Avaimen koodaus

Aloittaja Jorie, 18.01.16 - klo:06:23

« edellinen - seuraava »

Jorie

Pystyykö täällä kukaan koodaamaan avainta Vw golf -11 bm malliin, itsellä on yksi orkkis avain ja yksi aihio missä tyhjä siru sisällä. Sijainti Vantaa +lähialueet.
laita mailia: jorie87@hotmail.com

pomo

Eipä taida pystyä. Ja jos pystyy, niin toivon, että turvallisuussyistä tuollaisia avaimia ei aleta tekemään...

Noin uusi auto, miksi et käy merkkiliikkeessä?

Jultsu

#2
Mitä helvetin turvallisuussyitä. Avain paritetaan VCDS:n kanssa ajoneuvoon, sen tekee harrastaja muutamalla kympillä ja saman verran maksaa uusi avain kiinasta, merkkarilla ei taida kolmekaan sataa euroa riittää pelkkään avaimeen ja työt päälle.

Kuka tahansa voi nytkin kävellä suutarille ja kloonata avaimensa ajonestosiruineen, se vasta vaarallista onkin kun se ei vaadi pääsyä tai yhteyttä ajoneuvoon! Kaikki suutarit on kiellettävä lailla?!?!
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Jorie

Tuota avainta ei pysty parittamaan ihan tosta vaan, vaatii pääsyn tiettyyn ajoneston puolelle?
Vanhemmissa onnistuu ilmeisesti helpommin, suutari sanoi että sirun kopiointi pitäisi onnistua.

ConD

Ross-techi ei tue Immo5:n kanssa tehtäviä temppuja VCDS:llä, joten voi olla tuki hakusessa nuin uuteen. Vanhempiin temppuja löytyy kyllä... Suutarit yms. voi kopioida avaimen kyllä, mutta se on kopio toisesta avaimesta. Merkkarilla sopeuttamalla saadaan ajonestosirun yksilöllinen avaintunniste kerrottua autolle, jotta esimerkiksi hukkuneella avaimella ei enää auto starttaa, kun vanhat on unohdutettu.

300e hinta on suuruusluokkaa oikea, kun puhutaan VIN-koodin mukaan tilattavasta uudesta, valmiiksi jyrsitystä avaimesta JA koodaustyöstä autolle. ex-Jettaan piti toinen avain teettää kun yksi kävi pesukoneen läpi mutkan...
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

pomo

Volkkarilla taitaa olla 200e luokkaa. Kyllä se on ainakin minusta on riski, jos noin uudessa autossa on avaimia, joista tehtaanjärjestelmässä ei ole tietoa ja se, että kuka tahansa voisi ilmaisella tai muutaman satasen ohjelmalla noin uuten autoon tehdä avaimia. Paljon enemmän niitä silloin varastettaisiin...

Kuinka moni harrastaja vanhempiin autoihin avaimia pikkukorvausta vastaan ohjelmoidessaan vaivautuu selvittämään, onko avaimen ostajalla/haluajalla edes lupa saada autoon avainta? Merkkiliike tämän selvittää.

Makuasiota, sanoi koira kun muniaan nuoli.


Larmatin

Onko tietoa tuosta kun suutari koodaa avaimensirun niin onko se avain aihio joku ihan spesiaali että siihen voi ohjelmoida sen vanhan sirun tiedot vai voiko kaikkin aviamiin koodata siruntiedot uudelleen?
-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

Geoman

Lainaus käyttäjältä: pomo - 18.01.16 - klo:08:52
Eipä taida pystyä. Ja jos pystyy, niin toivon, että turvallisuussyistä tuollaisia avaimia ei aleta tekemään...

Noin uusi auto, miksi et käy merkkiliikkeessä?
Turvallisinta on käydä merkkiliikkeesä. Tehdas lähettää uuden ajonestokoodin ja uusi ja vanha avain ohjelmoidaan tälle uudelle koodille.

Itselläni tälle toimenpiteelle tuli Laakkosella hintaa 230 eur (uuden ajoneston koodaus autoon, yksi uusi avain , vanhan ja uuden avaimen koodaus ajonestokoodille) mutta ei ole vaaraa että vanhaa kadonnutta avainta käytetään. Varkasuvakuutuksen kanssa ei ole ongelmia kun on "lailliset" avaimet käytössä.

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: Larmatin - 14.03.19 - klo:23:23
Onko tietoa tuosta kun suutari koodaa avaimensirun niin onko se avain aihio joku ihan spesiaali että siihen voi ohjelmoida sen vanhan sirun tiedot vai voiko kaikkin aviamiin koodata siruntiedot uudelleen?

Riippuu avaimesta eli siitä mikä siru sieltä löytyy. IMMO2 -aikakauden vehkeisiin pystyy sopeuttamaan käytettyjäkin siruja, mutta IMMO3 ja uudemmat vaativat aina neitseellisen sirun mikäli sitä yrittää sopeuttaa johonkin toiseen ajonestodataan (eli autoon.)

IMMO3 -vehkeiden sirut eivät maksa euroa enempää ulkomailta tilatessa.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Apex


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy