Vanteet

Aloittaja Trixter, 09.10.10 - klo:12:55

« edellinen - seuraava »

rob-s

Kesävanteet A4 B8 kuskille:

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=20553.0

Rotorit/Hollow Spoket käyvät vaihdossa;)
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

wiba

Ei kai sitä replikoita ;)

rob-s

#1112
LainaaEi kai sitä replikoita

Taitaa täälläkin 90%:lla olevan replika vanteet kesä- tai talvirenkaille;)

Tästä tuli mieleen, että ostin kerran nettivaraosan kautta "audi replika vanteet (19"Y-spoke)" ja kun MH toi ne ihmettelin, että oli orkkis keskikupit..ok se on mahdollista mutta sitten sisäosissa oli 8K… numero ja audi logot jne. Eli myyjä myi replikat jotka olivatkin aidot..joskus näinkin päin! 8)
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

hapelton1

Jos rotorit laittaa auton alle replikana niin ero on aika iso verrattuna alkuperäisiin. :(

fourvalve

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 09.03.14 - klo:08:33
Taitaa täälläkin 90%:lla olevan replika vanteet kesä- tai talvirenkaille;)

Tästä tuli mieleen, että ostin kerran nettivaraosan kautta "audi replika vanteet (19"Y-spoke)" ja kun MH toi ne ihmettelin, että oli orkkis keskikupit..ok se on mahdollista mutta sitten sisäosissa oli 8K… numero ja audi logot jne. Eli myyjä myi replikat jotka olivatkin aidot..joskus näinkin päin! 8)

Kait soiti myyjälle ettei nämä olekaan replikat ja vaadit kaupan purkua ;D
BMW z4 3.0i roadster

tapanixxx

Olisin kanssa soittanut myyjälle ja kertonut että nimenomaan etsit replika-vanteita ja haluat pikkuisen taloudellista hyvää jotta kelpuutat autoosi OEM-vanteet :) :)

rob-s

LainaaKait soiti myyjälle ettei nämä olekaan replikat ja vaadit kaupan purkua

Harkitsin asiaa mutta päätin antaa asian olla 8)

LainaaJos rotorit laittaa auton alle replikana niin ero on aika iso verrattuna alkuperäisiin

Täytyy sen verran noita WSP Italy replikoita kehua, että ne ovat 1:1 eli kaikinpuolin samanlaiset kuin alkuperäiset. Itsellä oli esim. nuo RS6 vanteet aitoina ja replikoina rinnakkain, niin eroavaisuuksia ei ollut (ainut toki sisäpuolen merkinnät).
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

tapanixxx

Näistä aluvanteista sen verran että saksassa lienee pakolliset murtuma yms. testaukset aluvanteille, mitkä puuttuu monesta muusta maasta, kuten suomesta.

Eli saksassa ei saa myydä italiaista vannetta mitä ei ole testattu heidän normeillaan ja tällaisia vanteita voi toki myydä suomessa yms. monessa muussa maassa. Tästä oli joskus startissa juttua.

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 09.03.14 - klo:08:52
Harkitsin asiaa mutta päätin antaa asian olla 8)

Täytyy sen verran noita WSP Italy replikoita kehua, että ne ovat 1:1 eli kaikinpuolin samanlaiset kuin alkuperäiset. Itsellä oli esim. nuo RS6 vanteet aitoina ja replikoina rinnakkain, niin eroavaisuuksia ei ollut (ainut toki sisäpuolen merkinnät).

Eli vanteiden keskiö on yhtä syvällä kuin alkuperäisissä? Concave samanlainen? Kaikissa näkemissäni replika vanteissa tämä on se ainoa iso ero, muuten kyllä samanlaiset. Tietysti vanteiden leveys vaikuttaa asiaan.

rob-s

LainaaEli vanteiden keskiö on yhtä syvällä kuin alkuperäisissä? Concave samanlainen?

Kyllä! Näihin käytetään lisäksi alkuperäiset keskiökupit sekä pultit.

Mitä tulee rotoreihin, niin ainut ero on, että se matta harmaa väri on minusta hieman tummempi kuin alkuperäisissä.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 09.03.14 - klo:09:05
Kyllä! Näihin käytetään lisäksi alkuperäiset keskiökupit sekä pultit.

Mitä tulee rotoreihin, niin ainut ero on, että se matta harmaa väri on minusta hieman tummempi kuin alkuperäisissä.

Eli kun vertaan näitä kahta vannetta niin vanteen keskiö on yhtä syvällä vanteen sisällä?

http://www.clutchd.com/wp-content/gallery/22_february_2010-2011-audi-rs5-coupe/2011-audi-rs5-coupe-13.jpg
http://www.wspitaly.com/en/catalogo-prodotti/Audi/W567-Giasone-Matt-Gun-Metal-Polished.html

Muutaman kerran ole pettynyt kun olen ajanut katsomaan näitä replikoita.

clima

Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 09.03.14 - klo:09:14
Eli kun vertaan näitä kahta vannetta niin vanteen keskiö on yhtä syvällä vanteen sisällä?

http://www.clutchd.com/wp-content/gallery/22_february_2010-2011-audi-rs5-coupe/2011-audi-rs5-coupe-13.jpg
http://www.wspitaly.com/en/catalogo-prodotti/Audi/W567-Giasone-Matt-Gun-Metal-Polished.html

Muutaman kerran ole pettynyt kun olen ajanut katsomaan näitä replikoita.

Kannattaa huomioida vanteen leveys: ensimmäisen linkin kuvassa se on renkaasta päätellen 10" ja toisessa 8.5" tai 9".
Concave tulee aika usein selkeämmin nähtäville vasta 9.5 -> leveyksillä.

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: clima - 09.03.14 - klo:15:53
Kannattaa huomioida vanteen leveys: ensimmäisen linkin kuvassa se on renkaasta päätellen 10" ja toisessa 8.5" tai 9".
Concave tulee aika usein selkeämmin nähtäville vasta 9.5 -> leveyksillä.

Vaikka tuo RS5 on erikoismalli, niin tuskin eteen on kummiskaan laitettu 10" vannetta tehtaalla. Kirjoitinkin jo aiemmin, että vanteen leveys vaikuttaa concaven näyttävyyteen aika paljon. Pikaisella googletuksella RS5:n vanteet ovat: Audi RS5 9Jx20 ja tämä 9" on aika linjassa kuvien perusteella concaven suhteen. Replika vanne on 9" melkein suora.

Jäpälä

Tuleeko 9,5x19 vanne et35:lla liian ulos vai pitääkö olla et45?
Audi A4 3.0 TDI

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Jäpälä - 16.03.14 - klo:11:03
Tuleeko 9,5x19 vanne et35:lla liian ulos vai pitääkö olla et45?

Taakse sopinee, mutta eteen ei mitenkään mahdu. A5:n 9" et 33 mahtuu juuri etupäähän.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Jäpälä

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 16.03.14 - klo:11:57
Taakse sopinee, mutta eteen ei mitenkään mahdu. A5:n 9" et 33 mahtuu juuri etupäähän.

Eli et45 varmaankin sopii joten semmoset menee tilaukseen.
Audi A4 3.0 TDI

Tomppis

Lainaus käyttäjältä: Jäpälä - 16.03.14 - klo:12:03
Eli et45 varmaankin sopii joten semmoset menee tilaukseen.

Itellä 45 etllä noi kesäset, vaatii omaan makuun 5mm limpun väliin että tulee sopivasti kaarelle, tolla 35 vois tosiaan tulla jo vähän hassun näkönen poke. Riippuen toki madalluksen määrästä..

Tulppa

Polttelisi hankkia vanteet ja en osaa päättää kumpi olisi järkevämpi valinta 18" vai 19".  Hankinnan kohteena tuollaiset WSP Italy:n "Rotor" replicat. 19":ssa et43 ja 18" et 47.

Paikallinen liike tarjoaa 18" yhteydessä 245/40 Bridgestone S001 rengasta ja 19" yhteydessä 245/35 Nokian Z line.

Nopea kuukletusta ja kumpikaan rengas ei ole kummoinen mutta olkoot se nyt toissijaista, ongelma on se kun ei ole ikinä ollut yli 17" vanteita niin mietityttää tuleeko autosta liian kovat tuolla 19" kun profiili 35 vai pitäisikö ottaa 18" ja 40 profiililla. Autossa sport paketin vakio sport alusta.

Tiedetään, ette voi päättää mun puolesta ;)
VW Passat Variant Highline 2.0 TSI 206kW 4Motion DSG -18
Edelliset: Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S tronic -13, Octavia Combi Elegance 1.8 TSI DSG -11, V70 2.5T GearTronic Chromium Summum -05, V40 2.0T A Classic -04, Astra Caravan Sport 1.8 -01

Pertsa

Kumpikaan ei ole järkevä koko. Jos järkevyyttä haluaa niin sitten 17" koko. Tosin jos haluaa ulkonäköä niin sitten isompi koko. 18" on vähän tuollainen välimalli, joka mielestäni näyttää liian pieneltä B8:ssa. Itsellä 18" ja vaihtuu mahdollisest 19":ään täksi kesäksi. Renkaina mulla on 18" koossa 225/45 ja noihin mahdollisesti tuleviin 19":iin tulisi 225/40 koko. Haluan pitäytyä mahdollisimman kapeassa renkaassa. Vanteen leveydet mulla 8,5".
En tiedä, voi olla että 19" näyttää hassulta normisporttialustalla, voi vaatia ehkä enemmän madallusta?

Aika sisälle kyllä jää nuo vanteet ET43:lla ja varsinkin ET47:lla. Vanteen leveys lienee 8,5" ?

Flat

Ehkäpä tuohon  sporttialustaan olisi passelein/järkevin/näyttävin koko tuo 18", ja ilman muuta kapeana versiona eli 225/45. ET 35:lla  löytyy tuota  rotor replicaa mukavasti 8 tuumaisena . Ottasin tuohon 225 renkaaseen 8" vanteen , niin rengas suojaa vannetta paremmmin.

Pysyttelemällä 18 tuumaisisa säästää myös mukavasti renkaissa ja vanteissa ja mukavuuttakin löytyy.  Jos näyttävyys tärkeintä niin sitten ilmanmuuta 19", mutta kuten pertsa sanoi, onko 19" liian iso sportti alustaan ? Mene ja tiedä, jonkun mielestä on, jonkun ei, taas jälleen makuasioita mistä ei voi kiistellä.

Mäkkäri

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 03.04.14 - klo:23:32
Kumpikaan ei ole järkevä koko. Jos järkevyyttä haluaa niin sitten 17" koko. Tosin jos haluaa ulkonäköä niin sitten isompi koko. 18" on vähän tuollainen välimalli, joka mielestäni näyttää liian pieneltä B8:ssa. Itsellä 18" ja vaihtuu mahdollisest 19":ään täksi kesäksi. Renkaina mulla on 18" koossa 225/45 ja noihin mahdollisesti tuleviin 19":iin tulisi 225/40 koko. Haluan pitäytyä mahdollisimman kapeassa renkaassa. Vanteen leveydet mulla 8,5".
En tiedä, voi olla että 19" näyttää hassulta normisporttialustalla, voi vaatia ehkä enemmän madallusta?

Aika sisälle kyllä jää nuo vanteet ET43:lla ja varsinkin ET47:lla. Vanteen leveys lienee 8,5" ?

Munkin mielestä 18" näyttää pieneltä B8:ssa, toki paljon vaikuttaa vanne itsessään ja tietenkin et. Nykyisin alla rs 6 new replicat 8,5 leveänä, 19" ja et 32, päällä 235/35 kumit. -20mm alustalla. Kokonaisuus vaatisi mielestäni vielä toisen -20 mm, koska kumi näyttää melko ohuelta ja taakse voisi vielä laittaa 5mm lätynkin väliin jos täydellisen haluaisin ;). Aikaisemmin renkaina olivat 225/40/19 ja hieman oli levoton ja uraherkkä ajaa, kumi venyi vanteelle liiaksi.
Ajettavuudeltaan nykyinen kombinaatio on hyvä, ei vetele.





Audi A4 2.0 TDI Avant Business -10
Kawasaki Versys -11,PC,L-Vince +
perheen muut Waggineet; Audi A3 sportback S-line White Business Open Sky-11 ja Audi A4 1,9 tdi Avant Quattro -03.
"vanha Rouva" Audi A6 C5 Allroad quattro 2,7 T tiptronic

MaXi-

Lainaus käyttäjältä: Mäkkäri - 04.04.14 - klo:08:32
Munkin mielestä 18" näyttää pieneltä B8:ssa, toki paljon vaikuttaa vanne itsessään ja tietenkin et. Nykyisin alla rs 6 new replicat 8,5 leveänä, 19" ja et 32, päällä 235/35 kumit. -20mm alustalla. Kokonaisuus vaatisi mielestäni vielä toisen -20 mm, koska kumi näyttää melko ohuelta ja taakse voisi vielä laittaa 5mm lätynkin väliin jos täydellisen haluaisin ;). Aikaisemmin renkaina olivat 225/40/19 ja hieman oli levoton ja uraherkkä ajaa, kumi venyi vanteelle liiaksi.
Ajettavuudeltaan nykyinen kombinaatio on hyvä, ei vetele.

Moi Mäkkäri! Olisko sulla kuvaa laittaa sun nykyisestä setistä? Olen juuri hommaamassa omaan A4 samanlaisia 19" RS6 replikoita 8,5 leveinä, mutta ET43 .. Kyseisestä liikkeestä ei saa pienemmällä ET:llä noita vanteita. Ja tuo ET nimenomaan arvelluttaa meneekö liian syvälle. Toki spaceria sais samasta mestasta, mut siitä tulee 200e sitten heti lisää.

Olisi kiva nähdä kuinka toi vanne istuu ET32:na.

Autossa mulla on Eibach pro kit iskareilla ja jousilla, joten 245/35/19 kumi varmaan on aika hyvä tuollaseen kokoonpanoon?
Cupra 300 ST 4drive
EX vag: Audi A4 3.0 TDI q '09
EX vag: Audi A4 2.0TFSI q '10

Teppis

Ehdottomasti 8.5" vanteeseen et 35 tai vähemmän. Jää takana muuten liian syvälle. 

Pertsa

#1133
Lainaus käyttäjältä: Teppis - 04.04.14 - klo:11:42
Ehdottomasti 8.5" vanteeseen et 35 tai vähemmän. Jää takana muuten liian syvälle. 
Joo tuo 8,5" ET35 lienee sellainen sopivahko kompromissi. Itsellä tuollaiset. Takaa tosiaan jää tuollakin ehkä hiukan syvälle, mutta edestä aika passeli. Tässä vähän kuvaa miltä näyttää 18 x 8,5" ET35
http://i3.photobucket.com/albums/y61/pmj/UVAG_2.jpg
Tuo on noin alhaaltapäin kuvattuna, niin korostaa hiukan liikaa ehkä tuota että vanne näyttää olevan aika sisällä. Normaalista seisomakorkeudesta katsottuna minusta näyttää suht hyvältä tuo takapääkin.

Edit: Tuossa toinen kuva:
http://i3.photobucket.com/albums/y61/pmj/UVAG_1.jpg

Tulppa

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 03.04.14 - klo:23:32
Kumpikaan ei ole järkevä koko. Jos järkevyyttä haluaa niin sitten 17" koko. Tosin jos haluaa ulkonäköä niin sitten isompi koko. 18" on vähän tuollainen välimalli, joka mielestäni näyttää liian pieneltä B8:ssa. Itsellä 18" ja vaihtuu mahdollisest 19":ään täksi kesäksi. Renkaina mulla on 18" koossa 225/45 ja noihin mahdollisesti tuleviin 19":iin tulisi 225/40 koko. Haluan pitäytyä mahdollisimman kapeassa renkaassa. Vanteen leveydet mulla 8,5".
En tiedä, voi olla että 19" näyttää hassulta normisporttialustalla, voi vaatia ehkä enemmän madallusta?

Aika sisälle kyllä jää nuo vanteet ET43:lla ja varsinkin ET47:lla. Vanteen leveys lienee 8,5" ?

18" vanne on 8" leveä ja 19" vanne on 8,5" leveä. Noi ET:t ovat samat kuin alkuperäisissä vanteissa.
VW Passat Variant Highline 2.0 TSI 206kW 4Motion DSG -18
Edelliset: Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S tronic -13, Octavia Combi Elegance 1.8 TSI DSG -11, V70 2.5T GearTronic Chromium Summum -05, V40 2.0T A Classic -04, Astra Caravan Sport 1.8 -01

joukolainen

Näyttää omaan silmään aika laihalta 225 rengas 8.5" vanteella, tehdas kun käyttää 8" vannetta 245 koossa, kuten itselläni on. Suojaako rengas yhtään vannetta jos ottaa kivetyksen reunaan, toki renkaan suojareunuksen paksuuskin/tai puuttuminen vaikuttaa asiaan.
Audi A4 avant 3.0 tdi quattro tiptr. S line -10

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: joukolainen - 04.04.14 - klo:20:09
Näyttää omaan silmään aika laihalta 225 rengas 8.5" vanteella, tehdas kun käyttää 8" vannetta 245 koossa, kuten itselläni on. Suojaako rengas yhtään vannetta jos ottaa kivetyksen reunaan, toki renkaan suojareunuksen paksuuskin/tai puuttuminen vaikuttaa asiaan.
Joo makuja on monia. Minusta tuo 225 on aika sopiva 8,5" vanteelle, ei ole vielä kovinkaan näkyvää venytystä, jos ollenkaan, riippuu vähän renkaastakin. Ei tuossa kyllä mitään vannesuojaa kyllä tosiaan ole mutta ei pidä aja kivetyksiin :)
245 leveä 8" vanteelle kyllä minusta jo paisuu vanteen yli kuin pullatakina... ei kovin nätti mun makuun, pieni venykin on parempi mielestäni.

joukolainen

Toki makuasioita nuo ulkonäköjutut, itse olen tottunut enemmän tehtaan lookiin ja käytännöllisyyteen. Autolla kun on toinenkin käyttäjä, niin hyvä olla suojausta kanttarivahinkojen varalta ja voihan vahinko tulla itsellekin.  :) Tuttu taksikuski vaihtoi talvirenkaat heti uutena kun ei löytynyt renkaista suojakehää... meinasi että turha edes ottaa tuollaisia renkaita, kaverilla menee 2 sarjaa talvessa renkaita.
Audi A4 avant 3.0 tdi quattro tiptr. S line -10

Ton-1

Renkaissa on erilaisen kokoisia vannesuojia, itsellä sporttiveny ( eli ei yber) 205/50  8" vanteella, kerran ajoin kivetykseen ja renkaan vannesuoja riitti.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Pertsa

Joo makuasioitahan nämä on. Ja tosiaan voi niitä kanttariskraiduja tulla itsellekin, ja on tullutkin. Mutta eipä niistä jaksa kovin kauaa murehtia, vaikka ensin v***ttaakin. Nehän on vain vanteita. Noitahan kanttarinaarmuja saa itsekin fiksattua ihan siedettäväksi jos sellainen sattuu.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy