Alfa Romeo

Aloittaja _156_, 02.12.09 - klo:19:59

« edellinen - seuraava »

T5ID

Mulla oli 1990- luvun alussa 164 2,0 ts. Upea auto. Tuon edellämainitun 159 Tbi:n 19" Ti- vanteet ovat mielestäni kauneimmat vanteet ikinä. Ja uusi Giulietta on suoraan edestä katsottuna mielestäni kaunein auto ikinä.

Eivätkä välirahatkaan pahoja ole Automiehille (jotka vaihtavat alfan alfaan), niissä on alennusvaraa kuin fiiateissa.

Kirjiz

Mä vaihdoin tässä just hetki sitten Alfa Romeo 147 2.0 Twin Sparkista tuollaiseen Skoda Yetiin.

Kyllä sen ajotuntumaa ja moottoriääniä jäi vähän kaipaamaan.

Tavallsiista uusista Alfoista mun suosikki on MiTo. Se on vaan pikkusegmentin parhaimman näköinen auto omaleimaisella ulkonäöllään. Italiassa oli vuokra-autona pari viikkoa sellainen pari vuotta sitten.

Tätä pätkää mä kattelen omaa Alfaani muistellessa:

Alfa Romeo 147 2.0 Twin Spark Engine Sound

makkis

Pitäisi ihan ajatuksella kirjoittaa loppukaneetti tuosta Alfasta joka minua kuljetti 2,5 vuotta ja noin 30 tkm. Autohan oli 2:nd hand rose eli oli minulta lähtiessä 160000 km ajettu. Rattikin oli hieman kiillottunut.

Pikkupojasta asti olen haaveillut että joskus minulla on Alfa. Tässä kohden uskalsin tehdä tuon vedon ja mitä siitä opin? E39 Bemarin jälkeen varmasti pommin varmin auto mitä minulla on koskaan ollut! Jos pääomat ei stressaisi, niin aivan huoleti uskaltaisin Alfan ostaa. Arvonalenema on hirmuinen.

Huonot puolet ainakin 2006 vuosimallin (viimeinen 156) 156SW 2.0 JTS:ssä jäi kylmyteen talvella, muuten autosta ei oikeastaan ollut kuin hyvää sanottavaa. Ei ylimääräisiä vikoja (okei, etupyöränlakeri ohi huolto-ohjelman mutta näillä kilsoilla ihan okei enkä lue huonoksi laaduksi) vain normihuollot.

Mutta niitä hyvioä puolia, jeesus kun tuo on kaunis auto, tämä on toki makuasia. Kauniimpi omaan makuuni on vain 159 SW. Todella hieno moottori, vapari joka kiertää korkealle ja kovaa mutta vääntää kuin muuli "akkojen" ajotavalla. Vaginalta oikea tekninen verrokki olisi 2.0 FSI mutta koska se häviää kaiknpuolin 100-0, niin pikemminkin Alfan konetta vertaisin 2.0 TFSI koneeseen ominaisuuksiltaan. Tehoa/vääntöä ei toki yhtä paljon, mutta käytännön ajossa saman tyyppinen joskin ALfaa kierrättää ilokseen.

Parasta antia on kuitenkin se ajettavuus. Tätä ei voi selittää. Kokeilkaa. Kartingauton ajo-ominaisuudet siviilikäyttöön!

Latexi

Lainaus käyttäjältä: makkis - 20.12.13 - klo:21:31
Mutta niitä hyvioä puolia, jeesus kun tuo on kaunis auto, tämä on toki makuasia. Kauniimpi omaan makuuni on vain 159 SW. Todella hieno moottori, vapari joka kiertää korkealle ja kovaa mutta vääntää kuin muuli "akkojen" ajotavalla. Vaginalta oikea tekninen verrokki olisi 2.0 FSI mutta koska se häviää kaiknpuolin 100-0, niin pikemminkin Alfan konetta vertaisin 2.0 TFSI koneeseen ominaisuuksiltaan. Tehoa/vääntöä ei toki yhtä paljon, mutta käytännön ajossa saman tyyppinen joskin ALfaa kierrättää ilokseen.

Parasta antia on kuitenkin se ajettavuus. Tätä ei voi selittää. Kokeilkaa. Kartingauton ajo-ominaisuudet siviilikäyttöön!
Tuossa se olikin. Minulla oli 3 vuotta se 159 SW 2,4 dieselillä. Kaunishan se oli kuin mikä ja oli todella ajajan auto. Niitä vikoja ei ollut sen jälkeen kun kerran vaihdettiin se EGR. Melkoisen raskas peli se oli, joten ei sillä viitsi sorateille lähteä kisaamaan, mutta asfaltilla se oli todella hyvä. Harmittaa nyt jälkeenpäin, kun on tullut luovuttua hyvästä vehkeestä. Taisi siinä olla syynä se vaihtohyvitys uuteen. Eipä Alfa ollut vaihtoautojen hallissakaan täyttä kahta viikkoa. Joku sai siitä kelpo pelin.
Latexi

Jamo

Lainaus käyttäjältä: Jamo - 31.08.12 - klo:11:11
170 hv JTDm 159-farkkujen osalta ainakin voi sanoa, että "vietiin": viimeinen varastoyksilö tulee omalle pihalle parin viikon sisään.

On todettava, että vielä 51 tkm myöhemminkin tämä kapistus lämmittää edelleen mieltä: laite on hyvännäköinen, mainio ajaa ja noilla TI:n jakkaroilla istuu mielikseen. Ainoana miinuksena - ja sekin pääosin itse aiheutettuna - pitää mainita kulutus, joka on mittarista laskettuna 6,7 käytännössä kesät talvet. Oikein kun harrastaa taloudellisuusajoa, niin toki tälläkin pääsee tuonne 5,5 tuntumaan, mutta...ei saakeli: tätä ei ole tehty sitä varten. Ei lainkaan.

Mutta aikansa kutakin kivaa ja kiesi vaihtuu perustylsään Volvoon parin kuukauden kuluttua.
D4RD / F800ST / 4Motion / Special / GTI / P221

heifetz

Nyt on Alfa kärpänen purrut pahemman kerran. 159 himottaa niin maan penteleesti! Tämä on edelleen kenties tyylikkäin auto mitä maan päällä on koskaan luotu. Onneksi auton uusimiseen on vielä 4kk aikaa niin ei tule tehtyä ainakaan hätiköityjä päätöksiä.

Mitä näissä pitää ottaa huomioon EGR:n, vesipumpun ja jakohihnan lisäksi?
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: heifetz - 01.04.15 - klo:13:40

Mitä näissä pitää ottaa huomioon EGR:n, vesipumpun ja jakohihnan lisäksi?

Lompakon paksuus.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

heifetz

MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Eka Golf

Meillä ainakin ois aina halunnut mennä risteyksessä suoraan vaikka minä halusin kääntyä, lähinnä talviliukkailla ilmeni, saattoi johtua talvikenkäni painosta?  :P

Zego

Kaverilla eka vuoden ollut käytettynä ostettu diesel-Giulietta alla ja täysin ilman mitään ongelmia tämä vuosi on nyt sujunut.

Eagle

Takapyörän edestä pyöräkaaret kiveniskemillä
Hihna vinkuu ( siellä on vaikasti vaihdettava pikkuhihna laturille tai ohj tehostimelle, en muista ihan varmasti)
Imusarjan läpät jumii
Egr jumittaa
automaattina koneen vaatimaton vääntö tyhjäkäynnin  tuntumassa ei haittaa
Johtuen maahantuonnin jatkuvasta muuttumisesta ketään ei taida hirveästi kiinnostaa näiden huoltaminen. Koeta etsiä jostain Alfa- ystävällinen huoltopaikka.

heifetz

Lainaus käyttäjältä: Eagle - 02.04.15 - klo:09:16
Takapyörän edestä pyöräkaaret kiveniskemillä
Hihna vinkuu ( siellä on vaikasti vaihdettava pikkuhihna laturille tai ohj tehostimelle, en muista ihan varmasti)
Imusarjan läpät jumii
Egr jumittaa
automaattina koneen vaatimaton vääntö tyhjäkäynnin  tuntumassa ei haittaa
Johtuen maahantuonnin jatkuvasta muuttumisesta ketään ei taida hirveästi kiinnostaa näiden huoltaminen. Koeta etsiä jostain Alfa- ystävällinen huoltopaikka.

Auto Milano pk-seudulla vaikuttaisi olevan italian oriin erikoistunut paja..
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Janneh

Itse olen pervoillut jo jonkin aikaa 159 3.2 perään.. Jotain siinä on ja joskus tuntuu että jos en tuollaista joskus pääse omistamaan niin en saa vanhana yöllä unta.. Tilannekin on sopivasti muuttunut eikä diesel autolle ole käyttöä. Kilometrejä tulee vuodessa 5000-10 000

Pitääkin käydä heittämässä koeajo kun tähän johonkin lähialueen liikkeeseen tulee myyntiin

heifetz

3.2 on kyllä melko porno moottoriksi  :-*  Mulla tosin kilometrejä tulee sen verran että diisseliä tässä mietin. Muutama yksilö 2.0 170hv padalla näyttää olevan myynnissä suht vähillä kilometreillä ja nuo suurimmat rempat joko tehtynä tai vasta kaukana edessä. 
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

heifetz

MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

hosee

Ekat kuvat isosta Juliasta. http://www.car24news.com/2015-alfa-romeo-giulia-first-pictures/. Näiden perusteella ei oikein vakuuta. Mielleyhtymät vievät jonnekin BMWn ja Lexusin ristisiitoksen suuntaan....
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

heifetz

http://www.netcarshow.com/alfa_romeo/2016-giulia/

:o Juu ei kiitos. Tiesin etteivät pysty ylittämään 159:n designia, mutta että siitä tuli tuollainen tylsä hirvitys, niin se oli yllätys. Oliko pääsunnittelija tullut Kialta vai muuten vaan ei jaksanut tehdä työtään? 
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: heifetz - 25.06.15 - klo:10:49
http://www.netcarshow.com/alfa_romeo/2016-giulia/

Mitäs vikaa Kian muotoilussa on? Hakkaa esim. Ceed Gt ja vaikkapa Optima 100-0 esim. Volkkarin tai Skodan.

:o Juu ei kiitos. Tiesin etteivät pysty ylittämään 159:n designia, mutta että siitä tuli tuollainen tylsä hirvitys, niin se oli yllätys. Oliko pääsunnittelija tullut Kialta vai muuten vaan ei jaksanut tehdä työtään?
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Janneh

Mielestäni tuo on oikein Alfamainen ja kaunis. Onko teillä silmissä vikaa?

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Janneh - 25.06.15 - klo:11:12
Mielestäni tuo on oikein Alfamainen ja kaunis. Onko teillä silmissä vikaa?

Samaa mieltä. Makean näköinen.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

psxgamer


hosee

Ei kyllä kuvien perusteella herätä itsessäni mitään värinää. Mieleen tulee lähinnä jonkun japanilaisen tai korealaisen viripajan 3-sarjalaisen pohjalle tekemä design-tutkielma. Sisätiloista ei ole kuvia, mutta jotenkin veikkaan ettei mittaristosta enää löydy italiankielistä tekstiä. :)

Toivona tietenkin on että tämä on top market -launch edition. Markkinaversio on sitten Alfamaisempi, noista tuning-elementeistä on päästy eroon ja palattu klassisemman italialaisen muotoilun äärelle. Nykyisellään aika hyvä kandidaatti rumimmaksi italialaiseksi autoksi.
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 25.06.15 - klo:11:19
Samaa mieltä. Makean näköinen.

EDIT: Pikku sulattelun ja kaikkien kuvien jälkeen niin keula ei kyllä ole nyt ihan onnistunut.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Q.Atro

Minusta kans näyttää hyvältä. Vielä kun nuo keulan ilmanottoaukot olisi jätetty vähän vaatimattomimmiksi..
VW CC 2.0TDI 130 -14
Ex-vag: Seat Leon FR 1.4 TSI, Audi 100 2.3 C4, Skoda Superb 2.0 TDI

heifetz

Tässä taas nähdään autoalan ahdinko: yritetään myydä 16 -vuotiaille suunniteltuja aggressiivisen näköisiä tuning-virityksiä aikuisille. Minne on kadonnut arvokkuus ja hillitty petomaisuus? Sorry, mutta Giulia ainakin kuvien perusteella suorastaan hohkaa 'menee kovemmin' tylsyyttä. Huokaus. Aasian markkinoille tuo on ilmeisesti suunniteltu.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

hosee

Vahva sama. Auto vaikuttaa ihan tavoitellun kuluttajasegmentin (hyvin toimeentulevat, teini-mieliset 23-30v BMW:n autoista kiinnostuneet aasialaistaustaiset miehet) markkinatutkimuksen lopputuloksen perusteella tehdyltä muotoilukonseptilta, eikä autolta. Ei varsinkaan Alfalta. Jopa perinteinen 5 fori-vanne on onnistuttu ryssimään.

Lanseerausmallihan on toki QV-malli, joten 'normaali-mallissa' noita kauheimpia pulkkamuoveja on poistettu. Toivottavasti myös keula muuten olisi vähän tasapainoisemman näköinen. Vaikka markkinamies muuta väittää, niin ei tästä kyllä yhtymäkohtaa klassisen Giulietta Sprintin muotoilun kanssa löydä. Enemmän velkaa ollaan BMW:lle ja Lexus:lle.

Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

hosee

Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

clacson

Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

Ranssi

Giulia ollut Hesarin asiantuntevan autotoimituksen koeajossa: tunnelmat olivat valtaosin posiitiviset

On kyllä valtaisa kilpailu tässä luokassa, kun perinteisen nelikon (Audi, BMW, MB, Volvo) haastajina on tuoreet Alfa ja Jagge sekä Lexus 8) Erityisen mukavaa on, että muualla kuin Ingolstadtissa ja Jööttöporissa on tajuttu takavedon viehätys.

maileri

Tänään tuli ajettua diesel Giulia. Ulkomuotoilu onnistunut. Sisällä ihan hyvää yritystä, mutta ehkä viimeistely ei aivan samalla tasolla saksalaiskolmikon kanssa. Hieno ja toimiva juttu on starttinappi ratissa, joka on todella kätevä käyttää vasemmalla peukalolla. Tulee varmaan yleistymään muuallakin, nyt vain Alfassa ja Ferrareissa sekä tietysti kilpa-autoissa. Ajotuntuma kevyt mutta samalla tunnokas. Vakioalusta keinahtelee turhankin paljon tiukoissa kaarteissa. Moottori näyttää paperilla hyvältä, mutta ei tunnu ajossa niin voimakkaalta. Kaikenkaikkiaan pätevän pelin on Alfa rakentanut tästä kohtalonmallistaan pakkoraossa. Myy varmasti ihan mukavasti, Alfa intoilijoiden lisäksi diesel tulee kiinnostamaan pienillä päästöillä hiukan erilaista työsuhdeautoa etsivää. Bensamalli tulee vasta vuodenvaihteessa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy