Rahastusautomaatti rakenteilla Kehä I:lle

Aloittaja XUE, 19.01.16 - klo:16:08

« edellinen - seuraava »

mremonen

Lainaus käyttäjältä: GeomanKameran sijoitusta on perusteltu sillä, että tunneli ruuhakautuu ja syntyy vaaratilanteita tunnelissa sattuvien onnettomuuksien vuoksi.
Paljonko siinä tunnelissa on niitä onnettomuuksia sattunut aiemmin, kun on kaahattu holtittomasti?
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 09.03.16 - klo:15:48
Paljonko siinä tunnelissa on niitä onnettomuuksia sattunut aiemmin, kun on kaahattu holtittomasti?

Siis niitä onnettomuuksia halutaan tuossa tunnelissa välttää viimeiseen asti. Jos tunnelissa rytisisi voisivat seuraukset olla pahemmat (tulipalo tms.) Siksi riskit on minimoitu 60 rajoituksella ja liikennevaloilla. Tämä järjestely on ollut alusta asti. Hyvin on mielestäni toiminut. En ole koskaan nähnyt kolaria tunnelin sisällä. Kyllähän tuo kuudenkympin lätkä on alentanut nopeuksia jo ennen kameroitakin.

Geoman

#392
Lainaus käyttäjältä: mremonen - 09.03.16 - klo:15:48
Paljonko siinä tunnelissa on niitä onnettomuuksia sattunut aiemmin, kun on kaahattu holtittomasti?
Tunnelissa tapahtuva onnettomuus on paljon vaarallisempi kuin tunnelin ulkopuolella tapahtuva onnettomuus. Esim: tulipalo tekee toimintakyvyttömäksi kaikki tunnelissa olevat ihmiset ja ajoneuvot hapen puutteen ja savukaasujen vuoksi, lyhyen näkymän vuoksi tilanne on vaikea havaita ja väistömahdollisuudet ovat rajatut - näin se vaan on.

sambolo

Eile vai toissapäivänä räpsähti tuo "tunnelikamera". Meitä oli varmaa 4 ryhmäkuvassa, mielestäni kukaan ei ajanut ylinopeutta
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 09.03.16 - klo:18:39
Eile vai toissapäivänä räpsähti tuo "tunnelikamera". Meitä oli varmaa 4 ryhmäkuvassa, mielestäni kukaan ei ajanut ylinopeutta

Eli kamera on siis säädetty virheellisesti.
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

DasAuto

En itsekään malta ajaa ässällä hissutellen. Pointti on se että jos riskin ottaa niin pitää olla valmis kantamaan seuraukset. 😁
Audi A3 1.4 TFSI vm. 2014
Entiset:
Audi A3 1.8 TFSI vm. 2007
Audi S3 vm. 2007
Audi A3 1.4 TFSI vm. 2008
VW Golf 1.4 TSI vm. 2011
VW Golf 1.6 FSI vm. 2005

sskoda

Kehä l kamerat säädetty aika lähelle 80km nopeutta koska parin viikon aikana välähtänyt kahdesti Pihlajamäki länteen suunnassa. Huomautus tuli netpostiin molemmista nopeuden ylityksistä, 86km ja toinen 83km tunnissa. En tiedä onko näissä huomioitu 3km tunnissa vähennys.

mremonen

Lainaus käyttäjältä: JarnoF - 09.03.16 - klo:17:48
En ole koskaan nähnyt kolaria tunnelin sisällä. Kyllähän tuo kuudenkympin lätkä on alentanut nopeuksia jo ennen kameroitakin.
Eli kameralla vähennetään onnettomuuksia, joita ei tällä hetkellä edes tapahdu. Ilmeisesti nyt tuossa tunnelissa autot maagisesti korjaantuvat, jos niissä on peltivaurioita.

Miksi tuossa tunnelissa voi ajaa vain 60 km/h nopeudella turvallisesti, kun sitten vaikkapa Vuosaaren tunnelissa voi ajaa kehdeksaakymppiä (vai oliko se seitsemää-) ja motarilla satasta?

Nopeusrajoitus ei perustu muuhun kuin yksittäisen virkamiehen näkemykseen, johon sitten vaikuttaa palkan lisäksi myös moni muu asia. Kuten vaikka se, että naapurilla on nopeampi auto.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

vwp

En tiedä millaisia nuo muut tunnelit ovat ja harvemmin ajelen tuotakaan, mutta vahva mutu että se monttu siellä tunnelin pohjalla vaikeuttaa jonkin verran savukaasujen poistoa yms pelastustöitä jos siellä jotain tapahtuu
Tavalliseen suoraan tunneliinhan saadaan kyllä jonkinmoinen huiku käymään.. Onhan tuo tunnelina vähän jännän mallinen
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

HiTecci

Eikös se samanlainen monttu ole tuolla vuosaarenkin tunnelin pohjalla ???
https://fi.wikipedia.org/wiki/Vuosaaren_tietunneli

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

JarnoF

Siinä tunnelin tietämillä on myös paljon liityntäkaistoja joka lisää tötöilyn mahdollisuutta. Veikkaan, että tuokin on yksi syy miksi nopeus on päätetty laittaa kuuteenkymppiin kahdeksankympin sijasta.

Sen kyllä sanon, että siinä alamäessä on todella vaikea ajaa kuuttakymppiä. Pitää Golfilla aina muistaa laittaa keppi S:lle (4. vaihde) niin moottorijarrutus pitää auton jotakuinkin kuudenkympin vauhdissa. Muuten karkaa helposti vauhti.

Onneksi se kamera taisi olla siinä tunnelin ulkopuolella vähän loivemmassa kohdassa?

vwp

Tuollakin jotain juttua

http://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikkeli/todellinen-sakkorysa-keha-i-n-uusi-kamera-valahti-lahes-tuhat-kertaa/5780326#.VuEWlrVe2ls.facebook

"Kehä I:llä menee päivittäin jopa 35 000 autoa yhteen suuntana. Jos tunneli suljettaisiin, niin eihän tuollaisia määriä vetäisi mikään muu tieverkosto. Mahdollinen häiriö olisi niin valtava, että tunneleissa on pidettävä nopeusrajoitukset alhaisina.  "
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

Geoman

Lainaus käyttäjältä: vwp - 10.03.16 - klo:08:35
En tiedä millaisia nuo muut tunnelit ovat ja harvemmin ajelen tuotakaan, mutta vahva mutu että se monttu siellä tunnelin pohjalla vaikeuttaa jonkin verran savukaasujen poistoa yms pelastustöitä jos siellä jotain tapahtuu
Tavalliseen suoraan tunneliinhan saadaan kyllä jonkinmoinen huiku käymään.. Onhan tuo tunnelina vähän jännän mallinen
Tunnelissa on ilmanvaihto, joka toimii normaaleissa liikenneolosuhteissa koneellisesti + luonnollisesti (tarvittaessa on ilmanvaihtokuilu). Palokaasu- ja myrkkykaasutilanteissa siellä voivat pelastustoimintaa tehdä vain happilaitteilla varustetut "savusukeltajat" riippumatta tunnelin profiilista. Tämän vuoksi pelastuslaitos suorittaa pelastusharjoituksia tunneleissa.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: JarnoF - 10.03.16 - klo:08:50
Siinä tunnelin tietämillä on myös paljon liityntäkaistoja joka lisää tötöilyn mahdollisuutta. Veikkaan, että tuokin on yksi syy miksi nopeus on päätetty laittaa kuuteenkymppiin kahdeksankympin sijasta.

Sen kyllä sanon, että siinä alamäessä on todella vaikea ajaa kuuttakymppiä. Pitää Golfilla aina muistaa laittaa keppi S:lle (4. vaihde) niin moottorijarrutus pitää auton jotakuinkin kuudenkympin vauhdissa. Muuten karkaa helposti vauhti.

Onneksi se kamera taisi olla siinä tunnelin ulkopuolella vähän loivemmassa kohdassa?

Melko usein Leppävaaran suoraa ajavana pidän tätä pätkää riskialttiina juurikin niiden lukuisten liittymien vuoksi.

Opasteet ovat ylhäällä tien päällä ja luovat kaistanvaihdot viime hetkellä eivät mitenkään harvinaisia. Esim. idän suunnasta Selloon suoraan haluava valitsee tunnelissa 2. kaistan oikealta, ja opastekyltissä lukee nerokkaasti HELSINKI + Etelä-Leppävaara.

Ihan oma lukunsa ovat reippaasti suurempaa nopeutta kiitävät ja liittymistä pääväylälle sekaan ampuvat. Olen joskus myöskin kiihdyttänyt reippaasti liikenteen sekaan hetkeksi aina 80km/h mittarinopeuteen ja todennut takaa tulevan vielä painavan ohi.....   :o

OT: sitten kun tunneli on jumissa onnettomuuden vuoksi, niin jonot ja ruuhka ovat kamalat. :(
Yritetään pärjätä.

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 10.03.16 - klo:09:08
Opasteet ovat ylhäällä tien päällä ja luovat kaistanvaihdot viime hetkellä eivät mitenkään harvinaisia. Esim. idän suunnasta Selloon suoraan haluava valitsee tunnelissa 2. kaistan oikealta, ja opastekyltissä lukee nerokkaasti HELSINKI + Etelä-Leppävaara.

Kun ajan Kehää länteen ja jatkan Turun suuntaan, en koskaan tottele Virallisia Kaistaopasteita. Opasteet käskevät ottamaan tunnelin jälkeen "vasemmanpuoleisen sillan", josta liitytään junaraiteiden jälkeen oikealle Turkuunpäin jatkaville kaistoille. Minä sensijaan otan jo ennen tunnelialuetta alkavan kaistan oikealta ja jatkan sitä suoraan koko hässäkän läpi. Ei tarvitse tehdä yhtäkään kaistanvaihtoa koko parin kilsan(?) matkalla. Kaistaopasteet väittävät monessa kohtaa minun joutuvan Helsinkiin ja ties minne, mutta lopulta olen Turun suuntaan jatkuvalla rampilla. ;D Eikä tarvitse tehdä ensimmäistäkään kaistanvaihtoa. Ainoa haitta tästä on, että sillan kohdalla joutuu ajamaan hetken viittäkymppiä kuudenkympin sijasta.

vwp

Lainaus käyttäjältä: JarnoF - 10.03.16 - klo:09:31
Kun ajan Kehää länteen ja jatkan Turun suuntaan, en koskaan tottele Virallisia Kaistaopasteita. Opasteet käskevät ottamaan tunnelin jälkeen "vasemmanpuoleisen sillan", josta liitytään junaraiteiden jälkeen oikealle Turkuunpäin jatkaville kaistoille. Minä sensijaan otan jo ennen tunnelialuetta alkavan kaistan oikealta ja jatkan sitä suoraan koko hässäkän läpi. Ei tarvitse tehdä yhtäkään kaistanvaihtoa koko parin kilsan(?) matkalla. Kaistaopasteet väittävät monessa kohtaa minun joutuvan Helsinkiin ja ties minne, mutta lopulta olen Turun suuntaan jatkuvalla rampilla. ;D Eikä tarvitse tehdä ensimmäistäkään kaistanvaihtoa. Ainoa haitta tästä on, että sillan kohdalla joutuu ajamaan hetken viittäkymppiä kuudenkympin sijasta.

Tamperelaisjunttina tulee myös ihmeteltyä niitä opasteita kun sielläpäin ajelee, jotenki eivät ole ihan loogiset..
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line


HAL9000

Lainaus käyttäjältä: JarnoF - 10.03.16 - klo:09:31
Kun ajan Kehää länteen ja jatkan Turun suuntaan, en koskaan tottele Virallisia Kaistaopasteita. Opasteet käskevät ottamaan tunnelin jälkeen "vasemmanpuoleisen sillan", josta liitytään junaraiteiden jälkeen oikealle Turkuunpäin jatkaville kaistoille. Minä sensijaan otan jo ennen tunnelialuetta alkavan kaistan oikealta ja jatkan sitä suoraan koko hässäkän läpi. Ei tarvitse tehdä yhtäkään kaistanvaihtoa koko parin kilsan(?) matkalla. Kaistaopasteet väittävät monessa kohtaa minun joutuvan Helsinkiin ja ties minne, mutta lopulta olen Turun suuntaan jatkuvalla rampilla. ;D Eikä tarvitse tehdä ensimmäistäkään kaistanvaihtoa. Ainoa haitta tästä on, että sillan kohdalla joutuu ajamaan hetken viittäkymppiä kuudenkympin sijasta.

Hankalinta tuossa varmaan paikkaan tottumattomalle on se ettei kahdelta vasemmanpuoleisimmalta kaistalta enää pääse Helsingin suuntaan jos ei heti tunnelin ulostulon jälkeen ole oikeanpuoleisella sillalla. Alkuasukkaana on todettava etten koskaan ole pitänyt noita ajojärjestelyjä mitenkään hankalina.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Eka Golf

Onneksi tarvii ajella tuolla syrjäkylällä harvioin!  :P

-karppa-

1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

clacson

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 19.03.16 - klo:10:31
Järjenääni jota ei hallituksesta löydy!
Yes. Tämä kolmen S(ähläri)n hallitus viis veisaa laeista (eritoten perustuslaista) päätöksiä tehdessään.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

matalaut

Lainaus käyttäjältä: clacson - 19.03.16 - klo:13:04
Yes. Tämä kolmen S(ähläri)n hallitus viis veisaa laeista (eritoten perustuslaista) päätöksiä tehdessään.

Ã,,lkääpäs nyt haukkuko hallitusta. Suomessa on iät ajat korjattu tielinjauksia laskemalla nopeuksia. Keskisuomessa tämä malli toimii hyvin, kunnes risteysalueelle rakennetaan SOK:n ABC. Sen jälkeen tulee hyvät ja ohjaavat liittymät.

Kehätiellä ajellaan aina liian lujaa nopeusrajoituksista riippumatta. Ihme ettei siellä satu enemmänkin onnettomuuksia.
Aikaisemmat: VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

vwmies

Ainakin tänään lauantaina jono kulki molemmilla kaistoilla sen 80-85km/h mittarin mukaan, eli todellinen siinä 5km/h virheellä jää jopa sallitun alle. Eipä kyllä näkynyt kameroiden välissä spurttailijoitakaan ja ennen tolppaa syttyviä jarruvalojakaan. Tylsän tasaista vauhtia mentiin.  ???
Yritetään pärjätä.

clacson

Lainaus käyttäjältä: matalaut - 19.03.16 - klo:13:12
Ã,,lkääpäs nyt haukkuko hallitusta. Suomessa on iät ajat korjattu tielinjauksia laskemalla nopeuksia. Keskisuomessa tämä malli toimii hyvin, kunnes risteysalueelle rakennetaan SOK:n ABC. Sen jälkeen tulee hyvät ja ohjaavat liittymät.

Kehätiellä ajellaan aina liian lujaa nopeusrajoituksista riippumatta. Ihme ettei siellä satu enemmänkin onnettomuuksia.
Hallituksen haukkuminenhan koskee sen rikesakkojen tuplauksen perusteita, jotka on todettu perustuslain vastaisiksi (kuten moni muukin saman jengin päätös).
Peltipoliisien sijoittelu vaikka joka niemen notkoon saarelmaan ei pahemmin häiritse.

Nyt, kun Kehällä alkaa taas nämä tietyöt, niin turhien nopeusrajoitusmerkkien sijoittelu ja paikoilleenjättäminen, kun töitä ei tehdä, pitäisi tehdä rangaistavaksi.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

Peeveli

Kehä I:n kamera on välähtänyt itselleni kahdesti maaliskuun aikana.Mittarinopeus ollut vahingossa hitusen yli 90. Toinen sattui tänä aamuna ja toinen maaliskuun alussa. Ekastakaan ei ole vielä tullut mitään kotiin. Miten pitkä lie huomautuksen tai sakon kotiintuloaika  maksimissaan? Kai nyt poliisilla on ajankohtainen kotiosoitekin tietojärjestelmässä, kun muutimme maaliskuun alussa toiseen paikkaan?

-karppa-

Paatero kiteyttää aika hyvin tuon:

Ex-poliisiylijohtaja liikennesakkojen korotuksesta: Jos talous vaatii sitä, niin mitähän seuraavaksi?
http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/paatero%20sakko-48340

JA poliisit jotka toteuttavat lakiuudistusta/korotusta saavat paskan niskaan:
http://www.esaimaa.fi/Online/2016/01/12/Sakkoja%20m%C3%A4%C3%A4r%C3%A4%C3%A4ville%20poliiseille%20valitetaan%20entist%C3%A4%20useammin%20rahastuksesta%20%E2%80%94%20rikesakon%20korotus%20on%20v%C3%A4hent%C3%A4nyt%20ylinopeuksia/2016520139488/4

Lainaus käyttäjältä: matalaut - 19.03.16 - klo:13:12
Ã,,lkääpäs nyt haukkuko hallitusta.

Kehätiellä ajellaan aina liian lujaa nopeusrajoituksista riippumatta. Ihme ettei siellä satu enemmänkin onnettomuuksia.

Kuka taho päättää nämä uudistukset ja korotukset? Eivät poliisit eivätkä kansalaiset, vaan nimenomaan hallitus. Tässä tapauksessa kyse ei ole edes liikenneturvallisuuden lisäämisestä, vaan rahastuksesta eikä nuo sakot ole edes jiirissä suhteutettuna rikokseen (Katso aiemmat Paateron kommentit). Se ei mene entisen poliisi ylijohtajan päähän, ei peruslakiovaliokunnan eikä kyllä kovin monen rivikansalaisenkaan! Tuo on vain insinöörin sumeaalogiikkaa...

http://www.aamulehti.fi/kotimaa/perustuslakivaliokunta-sakkojen-korotuksista-rahan-keraaminen-ei-voi-olla-peruste/
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

JPN_V70D3OR

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 25.03.16 - klo:09:51
Kehä I:n kamera on välähtänyt itselleni kahdesti maaliskuun aikana.Mittarinopeus ollut vahingossa hitusen yli 90. Toinen sattui tänä aamuna ja toinen maaliskuun alussa. Ekastakaan ei ole vielä tullut mitään kotiin. Miten pitkä lie huomautuksen tai sakon kotiintuloaika  maksimissaan? Kai nyt poliisilla on ajankohtainen kotiosoitekin tietojärjestelmässä, kun muutimme maaliskuun alussa toiseen paikkaan?
Kahden viikon sisällä pitää postilaatikko kolahtaa, tai on päässyt pälkähästä.
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

kattoauki

Tänään näytti välkkyvän useamman kohdalla Pakilassa. Huvittavaa on, että Poliisi kertoi ennen pääsiäistä että siellä on se kamera

sambolo

Lainaus käyttäjältä: kattoauki - 31.03.16 - klo:23:31
Tänään näytti välkkyvän useamman kohdalla Pakilassa. Huvittavaa on, että Poliisi kertoi ennen pääsiäistä että siellä on se kamera

Mun kokemuksen mukaan poliisi kertoo mitä huvittaa ja tekee mitä huvittaa :D yleensä se kamera ei ainakaan sielä ole missä sanotaan ja tehovalvontaviikolla kaikki poliisit lomilla :D
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

ept

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 01.04.16 - klo:15:45
Mun kokemuksen mukaan poliisi kertoo mitä huvittaa ja tekee mitä huvittaa :D yleensä se kamera ei ainakaan sielä ole missä sanotaan ja tehovalvontaviikolla kaikki poliisit lomilla :D

Mun ihan empiirisen kokeen perusteella, kyllä se kamera vaan pääsiäisenä on sellaisessa tolpassa, jossa sen oli kerrottu olevan, kele. Tutkimus tehty 2015 pääsiäisenä kasitiellä.
Nykyinen: Skoda Octavia Combi 1.5 G-TEC Style DSG -22
Edellinen: Skoda Octavia Combi 1.5 G-TEC Style BusinessLine DSG -20
Aiempi: Skoda Octavia LB 1.6 TDI Style DSG -16
Aiempi: Volvo 850 SportsWagon  2.4-10 A -95

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy