Vanteet

Aloittaja Trixter, 09.10.10 - klo:12:55

« edellinen - seuraava »

Jeenyus

Onkos immeisillä kokemusta Tomasonin vanteista? Kohtuu edullisia vaikuttaa olevan, liekkö miten painavia vai onkohan ihan moderneja vehkeitä.

http://www.tomason.de/images/gallery/preview/5/e/1/5e117e8726813a0a162507d28ada7ae6.jpg

Kuvassa olisi kohtuu komiat mutta neutraalit vanteet, autossa on vakioalusta ja 18'' rimsit kuvassa eikä mun mielestä näytä huonolta.
Audi A4 1.8TFSI

Wilburi

Ei kai noissa Tomasonin vanteissa mitään vikaa ole? Painollakaan nyt ei niin suurta vaikutusta ole, koska erot suhteellisen pieniä kuitenkin halvemmissa vanteissa. Ja vaikka alla olisikin kevyet vanteet, niin ei niiden vaikutus suorituskykyyn tai muuhun käytännössä ole kovinkaan suuri.

Mitä tulee normialustaan ja 18" vanteisiin, niin jos eivät näytä huonolta, niin eivät kyllä näytä hyvältäkään.  :-\
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 21.06.11 - klo:21:47
Ja vaikka alla olisikin kevyet vanteet, niin ei niiden vaikutus suorituskykyyn tai muuhun käytännössä ole kovinkaan suuri.

Ei ehkä pelkät vanteet mutta kokonaisuus muutoin,itse olen äärimmäisen tyytyväinen tuntumaan jota tämä viisikiloa/ nurkka laihtunut ja inan kapiampi setti antaa, ja lähtee liikkeelle notkiammin.

Sorry, aloitin tän taas.  8)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Teppis

Hankin Tomason TN6 vanteet. Sopivat mielestäni mustaan autoon hienosti. Painoa oli muistaakseni renkaineen 23-25kg (245/35/19" Kumho). Viimeistely ihan ok, muutenkaan ei ole valittamista (painoa lukuunottamatta).

Jeenyus

Heh, ei haittaa vaikka joku alottaakin jotain  :) Kyllä minä ymmärrän tämän madallus asiankin, tunnusta ja ennustan, että onhan se komiampi tonttiin lyötynä. Mutta taas en itse ole valmis nyt erikseen madaltamaan ja ei se mielestäni niin paskalta näytä mitä monet väittävät. Toki jos itsellä olisi madallettu toi Audi niin varmaan sanoisin, että normi alusta 18'' ja isommilla vanteillä näyttää kuralta. Mutta nyt vielä pidättäyn tämän hetkisessä mielipiteessä  ;)
Audi A4 1.8TFSI

Pertsa

^^^kyllä Toni on oikeassa tässä. Sen tietää kun on asian itse kokenut. Itselläni menee ulkonäkö edelle joten suorituskyky ja ajettavuus jonkin verran kärsii. Ei oikein löydy samassa paketissa kevyttä ja hyvännäköistä vannetta, ainakaan omaan makuun ja lompakolle sopivaan hintaan.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Teppis - 21.06.11 - klo:22:07
Hankin Tomason TN6 vanteet. Sopivat mielestäni mustaan autoon hienosti. Painoa oli muistaakseni renkaineen 23-25kg (245/35/19" Kumho). Viimeistely ihan ok, muutenkaan ei ole valittamista (painoa lukuunottamatta).

Oma ei niin hiano ulkonäkö-setti painaa reilu 18 kiloa nurkka, piti olla jopa vielä kilon vähemmän mutta ikäväkseni toimittajan speksi petti, tuo 5 kilon ero on jo huomattavissa.

Vanhassa coupemesessä oli hetkosen 235/40/17 setti, sen ohjainlaitteisto ei varmaan 'tätä päivää' mutta oli kyllä kamala ajaa, petraantu kummasti 205/55/16 rengastuksella.

Valitsemasi tuumakoko voisi olla inan notkeempi 225/40 -koossa ?

Wilburi

Tottakai tuo kevyempi vanne on parempi kuin painavampi, mutta ei sillä kovinkaan paljon ole merkitystä. Esim. kihtyvyyteen sillä ei käytännössä ole vaikutusta kuin korkeintaan muutaman kymmenyksen, jos sitäkään. Hieman "notkeampi ajettava" auto voi toki olla.

Mitä tulee tuohon renkaan leveyteen, niin en kyllä yhdy kommentteihin, että 225-leveä rengas olisi jotenkin 245-leveää rengasta parempi. Hinta voi olla halvempi...en ole tehnyt vertailu, mutta 245-leveä on miehekkäämpi.  ;D
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 22.06.11 - klo:11:45
Tottakai tuo kevyempi vanne on parempi kuin painavampi, mutta ei sillä kovinkaan paljon ole merkitystä. Esim. kihtyvyyteen sillä ei käytännössä ole vaikutusta kuin korkeintaan muutaman kymmenyksen, jos sitäkään. Hieman "notkeampi ajettava" auto voi toki olla.

Tästä hieman suurpiirteinen kommentti, jossain lehdessä testattiin autojen suorituskykyä eripainoisilla vanteilla/yhdistelmillä, erot (suurimmillaan ?) kymmenyksiä (oisko ollut 0,2), B7:n 200 ja 220 heppaisten ero 0-100 km/h ilmotettu 0,3 : voiko päätellä että huono valinta aiheuttaa kymmenen prosentin hävikin ?

Ville R

Nuo minun nykyiset vanteet renkaineen on reilun kilon kevyemmät kuin vanha setti. Kiihdytyksessä ei hirveää eroa ole, mutta pystyheitoissa, kuten terävät kuopat tiessä, ero huomaa selvemmin. Väittäisin että 35-sarjainen rengas tuntuu pirun mukavalta verrattuna  40-sarjaan ihan vaan painoeron takia

lortti

Tulipa bongattua antrasiitti hollow spoket tänään A4:n alla kaupungilla.. Ja alkoihan se mieli tekemään itsekin tuollaisia.. Mikä on kapein kumi mikä tuohon voi laittaa? 19 tuumaa ja 245 kumit pelottaa hiukan melun ja luikertelun kannalta.

Flat

Eikös hollowit ole aina 9", joten kai 245 on jopa "ylikapea" siihen ?

Markku J

A4:n Hollow Spoke on 8,5" leveä. Minulla oli vastaavan kokoisilla vanteilla A5:ssä 235/40-19 -kesärenkaat. Silloin kyselin porukoilta täällä ohjeita, ja lopputulos oli, että 225 -levyinenkin olisi OK tuolle vanteelle (mutta alaraja). Renkaan vannesuoja ei enää tuon levyisessä suojaa vannetta juurikaan, jos sillä on merkitystä. Jos valitsee rengasmerkin, joka ei ole kovin pyöreäolkainen, niin kapeampikin näyttää täyteläisemmältä. Tuo 235 ei vielä häiritsevästi vedellyt urissa. Minun aiempi 225 -leveä A4:ssä oli unelmahyvä ajaa. Ottaisin sellaiset, jos nyt itselleni valitsisin, vaikka se hieman kapealta näyttää.

Markku J

A4:n Hollow Spoke on kapeampi, eli tämä: 8K0 071 499 8,5Jx19 ET43 "Hollow Spoket"

A5:n Hollow Spoke on 9" leveä.

lortti

Aidot ebaysta 1100e... Kumit 900...

Menisköhän vannekuume ohi odottamalla....

Pekka T

Markku J:stä on tullut Hollow spoke asiantuntija.  ;)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Markku J

Kiitti vaan, Pekka T. Ei sentään asiantuntija, mutta jotain vanhuskin oppii matkassa, kun näiden kanssa aikansa puljaa. Ja osaavien palstalaisten opeissa on.

Nyt pitäisi löytää A7:aan kauniit 19" talvivanteet. Kaikki ideat ovat tervetulleita.

JoJio

Eikös markku ole vielä liian aikasta suunnitella talvivanteita, ettei vaan vaihtus ennen lumia?  :D

Jeenyus

Kieltämättä noi Tomasonit kuulostaa aika painavilta, toki itsellä olisi se 18'' kiikarissa joten voihan tossa lähemmäs pari kiloa kevyempi yhdistelmä kun on vähemmän materiaalia vanteessä sekä kumissa. Sen olen pannut merkille, että lähes kaikissa Tomasoneissa lähes kaikissa malleissa puolat tulevat vanteesta ulos eli varmaan ovat aika herkkiä ottamaan osumaa lentävien kivien ja jalkakäytävien kiveyksien kanssa.
Audi A4 1.8TFSI

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Jeenyus - 23.06.11 - klo:16:43
Kieltämättä noi Tomasonit kuulostaa aika painavilta, toki itsellä olisi se 18'' kiikarissa joten voihan tossa lähemmäs pari kiloa kevyempi yhdistelmä kun on vähemmän materiaalia vanteessä sekä kumissa.

Et ainakaan tule katumaan jos kevyihin sijoitat, ja saanen muistuttaa että auton vanne-/kumiyhdistelmän paino on hyvin suurella prosentilla siellä ulkokehällä - kaikki laskettu paino on enemmän ja vähemmän suoraan pois kriittisimmältä 'vauhtipyörä'- alueelta.

Ville R

LainaaNyt pitäisi löytää A7:aan kauniit 19" talvivanteet. Kaikki ideat ovat tervetulleita.

Mihin hintaluokkaan?

Markku J

Ei ole tiukkaa hintarajaa, mutta en ihan normaalia marmoritiskin Hollow Spoke -tasoa haluaisi maksaa, vaan lähinnä ajattelin ebaystä katsella alkuperäisiä. Siellä on useampia settejä näitä samoja 10 -puolaisia 19":a ja lanseerauskuvissa käytettyä 20":a, joka on minulle liian iso.

Ville R

Talvivanteeksi ilmeisesti jotain laadukasta ja sellaista mikä olisi helppo pitää puhtaana. OZ Ultraleggera tai Alleggrita, värivalikoimaa löytyy ja molemmat pirun kevyitä. BBS CK tai CH-R voisi käydä hyvin kanssa, muutamia värivaihtoehtoja myös näissä. CH-R näistä kevyempi jos sillä on painoarvoa.

Tai sitten jos lähtee "rare shit" -linjastolle, niin e-baysta kaivamaan Carlssoneita (en tosin tiedä mikä keskireikä uusissa Audeissa on), Work (varsinkin VS-XX on hieno) on erittäin laadukas japanilaisvanne tai jos jostain löydät Dronell:in M10:t niin ne

Ns. halvoissa vanteissa on aikas ohut lakkapinta ja ne alkaa hilseilemään jossei viitsi olla koko ajan pesemässä tiesuolaa pois

Markku J

Kiitoksia mielenkiintoisista vinkeistä. Surffailen nuo netistä ja katselen mikä silmää miellyttää.

slash

1000 â,¬ molemmin puolin on saksan ebayssa 5-puolasia A8:n orggis vanteita tarjolla. Voisi toimia talvivanteina kun ovat avonaiset ja helpommat pitää puhtaina. Kannattaa myös hakea A5/S5 hauilla, kun niissä taitaa olla aika sama ET A7:n kanssa.
Minun pitäisi kanssa etsiä rouvan kulkineeseen uudet 18"-19" kesävanteet ja joitakin 7:n ja 8:n vanteita olen tuolta yrittänyt huudella mutta ei ole vielä tärpännyt.
Audi 4A 3.0tdiaLang ex. vag. 411E, T2, OcuII 2.0tfsi Rs, B7 2.0 tdi q avant, B8 2.0tfsi q avant, B8 2.0tfsi q Stronic avant

Pekka T

Taidetaan Markku J:n kanssa etsiä samanlaisia vanteita ensi talveksi.

Tässä yksi vaihtoehto, ainakin halpa eikä ole edes replica.  ;)

http://cgi.ebay.de/Satz-Neuw-Original-Audi-A4-A5-A6-A7-8-5x19-AluFelgen-/220796114591?pt=Auto_Felgen&hash=item336879569f

Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Markku J

Ei hullumpi vaihtoehto. Yksi business -kontaktihenkilöni kertoi kokeneensa ebayssa petoksen hiljattain. Hän oli tilannut 4 kpl setin vanteita ja saanut vain yhden. Itse olen yhden setin ebaysta ostanut, ja se meni kuin pitikin.

slash

Tääkin vois olla aika kiva 7:n muotojen kanssa http://cgi.ebay.de/Original-Audi-A5-S5-RS5-8T-Q5-8R-S-line-19-Satz-/350437180522?pt=Auto_Felgen&hash=item5197af046a
Olen itse varmaan lähemmäs 100 krt. ostanut ebaysta ja kerran mennyt vaikeaksi, mutta paypal hoiti rahat takaisin.
Audi 4A 3.0tdiaLang ex. vag. 411E, T2, OcuII 2.0tfsi Rs, B7 2.0 tdi q avant, B8 2.0tfsi q avant, B8 2.0tfsi q Stronic avant

lortti

Hollow Spokeille kumeja tässä etsitään...

Vredestein Ultrac Sessenta 235/35/19 lähtisi camskillistä kohtuulliseen hintaan 650 e kotiintoimitettuna. Täälläkin käsittääkseni jollain tuollaiset oli. Kokemuksia?

GY Eagle F1 olisi edullisesti samassa paikassa mutta harmittavasti ei ole varastoa, mieluummin toki nämä ottaisin.

P.S. Tarviiko kukaan sporttipaketin 10 puolaisia 17" vanteita?  ;)

kokken

lortti, laitoin yv:tä sporttipaketin vanteista.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy