Alfa Romeo

Aloittaja _156_, 02.12.09 - klo:19:59

« edellinen - seuraava »

Ishvan

Kuka tuollaisen Giulian vain uskaltaa ostaa. Ei kukaan, jos ja kun tarvitsee miettiä sen arvonalenemaa. Katselin hinnastoa, 180hp automaatti-diesel melkein 4000e kalliimpi kuin 200hp bensa automaatilla. Aika huomattava ero tänäpäivänä.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 03.09.16 - klo:19:22
Kuka tuollaisen Giulian vain uskaltaa ostaa.
Toivottavasti riittävän moni jotta Alfa säilyisi merkkinä elossa.
Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL) Cirrus White

SJP60

Jos muuta mietittävää ei ole kuin arvonalenema, niin parasta varmaan hakea se Toyota Avensis.

Zego

Totta! Mutta kuka hullu sitten ostaisi diesel Avensiksen? Onneksi lopettavat niiden valmistuksen.

Eagle

Auto vaikuttaa pätevältä, toivotaan että myynti lähtee hyvin käyntiin. Nelivetona voisi kiinnostaa minuakin.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: SJP60 - 04.09.16 - klo:07:51
Jos muuta mietittävää ei ole kuin arvonalenema, niin parasta varmaan hakea se Toyota Avensis.

Ei ole tarvinnut Avensiksella vuosiin ajaa, mutta köyhän on  pakko ajatella myös arvonalenemaa. Se kun omilla rahoillaan leikkii niin ei kannata käsiään väkisin paskaan tunkea. Hieno homma sinulle, jos arvonalenema ei paina.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

SJP60

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 04.09.16 - klo:09:32
Ei ole tarvinnut Avensiksella vuosiin ajaa, mutta köyhän on  pakko ajatella myös arvonalenemaa. Se kun omilla rahoillaan leikkii niin ei kannata käsiään väkisin paskaan tunkea. Hieno homma sinulle, jos arvonalenema ei paina.

Sanotaan näin että auton muut ominaisuudet painaa huomattavasti enemmän. Ja mistä muuten tiedät että Giulia on paska, kun autoja ei ole suomessakaan myyty vielä varmaan yhtään? Haiskahtaa taas melko voimakkaille ennakkoasenteille.

t. Omalla rahalla ostetulla Giuliettalla 3v. ajellut

Zego

Giulietta on parilla kaverilla myös toiminneet ilman ylimääräisiä ongelmia molemmilla myös noin 3 vuotta.

Ishvan

#428
Lainaus käyttäjältä: SJP60 - 04.09.16 - klo:09:39
Sanotaan näin että auton muut ominaisuudet painaa huomattavasti enemmän. Ja mistä muuten tiedät että Giulia on paska, kun autoja ei ole suomessakaan myyty vielä varmaan yhtään? Haiskahtaa taas melko voimakkaille ennakkoasenteille.

t. Omalla rahalla ostetulla Giuliettalla 3v. ajellut

Jälleenmyynti arvo tule olemaan paska, ei auto itsessään. Hienoja autoja Alfat ovat minusta aina olleet, itse en sellaista varmaan vaan koska osta edellä mainituista syistä.  Esim. itsekin joskus kävin katsomassa uutta 159:iä. Komia vehjehän sekin oli. Nyt kun katson millä hinnalla niitä yritetään myydä niin eipä kaduta yhtään ettei tullut siihenkään seottua.

Muu ominaisuus, eli raha painaa sitten taas toisilla. Tietty jos ajaa samalla autolla melkein hautaan asti niin eipä sitä arvoakaan tarvi juuri miettiä.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

SJP60

Signature; Volvo V60 D4A Ocean Race + Renault Clio 0.9Tce GTLine + Husqvarna TR650

Mitenkäs tuo Renault, onko arvo säilynyt miten? Renault nyt ei tunnetusti kuulu aivan parhaiten arvonsa säilyttäviin merkkeihin.

nemos

Lainaus käyttäjältä: SJP60 - 04.09.16 - klo:10:53
Mitenkäs tuo Renault, onko arvo säilynyt miten? Renault nyt ei tunnetusti kuulu aivan parhaiten arvonsa säilyttäviin merkkeihin.

Alle 20 000 euron Cliossa tuskin arvo putoaa kuin tonnin-pari enemmän johonkin toiseen merkkiin verrattuna, mutta Alfassa on ainakin edeltävissä malleissa ollut helppo ottaa kymppitonni takkiin.
Volvo XC60 T8 Inscription

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: nemos - 04.09.16 - klo:12:11
Alle 20 000 euron Cliossa tuskin arvo putoaa kuin tonnin-pari enemmän johonkin toiseen merkkiin verrattuna, mutta Alfassa on ainakin edeltävissä malleissa ollut helppo ottaa kymppitonni takkiin.

Juuri näin. Lisäksi kun vaimolle tuon ostin sain vaihdokista mielestäni paljon enemmän kuin hyvin. Se oli helppo kauppa  hyvällä välillä. Lisäksi neljän vuoden takuu kelpasi kakkoskulkineeseen, jos sattuu pitämään pidempään.Voin surutta ottaa tuosta jonkun tonnin takkiin jos tarvii.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

P. Laaja

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 03.09.16 - klo:19:22
Kuka tuollaisen Giulian vain uskaltaa ostaa. Ei kukaan, jos ja kun tarvitsee miettiä sen arvonalenemaa. Katselin hinnastoa, 180hp automaatti-diesel melkein 4000e kalliimpi kuin 200hp bensa automaatilla. Aika huomattava ero tänäpäivänä.

Jos töistä saa liisarin verotusarvolla tai sitä edullisemmalla diilillä, Giulia on varmasti varteenotettava vaihtoehto. Superissa on asiallinen verhoilu ja kuljettajan sähköpenkki vakiona ja verotusarvo jää vielä suht kohtuulliseksi. Mahdolliset lastentauditkaan ei ihan niin pahasti pelota. Valitettavasti itsellä liisarin kuukausihinnan raja menee reippaasti yli mitenkään järkevällä varustelulla, muuten voisin hyvin harkita. Eiköhän noita ala ilmestyä espoolaisten toimistojen pihoille ensi vuoden aikana.

maileri

Giulia on täysin uusi auto uusilla tätä mallia varten kehitetyillä osilla, joten siinä mielessä jonkun 20-v vanhan Alfa Romeon arvonalenema historiassa ei ole mikään itseään toteuttava ennuste tämän mallin kohdalla. Se kannattaa muistaa.
Lisäksi nuorempi sukupolvi ei tunne Alfa Romeota, eikä myöskään näe merkissä minkäänlaista painolastia, vaan se on merkki muiden joukossa.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: maileri - 04.09.16 - klo:14:20
Giulia on täysin uusi auto uusilla tätä mallia varten kehitetyillä osilla, joten siinä mielessä jonkun 20-v vanhan Alfa Romeon arvonalenema historiassa ei ole mikään itseään toteuttava ennuste tämän mallin kohdalla. Se kannattaa muistaa.
Lisäksi nuorempi sukupolvi ei tunne Alfa Romeota, eikä myöskään näe merkissä minkäänlaista painolastia, vaan se on merkki muiden joukossa.

Epäilen vahvasti, että tuon auton ostajakunta ei koostu "nuoremmasta" sukupolvesta jo ihan hintansa puolesta. Tai mikä sitten luetaan nuoremmaksi sukupolveksi kenenkin silmissä.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

SJP60

Alfan edellinen uusi malli oli Giulietta, joka tuli markkinoille v.2010. Ajan itsekin sellaisella (vm. 2013) ja tietääkseni mallissa ei ole ollut laatuongelmia sen enempää kuin muissakaan merkeissä. Mm. viimeisiä 159 malleja myydään tänä päivänä kieltämättä edullisesti, mutta siinä kannattaa huomioida se, että viimeiset uudetkin mallit myytiin massiivisilla alennuksilla. Tämä johtuen siitä, että mallin valmistus loppui ja viimeisiä autoja ei meinattu saada millään kaupaksi. Hetken päästä vielä Alfan maahantuoja lopetti (AutoFennica), mikä ei luonnollisesti mitenkään lisännyt merkin imua.

Giulia on täysin uusi auto ja sitä on aivan turha rinnastaa johonkin vanhoihin Alfa malleihin ja niiden mahdollisiin ongelmiin. Mikäli malli osoittautuu laadukkaaksi, niin en näe mitään syytä heikolle jälleenmyyntiarvolle.

Cyclic Stig

On se ainakin kohtuullisen hätänen.

https://youtu.be/Qn6NjUZisPk
Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL) Cirrus White

chr

Uskomaton rattimies tuo kuski, makeaa katsottavaa.

Ton-1

Giulia 2.2 DA Super koeajettuna, voin vain ihmetellä kuinka hyvältä voisi se 200 heppanen bensamanuska tuntua  8)  , tuokin oli jo kerrassaan hieno ajokokemus.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

-Oksid-

Ylläolevaan kommenttiin yhdyn täysin.

Itse asiassa vakuutti niin paljon, että suullinen tilaus Giuliasta tuli tehtyä ja luovutus on joskus joulukuussa  ::)

Elämässähän pitää olla jännitystä...
Ajossa: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Entiset VAGit: Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG "Magic Black" -14,Octavia II LB RS TFSI "Sprint Yellow" -06,  Golf GTI 1.8T "Magic Black"

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: -Oksid- - 16.09.16 - klo:00:23
Ylläolevaan kommenttiin yhdyn täysin.

Itse asiassa vakuutti niin paljon, että suullinen tilaus Giuliasta tuli tehtyä ja luovutus on joskus joulukuussa  ::)

Elämässähän pitää olla jännitystä...

Onnittelut, on varmasti upea auto ajaa (ja katsella)! Kokemuksia sitten tänne jahka pääset kärryyn käsiksi!
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: -Oksid- - 16.09.16 - klo:00:23
Ylläolevaan kommenttiin yhdyn täysin.

Itse asiassa vakuutti niin paljon, että suullinen tilaus Giuliasta tuli tehtyä ja luovutus on joskus joulukuussa  ::)

Elämässähän pitää olla jännitystä...


Onnittelut, hienoja linjauksia olet tehnyt. Auto on kyllä todella kiinnostava, myös sille joka tavallisesti olis saanut italiaanoista näppylöitä..
Octavia III RS TDI

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: -Oksid- - 16.09.16 - klo:00:23
Ylläolevaan kommenttiin yhdyn täysin.

Itse asiassa vakuutti niin paljon, että suullinen tilaus Giuliasta tuli tehtyä ja luovutus on joskus joulukuussa  ::)

Elämässähän pitää olla jännitystä...

Onnittelut, on varmasti takatuupparina erityisen nautittava kärry!

Uteliaisuudesta on kysyttävä, että onko kyse työsuhdepirssistä vai löytyikö niin paljon urheiluhenkeä, että omista laittamalla lähti Alfa tilaukseen?

-Oksid-

LainaaOnnittelut, on varmasti takatuupparina erityisen nautittava kärry!

Uteliaisuudesta on kysyttävä, että onko kyse työsuhdepirssistä vai löytyikö niin paljon urheiluhenkeä, että omista laittamalla lähti Alfa tilaukseen?

Kiitos kiitos, ajotuntuma ja yleinen fiilis asian käytännössä ratkaisi, tosin ankaran pohdinnan kautta.

Kyseessä on ihan kovan rahan pirssi, eli tappiot aikanaan myytäessä/vaihdettaessa kärsitään itse (sen takia kaurapuurolinja onkin jo aloitettu  8)).

Alfabbs:n puolella aiheesta jonkin verran turinaa, joten sinne ainakin tulee päiviteltyä fiiliksiä aikanaan. Ehkä tännekin.
Ajossa: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Entiset VAGit: Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG "Magic Black" -14,Octavia II LB RS TFSI "Sprint Yellow" -06,  Golf GTI 1.8T "Magic Black"

-Oksid-

Vähän on hiljaista ollut tässä ketjussa niin päivitetäänpäs vähän omia fiiliksiä italialaisesta näin reilun puolen vuoden käyttöjakson jälkeen, verrattuna Ocuun:

Positiivista:

- hiljainen (tämä ei liene yllätys)
- nopea ohjaus ja mutkapätkät  8)
- ulkonäkö
- vaihteiston toiminta
- fiilis

Negatiivista:

- paikallisen merkkihuollon "osaaminen", ensimmäinen (ylimmääräinen) öljynvaihto ja vajaan litran ylitäyttö kun ei ilmeisesti tiedetty öljytilavuutta / osattu tikusta kattoa...
- tavaratila, tämä nyt ei ole varsinaisesti auton syy mutta ei sinne konttiin ihan samalla tapaa nakella laatikoita kun farkku-Ocuun
- muutamat etututkan sekoilut, näyttävät poistuneen viimeisten päivitysten myötä

Muuten kyllä tyytyväinen valintaan tähän mennessä. Giulia tosin ollut selvästi pettymys myyntimäärien kanssa, uskoakseni merkin maine / ennakkoluulot vaikuttavat + vaisu markkinointi (ja vähän jälleenmyyntipisteitä)

Kysykää jos kysyttävää on niin vastaillaan :)
Ajossa: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Entiset VAGit: Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG "Magic Black" -14,Octavia II LB RS TFSI "Sprint Yellow" -06,  Golf GTI 1.8T "Magic Black"

Eagle

#445

Audilla arkiajot ja Alfalla harrastetaan.

SJP60

Itsekin ajelin Giuliettalla 5v. ja tyytyväinen olin. Alfan kuihtuva toiminta Suomessa sai kuitenkin vaihtamaan merkkiä.

Mikkeller

Lainaus käyttäjältä: -Oksid- - 20.06.17 - klo:22:37

Kysykää jos kysyttävää on niin vastaillaan :)

Vieläkö yhteiselo on jatkunut Giulian kanssa ja käytkö http://www.alfabbs.fi/index.php foorumilla?
VAG:lla vuodesta 1999.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy