superb takaluukku ei vedä itseään kiinni

Aloittaja zaumer, 23.12.15 - klo:11:50

« edellinen - seuraava »

zaumer

Mistä olisi helpoin lähteä etsimään kun takaluukku ei suostu imemään itseään kiinni?
Luukku on reistaillut jo vähän aikaa mutta nyt ei imaise enää ollenkaan ja se jää raolleen...

Eli ongelma esiintyy "normaalin" kontin avaamisessa.

Julma.80

Toimiiko sisävalot? Mulla oli samaa probleemaa ja syyksi paljastui palanut sisävalojen sulake.
Mulla tosin sähköinen  luukku joten en ole varma onko perinteisessä sama systeemi.
Superb 2.0 TDI 2011
Fabia Monte Carlo 2017 1.0 TSI

zaumer

Toimii takakontinvalot.
Ja silloin kun sen saa vetäisemään itsensä kiinni aito kuvityelee sen silti olevan auki ja valittaa siitä info näytössä.

Julma.80

Mikrokytkin taitaa oikutella. Kannattaa lyödä auto piuhan päähän ja lukea vikakoodit.

Tuon lukon taitaa saada alle satkulla purkamolta eikä orkkiskaan taida mahottomia maksaa. Mikrokytkintä tuskin saa erikseen vaihdettua.
Superb 2.0 TDI 2011
Fabia Monte Carlo 2017 1.0 TSI

Jallu74

Moro
Mulla oli samat ongelmat ja kontin sai kiinni muistaakseni niin että laittoi ovet lukkoon ja sitten kontti kiinni tai jotain sinnepäin...

Vika oli kontin lukossa ja siellä oli joku mikropiiri sökönä, meni uusiksi koko lukko...
Skoda Kodiaq 2.0tdi 190

jabajee

Mulla oli ihan mekaaninen ongelma, kun kontti jäi raolleen eikä moottori vetänyt sitä ihan kiinni asti.
Vetomoottorin akselin päässä oleva tappi pääsi pomppaamaan siitä hahlosta pois, joten moottori veti tyhjää ja kontti jäi muutaman sentin auki, eikä sitä saanut painamallakaan pysymään kiinni. Tappi oli ollut pienellä hitsauspisteellä kiinni, mutta hitsaus oli irronnut. Muutaman kerran laitoin tapin takaisin paikoilleen, mutta eihän se pysynyt kovin kauaa kunnes taas irtosi. Lukitsin tapin pienellä ruuvilla kiinni, kun en viitsinyt alkaa paikoillaan hitsaamaan sitä. Sen jälkeen on pysynyt.

zaumer

Meillä ilmeisesti vika on lukitus moottorissa kun se ei missään vaiheessa edes yritä vetää lukkoa kiinni pohjaan asti.
Nyt nappasin sen jousen pois että softclose on pois pelistä ja luukku pitää painaa pohjaan asti kiinni.

Ainut miinus on vaan luukun merkkivalo mikä jää palamaan.
Onko siinä moottorissa joku tunnistin mikä tunnistaa milloin se on lukko asennossa? Vai mikä tunnistin tämän hoitaa?
Pitää vielä joku päivä testata sen microkytkimen toiminta. Onnistuuko sen mittaaminen ihan normaalisti?
Ja saako noita jostain järkevään hintaan uutena?

zaumer

No onneksi tarkastin sen johtosarjan.. siellähän se vika piileskeli.
10 johdon nipusta 3 oli kokonaan poikki ja loput olivat murtuneet :-)

Onneksi ei ole hankala homma korjailla. Nyt toimii jälleen  8)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy