VW to replace 1.4 TSI and 1.6 TDI with 1.5 engines from 2017

Aloittaja El_Miguel, 19.01.16 - klo:10:14

« edellinen - seuraava »

arskas_s

Uudistunut Volkswagen Golf sai hinnat â€" Suomeen maaliskuussa 9.02.2017 18:45
Golf hinnastot
Volkswagen haluaa kasvattaa Golfin myyntiä Suomessa, sillä parannuksista huolimatta suurin osa malleista on aiempaa halvempia.
Uudistuneiden Golfien hinnat alkavat 1,0 TSI 63 kW -moottorilla varustetun viisiovisen Trendlinen 20 297 eurosta. Farmarimalli eli Variant on aina reilusti toistatuhatta vastaavaa viisiovista kalliimpi, sillä hinnat alkaen mallista veloitetaan 21 924 euroa. Halvimmassa dieselmoottorisessa on tehoa 66 kW ja hinnat ovat vastaavasti 21 895 ja 23 313 euroa.

Suurin osa asiakkaista valitsee keskimmäisen Comfortline-varustetason, jonka hinnat lähtevät 23 871 eurosta (Variant 25 304 â,¬) 1,0 TSI 81 kW -moottorilla. Comfortlinessa on vakiona mm. 8-tuumainen kosketusnäyttö, automaatti-ilmastointi, pysäköintitutkat edessä ja takana, peruutuskamera ja mukautuva vakionopeudensäädin. Dieselissä hyppäys Comfortline-tasoon nostaa hintaa melkein 5 000 eurolla.

Hyvä uutinen on, että Golf GTI:n moottori kehittää nyt 169 kW, ja sen hinta on laskenut usealla tuhannella eurolla 36 831 euroon (DSG 38 404 â,¬). Mikäli voima ei vielä riitä, niin nyt Golf R:n saa myös viisiovisena. Myös sen moottori on seitsemän kilowattia aiempaa tehokkaampi kehittäen 228 kW. Hintaa Golf R:llä on viisiovisena 53 887 euroa ja farmarina 55 821 euroa.

Toista ääripäätä Golf-mallisarjan taloudellisuudessa edustaa lataushybridi GTE DSG, joka maksaa 41 761 euroa. Se saa myöhemmin vielä seurakseen sähkömoottorisen e-Golfin, jonka toimintamatka on merkittävästi aiempaa pidempi sekä bio/maakaasulla toimivan Golf TGI:n. Ensimmäiset uudistuneet Golfit tulevat Suomeen maaliskuussa.
2022 VW ID.4 GTX Business Max ex. SEAT Alhambra 2,0 TSI Style DSG
VW Touran 2.0 TDI DSG Highline, Skoda Octavia 1.8T Combi, Skoda Octavia 1.8 SLX 20V, Volvo

TDiih

ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

vwmies

Tuulilasi tietää saman asian suomeksi:

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/dieseleiden-alasajo-alkamassa-vw-keskeytti-uuden-pikkudieselin-kehitystyon?utm_source=tl-uutiskirje&utm_medium=email&utm_campaign=vko-6-2017&ucid=184654793

VW on keskeyttänyt uuden 1,5-litraisen dieselmoottorin kehitystyön,
mikä tarkoittaa myös, että tulevassa seuravan sukupolven Polossa ei ole tarjolla dieselmoottoria lainkaan.

Uusi dieselmoottori olisi tullut äskettäin esitellyn 1,5 TSI-moottorin rinnalle VW:n mallistossa. Kuitenkin suuret kehitystyökulut yhdistettynä tiukentuviin CO2- sekä NOx-päästöihin tarkoittavat sitä, että moottorin rakentaminen tulisi turhan kalliiksi VW:lle.

Päätöksen taustalla on myös päästöskandaalista nousseet paineet dieselmoottoreita kohtaan sekä pienten dieselautojen kysynnän lasku viime vuosina. Tilalle VW tuo kevythybridin, joka on suhteessa halvempi ratkaisu kuin dieselmoottori ja samalla tuo kulutussäästöjä pelkään bensiinimoottoriin verrattuna.

VW:n r&d-pomo Frank Welsch kertoi asiasta Autocarille VW Golfin koeajotilaisuudessa.

VW ei aio myöskään lisätä nykyiseen 1,6 TDI -moottoriin kalliita päästökäsittelylaitteita, koska niiden hinta on lähes yhtä korkea kuin koko muun moottorin. Tämä nostaisi Polon kokoisen auton hintaa peräti 25 prosentilla, jatka Welsch.

Sen sijaan nykyisen EA288-tunnuksen omaavan 2,0 TDI:n kohtalo ei ole uhattuna. Kaksilitraisesta dieselistä on tulossa myös uusi kehitysversio noin puolentoista vuoden sisällä, paljastaa Welsch.   :o
Yritetään pärjätä.

RSOCUstin

Eikös jossain uutisessa ollut viikolla että pikkukoneet ja pienet kuutiot poistuu. Kuutioita lisää koneisiin. "Oli vain tälläinen 10v kokeilu ja gringot maksoi kehityksen"

pikatsu

Lainaus käyttäjältä: arskas_s - 09.02.17 - klo:23:24
Uudistunut Volkswagen Golf sai hinnat â€" Suomeen maaliskuussa 9.02.2017 18:45
Golf hinnastot
Volkswagen haluaa kasvattaa Golfin myyntiä Suomessa, sillä parannuksista huolimatta suurin osa malleista on aiempaa halvempia.
Uudistuneiden Golfien hinnat alkavat 1,0 TSI 63 kW -moottorilla varustetun viisiovisen Trendlinen 20 297 eurosta. Farmarimalli eli Variant on aina reilusti toistatuhatta vastaavaa viisiovista kalliimpi, sillä hinnat alkaen mallista veloitetaan 21 924 euroa. Halvimmassa dieselmoottorisessa on tehoa 66 kW ja hinnat ovat vastaavasti 21 895 ja 23 313 euroa.

Suurin osa asiakkaista valitsee keskimmäisen Comfortline-varustetason, jonka hinnat lähtevät 23 871 eurosta (Variant 25 304 â,¬) 1,0 TSI 81 kW -moottorilla. Comfortlinessa on vakiona mm. 8-tuumainen kosketusnäyttö, automaatti-ilmastointi, pysäköintitutkat edessä ja takana, peruutuskamera ja mukautuva vakionopeudensäädin. Dieselissä hyppäys Comfortline-tasoon nostaa hintaa melkein 5 000 eurolla.


Toimittajalta oli jäänyt huomaamatta, että samalla tulee 25hv lisää eli suhde about sama kuin pensassa

tsi1490

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 10.02.17 - klo:15:41
Eikös jossain uutisessa ollut viikolla että pikkukoneet ja pienet kuutiot poistuu. Kuutioita lisää koneisiin. "Oli vain tälläinen 10v kokeilu ja gringot maksoi kehityksen"

Itse asiassa Volkswagenin edustaja sanoi, että heillä on erinomainen 1.0 TSI, joka ei ole poistumassa minnekään, mutta sitä pienempiä kuutiotilavuuksia ei tulla käyttämään.

teräksenharmaa

Joo ei tässä ole kysymys mistään muusta kuin siitä, että pienet dieselit tuottavat paljon saasteita, joiden käsittely on liian kallista erityisesti halvan pikkuauton moottorille.

TAG

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 10.02.17 - klo:15:41
Eikös jossain uutisessa ollut viikolla että pikkukoneet ja pienet kuutiot poistuu. Kuutioita lisää koneisiin. "Oli vain tälläinen 10v kokeilu ja gringot maksoi kehityksen"

Jep ja muuten kommentoit juuri siinä keskustelussa, jossa on vastaus tähän. 1.4 TSI korvautuu massiivivsesti suuremmalla 1.5 TSI moottorilla ;). Päästöjen vähentäminen vaati VW:ltä pienen lisäyksen moottorin kokoon, jotta ominaisuudet pysyy samalla tasolla tai kehittyy.

teräksenharmaa

1,5 litraa tulee Kiinan verotuksesta. Toki ottomoottorin miller-kiertokin sopii hyvin yhteen hieman isomman iskutilavuuden kanssa. Pienet ottomoottorit eivät ole katoamassa mihinkään, mutta dieseleiden tulevaisuus voi olla isompiin päin, jos joku ei keksi oleellista parannusta dieseleiden päästöjen hallintaan.

vwmies

Taas tiedetään pikkaisen enemmän:

VW Golfiin uuden sukupolven TSI-moottori â€" tällainen se on, muutosten tuulia myös DSG-puolella

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005082779.html

Uuden sukupolven TSI-moottori eli 1,5 TSI Evo 110 kW (150 hv) on nelisylinterinen, turboahdettu ja varustettu sylinterien lepuutustoiminnolla.

Tuoreimman mallin VW Golfissa ensiesiintymisensä saavan uuden TSI-moottorin NEDC-syklin mukainen polttoaineenkulutus on 4,9/100 km ja CO2-päästöt 110 g/km.

Volkswagen ensiesittelee bensiinikäyttöisen 1,5 TSI Evo 130 hv -moottorin yhteydessä myös laajennetun rullaustoiminnon, jolloin moottori sammutetaan täysin, kun kuljettaja nostaa jalan kaasupolkimelta.

Toiminto on tuttu merkin hybrid-malleista mutta otetaan käyttöön ensimmäistä kertaa nyt TSI-bensiinimoottorin yhteydessä.

Rullaustoiminnon avulla saadaan polttoaineenkulutusta vähennettyä todellisessa ajotilanteessa mitattuna 0,4l/100km.

Moottoriuudistuksen myötä myös Golfin vaihteistovalikoimassa tapahtuu muutoksia, sillä merkin uudelleenkehitetty 7-vaihteinen DSG-automaattivaihteisto korvaa vähitellen 6-vaihteisen DSG-automaattivaihteiston.  :o
Yritetään pärjätä.

BMF

Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

ea189

Lainaus käyttäjältä: Atro - 15.06.16 - klo:13:11
Tässäkö syy miksi japsit ei ole innostuneet turboista perusautoissa? Turha tehdä turbokonetta joka tuntuu vaparilta? VW taklaa ongelman massiivisella tuotekehitysbudjetilla.

Japsit haluavat testata tuotteet itse, eikä laittaa niitä asiakkaiden testattavaksi.

tet

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 12.02.17 - klo:17:56
Moottoriuudistuksen myötä myös Golfin vaihteistovalikoimassa tapahtuu muutoksia, sillä merkin uudelleenkehitetty 7-vaihteinen DSG-automaattivaihteisto korvaa vähitellen 6-vaihteisen DSG-automaattivaihteiston.  :o

Kyseessä lienee tämä uusin märkäkytkiminen 7-vaihteinen eli DQ381, joka löytyy esim. Atecan isoimpien dieselkoneiden perästä (sekä kaksi- että nelivetoisten).
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

europe

Lainaus käyttäjältä: ea189 - 12.02.17 - klo:19:08
Japsit haluavat testata tuotteet itse, eikä laittaa niitä asiakkaiden testattavaksi.

Juu, vähä niinku Toyotan kuuluisat puolalaiset dieselmoottorit...


vwmies

#75
Menee hieman OT mutta menköön, lyhyt asia vertailuksi hinnoista ja CO2-päästöistä.

Uusi Golf VII Highline
   
1.4 TSI BlueMotion Technology 110kW / 150hv   31 992,63 â,¬*
7-vaihteinen DSG-automaattivaihteisto
5,1 l/100km 119 g/km

1.5 TSI EVO BlueMotion Technology 110kW / 150hv   32 123,69 â,¬*
7-vaihteinen DSG-automaattivaihteisto
4,9 l/100km 112 g/km

Diesel

1.6 TDI BlueMotion Technology 85kW / 115hv  31 075,70 â,¬*
7-vaihteinen DSG-automaattivaihteisto
3,9 l/100km 102 g/km

Ei ihan näytä luvatulta 10% säästöltä, mutta ehkä se koskeekin 130hv coasting (rullaus pata sammutettuna) osastoa...   :o
Yritetään pärjätä.

P. Laaja

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 12.04.17 - klo:18:50
Menee hieman OT mutta menköön, lyhyt asia vertailuksi hinnoista ja CO2-päästöistä.

Uusi Golf VII Highline
   
1.4 TSI BlueMotion Technology 110kW / 150hv   31 992,63 â,¬*
7-vaihteinen DSG-automaattivaihteisto
5,1 l/100km 119 g/km

1.5 TSI EVO BlueMotion Technology 110kW / 150hv   32 123,69 â,¬*
7-vaihteinen DSG-automaattivaihteisto
4,9 l/100km 112 g/km

Diesel

1.6 TDI BlueMotion Technology 85kW / 115hv  31 075,70 â,¬*
7-vaihteinen DSG-automaattivaihteisto
3,9 l/100km 102 g/km

Ei ihan näytä luvatulta 10% säästöltä, mutta ehkä se koskeekin 130hv coasting (rullaus pata sammutettuna) osastoa...   :o

Tässä tapauksessa käsittääkseni vw on nimenomaan puhunut säästöstä tosielämän kulutuksessa ja uusi moottorisukupolvi suuntautuu jo uuteen päästömittausstandardiin.

Dissection

Tylsää kun litrat loppuu tohon 1,5 koneeseen...jos haluaa enemmän tehoja niin pitää ostaa gti tai r...miksei voi olla jtn 1.8 joka ois vähän tehottomampi kun gti ja samalla halvempk ja farkku...jos haluaa tehokkaan golf farkun niin pitää ostaa r :/ :/ :/

Herr K

Onko kukaan nähnyt missään tietoa siitä millä aikataululla nämä uudet 1.5 TSI -moottorit ovat tulossa muihin malleihin (esim. Passat, Tiguan, Superb tai Ateca)?
VW Passat Variant GTE

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Herr K - 30.08.17 - klo:14:06
Onko kukaan nähnyt missään tietoa siitä millä aikataululla nämä uudet 1.5 TSI -moottorit ovat tulossa muihin malleihin (esim. Passat, Tiguan, Superb tai Ateca)?

Saksalainen autosivusto (Auto Zeitung mm.) tietää, että Pasuunaan tulisi 2018 loppuvuodesta tulevaan naamankohotukseen (eli faceliftiin).

Tiguun on 2018 tulossa uusi 2.0TSi - myöhemmin myös Passat jne.

https://www.genemesservw.com/blog/2017/june/25/tiguan.htm

OT: vielä kesän kynnyksellä Skodan maahantuonti ei tiennyt, milloin Ocun saa tällä 1.5TSi padalla. Tiedoksi: TL tiesi jo viime talvena, ja ollut ainakin tämän viikon konffissa jo tilattavissa.....  Superia tuskin kannattaa edes kysyä. VW muut mallit eos. Ehkä yksi malli kerrallaan (alk. Golf VII).  ;)
Yritetään pärjätä.

vwmies

Moottori- ja elektroniikkajätti Delphi on kehittänyt polttoainetta säästävän uuden teknologian, jonka se uskoo ratkaisevan eurooppalaisia autonvalmistajia riivaavan päästörajoitusongelman.

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/delphi-kehitti-uuden-polttoainesysteemin-kulutus-jopa-19-alempi?utm_source=tl-uutiskirje&utm_medium=Email&utm_campaign=vko-35-17

Delphi uskoo uuden innovaationsa vähentävän polttoaineen kulutusta peräti 19 %. Sen avulla autonvalmistajat voisivat selviytyä dieselskandaalin mainingeista, mutta täyttää samalla globaalit säädökset.

Moni autonvalmistaja satsaa edelleen vahvasti uusiin dieseleihin täyttääkseen päästönormit. Nyt hiilidioksidin päästörajoja ollaan tiukentamassa, mikä saattaa aiheuttaa niille ongelmia.

Delphin uusi teknologia yhdistää 48-volttisen pienen hybridisysteemin täysin uudenlaiseen sylinterien deaktivaation, jolle Delphi on antanut nimen Dynamic Skip Fire. Yhdistettynä nämä teknologiat vähensivät polttoaineen kulutusta EPA:n testeissä moottoritiellä 14 %. Delphi uskoo, että he pystyvät kuristamaan säästön jopa 19 prosenttiin.

Molemmat systeemit ovat jo valmiina tuotantoon, markkinoille se on tulossa näillä näkymin ennen vuotta 2020. 
Yritetään pärjätä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy