Vanteet

Aloittaja Trixter, 09.10.10 - klo:12:55

« edellinen - seuraava »

jvas

Tulipa tarkasteltua hieman eri pyörien painoja kun niitä puunailin kesää varten. Tässä tuloksia:

1. VW Cleveland 6.5x16 ET50 + Michelin Energy Saver 205/55-16 pintaa 5.5mm, paino 19.6 kg
2. Audi 10 VSpoke 7.5x 17 ET 45 + Michelin Pilot Sport 225/45-17 pintaa 3 mm, paino 21.7 kg
3. VW Jetta V alkuperäinen peltivanne 6.5x16 ET 50 + Nokian Hakka H 206/55- 16 pintaa 4.5 mm + muovikapseli, paino 17.8 kg

Itse yllätyin tuon peltivanneyhdistelmän keveydestä. Nyt Golfin alla on VW Terris 6x16 ET 50 + Nokian 7 talvirenkaat. Niitä en punninnut, mutta kun syksyllä vaihdoin niitä alle, Cleveland+Michelinin tilalle, niin silloin kyllä ihmettelin niiden huomattavaa raskautta kesäpyöriin verrattuan. Takvirenngas on epäilemättä aina raskaampi kuin kesärengas, mutta suurella todennäköisyydella nuo Terris talvipyörät ovat ovat kaikista painavimmat noista kaikista.

Kaikissa on tietysti nuo renkaat päällä, joten en pysty sanomaa mikä noista vanteista on kevyin. Epäilen kuitenkin että Jetan peltivanne on kevein.

Nudde

Lainaajälkeenpäin astra kipusi nastoilla naurettavan loivan mäen ylös ilman apuja.

niinpä, miksiköhän mulla on nastat.... :)

honkpa

"Hovihankkija" ilmoiti tänään että vanteet saapuneet.....

Tulis nyt kevät ja voikukat... vai miten se meni....

jaakoppi123

Onko kellään tietoa istuuko A5sen hollow spoket A4 b8siin.
A5seen Vanne on 9" leveä ja et 33.

Wilburi

En osaa varmaksi sanoa, mutta kyllä aika tiukalle voi mennä? Minulla on 8,5 tuumaa leveä ET 35:lla ja se tulee aika hyvin lokasuojan tasolle. Varsinkin kovemmassa vauhdissa tai kuromattuna voi ottaa edestä kiinni? Joku jolla kokemusta voinee tarpeen vaatiessa korjata.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: jaakoppi123 - 26.03.11 - klo:14:54
Onko kellään tietoa istuuko A5sen hollow spoket A4 b8siin.
A5seen Vanne on 9" leveä ja et 33.

Näistä kuvista voit tehdä itse johtopäätökset, istuuko vai ei.  :)

Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

jaakoppi123

Kiitos Pekka t vastauksesta! Kerkesin vanteet jo tosin eilen tilata:)
Katsotaan mitä ne sanoo kW variant alustan kanssa.. Joutunee vähän
Sorvauttaa et:tä isommaksi?

torso1

Onko kellään ollu tämmösiä vanteita alla:

http://www.nettivanne.fi/vanteet/Alumiinivanteet/8879/REPLICA+F555-8x18-5x112-et35/

...jos on niin tekeekö niillä yhtään mitään?? vaatiko vanteet paljon painoja?? pysyykö lakka jne..??

Eivät ois kyllä kalliit ja 225/45 rengastus tietty päälle.

Toinen vaihtoehto on ostaa samanlaiset Audin orkkisvanteet, hinta tonnin enemmän. Noh niistä ainakin tietää et mitä rahan vastineeks saa...

hessu

Moicca!

Mulla on kyseinen sarja b8 :ssa 245/35/19 renkaalla vanne siis 19"x9.0"et +33 käy hyvin.

Jukes

Tänne ois tulossa sama vanne mustana 19.na. 245 renksulla. Jos sais auton vappuun mennessä.
Audi A4 avant quattro 2.0tdi

Markku J

Minulla oli A4:ssä nuo samat replicat. Hyvin ne saatiin tasapainoon ja laatu vaikutti oikein kelvolliselta.

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=36.0

Nudde

Mulla on ollut 2 paria noita, Markun oli mun alussa..... Toisella tutulla yhdet ja mitään ei ole moittimista, mennyt tasapainoon hienosti ym.

Melo

LainaaJoutunee vähän Sorvauttaa et:tä isommaksi?

Hassua kyllä, tämä ei taida olla laitonta toisin kuin ne spacerit, mutta sitäkin vaarallisempaa. Keskireiän vielä voi sorvata isommaksi mutta materiaalia ET:n suurentamiseksi ei voi ottaa pois.

Jos sorvaat niin sovitaan että soitat mulle aina ennen kuin lähdet tolla rimpulalla liikenteeseen, tiedän sitten perheineni ajaa eri reittejä.

Flat

LainaaJos sorvaat niin sovitaan että soitat mulle aina ennen kuin lähdet tolla rimpulalla liikenteeseen, tiedän sitten perheineni ajaa eri reittejä.

hieman samat aatokset mielessä....

kuullostaa hurjalta tuo sorvaus !

HolyDiver

Lainaus käyttäjältä: torso1 - 27.03.11 - klo:17:19
Onko kellään ollu tämmösiä vanteita alla:

http://www.nettivanne.fi/vanteet/Alumiinivanteet/8879/REPLICA+F555-8x18-5x112-et35/

...jos on niin tekeekö niillä yhtään mitään?? vaatiko vanteet paljon painoja?? pysyykö lakka jne..??

Eivät ois kyllä kalliit ja 225/45 rengastus tietty päälle.

Toinen vaihtoehto on ostaa samanlaiset Audin orkkisvanteet, hinta tonnin enemmän. Noh niistä ainakin tietää et mitä rahan vastineeks saa...

Mulla on talvivanteina ko. replicat.Meni pienillä painoilla painoon.Pinta on ihan laadukkaan oloista ja ainakaan yhden talven suolat ei ole lakalle saanu mitään aikaiseksi.
S3 8V Sedan -19

HolyDiver

Lainaus käyttäjältä: Flat - 27.03.11 - klo:20:33
hieman samat aatokset mielessä....

kuullostaa hurjalta tuo sorvaus !

Kyllä sieltä voi 2-3mm turvallisesti pois ottaa,toki vanteesta riippuen.Eri asia vain paljonko siitä on käytännössä hyötyä.
S3 8V Sedan -19

Melo

"Turvallisesti" 3 mm  ???

Jos vanteet tulee liikaa ulos niin myy ne ja osta oikealla ET:llä olevat kiekot. Jenkeissä jengi käyttää ET40:stä yhdeksän tuuman vanteissa, silloin on aika nätisti reunassa. Ilmeisesti S4:een 245 renkailla menee noin ET30:n vanne (9"), taitaa tosin S4:ssa olla leveämpi pyöräkotelo?

HolyDiver

No ihan ensteks,mulla on ihan sopivilla et:illä vanteet,joten ei tarvetta sorvailuihin.Ja toisekseen tuolla turvallisesti tarkoitin,että vanteen keskiöpalaan jää materiaalia tarpeeksi.Ettei tasopinta ala heti siitä mihin pallokartio loppuu.Yksistä BBS:istä tiedän otetun 5milliäkin pois.Mutta niinkun sanoin,käytännön hyöty on vähän kyseenalainen.Jos vanne tulee liikaa ulos omaan silmään,niin tuskin tilanne muuttuu dramaattisesti tuolla 2-3mm:llä...
S3 8V Sedan -19

Ktk

Jaahans, lunta sataa ja sillai...

Kunhan kesä koittaa ja viina-nelikko joskus kk:n päästä tulee kilpiin niin setti on ulkonäöltään tämmöinen:

A4 B8 Sedan, Kvartsinharmaa + pappakromit ikkunoiden ympärillä + Sport-alusta. Maski ja sumarin ritilät tulee kiiltävän mustiksi, ehkä myös takahelma. Mahdollisesti hieman kevyttä tummennusta laseihin.

Jotta mauton yhdistelmä on täydellinen niin vanteeksi tämänmalliset OEM-tusinatuotteet 19" koossa ja A4:n ET:llä.

mamaki

Olis tarkoitus sovittaa 9,5x19 ET 45 245/19" kumeilla vanteet alle, aiemmin olleet 8,5x18 ET 35 235/40 kumeillatulivat reunan tasalle  :o

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: mamaki - 29.03.11 - klo:13:20
Olis tarkoitus sovittaa 9,5x19 ET 45 245/19" kumeilla vanteet alle, aiemmin olleet 8,5x18 ET 35 235/40 kumeillatulivat reunan tasalle  :o
Tuo 9,5" leveä ET45 vanne tulee vähän vajaa 3mm ulommas kuin tuo 8,5" ET35. Kyllä sen puolesta pitäis mennä, koska on tuossa 8,5" ET35 vanteessa vielä hiukan varaa tulla ulospäin (itsellä sama koko).
Mutta onko sisäpuolella tilaa, sisäänpäinkinhän tuo menee vajaa 23mm tuo leveämpi vanne.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 28.03.11 - klo:14:34

... Kvartsinharmaa ..........

Penteleen ovela väri tuo jos on kuvan mukainen ...... vaikka se näyttää enemmänkin Susuga Grey:ltä (?!).
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Pertsa

^Siis Mrk:lle on tulossa kvartsinharmaa A4 ja tuo kuvassa oleva lieneekin joku suzukagrau tai joku valkoinen tms. Kuvan oli ilmeisestikin tarkoitus vain näyttää millaiset vanteet Mrk:lle on siihen omaansa tulossa.

Ton-1

^
Kah, noinhan se taitaakin olla, pikasella tsekkauksella tuli taas väärinymmärrys.  8)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Ktk

Joo siis vaan noi ton malliset vanteet :D en jaksanut etsiä kuvaa niistä nelosen alla...  ;D

Pertsa

^Olikos nuo vanteet OEM:nä muistaakseni hiukkasen halvemmat kuin hollow spoket?
Mitkäs noissa olikaan speksit A4:een? leveys ja ET?

Ktk

En kyllä muista ulkoa, kyseiset vanteet olivat jo viime syksynä eräässä toisessa kiesissä alla ja nyt kierrätän ne toiseen autoon.

Veikkaisin että mitoitus sama kuin Hollow Spokessa, eli onkos se nyt sitten 19"x8,5" ET43

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 29.03.11 - klo:15:45
.....Veikkaisin että mitoitus sama kuin Hollow Spokessa, eli onkos se nyt sitten 19"x8,5" ET43
Tais olla joo noin hollow spoket A4:ään.

mamaki

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 29.03.11 - klo:13:50
Tuo 9,5" leveä ET45 vanne tulee vähän vajaa 3mm ulommas kuin tuo 8,5" ET35. Kyllä sen puolesta pitäis mennä, koska on tuossa 8,5" ET35 vanteessa vielä hiukan varaa tulla ulospäin (itsellä sama koko).
Mutta onko sisäpuolella tilaa, sisäänpäinkinhän tuo menee vajaa 23mm tuo leveämpi vanne.

Testasin vanteen (9,5x19 ET 45)  paikalleen jäi jopa muutama  milli rakoa, 9,5x18" ET 45 vois ainaki eteen olla ahdas kun "tukivarsi" on kaareva sisäänpäin mitä kauemmas navasta mennään.  Toivottavasti kumien kans ei tule ongelmia (245/35), nehän kyllä ulkomitoiltaan pitäs olla sopevat.

Flat

Omat R8 replicat menee vaihtoon tämän talven jälkeen, suolat yms ovat tehneet tehtävänsä. Aika kaameassa kunnossa ovat suoraan sanoen.

Mutta mitä tilalle ? Nyt voisi ostaa talviyhteensopivat vanteet (nykyisethän ostetiin kesäkäytöön, mutta päätyivät talvivanteiksi) . Ehdotuksia  mikä sopisi flatmobiiliin ?

Jos en mitään hienoa visiota keksi, niin S5 "tusinavanteet" menevät varmaan alle. S5 vanne on aika onnistunut ja ajattoman kaunis, jo sopii vieläpä hyvin adiin kuin audiin. Mutta jotain hieman erottuvampaa tekisi mieli.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy