Subaru

Aloittaja k4ne, 02.12.09 - klo:19:55

« edellinen - seuraava »

tuRboman

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 27.11.13 - klo:18:46
8-vaihteinen manuaali ? Ennemmin lopetan ajamisen kokonaan..... 8)

No tuo tarkoittaa CVT automaatin Manuaalipuolen "vaihteita". Luuliko joku oikeasti, että kepistä vispattavassa ois 8 ? Kuudessakin on yksi tai jopa kaksi liikaa, jos kone on riittävä.
AINOASTAAN kulutuskäppyröitä varten tarvitaan pykäliä. Viimeksi viisilovisella manuskalla (OB diesel) tuli pääasiassa kiihdyteltyä 1-3-5. Toki tasanopeudella tuli käytetty kakkosta ja nelostakin.
"All 4 The Driver"

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 27.11.13 - klo:20:54
No tuo tarkoittaa CVT automaatin Manuaalipuolen "vaihteita". Luuliko joku oikeasti, että kepistä vispattavassa ois 8 ? Kuudessakin on yksi tai jopa kaksi liikaa, jos kone on riittävä.
AINOASTAAN kulutuskäppyröitä varten tarvitaan pykäliä. Viimeksi viisilovisella manuskalla (OB diesel) tuli pääasiassa kiihdyteltyä 1-3-5. Toki tasanopeudella tuli käytetty kakkosta ja nelostakin.

Kun tarkemmin tuota Suomen uutista lukee niin näinhän se on. Mutta aika helposti menee tuo tieto ohikin..... 8)

katame

Missäköhän hinnoissa Subarun (erityisest Forester kiinnostaa) määräaikaishuoltohinnat 15tkm välein liikkuvat?
Yksi Subaru-kauppias vastasi kun kysýin, että Toyotan hinnoissa (150e). Pari Toyotaa (Corolla & Avensis) omistaneena määräaikaishuollot ovat olleet 200e molemminpuolin, joka toinen huolto on vähän kalliimpi. 60tkm huolto taisi Avensiksellakin olla muistaakseni päälle 300e.

Eli millaisia kokemuksia Subarun määräaikaishuoltojen hinnoista?

timant

Lainaus käyttäjältä: katame - 05.12.13 - klo:08:04
Missäköhän hinnoissa Subarun (erityisest Forester kiinnostaa) määräaikaishuoltohinnat 15tkm välein liikkuvat?
Yksi Subaru-kauppias vastasi kun kysýin, että Toyotan hinnoissa (150e). Pari Toyotaa (Corolla & Avensis) omistaneena määräaikaishuollot ovat olleet 200e molemminpuolin, joka toinen huolto on vähän kalliimpi. 60tkm huolto taisi Avensiksellakin olla muistaakseni päälle 300e.

Eli millaisia kokemuksia Subarun määräaikaishuoltojen hinnoista?

Eilen käytin 2010vm bensavapari Foresterin 135tkm huollossa ja hintaa tuli 230â,¬, hintaan kuului muistaakseni öljyt+suodatin, raitisilmasuodatin, pariston vaihdot avaimiin ja tunnin työtä... Umpio oli päästänyt vettä sisään ja uuttakaan xenonpolttimoa ei saatu syttymään ja uusi umpio maksaisi tonnin  :D toivonmukaan maahantuoja osallistuu kustannuksiin vaikka takuu onkin jo loppu...

Leroy

Legacyn käytin 120tkm huollossa, missä teetätin lisätöinä CVT:n öljynvaihdon ja peräöljyjen vaihdon. 670â,¬ oli setbäkki. En pidä ollenkaan pahana. Toi lootan öljynvaihto oli luonnollisestikin se suurin yksittäinen kustannus..

Sitten teetin Lekalle ruostesuojauksen luottomaalarini toimesta. Voin lämpimästi suositella Subarun omistajille. Tai alustasta jäi vähän homma kesken, kun nosturi oli mallia hankala, palataan tähän tuonnempana. Sisäloksut pois ja helmat, alla on pelkkä maalattu pelti vailla mitään suojausta. Tai iskaritolpan takana oli sellainen aanelosen kokoinen läntti jotain mähmää, joka säikähti painaria. Jos volkkarit pukkaa sitä sinkkirakkulaa ja kukkaa pelleiltä, on näissä otollinen maaperä pikku hakkumiehille tuolla alustan syövereissä.

Sen verran hipo olen maalipinnan suhteen, etten vienyt mihinkään isompaan ruostesuojaamoketjun
liikkeeseen hiekkaisella sienellä pestäväksi, vaan tutulle, joka ymmärtää meidän australialaislampaan perseellä autoa hellivien päälle. Sen verran pehmeä toi Suben lakka on, ettei viitsi mihin tahansa narikkaanviedä raiskattavaksi...Ja toisaalta ei viitsi joka pesun jälkeen myllyttääkkään uudestaan.

Outback

katame

Lainaus käyttäjältä: Leroy - 05.12.13 - klo:23:59
Sitten teetin Lekalle ruostesuojauksen luottomaalarini toimesta. Voin lämpimästi suositella Subarun omistajille. Tai alustasta jäi vähän homma kesken, kun nosturi oli mallia hankala, palataan tähän tuonnempana. Sisäloksut pois ja helmat, alla on pelkkä maalattu pelti vailla mitään suojausta. Tai iskaritolpan takana oli sellainen aanelosen kokoinen läntti jotain mähmää, joka säikähti painaria. Jos volkkarit pukkaa sitä sinkkirakkulaa ja kukkaa pelleiltä, on näissä otollinen maaperä pikku hakkumiehille tuolla alustan syövereissä.

Sen verran hipo olen maalipinnan suhteen, etten vienyt mihinkään isompaan ruostesuojaamoketjun
liikkeeseen hiekkaisella sienellä pestäväksi, vaan tutulle, joka ymmärtää meidän australialaislampaan perseellä autoa hellivien päälle. Sen verran pehmeä toi Suben lakka on, ettei viitsi mihin tahansa narikkaanviedä raiskattavaksi...Ja toisaalta ei viitsi joka pesun jälkeen myllyttääkkään uudestaan.

Eli kohtuullisissa hinnoissa määräaikaishuoltojen hinnat näyttäisivät liikkuvan, se on hyvä se.
Noita Leroyn kommentteja jäin miettimään, että onko Subarussa tuo maalipintakin jotenkin erikoisen huono ja altis kulumiselle? Tuo alustan ruostesuojaus kyllä varmaan kannattaa tehdä jokatapauksessa.

MMV

Omassa Outbackissä (MY11) ainakin maalipinta oli erikoisen herkkä kiveniskuille.

chr

Minulla sama, 2010 Legacyssa oli tosi huonolaatuinen maalipinta.

Leroy

Siis jätkät hei, hold on, hold on..

Puhuin lähinnä lakan kovuudesta. Yleensä ottaen japsit on pehmeälakkaisempia, naarmua jää helpommin, mutta  jää sitä toki kovalakkaisempaakin. Kovalakkaisessa on myllytystä ajatellen kovempi työ saada ne naarmut pois, kun taas pehmälakkaisissa se viimeistely saattaa teetättää töitä, kun se pehmeistä pehmeinkin mikrokuitu jättää pyyhintänaarmua.

Ruostumiseen ei lakkapinnan kovuudella ole mitään vaikutusta, kuten esim. useissa post -2005 VW -malleissa on selväksi käynyt.

Kaiken kaikkiaan musta  Subaruissa on vähemmän aplaripintaa kuin uudemmissa VW:ssä, mutta esim. puskureiden lakka on niin ohutta, että muutaman kymmenen tuhannen ajoviima jo mattaa sen.
Outback

Leroy

Oli mullakin 2010 Legassa huonokuntoinen maalipinta kun sen käytettynä ostin. Kolme päivää myllyttelin sitä ja maalarinkin hoteissa kävi, niin ei ole enää. Toki talven jälkeen joutuu ylläpitomylläyksen muodossa taas lakkapintaa ohentelemaan. Mutta niin piti volkkarinkin kanssa..
Outback

chr

En minä tiedä mikä siinä oli se itse vika, mutta naarmuja tuli todella helposti ja kiveniskemistä lähti maali. Paljon helpommin kuin sitä edeltävässä volkkarissa tai nyt penarissa.

Leroy

Kun se lakka ON oikeesti pehmeä, niin pesumetodeilla sen saa helposti vituiksi. Käytännössä kerta jossain  pesuautomaatissa ja se on siinä. Pyörteet pellissä. Ja itsellä kun oli ex-liisari, niin epäilen ex-haltijan intoa asianmukaista puhtaanapitoa kohtaan. Toki myös autoliikkeen fiksarit oli pilanneet kyljet jollain karvalaikalla, kun ihan järkyt hologrammit näkyi jopa epäsuorassa valossa.. :P

Käyttöä ajatellen helpoimmin selviäisi, kun valkoista tai hopeaa katselisi...Musta alkaa jo ajatuksen tasolla naurattaa. Vaikka ei tämä Galaxy Blue paljon herttaisempi pideltävä ole.

Mut hei, Hondan lakka on vieläkin pehmeempää... ;D
Outback

chr

Heh, minulla oli musta ja pesin sen liisariaikan käsin... kerran. Varmaan 50-80 kertaa koneessa. Meni tosiaan pyörteille heti. Silti, helpoiten tuo on minun autoistani "huonoksi" mennyt.

Leroy

Joo, kyllä se pehmeempi lakka helpommin ottaa itseensä.

Tosta linkistä voi lukea mun taistelun viime kesältä...hartioihin sattuu vieläkin. Ja näkee sen kunnon mihinpinnat oli saatu...

http://legacygt.com/forums/showthread.php/my-2010-touring-wagon-full-detail-210128.html?t=210128&highlight=2010+touring+wagon

Outback

MMV

Minulla Outback oli metallihopea, enkä siinä huomannut pyörteilyä normaalia enempää, mutta itse maali/lakka todella helposti lohkeavaa. Parista kiveniskusta lähti maali peltiä myöten, jota en muista koskaan tapahtuneen muissa autoissa.

Tuosta autojen pesemisestä yleisesti, niin väitän pyörteiden tulevan pääosin siitä käsinpesusta. Konepesussa harjojen liikerata on yhdensuuntainen eikä voi aiheuttaa pyörteitä maalipintaan. Väitän, että valtaosa pilatuista maalipinnoista on näiden käsinpesijöiden aikaansaannoksia!

tuRboman

Samankaltaisia havaintoja myös täällä. Kivet on iskeneet muutaman kolon keulaan sekä ovien kahvoista on lähtenyt pieni maalinpala sieltä sisäpuolen etulaidasta, jokaisesta kahvasta. Helmiäisvalkoisessa ei pyörteilyä tai naarmuja oikein näy. Koneessa on tullut pestyä useammin kuin käsillä. MMV:n kanssa samaa mieltä, pyörteet tehdään käsin. Kone jättää suoraviivaista jälkeä tummiin autoihin.
Se, että onko tässä nykyisessä Subarussa enemmän jälkiä kuin toisissa merkeissä, on vaikea sanoa. Ei ole ollut muutamaan vuoteen näin paljon ajettua autoa. Kun luin tätä topiccia niin piti oikein katsoa kun pihassa oli eilen metallivihreä V70. En tiedä kilsoja mutta 2011 mallia. Pari kunnon koloa konepellin etureunassa. Mun subarussa niitä on kymmenkunta (120tkm).

Toisaalta sopii "linjaan" ettei maali ole kovin kulutuskestävää, kun ei muutkaan pinnat ole. Ainakin mulla näkyy käytön jäljet aika karusti pitkin autoa.
Tässä on selkeästi Subarulla parantamisen varaa.
"All 4 The Driver"

Leroy

Rohkenen pesunaarmujen synnystä olla kanssanne eriävää mieltä.

Toki käsinpesullakin naarmua saa, jos sienellä pintaa pyörittelee ja kuivailee säämiskällä tai silikonilastalla. Itse en autoon mekaanisesti koske millään, jos en ole varmistunut siitä, että esipesulla on kaikki irtolika pinnoilta poistunut ja käytännössä ainoa epäpuhtaus,  jota silmin voi havaita on sellaista traffic filmiä. Esipesussa foam lance on kyllä aivan ykkönen. Kontaktipesussa käytän vain lampaanvillakinnasta ja en anna pestessä ollenkaan painetta, hankausta tms. Pesu paneeli kerrallaan ilmavirran suuntaisesti, ei pyörivin liikkein. Kaksi ämpäriä, pesu ja huuhteluvesi erikseen. Kuivaus, jos paineilmaoptiota ei ole, ensin huuhtelemalla auto vapaalla letkupaineella ( jolloin suurin osa vedestä poistuu pinnoilta) ja sitten mikrokuituisella kuivausliinalla painelemalla (ei pyyhkien).

Mutta näille sekoiluille on toki omat ketjunsa ja fooruminsa, mutta pehmeälakkaisena tunnetun Subarun pinnoista ja niiden hoidosta puhuttaessa istunee myös tähän.

Toki suurin osa Subaruista on ollut ankarassa  käytössä, niinkuin kuuluukin ja niitä jälkiä varmasti tulee, sille ei voine mitään.
Outback

katame

No niinhän siitä sitten kävi, että Subaru Forester (my13) XS automaatti tuli hommattua.
Pitää alkaa tänne pikkuhiljaa laitteleen ajokokemuksia ja muita ihmetyksen aiheita mitä tämä uusi auto mahdollisesti tuo tullessaan.

Vaikka en varsinaisesti talvi-ihmiseksi tunnustaudukaan niin kyllä tämän auton omistajana toivon, että lunta tulisi  vaikka ympäri vuoden, eikä tarvi teitäkään aurata. On tällä vaan niin mukava ajella lumi-räntä-loskakelissä  :D

tuRboman

Laitahan tosiaan kokemuksia sitä mukaa kun niitä kertyy. Vielä ei ole hirveästi kommentoitu uuden Foren ilmastointiautomatiikan toimintaa. Siitä kuulis mieluusti. Varsinkin niiltä jotka eri merkeistä siirtyi Subaruun. Onkohan automatiikalle tehty mitään mallivaihdoksessa vai onko se edelleen sama jääräpää kuin edeltäjissään?
Muutamia uuskoppaisia Foreja tässä kylillä pyörii. Silmä tottuu. Aika huomaamaton menijä. Monille meistä varmaan jopa positiivinen seikka.
Saiko 2013 mallista yhtään pinnoja pois kun 2014 mallia jo kaupataan? Itse kävin huoltoreissulla pyytämässä vaihtotarjouksen 2010 OB:sta (120tkm) uuteen Foreen. 2.0 XS cvt + webasto, koukku ja talvirenkaat. Välirahaa tarvis 20000â,¬. Huoh. Antaapa olla edelleen.
"All 4 The Driver"

jarkko_h

Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 13.12.13 - klo:00:15
Itse kävin huoltoreissulla pyytämässä vaihtotarjouksen 2010 OB:sta (120tkm) uuteen Foreen. 2.0 XS cvt + webasto, koukku ja talvirenkaat. Välirahaa tarvis 20000â,¬. Huoh. Antaapa olla edelleen.

Turboman, miksi olet tuumannut siirtyä Outbackistä Forreen? Onko jokin erityinen syy (istumakorkeus, käyttökulut, jousitusmukavuus, hinta...). Forressa on kuitenkin 10 senttiä Outbackkiä lyhyempi akseliväli korkeammassa paketissa. Tuon perusteella luulisi olevan ainakin matka-ajossa ja  vetohommissa äkkiseltään Outbackkiä huonompi.

Itse tällä hetkellä ottaisin Outbackin Forrea ennen. Tämä siis jos saisi valita välittämättä kuluista. Mutta hinta, kulutukseltaan pienempi moottori ja Forren hyvä jälleenmyyntiarvo kallistaisi oston todennäköisesti Forren puolelle.

tuRboman

En ole aikeissa siirtyä. Lähinnä kiinnostaa vaihtohyvitys OB -> uusin Subarumalli. Eli siis tieto siitä "missä mennään" merkkiliikkeen vaihtohyvityksissä. Ja Outback ei tunnu pitävän arvoa kovinkaan hyvin verrattuna esim Foresteriin. Mutta tämä ei ollut yllätys. Meillä on jo aiemminkin ollut uutena ostettu Outback, ja samassa linjassa menee.

Forella en ole vetänyt enkä osaa arvioida. Mutta akselivälillä on suuri merkitys vakaudessa. Kuten edelliskoppainen OB, joka oli huomattavasti tätä uudempaan kiikkerämpi kärry perässä.
Mun silmissä ja persdynossa Outback on askel ylöspäin Foresta. Hiljainen, perusmallissa isompi kone, varustelu, ajettavuus yms. Forea yhtään aliarvioimatta.
Suuren kiinnostuksen kohde tulee olemaan 2015 Outback. Hyyyvin suurella todennäköisyydellä seuraava kulkine meillä. Kun vain malttaa mielensä siihen saakka..
"All 4 The Driver"

MMV

Itsekin saattaisin harkita kokeilla tulevaa Outbackiä. Minulla oli paria autoa sitten MY11 Outback ja ei tuo jättänyt ikävää muistikuvaa toisin kuin Avensis. Tuo Subbe oli minulla olleista japseista varmaankin paras tai ainakin kilpaili tasapäisesti Accordin kanssa. Varmaankin nelivetonsa ansiosta nostaisin kuitenkin parhaaksi omistamakseni japanilaiseksi, vaikka matka/mutka-ajossa Honda vei pidemmän tikun. Aivan absoluuttisen viaton Subaru ei ollut, mutta koska ei milloinkaan jättänyt tien päälle, ei korjattavissa olleet viat haitanneet.

En ole ajanut uutta Forrea, joten en tiedä millainen pirssi se on. Testasin kuitenkin silloista Forresteria ja kyllä ero Outbackin ja Forresterin välillä oli niin suuri etten itse kyllä pitäisi sitä Outbackin kilpailijana.

timant

Itsellä tuossa Foressa aut.ilmastointi on toiminut hyvin, onkohan minulle sattunut viallinen yksilö :D
Uusi Forester oli tullut eilen parkkiksella viereiselle paikalle niin näki selvästi että kasvua on tullut joka suuntaan. Eniten tuossa uutukaisessa mietityttää CVT-vaihteiston ja nelivedon toiminta, joka luetun perusteella ei täysin ongelmaton ole.. Ja samaa varustelutasoa ei ilmeisesti my13 bensavapariin manuaalina saa kuin nykyisessä Foressani on. Jenkeistä uitettu Outback 3.6 litraisena ja 5-vaihteisella automaatilla voisi olla mielenkiintoinen... Enkä edes ole vaihtamassa autoa vähään aikaan niin silti tulee välillä selailtua mitä vaihtoehtoja sitä olisi :)

tuRboman

3.6R malliahan myytiin myös Suomessa jonkin aikaa. Aina sillointällöin tupsahtaa myyntiin käytettyjä. Ihan vastikään oli yks alle 40tkm ajettu. Kyseinen malli oli vain valitettavasti aika paljon kalliimpi kuin 2.5i.

Samoja ajatuksia täällä kuin MMV:llä, eli juuri mutkatiellä ei Outback ole parhaimmillaan. Sen verran korkea maavara (200mm) ja kuitenkin suhteellisen pehmeä alusta, niin eihän se meno kovin erityisen jämäkkää ole. Mutta yleiskulkineena sopiva mun makuun. Varsinkin taas kun tiellä on jäätä ja polanteita niin mukavasti alusta imee kaikki epätasaisuudet ja kuitenkin jatkuva nelivetokin vakauttaa menoa osaltaan.

Ilmastointia moitin siksi kun se Automatiikka on kyllä aika koominen. Taas muistuttaa itsestään talven tullen. Kun on kylmä, se haluaa puhaltaa lämmintä täysillä niin kauan että tavoitelämpö on saavutettu. Ero miellyttävyydessä on huomattava kun oli tottunut Saabin ilmastointiin. Siinä se kaikki toimi tosi huomaamattomasti. Eihän tuo iso virhe ole, mutta moitteen aihe kumminkin. Ja edelliskoppaisessa diesel Foressa veti kyllä pohjat. Lähes On/Off lämmönsäätö. Mutta suurinta osaa nämä ei varmaan häiritse. Säädöt manuaalille ja antaa olla.
"All 4 The Driver"

Amazonmies

Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 13.12.13 - klo:00:15
Laitahan tosiaan kokemuksia sitä mukaa kun niitä kertyy. Vielä ei ole hirveästi kommentoitu uuden Foren ilmastointiautomatiikan toimintaa. Siitä kuulis mieluusti. Varsinkin niiltä jotka eri merkeistä siirtyi Subaruun. Onkohan automatiikalle tehty mitään mallivaihdoksessa vai onko se edelleen sama jääräpää kuin edeltäjissään?
Eipä ole paljon kehitystä tapahtunut verrattuna -08 OB dieseliin, melkein samalla tavalla automaatilla yrittää puhkua lämmintä ohjaamoon. Manuaalilla pitää talvisin käyttää, jos halua ettei puhallin hurraa täysillä.
Subaru Forester MY13 CVT XS

tuRboman

Okei. Onko se myös yhtä äänekäs? Tämä 2010 OB on hieman hiljaisempi puhallusääneltään. Oisko isompi puhallin tai avarammat putket, en tiedä. Mutta äänekäs silti. Jännä juttu että tuota logiikkaa ei muuteta vaikka asiakkaa on vuosia siitä jurnuttaneet. Varsinkin jenkit, ja luulis nyt niiden sana painavan jotain.
"All 4 The Driver"

Amazonmies

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 13.12.13 - klo:01:06Turboman, miksi olet tuumannut siirtyä Outbackistä Forreen? Onko jokin erityinen syy (istumakorkeus, käyttökulut, jousitusmukavuus, hinta...). Forressa on kuitenkin 10 senttiä Outbackkiä lyhyempi akseliväli korkeammassa paketissa. Tuon perusteella luulisi olevan ainakin matka-ajossa ja  vetohommissa äkkiseltään Outbackkiä huonompi.
Sen mitä olen vetohommia ehtinyt kokeilemaan, niin ei tuo suusi Fore kyllä OB:lle häviä. Matka-ajossakaan en ole huomannut kovin suurta eroa. OB:ssa ärsytti perän "löysyys", joka ilmeni erityisesti suuremmissa nopeuksissa heitoista ajattaessa "lellumisena". Lisäksi ärsytti perästä tuleva kolahdus ulosjoustoissa, kuten vaikka terävästä töyssystä ajatteassa. Nämä omanaisuudet oli siis ainakin 08/09 -malleissa, uudempiin lienee(?) korjattu. Uudessa Foressa perän lellumista ja ulosjouston kolahdusta ei ole.

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 13.12.13 - klo:01:06Itse tällä hetkellä ottaisin Outbackin Forrea ennen. Tämä siis jos saisi valita välittämättä kuluista. Mutta hinta, kulutukseltaan pienempi moottori ja Forren hyvä jälleenmyyntiarvo kallistaisi oston todennäköisesti Forren puolelle.
Hinta (=väliraha) ratkaisi itselläkin siirtymisen Outbacista (diesel) > Foreen (bensa). Ja toiveissa olisi myös parempi jälleenmyyntiarvo  :)

Amazonmies

Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 13.12.13 - klo:21:27
Okei. Onko se myös yhtä äänekäs? Tämä 2010 OB on hieman hiljaisempi puhallusääneltään. Oisko isompi puhallin tai avarammat putket, en tiedä. Mutta äänekäs silti. Jännä juttu että tuota logiikkaa ei muuteta vaikka asiakkaa on vuosia siitä jurnuttaneet. Varsinkin jenkit, ja luulis nyt niiden sana painavan jotain.
Vaikea tarkelleen sanoa, mutta veikkaisin äänitason olevan aika lähellä. Erona on se, että OB nosti puhallusnopeuden suuremmaksi, vaikka kone oli vielä kylmä. Fore malttaa odotella koneen lämpeämistä ja nostaa puhallusnopeutta vähitellen. Mutta jokatapauksessa muutaman asteen pakkasellakin minun makuun liian herkästi menee puhallin maksimille.

tuRboman

Just näin. Eikä se mitään, että nostaa nopeuden korkealle, mutta kun ei älyä laskea sitä ajoissa pois. Kuten eritoten eurooppalaisissa autoissa on osattu tehdä jo n. 20v ajan. Ja joillakin merkeillä pidempäänkin. Hyvä esimerkki on Saab 9000:n automaatti-ilmastointi. Vuosimallissa 1986 toimii paremmin kuin suurimmassa osassa Japseja tänä päivänä :D
"All 4 The Driver"

tuRboman

Lainaus käyttäjältä: Amazonmies - 13.12.13 - klo:21:31
Sen mitä olen vetohommia ehtinyt kokeilemaan, niin ei tuo suusi Fore kyllä OB:lle häviä. Matka-ajossakaan en ole huomannut kovin suurta eroa. OB:ssa ärsytti perän "löysyys", joka ilmeni erityisesti suuremmissa nopeuksissa heitoista ajattaessa "lellumisena". Lisäksi ärsytti perästä tuleva kolahdus ulosjoustoissa, kuten vaikka terävästä töyssystä ajatteassa. Nämä omanaisuudet oli siis ainakin 08/09 -malleissa, uudempiin lienee(?) korjattu.

Nuo ajatukset ex-korimallin OB:sta on ihan kuin mun suusta. Tämä nykyinen malli ei omaa mitään noista ominaisuuksista. Aivan täysin eri peli ominaisuuksiltaan. Nimenomaan vetäessä jarrutonta alta 750kg 5030 LJ Majavaa,  tahtoi tuo ex-OB niiailla aikalailla jos tiessä oli heittoja tai kuoppia. Ja se alkoi jurppimaan kun pidempään ajoi. As-vaunua ei tullut sillä vedettyäkään.

Ymmärrän kyllä, että siirryit Foreen hintasyistä. Siksi sitä itsekin on tullut katseltua sillä silmällä. Vaikka vaihtoa ei mielessä olekaan.
2000kg vetopaino bensa CVT:llä on kyllä iso plussa.
"All 4 The Driver"

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy