vielä lämpimällä koneella että muuttuuko toi lukema.

Ajoin koneen lämpimäksi ja edelleen näyttää -99. Minkähän takia se tommosta näyttää? Muut, esim nopeus, sisäilman lämpötilat jne... näyttää oikein.
VW Golf II 1.8i
VW Golf IV TDI ASZ

Jubatsu

Niin moottorin lämpötila on tuon listan mukaan kohta 49.

"49. Coolant temperature"

RIR

Katsoin tuon kohdan 45 tämän mukaan: https://www.youtube.com/watch?v=N8nH7ao7LrI

Kohta 49 näyttää nollaa kokoajan. 

:-\
VW Golf II 1.8i
VW Golf IV TDI ASZ

v.m.tamminen

No sitten tuo lämpötilamittaus toimii, mutta auto ei. 😎 Hyviä idoita otetaan vastaan. Mitenköhän noi suuttimet sitten voi tarkastaa , että eivät vuoda tms?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy