EGR:n tulppaus ja VW:n kusetuskoodin korjaus

Aloittaja Norush, 17.01.16 - klo:15:50

« edellinen - seuraava »

caddyrok

Meillä Caddy 130k ajettu ja nyt keväällä EGR-häiriö. Maahantuoja olisi tullut vastaan osissa 50% eli hintaa jää silti 700-800 eur ainakin. Vikakoodi nollattiin ja nyt ei ole näkynyt. Joskushan se sieltä taas tulee. Onko niin että ohjelmallinen EGR:n poisto ei ratkaise mitään vaan osa pitää joka tapauksessa vaihtaa?


-karppa-

Tuosta ohjelmallisesta egr:n poistosta löytyy juttua ainakin 10 topic:sta. Ei toimi!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

caddyrok

Ok kiitos vastauksesta. Lueskelin joitakin ketjuja mutta en oikein saanut täyttä selkoa.  ::)

seppotaas

Saksasta näyttää alkuperäisen ERG venttiili ja jäähdytinpaketin saavan noin 250 euron hintaan, tarvikeosaa en edes ajatellut.. Jokatapauksessa auto taas on toiminut pitkän aikaa ilman valon vilkkumista. Taidan odotella 5000km päässä odottavaan määrä-aikaishuoltoon.
----------------------------------------------------------
Mese C250 -12
Fabia -09 1.6i 16V
Volle V40 -18
Ford Anglia 1.0 -65
-----------------------
EX: Audi A2 1.4 -00, VW 1302 -71, Golf GTI 16V -88, Golf Variant TDI -11, VW Golf 1.6 TDI 4motion -11, Golf TDI 1.6 BM -14, Transporter 5.1 TDI -11, Seat Cordoba 1.9 TDI -99, Skoda Octavia 1.9 TDI -06, Skoda Octavia 1.6 TDI -11, Octavia Kombi 2.0 TDI 4x4 -11

jhm

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 10.05.19 - klo:18:38
Tuosta ohjelmallisesta egr:n poistosta löytyy juttua ainakin 10 topic:sta. Ei toimi!

Teoreettinen kysymys jos joku haluaisi esim. tehdä tuo ohjelmallisen egr:n poiston vaikka cayc-moottoriseen autoonsa niin mitä hankaluuksia tuosta mahtaa seurata jos jättää mekaanisen tulppauksen tekemättä?Eikös tuossa tyypissä ole ahtaat paikat vai miten?

Tähän saa vastata kaikki jotka siasta tietää...
VW Transporter T5  84kw 2014

tarzi

Egr voi jäädä auki ja auto sammuu. Tulppaus on tosi helppo. Imusarjaan tuleva putki tukkoon kannen päästä
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

jhm

^

OK.Tuo homma jäi teorisoinnin asteelle.

Tänään oli Jetillä vikakoodien luku ja tulokseksi tuli P040300,pakokaasujen kierrätysjärjestelmän satunnainen/ajoittainen häiriö.Kusetuskoodi korjattu vajaa 1000 km sitten.EGR vaihtoon,Helkama maksaa.211 tkm ajettu,toinen omistaja ja huoltokirja kunnossa.Korjausaika kuitenkin vasta 2 viikon päästä jos ei tule peruutusaikoja.No pitää keksiä jotain ja nilkuttaa sitten tuolla.Start&stop erroria näyttelee ja hehkulangan kuva vilkkuu ja välillä palaa tuo moottorin näköinen kuvake.
VW Transporter T5  84kw 2014

MTa

No niinhän siinä kävi että omaan piikkiin saa ottaa tämän oman tapauksen. Päivämäärien uudelleen tsekkauksen jälkeen tuli todettua että olihan siitä päästöhuijauskorjauksesta sittenkin yli 24kk ja että siitä syystä vastaantuloja ei tule. Huolto sattui olemaan juuri sopivasti kamppiksen tulon aikaan ja olin ensimmäisten joukossa joille päästöhuijauspäivitys tehtiin. Näin jälkeenpäin ajateltuna olis voinut vaikka vähän aika odotella kamppiksen teettämisen kanssa...

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: MTa - 23.05.19 - klo:18:53
No niinhän siinä kävi että omaan piikkiin saa ottaa tämän oman tapauksen. Päivämäärien uudelleen tsekkauksen jälkeen tuli todettua että olihan siitä päästöhuijauskorjauksesta sittenkin yli 24kk ja että siitä syystä vastaantuloja ei tule. Huolto sattui olemaan juuri sopivasti kamppiksen tulon aikaan ja olin ensimmäisten joukossa joille päästöhuijauspäivitys tehtiin. Näin jälkeenpäin ajateltuna olis voinut vaikka vähän aika odotella kamppiksen teettämisen kanssa...

Paljonko yli 24kk oli mennyt?

Näin vag-konserni petti asiakkaiden luottamuksen ja edelleen ihmiset ostavat sutta/sekundaa, kuin kolapulloa...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

MTa

Oli se jo 7kk yli kun ekan kerran vikavalon sytytti, ihan oma moka kävi kun katsoin päivät alunperin väärin eikä sitä merkkarillakaan kukaan ensimmäisellä kyselykierroksella noteerannut. Tuli tässä hässäkässä toisaalta kuitenkin kunnolla koeponnistettua vastaantulot.

Digster

Omaan CGLC (2.0tdi)  moottoriin olisi ollut EGR laakkosella 800â,¬ , tilasin saksasta saman valeon egr:n mikä paikallaan audin koodeja myöten, niin 250â,¬. Vaihtotyö meni ison määräaikaishuollon yhteydessä.  A6 kyseessä siis .  Ohjaus eletroniikka sekosi ja aiheutti joka puolelle moottoria vikakoodeja, egr piuhan irroittamalla jäi vain egr vikakoodi jokatoisella käynnistys kerralla.
-13 vm ja nyt rullattu 313 tkm, EGR vaihto suoritettu 240 tkm kohdalla. Päästöhuijaus päivitys tehty 150 tkm kohdalla.



-kivi-

Onko kellään kokemusta, päästöhuujauspäivitys tehty 23.3.2018 ja Vikavalot räpsähti juuri kojetauluun (moottorinkuva, limp mode, start-stop error), eli mitä ilmeisimmin egr:n vaihto edessä. Ei taida mennä takuun piiriin millään (26kk, 7 päivää)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy