Superb bi-xenon lähivalo

Aloittaja kabolt, 23.12.15 - klo:22:06

« edellinen - seuraava »

kabolt

tuli hommattua superb 2008 (vanha korimalli) ja autossa on bi-xenon ajovalot. lähivalo-toiminnossa valot ovat mielestäni sumeat, odotin enemmän kirkkautta.
kaukovalo-asennossa valoa riittää hyvinkin paljon. onko tämä normaalia?

onko muilla kokemuksia? ymmärsin että polttimot ovat d2s-mallia. mistä tietää että polttimot ovat tiensä lopussa . valon määrästä? muistan lukeneeni tm-lehden artikkelistä että d1 ja d2s polttimot alkavat punertamaan kun polttimon ikä on lopussa. vai olenko hakoteillä?
Seat Exeo ST 2.0 TDI
Skoda Rapid 1.2. TSI
Skoda Roomster 1.9 TDI
Skoda Superb I 1.9 TDI
Seat Altea XL 1.9. TDI
VW Passat Variant 2007 2.0 TDI
Seat Altea 1.9 TDI

duke7

Kyllä ne xenonit himmenevät huomattavasti jo ennen kun alkavat punertaa. 100 tkm ajon jälkeen ovat jo selkeästi himmenneet ja mielestäni vaihtokunnossa.
En nyt varmaksi muista mutta eikös tuossa Superbissa ole apuhalogeenit xenonien rinnalla? Selittäisi miksi pitkät paljon paremmat. Tai ehkä sinne on jopa laitettu xenon-muutossarjat halogeenien tilalle.

makevw

Jos ovat alkuperäiset, niin vaihtoon vaan. Kyllä maailma sitten kirkastuu. Itelle vaihoin aikonaan 3v ikäseen ja 100tkm ajettuun golffiin. Oli todella iso ero.
Liikunta haisee hielle ja urheilu haisee bensalle.

kabolt

kiitos vastauksista. tietääkseni pitkissä ovat apuhalogeenit. mulla on alkup. valot autossa.

onko kokemuksia, millaiset philips extreme power xenon- polttimot on?
vai kestääkö vakio philips tai osram ilman mitään (+50% enemmän valotehoa) kikkailua pidempään?
motonetistä ainakin löytyy ja xenonkaupasta myös. muita paikkoja?

ajattelin itse ostaa netistä polttimot ja viedä lamput vaidettaviksi korjaamolle.
en oo xenoneita koskaan vaihtanut, H7-tuli vaihdettua aikaisempiin ja se onnistui suht helpolla.
mikä hintaista puuhaa tuo voisi olla pajalla? siinä kai pitää jotain purkaa edestä...

kiitos vinkeistä.
Seat Exeo ST 2.0 TDI
Skoda Rapid 1.2. TSI
Skoda Roomster 1.9 TDI
Skoda Superb I 1.9 TDI
Seat Altea XL 1.9. TDI
VW Passat Variant 2007 2.0 TDI
Seat Altea 1.9 TDI

duke7

Nuo +50% tms. xenonit on tehty tarkemmalla valokaaren sijoituksella joka johtaa ainakin jonkun mittauksen mukaan suurempaan valomäärään tiellä. Samat lumenit ja teho siis kuin normaaleissa ja kestokin siis sama. Mitä täältä lukenut niin noita laittaneet ovat olleet ihan tyytyväisiä. Vertailu toki vähän vaikeaa kun joka tapuksessa uudet xenonit on huomattavasti kirkkaammat kuin ne 100 tkm ajetut.

kabolt

Kiitos vinkeistä, täytyy vaikka kokeilla noita philipsin +50 lyhtyjä. Sittenhän sen näkee.
Seat Exeo ST 2.0 TDI
Skoda Rapid 1.2. TSI
Skoda Roomster 1.9 TDI
Skoda Superb I 1.9 TDI
Seat Altea XL 1.9. TDI
VW Passat Variant 2007 2.0 TDI
Seat Altea 1.9 TDI

SNG

Osta vain parhaimmat eli joko Philips 130% tai Osram Nightbraker Unlimited. On noissa halogeeneissa isot erot.

Omassa autossa vain lähivaloxenonit. Alkuperäisten pitkien halogeenien valo oli hailakka ja kellertävä. Nyt on menossa toiset Osram Nightbreakerit ja ihan mukavasti näkyy.

Xenonit kannattaa noin paljon ajetusta jo vaihtaa. Jos umpion lasi selvästi sameat, niin ne saa kirkkaammiksi repair kitin kanssa askartelemalla.

kabolt

nyt sain uudet xenonit nokalle. ero vanhoihin on tosiaan suuri. apukuskin puoleinen polttimo oli ihan loppusuoralla.
polttimo olihan utuinen ja näytti jotenkin pullistuneelta toiseen verrattuna.

sen verran pihistelin että en ostanut kalleinta vaan philipsin vakio vision d2s-polttimon. Hinta 89,82â,¬ 2kpl (sis.postikulut)
ehkäpä noilla pärjää.

käytin pajalla asennuttamassa, piti irrottaa edestä roinaa että pääsi käsiksi umpioihin. ahdasta näytti olevan muuten,  kun seisoin kädet taskussa vieressä ihmettelemässä.





Seat Exeo ST 2.0 TDI
Skoda Rapid 1.2. TSI
Skoda Roomster 1.9 TDI
Skoda Superb I 1.9 TDI
Seat Altea XL 1.9. TDI
VW Passat Variant 2007 2.0 TDI
Seat Altea 1.9 TDI

SNG

Vaikka "vanhan" superbin xenon-valot parhaat TM:n mittaamista yhdessä Pre-faceliftin Touranin kanssa, vaihtaisin vielä lisäpitkiin tehopolttimot. Nightbreaker toimii ainakin ocussa mainiosti.

Noita Touranin valoja on vieläkin ikävä  :'(

kabolt

Lainaus käyttäjältä: SNG - 14.01.16 - klo:16:38
Vaikka "vanhan" superbin xenon-valot parhaat TM:n mittaamista yhdessä Pre-faceliftin Touranin kanssa, vaihtaisin vielä lisäpitkiin tehopolttimot. Nightbreaker toimii ainakin ocussa mainiosti.

Noita Touranin valoja on vieläkin ikävä  :'(

hyvä huomio. mietin tuota itsekin, vaihdatin samalla h3-apuhalogenit uusiin
siis osram "original spare" mutta motonetissä olisi ollut h3 nightbreakerit 10â,¬/kpl.

säästelin hieman siinäkin kun normi h3-polttimo maksoin vain 2,95â,¬/kpl.
ehkä pitäisi ajatella järjellä eikä lompakolla ja laittaa aina kirkkaimmat lyhdyt ;-)
talvella valoa arvostaa tien päällä.

superbiin saisi tosin itse vaihdettua käsin nuo apuhalogen- kaukovalot (siinä kohdalla on tilaa käpälöidä) joten täytyypä kokeilla noita night breaker-valoja siihen.
kiitti vinkistä!

Seat Exeo ST 2.0 TDI
Skoda Rapid 1.2. TSI
Skoda Roomster 1.9 TDI
Skoda Superb I 1.9 TDI
Seat Altea XL 1.9. TDI
VW Passat Variant 2007 2.0 TDI
Seat Altea 1.9 TDI

SNG

Toisaalta, näyttäväthän nuo valot tuplasti nykyautojen bi-xenoneihin verrattuna kun tuo halogeenilisäpitkä puuttuu. LED-virityksistä ei tarvitse edes sanoa valoiksi noiden rinnalla :D

Mutta kokeile ihmessä. Valoa ei koskaan ole liikaa...

kabolt

Lainaus käyttäjältä: SNG - 14.01.16 - klo:17:05
Toisaalta, näyttäväthän nuo valot tuplasti nykyautojen bi-xenoneihin verrattuna kun tuo halogeenilisäpitkä puuttuu. LED-virityksistä ei tarvitse edes sanoa valoiksi noiden rinnalla :D

Mutta kokeile ihmessä. Valoa ei koskaan ole liikaa...

täytyypä testailla, nuo vanhat xenonit oli tosiaan yksi kantava syy miksi tuo superb tuli ostettua.
Seat Exeo ST 2.0 TDI
Skoda Rapid 1.2. TSI
Skoda Roomster 1.9 TDI
Skoda Superb I 1.9 TDI
Seat Altea XL 1.9. TDI
VW Passat Variant 2007 2.0 TDI
Seat Altea 1.9 TDI

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy