Octavia II FL, led polttimoita

Aloittaja Jallu74, 08.10.10 - klo:06:32

« edellinen - seuraava »

Edviina

Mistähän jkohtuu et toisilla herjaa ja toisilla ei. Itsellä ei minkäänlaista herjaa tullut palaneista polttimoista "koputtaa puuta"...

diezel

Lainaus käyttäjältä: ATM - 13.09.11 - klo:12:03
Jopas oli salamannopea toimitus LED-polttimoilla  :o Eilen tilasin ja tänään oli paketti postilaatikossa. Kiitos JS-Tuningille.

Edit: Kokeilin paikoilleen noita BA15S White -polttimoita. Palaa sekä valot että polttimon vikavalo.  ::)
Jos starttaa koneen viiveettä niin polttimot ei herjaa, mutta jos jää viipyilemään pidemmäksi aikaa startin kanssa niin vikavalo syttyy.



Melko siniseltä valo kyllä vaikuttaa. Vai vääristääkö kuva noin prklsti?

Karvis

Lainaus käyttäjältä: diezel - 13.09.11 - klo:19:02
Melko siniseltä valo kyllä vaikuttaa. Vai vääristääkö kuva noin prklsti?

Siniseltä näyttää, ei hyvä. Tulee amistuuninki mieleen ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

ATM

Janin viesti uusista Natural White -polttimoista tuli vasta tilaukseni jälkeen, joten nämä ovat ne normi "Whitet", jotka ovat siis sinertävät. Mutta jotta ei menisi liian helpoksi, niin tuossa tilauskoodin kuvassa olevat polttimot ovat erinäköiset kuin ne mitkä sitten kuoressa saapuivat. Eli tässä kuvassa olevat eivät ole samat kuin alemmassa kuvassa olevat tilauksen mukaiset polttimot.



Lainaaht-BA15S / Bay15D, 27smd canbus lamppu joka pelaa melkein kaikissa ajoneuvoissa, 13â,¬

Ja oli muuten ihan pirun tiukassa ne ritiläpeitelevyt... Sormet ei meinanneet mahtua aukosta tarpeeksi syvälle ja terävähkö reuna repi ihoa nivelen päältä. Löysin sitten ylimääräisen polkupyörän apupyörän runkokappaleen jossa oli juuri halutunlainen taivutus ja pujotin sen aukosta sisään. Sillä sai sen verran vipuvartta että peitelevy irtosi todella helposti.


weeman

mites ne ritiläpäädyt repästään irti, tänään vähän koitin harjoitella. kun huomenna pitäisi polttimot saapua. ei lähtenyt mihinkään, tai en osannut ja uskaltanut rikkoa mitään. ylin ja alin väli on ummessa keskeltä saa vähän kiinni. oisko havainnollista kertomusta tai ihan kuvaa ritilästä irrotettuna.n niin ja tilasin natural white. lähetän kuvan kun saan toimimaan jos saan ilman vikaherjausta.

ATM

Voin koittaa napata pari kuvaa, mutta sormipelillä loppui minultakin usko kun ei meinannut millään irrota.

VAG!


RSOCUstin

Hintoja jo kyselin polttimoista ocuun. Nopeaa toimintaa siltä osin JS:lle. Kohta tilaukseen.

ATM

Kuvia... Huono sää ja hämärää. Kaipa noista silti saa jotain irti.


Karvis

Mulla on tuossa palasessa kiinni lämppärin pistoke, saa nähdä kuinka se haittaa polttimon vaihtoa ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

ATM

No se saattaa vähän haitata työkalun käyttöä, mutta koska se on sinne saatu laitettua niin uskoisin että siinä on riittävästi vapaata piuhaa takana. Unohtakaa silti sormipelillä irrottaminen. Molemmista käsistä lähti nahka nivelen päältä kun yritti mahduttaa sormet tarpeeksi syvälle poteroon. Tuollainen vääntörauta käyttöön, niin lähtee parissakymmenessä sekunnissa, kun saa vedettyä tuolta yläreunan kahden kynnen kohdalta.

weeman

kiitos kuvista eli rivakka repäisy ja irti on. Eli noi klipsut ei mee rikki vaikka koko puskuri tuntuu venyvän ulos? pitääkö sitä jängätä johonkin tiettyyn suuntaan kun noi on vähän keskiritilän sisällä lomittain.

ATM

Ihan suoraan ulospäin. Tuollaisella leveällä koukulla saa vedettyä siten että voimaa on sinne yläreunan klipseihin enemmän. Sormivoimin hiki ja veri virtasi ja tuntui tosiaan että puskuri irtoaa ennemmin. Nyt kun tietää mistä ahistaa niin tietää ettei se mihinkään hajoa.

diezel

#43
Kyllä nuo ihan sormilla irti lähtee (ilman verta/hikeä).  ;)

edit:
Ohjekirjakin käskee käyttämään sormia  ;D




ATM

Mä en olekaan mikään E.T. eivätkä sormeni näin ollen ulottuneet toista niveltä pidemmälle ennenkuin nahka leikkasi kiinni  :D


VAG!

Lainaus käyttäjältä: diezel - 15.09.11 - klo:20:37
Kyllä nuo ihan sormilla irti lähtee (ilman verta/hikeä).  ;)

Superbin rakenne näyttää aika samalta ja ainakin siinä osa A lähtee erittäin helposti sormin vetämällä. Itse valaisinosa vielä helpommin.

Ainakin Superbissa se palikka lähtee helposti irti kun puristaa sormia tiukasti yhteen, kun vetää suoraan ulos. Ottaa siis ylä- ja alarimasta kiinni ja puristaa niitä yhteen.

weeman

polttimot asennettu. Herjaa vian jos ei heti käynnistä autoa. aika sinertävä on tuokin natural white, jos edes on oikeasti. Ritilä oli niin tiukassa että meinasi usko loppua. tein kunnon varren kannatinkoukusta ja täysiä repäisy niin johan lähti. koko sumuvalo/päivävalo paketti on tosi hepposesti kiinni. ei tarvii kun vähän tönästä eteenpäin vaikka klipsu on kiinni niin irtoo. otin pari kuvaa, mutta niistä ei kyllä selvää saa. päivävalot ovat selvästikin PWM ohjatut koska välkkyvät, vai olenko väärässä? pimeällä otan paremmat kuvat kun kerkiän.








weeman

yks asia jäi vaivaa. olin muistavinani että parkit palavat päivävalojen kanssa? nyt ei kyllä enää pala? menikö oikein?

PaKe

Eivät pala parkit yhdessä päivävalojen kanssa.

isopahasusi

Tietääkös kukaan meneekö tuo 9 ledinen polttimo parkkeihin ja maavaloihin paikalleen, vai pitääkö tyytyä 5 lediseen? Noissa molemmissahan on muistaakseni sellainen aukko josta se työnnetään läpi. Kriittistähän on että meneekö se siitä aukosta vai ottaako kiinni. Sisävaloissahan polttimo vaihdetaan ns. toiselta puolelta, joten ongelmaa tuskin on. Takakontin valaisuun ajattelin noita 9 ledisiä myös. Ilmesesti valotehon ero 9 ja 5 ledisessä on kuitenkin ihan huomattava?
Skoda Octavia Combi 2013 | HB 2005

MiJuPe

ittellä on tuo vanhempi malli eli -05 ja ajovalot on orkkis xenonit ja omissa pitkissä on jälki xenonit ja vielä lisäksi keulalla on 175 bossit joissa on kans xenonit ja normi tarvike ledi parkit(bossit on sinisellä lasilla)..auton omina parkkeina on nuo can-bus ledit ja sitten noissa sumareissa on ledi hehkut. Olini niin tyhmän näköset ku kaikki muut oli kirkasta ja sit yhet valot oli kusen keltaset..
omiin pitkiin laitoin ne vikavalon ohittajat ja sumareihin ku tuli ledit nii piti laittaa vastus. oven noissa maa valoissa on siniset ledit mut mitenhän ne sais erillisen katkasijan et jos sais ne pellaamaan vaikka koko ajan?
Skoda Octavia 2.0FSI elegance AUT. & Audi A4 B6 1.8t avant quattro

Ex.Skoda Octavia 2.0TFSI RS.

isopahasusi

Lainaus käyttäjältä: MiJuPe - 10.11.11 - klo:12:46
ittellä on tuo vanhempi malli eli -05 ja ajovalot on orkkis xenonit ja omissa pitkissä on jälki xenonit ja vielä lisäksi keulalla on 175 bossit joissa on kans xenonit ja normi tarvike ledi parkit(bossit on sinisellä lasilla)..auton omina parkkeina on nuo can-bus ledit ja sitten noissa sumareissa on ledi hehkut. Olini niin tyhmän näköset ku kaikki muut oli kirkasta ja sit yhet valot oli kusen keltaset..
omiin pitkiin laitoin ne vikavalon ohittajat ja sumareihin ku tuli ledit nii piti laittaa vastus. oven noissa maa valoissa on siniset ledit mut mitenhän ne sais erillisen katkasijan et jos sais ne pellaamaan vaikka koko ajan?

Minne laitoit tehovastukset muuten kiinni sumareissa? Omat odottaa vielä asennusta. Pitäs joku metalli osa löytää siitä läheltä. On muuten se oikean puoleisen sumarin kytkentäjohto hemmetin lyhyt. Käsikopelolla meni LED-polttimokin paikoilleen, en tiedä mikä gynegoloki tarvitaan niitä rosvoliittimiä vastukselle laittamaan. hyvä kun menee yksi käsi siitä ritilän aukosta sisään ja johdot on niin lyhkäset... ???
Skoda Octavia Combi 2013 | HB 2005

MiJuPe

Joo eihän ne pitkät ollu ne orkkis johot ja itellä tuli vastus paketin mukana ne rosvo liittimet mutta ne ei menny sen vastus johon kuoren läpi joten laitoin suosiolla johon poikki ja sitte sillä putkiliittimellä jossa on päät sulatettavaa mallia ja vielä kutiste sukan päälle.. Siinä on sumarin takana jokin rauta pystyssä ja siinä on sopiva tasanne ainakin noille omille vastuksille..siihen sitte armeijan jekku langalla kääntäny kaksin kerroin ja pyöritin sen vielä rullalle jotta tulee paksumpi siitä kii ja hyvin on pysyny ja pelanu =D..ehkei se hienoin asennus tapa mut kukapa niitä siellä umpioiden takaa kattelee??
Skoda Octavia 2.0FSI elegance AUT. & Audi A4 B6 1.8t avant quattro

Ex.Skoda Octavia 2.0TFSI RS.

isopahasusi

Lainaus käyttäjältä: MiJuPe - 14.11.11 - klo:15:45
Joo eihän ne pitkät ollu ne orkkis johot ja itellä tuli vastus paketin mukana ne rosvo liittimet mutta ne ei menny sen vastus johon kuoren läpi joten laitoin suosiolla johon poikki ja sitte sillä putkiliittimellä jossa on päät sulatettavaa mallia ja vielä kutiste sukan päälle.. Siinä on sumarin takana jokin rauta pystyssä ja siinä on sopiva tasanne ainakin noille omille vastuksille..siihen sitte armeijan jekku langalla kääntäny kaksin kerroin ja pyöritin sen vielä rullalle jotta tulee paksumpi siitä kii ja hyvin on pysyny ja pelanu =D..ehkei se hienoin asennus tapa mut kukapa niitä siellä umpioiden takaa kattelee??
Ok, tota jekkulankaa mietin itsekin ja jos kerta rauta on valmiina niin taidan laittaa samoin itsekin. Otitko sumuvaloumpion irti?
Skoda Octavia Combi 2013 | HB 2005

patch

Lainaus käyttäjältä: weeman - 16.09.11 - klo:16:50
polttimot asennettu. Herjaa vian jos ei heti käynnistä autoa. aika sinertävä on tuokin natural white, jos edes on oikeasti. Ritilä oli niin tiukassa että meinasi usko loppua. tein kunnon varren kannatinkoukusta ja täysiä repäisy niin johan lähti. koko sumuvalo/päivävalo paketti on tosi hepposesti kiinni. ei tarvii kun vähän tönästä eteenpäin vaikka klipsu on kiinni niin irtoo. otin pari kuvaa, mutta niistä ei kyllä selvää saa. päivävalot ovat selvästikin PWM ohjatut koska välkkyvät, vai olenko väärässä? pimeällä otan paremmat kuvat kun kerkiän.

Laitetaas vielä tännekin ketjuun tuo löytämäni koodaus liittyen näihin valoherjoihin..:
Selailin BriSkodaa ja siellä joku oli löytäny VCDSstä tweakin jolla nuo canbus-hälytykset jää pois:

"Enable daytime running lights (DRL’s), Yes they are there in the new models, inside the fog light housing. Do this via "Daytime running light (DRL) via separate lights active" byte 15 tick bit 6 and also tick bit 3 to make one side inactive when the turn signal on that side is flashing. The factory fitted bulbs are PY21W filaments which look a bit naff so I bought some White Can Bus 27 LED Bulbs which were supposed to prevent the bulb failure warning light from coming on (they didn’t do that). I experimented though and found that by changing the percentage dimming figure in byte 24 from 92% to 6% the bulb warning light doesn’t come on but the LEDS function! Admittedly they are not as bright as they could be (probably about 50%) but they still look pretty OK especially on a dull day when they are obviously of most value.

Kukas ehtisi testaamaan pelittääkö tämä myös Ocussa ja Superbissa ledeillä jotka ennen antoi palaneen polttimon hälytyksen?

MiJuPe

Lainaus käyttäjältä: isopahasusi - 14.11.11 - klo:18:17
Ok, tota jekkulankaa mietin itsekin ja jos kerta rauta on valmiina niin taidan laittaa samoin itsekin. Otitko sumuvaloumpion irti?

juu asennuksen ajaksi otin irti..piti sit vain kattoa ku laitto takas että piuhat ei jää vastusta vasten nojaamaan ku mulla ainaki se vastus lämpiää aika reilusti..mut sen näki ku oli se sumarin vierestä se muovi ritilä irti..
Skoda Octavia 2.0FSI elegance AUT. & Audi A4 B6 1.8t avant quattro

Ex.Skoda Octavia 2.0TFSI RS.


TLPH

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 15.08.13 - klo:17:37
Tääs on sopivat ledit noihin Octavian pelien maavaloihin:http://viewitem.eim.ebay.fi/2pcs-T10-4-SMD-LED-5050-Car-Auto-Canbus-Wedge-Turn-Signals-Light-Lamp-Bulb-White/400345481845/item?transId=266705491027

Boarding spots-maavalot ei kylläkään vaadi canbus polttimoita.
Tavalliset leditkään ei sytytä vikavaloa.
Noi kaikki ledit samalla puolella on kumminkin hyvä ratkaisu polttimoiksi :)

TPi

Lainaus käyttäjältä: TLPH - 15.08.13 - klo:17:48
Boarding spots-maavalot ei kylläkään vaadi canbus polttimoita.
Tavalliset leditkään ei sytytä vikavaloa.

Osittain oikein  ;) Tavalliset ledit ei tosiaan sytytä vikavaloa, mutta vikakoodi syntyy auton järjestelmään, josta se on luettavissa esim. VCDSn avulla. Canbus polttimoilla ei tätäkään vikakoodia synny. Näin siis Ocu II FL-malleissa.

Joocep

Hei!

Hommasin juuri 2.0 TDI -09 FL octavian ja ajatuksena olisi vaihtaa sisävalot, maavalot (peileissä alas osoittavat?), rekisterikilven sekä päiväajo, -valot ledeihin.

Itesellä pysyy hieman työkalut kädessä, joten mahdollisesti pystyisin ite tämän tekemään.

Minkämalliset valot ja mistä?

Mitä nämä Can-bus ledit oikeen on? parempia kun normaalit?
Ja päiväajo valojen tulisi olla neutraalit, ei todellakaan mitään sinisiä juttuja.

Kiitos ja anteeksi.
-Joocep


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy