softa talteen

Aloittaja Stahlwille, 12.01.16 - klo:21:03

« edellinen - seuraava »

Stahlwille

Onko veljillä kokemuksia mikä olis hyvä ja luotettava paja, jossa sais Tigun moottorinohjaussoftan talteen ennen takaisinkutsukampanjaa, ja sitten palautettua sen takaisin. En nimittäin oikein usko, että NOX -päästöjen piennennyksen jälkeen kulutus tai teho säilyy samoina. NOX-päästöjen pienennyshän edellyttää palamislämpöjen laskemista. No milläs sitä tehtäis; lisäämällä pakokaasujen takaisinkierrätystä, vähentämällä ahtopainetta ja polttoaineen syöttöä? Vai mitä mieltä ootte ?

Jultsu

Mikä tahansa kylältä löytyvä pytinki pystyy vakiosoftan imemään ja palauttamaan takaisin. Vasta sitten kun sitä softaa ruvetaan muokkaamaan niin vaaditaan sitä ammattitaitoa. Epäilisin kyllä että tuon imemis-palautusoperaation hinta ei suuresti eroa virisoftasta, joten kannattaako tuota sitten jättää enää vakioksi...?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Stahlwille

Juu voishan sitä samalla vähän silotellakin. En tarvii mitään erityisesti vakiosta poikkeavaa, tehot ja vääntö riittää mulle, kulutusta vois pienentää, koskaanhan se ei oo liian pieni.

Trally

Itse olen samaa harkinnut, että ottais softan talteen ennen päivitystä. Onko Tampereen seudulla kaveria joka ottais softan talteen. Vai tilaisko itselle MPPS kaapelin...  :P
Onko kellään kokemusta noista Kiinan kaapeleista?

mniskane

Soitin alkuviikosta Volkswagenille ja keskustelin tuosta ohjelmistopäivityksestä ja siinä ensimmäisessä kirjeessä olleesta löysästä kielestä liittyen päivityksen vaikutuksiin. Meille kaikille tulee vielä toinen kirje jossa on tarkempaa tietoa (en ala iPadilla kirjoittamaan koko tarinaa tähän).

Liittyen noihin NOx päästöihin. EU rajat sallivat 4-5 kertaa isommat päästöt (en muista itse oliko se 4 vai 5, VW:n kaveri tiesi kyllä tarkat arvot). Tämän perusteella uskoisin, että Euroopassa keskitytään lähinnä vetämään se testaussyklin tunnistava osa pois codebasesta - painetta laskea NOx päästöjä täällä ei ilmeisesti ole.
-Make-

---
Passat Variant 2012 Alltrack 2.0 TDI
ex-Passat Variant 2006 1.9 TDI Comfortline
ex-Passat Variant 2002 Highline 1.8T (US)
ex-Golf 2000 GLS 1.9 TDI (US)
ex-Golf 1990 Manhattan 1.8

TAG

Lainaus käyttäjältä: mniskane - 13.01.16 - klo:10:43
Soitin alkuviikosta Volkswagenille ja keskustelin tuosta ohjelmistopäivityksestä ja siinä ensimmäisessä kirjeessä olleesta löysästä kielestä liittyen päivityksen vaikutuksiin. Meille kaikille tulee vielä toinen kirje jossa on tarkempaa tietoa (en ala iPadilla kirjoittamaan koko tarinaa tähän).

Liittyen noihin NOx päästöihin. EU rajat sallivat 4-5 kertaa isommat päästöt (en muista itse oliko se 4 vai 5, VW:n kaveri tiesi kyllä tarkat arvot). Tämän perusteella uskoisin, että Euroopassa keskitytään lähinnä vetämään se testaussyklin tunnistava osa pois codebasesta - painetta laskea NOx päästöjä täällä ei ilmeisesti ole.

Hyvä kun löytyy joku muukin kiihkoton aiheeseen liittyen. Olen itse päätellyt samoin. Todelliset ongelmat VW:llä on USA:ssa ja siellä oleva paljon kovempi päästöraja. Ongelma Euroopassa on tuo testitilanteen tunnistava osuus, joka on todettu laittomaksi. Veikkaan myös että muuta siinä ohjelmassa ei vaihdu tai jos vaihtuu, niin jotain hyvin marginaalista.

sonic

Jep näin on myös täällä ajateltu tehtävän ja asian osaava kontakti sovittu.Sinällään jos tuo ohjelmointi poistaa vain tuon testitilanteen tunnistuksen niin ok.

Stahlwille

Non niin, joko ootte käyneet ohjelmoinnissa? Kuinka kävi, nousiko Tigujen kulutus ja voima katosi? Mites hiukkassuodattimien kävi?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy