soittimen vaihto

Aloittaja vilde, 04.01.16 - klo:00:28

« edellinen - seuraava »

vilde

elikkäs concert II soittimen vaihto pioneerin 1dinin bluetooth soittimeen. audin omalta mankalta tulee 2 iso liitintä ja yksi leveämpi liitin, antenni ja sitten joku pienempi antennin tapainen.
laitoin iso-liittimet kiinni pioneeriin mutta mankkaan ei tule minkäänlaista virtaa?
joku viisas voisi kertoa missä vika? pitääkö johtojen paikkoja vaihdella?  ;D

a_jaba

Käyttövirta ja heräte on käännetty ristiin audin ISO-liittimissä. Ja ainakin jos on B7 (myös joissakin B6) niin siellä on pelkkä käyttövirta ja heräte hoidetaan CAN-väylä johtojen kautta eli tarviit CAN-väylä adapterin.

Esim. tällänen http://www.autostudio.fi/tarvikkeet-auto/automerkkikohtaiset-asennustarvikkeet/audi/audi-a4-b7/connects2-audi-rattiadapteri-iso.html
Cupra Tavascan VZ -25 29tkm -> (liisari)

Ex. Volkswagen ID.3 Pro Performance Tech -21 39tkm - 88tkm (oma)
Ex. Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm - 63tkm (työsuhdeauto)
Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma)

vilde

http://www.autostudio.fi/connects2-audi-active-system.html 
mitenkäs tämä? autossa siis takana joku aktiivisysteemi, hattuhyllyllä "subbari". en usko että olisi can väylällä toimiva?

a_jaba

Itellä (B7) on juurikin Concert II, takakaiuttimet alkuperäisen vahvarin kautta sekä kontissa alkuperäinen subbari ja on nimenomaan CAN-väylällä käynnistyvä.

Kaverilla (B6 -02) oli joku audin kasettisoitin, takakaiuttimet alkuperäisen vahvarin kautta ja kontissa alkuperäinen subbari. Kasettisoitin oli myös CAN-väylällä käynnistyvä.  :o

Toi adapterijohto jonka aikasemmin linkkasin, on nimenomaan CAN-väylä vehkeisiin ja hoitaa myös vahvarilähdöt "tarvikesoittimen" RCA liittimistä auton alkuperäseen johtosarjaan. Ja jos autossa on rattikaukosäätimet niin soittinmerkkikohtaisella (muistaakseni on autostudiossa jotain 5-10e luokkaa) lisäkaapelilla saa ratin namiskat toimimaan soittimen kanssa ilman ylimääräsiä kikkailuita.

Sulla B6 vai B7?
Cupra Tavascan VZ -25 29tkm -> (liisari)

Ex. Volkswagen ID.3 Pro Performance Tech -21 39tkm - 88tkm (oma)
Ex. Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm - 63tkm (työsuhdeauto)
Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma)

vilde

b6 itsellä siis... pitääkö oikeasti maksaa noin paljon pelkistä johtosarjoista? mistä tietää että on can väylällä?

a_jaba

Soittimessa pitäis olla tarra jossa on merkinnät kytkennöistä. Jos siinä leveessä liittimessä on CAN-johdot ja toisessa ISO-liittimessä on vaan plussa, miinus ja k-linja (diagnostiikka) niin sillon on varmasti CAN-ohjauksella käynnistyvä.

Jos hinta tuntuu kalliilta niin ainahan voit vedellä johdot niin että mankalle tulee jatkuva virta myös herätteeseen ja käynnistät ja sammutat ite virrat siitä. Alkuperänen vahvarin ottaa herätteen ihan perus herätejohdolla alkuperäsestä mankasta niin sitä varten et tartte CAN-adapteria, saat sen suoraan pioneerista.
Cupra Tavascan VZ -25 29tkm -> (liisari)

Ex. Volkswagen ID.3 Pro Performance Tech -21 39tkm - 88tkm (oma)
Ex. Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm - 63tkm (työsuhdeauto)
Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma)

vilde

pitää varmaan vaihtaa jatkuvan virran ja herätteen paikkoja niin mankka saattaisi käynnistyä? ?? jotain kuullut sellaista.
sinisen ja punaisen johdon paikkojen vaihto? pioneerin piuhoissa jo valmiiksi liittimet niin saisi helposti vaihdettua ....

http://ecx.images-amazon.com/images/I/51unAkfMPDL.jpg

a_jaba

Jos tolla kuvan johdolla kytket ja on can ohjattu puoliaktiivinen systeemi niin mankka käynnistyy/sammuu vaan käsin suoraan mankasta ja äänet kuuluu pelkästään etukaiuttimista
Cupra Tavascan VZ -25 29tkm -> (liisari)

Ex. Volkswagen ID.3 Pro Performance Tech -21 39tkm - 88tkm (oma)
Ex. Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm - 63tkm (työsuhdeauto)
Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma)

vilde

jooo, mutta jotkin johot siellä ei kohtaa kun ei lähde mankka päälle. ebaysta sais varmaa parilla kympillä johtosarjan millä toimii kaikki


vilde

koitin vaihtaa keltaisen ja punaisen johtojen paikkkaa... ei mitään vaikutusta. ei minkäänlaisia elonmerkkejä. saisi edes mankan päälle

rob-s

LainaaItellä (B7) on juurikin Concert II, takakaiuttimet alkuperäisen vahvarin kautta sekä kontissa alkuperäinen subbari ja on nimenomaan CAN-väylällä käynnistyvä

Itsellä on sellainen mielikuva, että etukaiuttimet toimivat radion vahvistimella ja takakaiuttimet sekä subwoofer ulkoisella vahvistemella joka sijaitsee takakontin uumenissa.

Tuon kytkennän kanssa voi kokeilla sellaista, että koodaa VCDS:llä radion kohdalle 8P A3 radion 8e:n sijasta jolloin nuo virtojen navat (sytytysvirta) muuttuvat. Varma tästä en ole mutta olen muutaman kerran asentanut RNS-E:n 8E numerolla 8P:hen jolloin se alkaa toimimaan koodaamalla oikein.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy